Νέο Citroen C5: Οι πρώτες εντυπώσεις
Νίκος ΛουπάκηςΤο καινούργιο SUV της γαλλικής εταιρίας ξεχωρίζει εν μέσω του πολυπληθούς πλέον ανταγωνισμού, τουλάχιστον για ένα λόγο: την υψηλοτάτου επιπέδου άνεση που προσφέρει.
Και Citroen, και SUV. Αυτός ο χαρακτηρισμός – ή αν θέλετε σλόγκαν – είναι από τα πρώτα πράγματα που ακούσαμε να σημειώνουν οι άνθρωποι της Citroen στη δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου C5 Aircross, του νέου δηλαδή «μεσαίου» SUV της γαλλικής εταιρίας, που έρχεται να αντιπαρατεθεί σε μοντέλα όπως τα Nissan Qashqai, Renault Kadjar, Volkswagen Tiguan, Skoda Karoq, Kia Sportage, αλλά και στα «ομόσταβλα» Peugeot 3008 και Opel Grandland X. Μιλάμε για μια κατηγορία της αγοράς, αυτή των “C-SUV”, την τρίτη δημοφιλέστερη στη χώρα μας, που αυξάνεται με εντυπωσιακό ρυθμό, κάθε χρόνο, έχοντας καταφέρει να αυξήσει τις πωλήσεις της από τα 3.276 κομμάτια το 2013 στα 13.599 το 2018, επιτυγχάνοντας ποσοστιαία αύξηση 315% μέσα σε μια πενταετία.
Οπωσδήποτε Citroen
Ξεκινάμε λοιπόν από το πρώτο συστατικό του χαρακτηρισμού του νέου μοντέλου, τη μάρκα Citroen. Στοιχείο που θα μπορούσε κανείς να πει ότι επιβεβαιώνεται απλά και μόνο οπτικά, χωρίς να οδηγήσεις το αυτοκίνητο, αφού η σχεδίαση του C5 Aircross εντάσσεται πολύ ξεκάθαρα σε αυτό που λέμε εταιρική ταυτότητα. Φώτα σε δύο ζώνες, air-bumps στα μαρσπιέ και μια σειρά άλλες λεπτομέρειες σε στέλνουν να κάνεις απευθείας τη σύνδεση με τα C4 Cactus, C3 Aircross, ακόμα και με το «απλό» C3 – σημειώνοντας ωστόσο ότι το C5 Aircross καταφέρνει να ξεχωρίζει ως μεγαλύτερος αδελφός. Είναι η νέα ναυαρχίδα της εταιρίας που ευτυχώς για τους Γάλλους δεν την μπερδεύεις με τα μικρότερα μέλη της οικογένειας.
Η ουσία ωστόσο δεν είναι εκεί. Γιατί το πόσο Citroen είναι αυτό το αυτοκίνητο το καταλαβαίνεις στη θέση του οδηγού. Το μυστικό λέγεται Citroën Advanced Comfort, ένα «πακέτο» που περιλαμβάνει αφενός την ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions και από την άλλη τα Advanced Comfort – τύπου «πουφ» θα λέγαμε – καθίσματα, έναν συνδυασμό που σκοτώνει οτιδήποτε (λακκούβες, σαμαράκια) μπορεί να διαταράξει την ηρεμία των μετακινήσεών σας. Το C5 Aircross περνά λοιπόν πάνω από τις πάσης φύσεως κακοτοπιές με άνεση που παραπέμπει στον παλιό καλό καιρό της υδροπνευματικής ανάρτησης – σήμα κατατεθέν επί δεκαετίες της Citroen – χωρίς ωστόσο να είναι υπερβολικά χαλαρό, ώστε να ανησυχεί τον οδηγό, δημιουργώντας του την εντύπωση ότι δεν έχει τον έλεγχο του αυτοκινήτου.
Γαλλική σχολή
Παρά το ύψος και τον όγκο του ταξιδεύει σχετικά αθόρυβα χωρίς να επηρεάζεται υπερβολικά από τους έντονους πλευρικούς ανέμους (και σημειώνουμε στο σημείο
αυτό ότι προλάβαμε την Ωκεανίδα στην αποχώρησή της). Με 131 ίππους για τη βασική έκδοση τόσο του κινητήρα βενζίνης 1.2 PureTech όσο και του ντίζελ 1.5 BlueHDi δεν δυσκολεύεσαι να κινηθείς με μεγάλες ταχύτητες «χαλαρά» - από την άποψη των στροφών του κινητήρα – αξιοποιώντας το γενικά εύχρηστο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι διαθέσιμο με τους μεγαλύτερους κινητήρες 1.6 PureTech 180 hp και 2.0 BlueHDi 180 hp είναι το νέο «8-άρι» αυτόματο κιβώτιο EAT8.
Η «γαλλική σχολή», λοιπόν, είναι εδώ με ένα μοντέλο που δεν το λες σπορτίφ (αν θέλετε κάτι πιο σπορ το γκρουπ PSA έχει την απάντηση, με το πολύ καλό Peugeot 3008), αλλά που είναι σίγουρα ασφαλές και άνετο. Και αυτή η άνεση δεν σχετίζεται μόνο με την ανάρτηση, αλλά και με τους μεγάλους εσωτερικούς χώρους. Εδώ μιλάμε για το κορυφαίο σε χωρητικότητα πορτμπαγκάζ της κατηγορίας και για μεγάλους χώρους για επιβάτες που φιλοξενούνται σε ένα «διαμορφώσιμο» εσωτερικό. Το λόγο στο σημείο αυτό έχουν τα τρία ανεξάρτητα - και με ρυθμιζόμενη σε κλίση πλάτη - πίσω καθίσματα, που μετακινούνται μπρος-πίσω επιτρέποντας την αυξομείωση του χώρου αποσκευών από τα 580 στα 720 λίτρα. Τα καθίσματα αυτά δεν μπορούν να προσφέρουν βέβαια την ίδια άνεση με τα εμπρός, δίνουν όμως τη δυνατότητα όμως σε τρεις ενήλικες να καθίσουν πίσω σαφώς πιο άνετα απ’ ότι σε ένα τυπικό πίσω μονοκόμματο κάθισμα, που κατά κανόνα είναι σχεδιασμένο για την άνετη φιλοξενία δύο επιβατών.
Κατά τ’ άλλα το εσωτερικό είναι ευχάριστο και πρακτικό με μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους (με πρώτο και καλύτερο το τεράστιο ντουλάπι μεταξύ καθισμάτων οδηγού-συνοδηγού) αλλά και με κάποιες μικρές εργονομικές ατέλειες (ποτηροθήκες ασφαλείς μεν, σε λάθος σημείο δε…) να θυμίζουν ότι το αίμα νερό δεν γίνεται.
Ένα «λογικό» SUV
Αν το ύψος είναι ένα στοιχείο που τονίζει τον «χωμάτινο» χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου, τότε το νέο μοντέλο της Citroen, με κορυφαία στην κατηγορία απόσταση από το έδαφος (23 cm) και ύψος 1,654 m είναι σίγουρα πιο SUV από τον ανταγωνισμό. Από κει και πέρα, αποκλειστικά προσθιοκίνητο, το C5 Aircross βασίζεται στο γνωστό ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης All Grip προκειμένου να διευκολύνει τον οδηγό στις εκτός δρόμου αναζητήσεις του. Δεν θα λέγαμε όχι και σε μια τετρακίνητη έκδοση, ωστόσο το All Grip με Mud & Snow λάστιχα (για λάσπη και χιόνι), θα σας βοηθήσει να μην κολλήσετε στην πρώτη κακοτοπιά.
Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 22.520 ευρώ, με την βενζινοκίνητη έκδοση “Live”, η οποία μπορεί να είναι βασική για τη χώρα μας, ωστόσο είναι το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού για τις υπόλοιπες αγορές της Ευρώπης. Τι σημαίνει αυτό; Ότι το «βασικό» C5 Aircross είναι καλύτερα εξοπλισμένο από αυτό που θα περίμενε κανείς, διαθέτοντας ένα πακέτο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού με Active Safety Brake (αυτόματο φρενάρισμα), Coffee Break Alert (ειδοποίηση για ανάπαυση οδηγού), Risk Collision Alert (προειδοποίηση σύγκρουσης), Lane Keeping Assist (ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας), Traffic Sign Recognition (σύστημα αναγνώρισης σημάτων τροχαίας), αλλά και αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, Citroen Connect Radio με Bluetooth
έγχρωμη οθόνη αφής 8", χειριστήρια στο τιμόνι και 6 ηχεία, πίσω ραντάρ παρκαρίσματος, ζάντες αλουμινίου 17’’ κλπ.
Το ήδη υπερπλήρες αυτό πακέτο γίνεται ακόμα πιο πλούσιο στην έκδοση “Inspire” που διαθέτει επιπλέον το σύστημα Grip Control με Hill Assist Descent (έλεγχος κατάβασης), ψηφιακό πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη TFT 12,3’’ κ.ά. και κοστίζει 24.800 ευρώ. Ενώ η κορυφαία και πιο πολυτελής έκδοση “Shine”, με δερμάτινα καθίσματα, ζάντες 19’’ και το σύστημα “Highway Driver Assist” που προσφέρει ένα είδος ημι-αυτόνομης οδήγησης φτάνει τα €31.050 (1.2 PureTech 130) και τα €32.600 (1.5 BlueHDi 130).
- Ερευνητές ανέπτυξαν ακουστικά που μπορούν να εντοπίσουν πρώιμα σημάδια Αλτσχάιμερ - Πώς λετουργούν
- Κατά της διαγραφής Σαμαρά ο Καραμανλής: Η κριτική δεν αντιμετωπίζεται με πειθαρχικά μέτρα - Δεν με ενδιαφέρει η Προεδρία
- Εορταστικό ωράριο 2024: Πότε ξεκινάει - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
- Σε τροχιά κλιμάκωσης ο πόλεμος στην Ουκρανία; Το επόμενο βήμα του Πούτιν, τα πυρηνικά και ο παράγοντας Τραμπ