Η Porsche εκμεταλλεύεται τη φρενίτιδα για πολυτέλεια και κάνει ρεκόρ πωλήσεων - Ξεπέρασε Louis Vuitton και Gucci
Μαργαρίτα ΑργυροπούλουΩς σήμα κατατεθέν ότι κάποιος είναι ισχυρός, επιτυχημένος με κύρος λειτουργούν τα είδη πολυτελείας. Γιατί το χρήμα μπορεί να μην φέρνει την ευτυχία, αλλά ανοίγει πόρτες. Και σίγουρα είναι προτιμότερο και ίσως ασφαλέστερο να οδηγεί κάπιος ένα supercar, από ένα σκαραβαίο!
Οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας έχουν εκτοξευθεί. Η Porsche εκμεταλλεύεται αυτή τη φρενίτιδα και πουλάει περισσότερα αυτοκίνητα από ποτέ! Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πέτυχε πέρυσι καθαρά κέρδη 4,957 εκατ. ευρώ, με αύξηση 22,75% σε σχέση με το 2021 και πρόκειται για το καλύτερο αποτέλεσμα στην ιστορία της! Τα έσοδά της εκτοξεύτηκαν κατά 13,55%, ανερχόμενα σε 37,630 εκατ. ευρώ. Η μάρκα σπορ αυτοκινήτων παρέδωσε 309.884 οχήματα (2,6% περισσότερα).
Το μοντέλο «911» θεωρείται ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, ωστόσο κάποιοι το χρησιμοποιούν απλώς για να πάνε στην όπερα. Το κλειδί, επισημαίνουν οι αναλυτές, είναι ότι οι πελάτες πολυτελών αυτοκινήτων κινούνται περισσότερο με βάση το κύρος παρά την τιμή. Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Brand Finance, η Porsche είναι η πολυτιμότερη μάρκα πολυτελείας στον κόσμο, ξεπερνώντας τη Louis Vuitton και την Gucci.
Σε ένα κανονικό προϊόν, η αύξηση των τιμών πλήττει τις πωλήσεις. Αλλά οι ίδιοι κανόνες δεν ισχύουν για την πολυτέλεια! «Αν ρωτήσετε οποιοδήποτε παιδί στον κόσμο να πει δύο μάρκες αυτοκινήτων, θα πει πρώτα Ferrari και μετά Porsche», λέει ο Oscar Rodriguez, επικεφαλής της ανάλυσης της ευρωπαϊκής χρηματιστηριακής αγοράς στην Banco Sabadell. «Αν είσαι ικανός να προκαλείς αυτό το συναίσθημα, δεν έχει σημασία τι τιμή βάζεις, αρκεί να υπάρχουν άνθρωποι που έχουν τα χρήματα να το αγοράσουν και ειδικά στις ασιατικές χώρες», ισχυρίζεται ο Rodriguez.
«Η Porsche μπορεί να αυξήσει τις τιμές της χωρίς να επηρεάσει τον όγκο των πωλήσεων», λέει ο Juan Felipe Munoz, αναλυτής στην εταιρεία συμβούλων αυτοκινήτων Jato Dynamics.«Στην υψηλότερη κατηγορία της, τα αυτοκίνητα που ξεπερνούν τα 100.000 ευρώ. Αυτό δεν την βλάπτει, αλλά μάλλον την κάνει πιο ελκυστική» ισχυρίζεται ο Munoz.
Σε αυτόν τον συναισθηματικό χώρο προστίθεται μια μοναδική επιχειρηματική θέση. Η Porsche ανταγωνίζεται παραπάνω τη Ferrari - τον αδιαμφισβήτητο ηγέτη των supercars - και άλλες πολυτελείς μάρκες, αλλά η γκάμα των μοντέλων της τής επιτρέπει να είναι επίσης αντίπαλος εταιρειών όπως η BMW ή η Audi. «Η Porsche είναι πρακτικά μόνη της, επειδή δεν είναι εντελώς υπερπολυτελής, αλλά ούτε και premium, γεγονός που της δίνει μια προνομιακή θέση» λέει ο Munoz. «Χωρίς ο,ως μοντέλα όπως η Cayenne, πιθανότατα θα είχε χρεοκοπήσει, λέει ο Rodriguez.
Η πολυτέλεια δεν είναι δημοφιλής μόνο στους καταναλωτές που μπορούν να την αντέξουν οικονομικά, αλλά και στους επενδυτές. Μόλις μια εβδομάδα μετά την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο στις 28 Σεπτεμβρίου, η Porsche έγινε η πιο πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, με αποτίμηση που ξεπερνά τα 80.000 δισ. ευρώ. Ακόμη και πάνω από τη μητρική της εταιρεία, τον όμιλο Volkswagen.
Έκτοτε, οι μετοχές της εταιρείας έχουν εκτοξευθεί κατά σχεδόν 40%: από τιμή εκκίνησης περίπου 80 ευρώ, η μετοχή διαπραγματεύεται γύρω στα 114 ευρώ και έχει χρηματιστηριακή αξία 105.000 εκατ. ευρώ. Η τοποθέτηση των μετοχών, η οποία έθεσε σε κυκλοφορία μόλις το 12,5% του κεφαλαίου, ήταν "το γεγονός της χρονιάς" για τον Oliver Blume, ο οποίος είναι επίσης επικεφαλής του ομίλου Volkswagen. Με αυτήν, η Porsche κατάφερε να αποσπάσει 16.000 εκατομμύρια ευρώ για τον όμιλο.
Σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία Brand Finance, η Porsche είναι η πολυτιμότερη μάρκα πολυτελείας στον κόσμο, πάνω από τη Louis Vuitton και την Gucci. Και, όπως επισημαίνει ο Rodriguez, με λίγες εξαιρέσεις, «αυτό που τράβηξε το Χρηματιστήριο τα τελευταία χρόνια ήταν η πολυτέλεια και η τεχνολογία».
Επένδυση στην ηλεκτροκίνηση
Για τα επόμενα χρόνια, η εταιρεία που ιδρύθηκε από τον Ferdinand Porsche θα πρέπει να επικεντρωθεί, όπως και οι ομόλογοί της, στην υποχρεωτική πράσινη μετάβαση του τομέα στην Ευρώπη. Η Porsche έχει γίνει μια από τις κύριες αιχμές του δόρατος της αντίστασης του κλάδου στην απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, η οποία έχει προγραμματιστεί για το 2035. Η Γερμανία, επηρεασμένη από την Porsche – η οποία είναι πρωτοπόρος στις επενδύσεις στην ανάπτυξη πράσινων καυσίμων – επέβαλε αρχικά βέτο στο μέτρο αυτό, το οποίο τελικά ήρε , καθώς έλαβε εξαίρεση στα λεγόμενα «ηλεκτρικά καύσιμα» (συνθετικά καύσιμα με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα)..
Συνολικά, η Porsche είναι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία με το υψηλότερο ποσοστό ηλεκτρικών μοντέλων (11%), με 34.801 πωλήσεις της Porsche Taycan. Θα προστεθούν και άλλα μοντέλα τα επόμενα χρόνια, επισημαίνουν από την εταιρεία, η οποία αναμένει ότι το 80% των πωλήσεών της θα είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2030. «Η Porsche έδειξε ότι η εικόνα του supercar με βενζίνη, των μεγάλων κινητήρων και του θορύβου δεν είναι αληθινή: μπορείς να είσαι ένα σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων και ηλεκτρικό», λέει ο Juan Felipe Munoz από την Jato. Ο ιδρυτής της εταιρείας, Ferdinand Porsche, ο οποίος ήταν οραματιστής με πολλούς τρόπους, είχε πεί ότι «το τελευταίο αυτοκίνητο που θα κατασκευαστεί θα είναι ένα σπορ αυτοκίνητο». Δεν είπε όμως μια λεπτομέρεια: θα είναι και ηλεκτρικό.
- Σκότωσαν τον πατέρα τους για 12.000 ευρώ - Πώς σκηνοθέτησαν το άγριο φονικό για να τη γλιτώσουν
- Οι ομαδικοί τάφοι της Συρίας αποκαλύπτουν εγκλήματα χειρότερα των Ναζί - «Κόλαφος» Αμερικανός εισαγγελέας
- Πρόστιμα συνολικού ύψους 5,5 εκατ. ευρώ σε οκτώ μεγάλες εταιρείες - Ποιες είναι
- Ο γιος του Δημήτρη Ήμελλου δεν επιθυμεί πολύ κόσμο και κανάλια στην κηδεία του πατέρα του