Νέα Toyota Corolla: Ο εκσυγχρονισμός ενός θρύλου
Νίκος ΛουπάκηςΜπορεί κάποια στιγμή η ανάγκη για γενικότερη αναβάθμιση του προφίλ της να οδήγησε την Toyota στην απόφαση να αλλάξει το όνομα του φοβερού και τρομερού (για πολλούς και διάφορους λόγους) μικρομεσαίου της μοντέλου από Corolla σε Auris, ωστόσο κάποια πράγματα έχουν διαχρονική αξία και επανέρχονται στο προσκήνιο με ιδιαίτερα χαρακτηριστικό τρόπο.
Η Corolla λοιπόν είναι και πάλι μαζί μας – και μάλιστα σε πλήρη σύνθεση, αφού λανσάρεται εξ αρχής με τρεις τύπους αμαξώματος: το πλέον χαρακτηριστικό για την κατηγορία πεντάθυρο “hatchback” που αποτελεί τη χρυσή τομή μεταξύ των compact εξωτερικών διαστάσεων και των διαθέσιμων εσωτερικών χώρων, το τετράθυρο “Sedan” για τους λάτρεις των κλασικών γραμμών που θέλουν το «χωριστό» πορτμπαγκάζ και το μοντέρνο στέισον “Touring Sports” που απευθύνεται σε εκείνους που δίνουν μεγαλύτερο βάρος στην πρακτικότητα του μεγαλύτερου σε όγκο χώρου αποσκευών.
Δύο υβριδικά συστήματα
Στην εποχή των Plug In υβριδικών μοντέλων, οι Ιάπωνες επιμένουν με αυτό που κάποτε ονόμαζαν “full hybrid” (πλήρως υβριδικό) και τώρα ονομάζουν “self charging hybrid” (αυτοφορτιζόμενο υβριδικό) να προσφέρουν μοντέλα που έχουν οικολογικό προσανατολισμό και προσφέρουν μειωμένη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, χωρίς καμία ανάγκη υποδομής φόρτισης.
Έχουν λοιπόν δύο νέα υβριδικά συστήματα κίνησης:
Το πρώτο, το οποίο τοποθετείται και στις τρεις εκδόσεις της νέας Corolla, περιλαμβάνει βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων/122 ίππων με ροπή 142 Nm που συνεπικουρείται στο έργο του από ηλεκτροκινητήρα 53 kW / 163 Nm, είναι προσανατολισμένο στη μέγιστη οικονομία και μπορεί θεωρητικά να προσφέρει έως 50% πλήρως ηλεκτρικές μετακινήσεις στην καθημερινότητα του οδηγού. Έχουμε λοιπόν σε αυτήν την περίπτωση 0-100 km/h σε 10,9’’, και κατανάλωση 3,3 lit/100 km, με τις εκπομπές CO2 να περιορίζονται στα 76 g/km.
Tο δεύτερο, που τοποθετείται στις εκδόσεις Hatcback και Touring Sports, έχει μεγαλύτερο βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων / 180 ίππων (132 kW) με ροπή 190 Nm και ηλεκτροκινητήρα 80 kW / 202 Nm που στοχεύει στο να προσφέρει καλύτερες επιδόσεις. Εδώ τα 0-100 km/h έρχονται ακόμα πιο γρήγορα, σε 7,9’’, ενώ η κατανάλωση ανεβαίνει ελαφρά στα 3,7 και οι εκπομπές CO2 στα 85 g/km. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται για ευνόητους λόγους – και στις δύο περιπτώσεις- στα 180 km/h.
Βελτιωμένες επιλογές
Βεβαίως, η δυναμική παρουσία της υβριδικής τεχνολογίας δεν οδήγησε σε αποκλεισμό πιο συμβατικών, αποδοτικών λύσεων. Έτσι οι εκδόσεις Hatchback και Touring Sports είναι διαθέσιμες με τον 1.2 Turbo βενζινοκινητήρα των 114 ίππων της Toyota, που αξιοποιώντας και την τεχνολογία του διπλού μεταβλητού χρονισμού κατεβάζει την κατανάλωση στα 5,2lit/100km και τις εκπομπές CO2 στα 116 g/km. Ενώ η τετράθυρη Corolla φορά έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 Valvematic που αποδίδει ισχύ 132 ίππων με τη μέγιστη ροπή του να φτάνει τα 159 Nm στις 4.400 rpm και την κατανάλωση τα 5,7 lit/100 km. H τελική ταχύτητα και στις δύο περιπτώσεις φτάνει τα 200 km/h.
Κατά τ’ άλλα, χτισμένη πάνω στη νέα πλατφόρμα GA-C της νέας αρχιτεκτονικής της ιαπωνικής εταιρίας (Toyota New Global Architecture - TNGA) η νέα Corolla, εξελιγμένη με γνώμονα το πιο απαιτητικό ευρωπαϊκό κοινό, υπόσχεται υψηλά στάνταρ στους τομείς της ενεργητικής και της παθητικής ασφάλειας. Η πίσω ανάρτηση είναι εντελώς νέα, πολλαπλών συνδέσμων. Εμπρός υπάρχουν γόνατα μακφέρσον, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι διαθέσιμη είναι και ρυθμιζόμενη ανάρτηση, Adaptive Variable Suspension (AVS) στις εκδόσεις Hatchback και Touring Sports.
«Λογικές» τιμές
Ο τιμοκατάλογος που ανακοίνωσε η ελληνική αντιπροσωπεία ξεκινά λίγο πάνω από τα 17.000 ευρώ. Συγκεκριμένα, η Corolla Sedan 1.6 Valvematic θα πωλείται 17.100 ευρώ, ενώ η Hatchback 1.2 Turbo θα είναι ελαφρώς ακριβότερη και θα ξεκινά από 17.430 ευρώ. Οι υβριδικές Corolla Hatcback, όπως είναι λογικό, θα είναι πιο ακριβές και θα ξεκινούν από τα 20.800 για τις μικρότερης ισχύος εκδόσεις (1.8), ενώ οι μεγαλύτερες (2.0) από τα 25.490 ευρώ. Σημειώνουμε ότι η Touring Sports θα προσφέρεται αποκλειστικά σε υβριδικές εκδόσεις με τιμή από 22.500 ευρώ.
Πλούσιος θα είναι ο βασικός εξοπλισμός, μεστάνταρ το Toyota Sense II που περιλαμβάνει ACC και LTA (Adaptive Cruise Control και Lane Trace Assist), Full LED προβολείς, διζωνικόκλιματισμό (μόνο για τις υβριδικές εκδόσεις), πίνακα οργάνων 4,2 ιντσών TFT, eCall & Connected Service. Ενώ προαιρετικά θα διατίθενται «αξεσουάρ» όπως η οθόνη 8 ιντσών για το σύστημα infotainment, κάμερα οπισθοπορείας, οθόνη οργάνων 7 ιντσών ΤFT. Στις πιο ακριβές εκδόσεις θα διατίθενται πολλά έξτρα στοιχεία εξοπλισμού, όπως ζάντες 17 και 18 ιντσών, ηλιοροφή, μπάκετ καθίσματα κλπ. Η έναρξη των πωλήσεων αναμένεται στις αρχές Μαρτίου, οπότε θα διαμορφωθεί και ο πλήρης τιμοκατάλογος του μοντέλου.
- Η... απώλεια βιντεοληπτικού υλικού «εξαφανίζει» τους υπεύθυνους για τα Τέμπη - Τα κραυγαλέα λάθη που στοιχειώνουν τη δικογραφία
- ΕΣΥ: Αλλαγές στον νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο ετοιμάζει η κυβέρνηση - Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
- Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες
- Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες την περίοδο των Χριστουγέννων - Μέχρι 10% η αύξηση στο κόστος των αποδράσεων