Βόμβα πρώην εργαζόμενου της Tesla: Ανασφαλής ο αυτόματος πιλότος στα αυτοκίνητα - Είμαστε πειράματα σε δημόσιους δρόμους
NewsroomΈνας πρώην υπάλληλος της Tesla δήλωσε στο BBC ότι πιστεύει ότι η τεχνολογία που τροφοδοτεί τα αυτοοδηγούμενα οχήματα της εταιρείας δεν είναι αρκετά ασφαλής για να χρησιμοποιηθεί σε δημόσιους δρόμους. Ο Lukasz Krupski διέρρευσε τον Μάιο στη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων παραπόνων πελατών σχετικά με το λογισμικό πέδησης και αυτοοδήγησης της Tesla.
Είπε ότι οι προσπάθειες να επισημάνει τις ανησυχίες του εσωτερικά είχαν αγνοηθεί. Η Tesla δεν απάντησε σε αιτήματα για σχόλια. Ο Ίλον Μασκ, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, έχει υπερασπιστεί την τεχνολογία αυτοοδήγησης.
«Η Tesla έχει μακράν την καλύτερη τεχνητή νοημοσύνη στον πραγματικό κόσμο», ανέφερε ο κ. Μασκ σε ανάρτησή του στο X, πρώην Twitter, το Σάββατο. Όμως, στην πρώτη του συνέντευξη στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο κ. Krupski δήλωσε στο BBC, ότι ανησυχεί για τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείται η τεχνητή νοημοσύνη - για να τροφοδοτήσει την υπηρεσία αυτόματου πιλότου της Tesla.
Η λειτουργία αυτόματου πιλότου, για παράδειγμα, περιλαμβάνει υποβοηθούμενη οδήγηση και στάθμευση - αλλά, παρά το όνομά της, εξακολουθεί να απαιτεί κάποιον στη θέση του οδηγού με τα χέρια του στο τιμόνι. «Δεν νομίζω ότι το υλικό είναι έτοιμο και το λογισμικό είναι έτοιμο», δήλωσε.
«Επηρεάζει όλους μας, επειδή ουσιαστικά είμαστε πειράματα σε δημόσιους δρόμους. Έτσι, ακόμη και αν δεν έχετε Tesla, τα παιδιά σας εξακολουθούν να περπατούν στο πεζοδρόμιο».
Ο κ. Krupski δήλωσε ότι βρήκε στοιχεία στα δεδομένα της εταιρείας που υποδηλώνουν ότι δεν είχαν τηρηθεί οι απαιτήσεις σχετικά με την ασφαλή λειτουργία των οχημάτων που διέθεταν ένα ορισμένο επίπεδο αυτόνομης ή υποβοηθητικής τεχνολογίας οδήγησης.
Πρόσθεσε ότι ακόμη και υπάλληλοι της Tesla του είχαν μιλήσει για οχήματα που φρενάριζαν τυχαία ως απάντηση σε ανύπαρκτα εμπόδια - γνωστό ως «φρενάρισμα φάντασμα». Αυτό εμφανίστηκε επίσης στα δεδομένα που έλαβε γύρω από τα παράπονα των πελατών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας της Tesla, στο τέλος του 2022 οι πελάτες των ΗΠΑ που χρησιμοποιούσαν τον αυτόματο πιλότο είχαν κατά μέσο όρο ένα ατύχημα όπου ο αερόσακος ενεργοποιήθηκε περίπου κάθε 5 εκατομμύρια χιλιόμετρα που διανύονταν.
Ισχυρίζεται ότι οι οδηγοί της Tesla που δεν το χρησιμοποιούσαν κατά μέσο όρο μία φορά κάθε 1,5 εκατομμύρια μίλια περίπου. Ο συνολικός μέσος όρος των Αμερικανών οδηγών ήταν μία φορά κάθε 600.000 μίλια. Το BBC δεν μπορεί να επαληθεύσει ανεξάρτητα τα στοιχεία της Tesla. Ο κ. Krupski δήλωσε ότι αισθάνθηκε υποχρεωμένος να μοιραστεί όσα βρήκε με τις αρχές προστασίας δεδομένων.
Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ ερευνά την Tesla για τους ισχυρισμούς της σχετικά με τις λειτουργίες υποβοηθούμενης οδήγησης από τον Ιανουάριο.
Η Tesla έχει επίσης αντιμετωπίσει παρόμοιες διερευνήσεις και ερωτήσεις από οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένης της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας, σχετικά με το σύστημα αυτόματου πιλότου της.
- Γιατί ο Μπάιντεν επέτρεψε στην Ουκρανία να κάνει χρήση πυραύλων στο ρωσικό έδαφος; Πώς αλλάζουν οι ισορροπίες στον πόλεμο
- Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση από τον Άρειο Πάγο για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Στάση εργασίας σε λεωφορεία και τρόλεϊ την Τετάρτη - Ποιες ώρες τραβούν χειρόφρενο
- Το αντίο του Κώστα Μυλώση στον κουμπάρο του Βασίλη Μαντζουράνη - Η μέρα και η ώρα της κηδείας του αδικοχαμένου μουσικού