Kia Ceed 1.4 Τ-GDI: Επιδόσεις διαρκείας... (Δοκιμή)
Νίκος ΛουπάκηςΓια το νέο, χτισμένο πάνω στη νέα πλατφόρμα “K2” της Kia, Ceed, είναι αλήθεια, έχουμε μιλήσει και στο πρόσφατο παρελθόν. Ωστόσο η αναφορά σε μία ισχυρότερη έκδοση του εκπροσώπου της εταιρίας στη μικρομεσαία κατηγορία (Segment C) έχει το δικό της ενδιαφέρον. Βλέπετε, μπορεί η κατηγορία “C”, όπως άλλωστε και όλες οι «συμβατικές» κατηγορίες, να έχει υποχωρήσει υπό το βάρος της επίθεσης των SUV, ωστόσο, διατηρώντας το 22% της ευρωπαϊκής «πίτας» των πωλήσεων (13% στη χώρα μας), εξακολουθεί να συμβάλλει με τρόπο καθοριστικό στη διαμόρφωση της αγοράς. Οφείλουμε δε να ξεκαθαρίσουμε εξαρχής ότι τα εισαγωγικά στη λέξη «κορεάτικο» που μόλις παραθέσαμε, έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι το Ceed όχι μόνο σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στη Γηραιά Ήπειρο με γνώμονα τις απαιτήσεις των ευρωπαίων οδηγών, αλλά και κατασκευάζεται στην Ευρώπη.
Οικονομική ισχύς
Οδηγούμε λοιπόν το νέο Ceed με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.4 T-GDI που προσφέρει την «ενδιαφέρουσα» ισχύ των 140 ίππων, αλλά και την αυξημένη ροπή των 24,7 kgm, που αποδίδεται στις 1500 έως 3200 στρ./λεπτό – και η οποία σε τελική ανάλυση είναι αυτή που καθορίζει την σχετικά περιορισμένη κατανάλωση του συγκεκριμένου μοντέλου. Ενδεικτικά, η ροπή του ατμοσφαιρικού κινητήρα 1.4 CVVT των 100 ίππων φτάνει τα 13,7 kgm στις 3.500 στρ./λεπτό – και ο νοών, νοείτο… Σημειώστε λοιπόν ότι η τελική ένδειξη που είδαμε στο trip computer για μεικτή κίνηση μέσα στην Αθήνα ήταν 8,4 λίτρα/ 100 χλμ. – μια επίδοση που δεν είναι καθόλου μα καθόλου άσχημη, ενώ στον ανοιχτό δρόμο και με μια λογική ταχύτητα εύκολα μπορεί κανείς να περιορίσει την κατανάλωση πολύ κάτω από τα 8,0 λίτρα.
Τι σημαίνουν όλα αυτά στην πράξη; Το ότι μπορείς να κινηθείς γρήγορα όταν πατήσεις αποφασιστικά το γκάζι είναι προφανώς δεδομένο. Το ότι έχεις όμως τη δυνατότητα να κινείσαι αξιοπρεπώς με «μισό» γκάζι είναι μια άλλη, ευχάριστη ιστορία. Όλα γίνονται προοδευτικά, αν το θελήσεις, ήρεμα, ήσυχα και πολιτισμένα, με την ηχομόνωση να περιορίζει τους εξωτερικούς θορύβους και την ανάρτηση όχι μόνο να προσφέρει στις στροφές κράτημα που εμπνέει εμπιστοσύνη αλλά και ικανοποιητική άνεση. Η δουλειά που έχει γίνει στην εξέλιξη του πλαισίου είναι εμφανής αν «πιέσεις» το Ceed και μπορούμε να μιλήσουμε ακόμα και για απολαυστική οδήγηση, αφού το τιμόνι με τη σωστή αίσθηση και τα αποτελεσματικά φρένα αποτελούν πολύτιμο σύμμαχο του οδηγού. Ενώ στις ψηλές ταχύτητες πρέπει να επαναλάβουμε τα περί «ευθυβολίας» του αυτοκινήτου που επηρεάζεται ελάχιστα από τους πλευρικούς ανέμους – κάτι που είχαμε διαπιστώσει από την πρώτη στιγμή, από τη δημοσιογραφική παρουσίαση του μοντέλου. Η αλήθεια είναι ότι με τέτοια χαρακτηριστικά περιμένεις και έναν επιλογέα ταχυτήτων με πιο «σφιχτό» κούμπωμα και όχι τον ελαφρώς «λαστιχωτό» και ολίγον θορυβώδη του Ceed, που δεν σε προδίδει όμως στις αλλαγές ούτε βεβαίως σε ενοχλεί στην καθημερινή οδήγηση, επιτρέποντάς σου να αξιοποιήσεις τελικά πλήρως το 6άρι κιβώτιο με τη σωστή κλιμάκωση. Μικρό όμως το κακό - κανείς δεν είναι τέλειος…
Χρηστική ποιότητα
Το μήκος των 4,31 μ. τοποθετεί το Ceed στην καρδιά της κατηγορίας (Ford Focus: 4,38 μ. / Peugeot 308: 4,25 μ.) και δεν άλλαξε σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, όπως δεν άλλαξε και το μεταξόνιο (2,65 μ.) – με το συνδυασμό των δύο μεγεθών να προσφέρει τις γεωμετρικές προϋποθέσεις για το ευρύχωρο εσωτερικό που προσφέρει το μικρομεσαίο Kia, το οποίο είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας. Ενώ επίσης ευρύχωρο είναι και το πορτμπαγάζ με το ιδιαίτερα «τετραγωνισμένο» σχήμα, που φτάνοντας τα 395 λίτρα φλερτάρει και αυτό με την κορυφή της κατηγορίας.
Πάντως το πιο εντυπωσιακό στοιχείο στο νέο Kia δεν είναι οι χώροι, αλλά η ποιότητα κατασκευής – μια ποιότητα που την αντιλαμβάνεσαι μπαίνοντας στο αυτοκίνητο. Μαλακό πλαστικό στο ταμπλό, συνδυασμένο με σκληρό αλλά καλής ποιότητας πλαστικό στις πόρτες δημιουργεί ένα περιβάλλον που εμπνέει εμπιστοσύνη. Ενώ από την άλλη μεριά η σωστή, εργονομική διαμόρφωση του εσωτερικού με τις πολλές και βολικές θέσεις για μικροπράγματα, σε κεντρική κονσόλα και πόρτες, διευκολύνει την καθημερινότητα του οδηγού και των επιβατών. Και μένει μόνο ο ενοχλητικός βομβητής της ζώνης ασφαλείας που επιδεικνύει… υπερβάλλοντα ζήλο, αφού αρχίζει να «φωνάζει» με το που βάζεις μπρος, αν κάνεις το λάθος να μην έχει ήδη «δεθεί».
Οικονομοτεχνικά...
Ο τιμοκατάλογος για το Ceed των 140 ίππων ξεκινά από τα €19.290 της έκδοσης “Uptown” με το πακέτο ασφαλείας που βλέπετε στον πίνακα τεχνικών χαρακτηριστικών, τα βασικά ηλεκτρικά & ηλεκτρονικά βοηθήματα (4 ηλ. παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρ. καθρέφτες, cruise control, φώτα ημέρας led, προβολείς ομίχλης, bluetooth κλπ.) που διαθέτουν όλα τα επίπεδα εξοπλισμού και επιπλέον αυτόματο κλιματισμό, δερμ. τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 7,0’’και χειριστήρια στο τιμόνι, σύνδεση με Smartphone μέσω "Android Auto" ή "Apple CarPlay", κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου κ.ά. Είναι ένα πλήρες πακέτο στο οποίο θα θέλαμε να περιλαμβανόταν επίσης ένα τυπικό ραντάρ παρκαρίσματος, παρά το γεγονός ότι υπάρχει η κάμερα οπισθοπορείας, για να το χαρακτηρίσουμε υπερ-πλήρες. Το ραντάρ το βρίσκει κανείς στην κορυφαία έκδοση GT-Line, που κοστίζει €20.990, αλλά προσφέρει επιπλέον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σπορ καθίσματα, ζάντες αλουμινίου 17" κλπ.
Η ουσία δεν αλλάζει, το Ceed είναι μια “value for money” και άκρως ανταγωνιστική πρόταση, η οποία αποκτά ακόμα μεγαλύτερη αξία αν συνυπολογίσει κανείς την εργοστασιακή 7ετή εγγύηση (ή 150.000 km) που ισχύει για όλα τα μοντέλα της Kia και ξεπερνά ακόμα και τα 6 χρόνια που δίνει ο πλέον χαρακτηριστικός εκφραστής της αξιοπιστίας, η φοβερή και τρομερή Toyota…
Υπέρ
Σχεδίαση, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, φρένα, χώροι, ποιότητα κατασκευής, τιμή
Κατά
«Ηχηρός» επιλογέας ταχυτήτων, βομβητής ζώνης ασφαλείας
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
Κινητήρας | 1.4 T-GDi |
Κυβισμός: | 1353 cm3 |
Ισχύς (PS/rpm): | 140 / 6000 |
0-100 km/h: | 8,9’’ |
Ταχύτητα: | 210 |
Κατανάλωση*: | 5,9-6,4 lit./100 km |
Εκπομπές CO2*: | 135-146 g/km |
M x Π x Y: | 4.310 x 1.800 x 1.447 mm |
Πορτμπαγκάζ: | 395 lit. |
Τιμή**: | € 19.290 |
* Συνδυασμένος κύκλος (στοιχεία κατά WLTP) ** Τιμή της έκδοσης “Uptown” . Το πακέτο ασφαλείας της Kia που περιλαμβάνει Αυτόνομο φρενάρισμα (AEB), Ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας (LKAS), Προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης (FCA), Προειδοποίηση απόσπασης προσοχής (DAA), Αυτοματισμό προβολέων (ΗΒΑ) και ένδειξη ορίων ταχύτητας (SLIF), αλλά και το ABS με EBD, το ESP (ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας), οι 6 αερόσακοι και το σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών (TMPS) είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Θυμίζουμε ότι «βασική» έκδοση της γκάμας του Ceed είναι η 1.4 Mpi/100 PS “Inmotion” (€ 15.190) |
- Τα μηνύματα Μητσοτάκη για το 2025 και τα δύο σενάρια για τον ανασχηματισμό: Τι θα συζητηθεί στο υπουργικό
- Ξεκινά η μετακίνηση προσωπικού στα νοσοκομεία τους πρώτους μήνες του 2025 – Το σχέδιο του υπουργείου Υγείας
- Διπλωματική αντεπίθεση του Τζολάνι: Πετά την προβιά του τζιχαντιστή και βάζει δυτικό κοστούμι
- Ζεστά ιγκλού, πολύχρωμα σπιτάκια και ένα μεγάλο υπαίθριο τζάκι περιμένουν τον Αϊ-Βασίλη στην Ακρόπολη των Σερρών