Auto|11.11.2018 22:54

Volvo 360c: Εναλλακτικός δρομέας μέσων αποστάσεων

Νίκος Λουπάκης

Σε αναπάντεχο ανταγωνιστή των αεροσκαφών θα μπορούσε να εξελιχθεί το 360c autonomous concept της Volvo, ένα – αναπόφευκτα – ηλεκτρικό και συνδεδεμένο αυτοκίνητο που κινείται εντελώς αυτόνομα, χωρίς οδηγό, με πλήρως μεταβλητό εσωτερικό που χαρακτηρίζεται από την πλήρη απουσία οποιουδήποτε είδους τιμονιού.

Το 360c μπορεί να μεταφέρει διαφορετικό αριθμό επιβατών, καθισμένων σε δύο η τρεις σειρές καθισμάτων, ανάλογα με την περίσταση, αλλά και να χρησιμοποιηθεί είτε ως γραφείο, είτε ως καθιστικό, είτε ως... υπνοδωμάτιο, επιτρέποντας στον ή στους επιβαίνοντες να ταξιδεύουν χωρίς να τους απασχολεί η διαδικασία της οδήγησης.

Απλοποιώντας τα ταξίδια

Η αυτόνομη οδήγηση κάνει δυνατή την υλοποίηση πολλών σεναρίων που βελτιώνουν το μέλλον των μεταφορών και της ζωής των ανθρώπων, δίνοντας τη δυνατότητα αξιοποίησης του μη παραγωγικού και πολύ συχνά βαρετού χρόνου των καθημερινών - και όχι μόνον – μετακινήσεών μας. Σημειώστε ότι ένα αυτόνομο όχημα που έχει τη δυνατότητα να λειτουργήσει ως περιβάλλον γραφείου μπορεί να προσφέρεται σε συνδρομητική βάση ή να παρέχεται από τον εργοδότη στους εργαζόμενους.

Ωστόσο, το πλέον προνομιακό για το αυτόνομο πρωτότυπο της Volvo πεδίο είναι οι λεγόμενες μέσες αποστάσεις, περίπου 300 χιλιόμετρα, καθώς το χάσιμο χρόνου για όλη τη διαδικασία που χαρακτηρίζει μία πτήση, όπως η διαδρομή προς το αεροδρόμιο, οι έλεγχοι ασφαλείας στα αεροδρόμια, η αναμονή, ο συχνός συνωστισμός στις ουρές για επιβίβαση κλπ. αντισταθμίζει το όφελος από τη μεγαλύτερη – σε σχέση με το αυτοκίνητο - ταχύτητα του αεροπλάνου. Σε αυτή την περίπτωση, ένα αυτόνομο όχημα που παραλαμβάνει τον επιβάτη από το σπίτι του για ένα ταξίδι "πόρτα - πόρτα" φαντάζει επίσης ιδιαίτερα ελκυστική επιλογή σε σύγκριση και με άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπως το λεωφορείο και το τρένο.

Κατά τ’ άλλα, η πλήρως αυτόνομη και ηλεκτρική μετακίνηση προσφέρει και περιβαλλοντικά οφέλη: περιορισμό της ρύπανσης, μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, αλλά και καλύτερη υγεία και βελτιωμένο τρόπο ζωής για τους κατοίκους των πόλεων. Θεωρείται, επίσης, ότι αύξηση του παραγωγικού χρόνου στη διάρκεια του ταξιδιού θα κάνει τους ανθρώπους να εξαρτώνται λιγότερο από την εγγύτητα της κατοικίας τους στον τόπο εργασίας τους.

Νέα πρότυπα ασφαλείας

Σημαντικό ρόλο θα μπορούσε επίσης να παίξει το 360c στη διαμόρφωση ενός παγκόσμιου προτύπου ασφαλείας για την επικοινωνία των αυτόνομων οχημάτων. Καθώς τα αυτόνομα οχήματα θα μπαίνουν σταδιακά στην κυκλοφορία, μέσω μιας διαδικασίας που θα κρατήσει αρκετά χρόνια, θα βρεθούν να κινούνται σε ένα μικτό περιβάλλον όπου θα κυκλοφορούν και συμβατικά αυτοκίνητα, με οδηγό, ο τρόπος με τον οποίο τα οχήματα θα επικοινωνούν μεταξύ τους, αποκτά τεράστια σημασία. Για το λόγο αυτό, οι μηχανικοί της Volvo φρόντισαν να εξοπλίσουν το πρωτότυπο 360c με ένα σύστημα που περιλαμβάνει ηχητικά και οπτικά βοηθήματα (εξωτερικούς ήχους, «έγχρωμα» σήματα κλπ.), ώστε το αυτόνομο πρωτότυπο να δηλώνει τις προθέσεις του στους άλλους χρήστες του δρόμου.

Τέλος, οι ειδικοί της Volvo Cars εξέτασαν τις επιπτώσεις που μπορεί να έχουν οι διαφορετικές θέσεις των επιβατών στην ασφάλειά τους. Για παράδειγμα, όταν στο 360c έχουμε επιβάτη που κοιμάται ξαπλωμένος, μια ειδική κουβέρτα ασφαλείας παίζει το ρόλο του συστήματος πρόσδεσης το οποίο υποκαθιστά τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων.

Volvo