FIAT Panda CNG: «Πράσινη οικονομία»
Νίκος ΛουπάκηςΤις χαρακτηριστικές «μπουκάλες» που περιέχουν συμπιεσμένο υπό υψηλή πίεση (200 bar) φυσικό αέριο (CNG – Compressed Natural Gas) δεν τις βλέπεις, ακόμα και να σκύψεις κάτω από μικρό Fiat, αφού τότε θα δεις το κάλυμμά τους και όχι τις ίδιες. Ούτε βεβαίως μπορείς να καταλάβεις αμέσως ότι το Panda CNG είναι κάπως ψηλότερο από το σύνηθες, καθώς βασίζεται στο Panda 4X4 – και ως εκ τούτου διαθέτει και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, αλλά και αυξημένη ακαμψία-στιβαρότητα. Και αυτό είναι κάτι που το αντιλαμβάνεσαι σχετικά γρήγορα, οδηγώντας το αυτοκίνητο, αφού είναι ηλίου φαεινότερο ότι κάθεσαι σε ύψος που παραπέμπει σε SUV, ενώ δεν αργείς να εντυπωσιαστείς και από τον τρόπο που η ανάρτηση αντιμετωπίζει τις όποιες ανωμαλίες της ασφάλτου βρεθούν στο δρόμο σου: ήπια, χωρίς αναπηδήσεις και χωρίς να σε κουράζει. Tο Panda εντέλει εντυπωσιάζει αντιδρώντας σαν ένα απολύτως συμπαγές σώμα.
Βρίσκεσαι λοιπόν σε ένα σχεδιαστικά ευχάριστο εσωτερικό, με επαρκείς χώρους για 4 ενήλικες – αν και πίσω ο χώρος για τα γόνατα είναι οριακός για έναν ψηλό – και αρκετές θέσεις για μικροπράγματα, με κορυφαίο το μεγάλο ράφι εμπρός από το συνοδηγό. Στην εργονομία τα ιταλικά γονίδια είναι εμφανή, κάποιες θηκούλες είναι άβολες, ωστόσο η γενική εικόνα είναι καλή με σωστούς διακόπτες και ευανάγνωστα όργανα ελέγχου, ενώ απολύτως αξιοπρεπές είναι το 200 λίτρων πορτμπαγκάζ.
Εν κινήσει τώρα, ο δικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα», αρχικά, στις πολύ χαμηλές στροφές δεν ενθουσιάζει, με λίγο όμως γκάζι παραπάνω (πάνω από τις 2.000 – 2.500 στρ./λεπτό) ζωντανεύει εντυπωσιακά, αφού το turbo δίνει αυτό που πρέπει να δώσει και με τη βοήθεια του εύχρηστου κιβωτίου πέντε σχέσεων σου επιτρέπει να κινείσαι σβέλτα στην αστική καθημερινότητα.
Το κράτημα είναι σε κάθε περίπτωση αξιοπρεπέσταστο, ανέκαθεν οι Ιταλοί ήταν καλοί σε αυτό, και αν κάτι σου βάζει φρένο στις στροφές είναι η αίσθηση ότι οδηγείς ένα ψηλό και σχετικά στενό αυτοκίνητο, παρόλο που το βάρος που έχουν οι χαμηλά τοποθετημένες μπουκάλες χαμηλώνει το κέντρο βάρους, προς όφελος της ασφάλειας.
Αυτό που πάντως κάνει τη διαφορά στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι τα 12 κιλά CNG που χωρούν οι δύο μπουκάλες του Panda και τα οποία επαρκούν στην πράξη για 230 - 250 χιλιόμετρα για κίνηση μέσα στην πόλη. Κάτι που με δεδομένο ότι η τιμή του φυσικού αερίου είναι 0,834 €/kg συνεπάγεται ότι «φουλάρεις» με περίπου 10 ευρώ, ενώ το κόστος κίνησης περιορίζονται εντυπωσιακά σε μόλις 4 λεπτά/χλμ. – λιγότερο από το μισό σε σχέση με την κίνηση με βενζίνη. Αυτό είναι που καθιστά το Panda CNG ιδανική επιλογή για αστική χρήση. Ενώ το 35 λίτρων ρεζερβουάρ βενζίνης δίνει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσεις άφοβα και ταξίδι, ακόμα και να δεν υπάρχουν στο δρόμο σου πρατήρια φυσικού αερίου, αφού προσφέρει αυτονομία μερικών εκατοντάδων χιλιομέτρων.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
0.9 Twinair
Κινητήρας 875 cm3
Ισχύς 80 (85) PS/5500 rpm
0-100 km/h 12,0’’ (14,1’’)
Ταχύτητα 170 (162) km/h
Κατ. CNG* 3,9/2,6/3,1 (kg/100 km)
Κατ. Βενζίνης* 5,8/3,8/4,5 (lit/100 km)
CO2* 97 (125) g/km
Μ x Π x Υ 3653 x 1605 x 1643 mm
Πορτμπαγκάζ 200 λίτρα
Τιμή** € 11.990
*Κατανάλωση φυσικού αερίου και βενζίνης, τυποποιημένη NEDC, πόλη / εκτός πόλης / συνδυασμένος κύκλος. Προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-Temp
** Τιμή έκδοσης “easy” (4 airbags, air condition, uconnect radio με mp3 και bluetooth, κεντρ. κλείδωμα με τηλεχειρισμό, εμπρός ηλ. παράθυρα κλπ.) με την ισχύουσα έκπτωση (€1.260) της αντιπροσωπείας. Κανονική τιμή €13.250.
- Ερευνητές ανέπτυξαν ακουστικά που μπορούν να εντοπίσουν πρώιμα σημάδια Αλτσχάιμερ - Πώς λετουργούν
- Κατά της διαγραφής Σαμαρά ο Καραμανλής: Η κριτική δεν αντιμετωπίζεται με πειθαρχικά μέτρα - Δεν με ενδιαφέρει η Προεδρία
- Εορταστικό ωράριο 2024: Πότε ξεκινάει - Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά
- Σε τροχιά κλιμάκωσης ο πόλεμος στην Ουκρανία; Το επόμενο βήμα του Πούτιν, τα πυρηνικά και ο παράγοντας Τραμπ