Auto|14.06.2019 18:06

Dacia Sandero Stepway: Το «απόλυτο» Value for money (pics)

Νίκος Λουπάκης

Η σχέση της Dacia με τη Renault δεν είναι ούτε μυστικό ούτε και κάτι καινούριο, αφού την εποχή της πρώτης της δόξας και υπό ρουμανική-κρατική ιδιοκτησία, την δεκαετία του 70, η εταιρία παρήγαγε αντίγραφα του Renault 12, τα οποία υπήρξαν δεόντως δημοφιλή με τα ρουμανικά σήματα και στην Ελλάδα. Βεβαίως η Dacia του 2019, έχοντας πλέον ενσωματωθεί στο γκρουπ της Renault, είναι μια εταιρία σημαντικά διαφορετική, έχει όμως κρατήσει ένα χαρακτηριστικό της: τη σχέση τιμής προς απόδοση, η οποία είναι και πάλι υψηλοτάτη και κατά συνέπεια δελεαστική, αφού αφορά αυτοκίνητα σύγχρονης τεχνολογίας, που κοστίζουν σημαντικά φθηνότερα, έναντι ελαχίστων παραχωρήσεων σε δευτερευούσης σημασίας τομείς.

Όμορφο και πρακτικό

Η πρώτη παρατήρηση σε σχέση με το Sandero Stepway είναι ότι είναι όμορφο, ενώ τα προστατευτικά στους θόλους των τροχών και οι ράγες οροφής, ενισχύουν τον «περιπετειώδη» χαρακτήρα του.

Από την άλλη μεριά, οι διαστάσεις του – και κυρίως το μήκος των 4,08 μέτρων - το φέρνουν στο κάτω άκρο των λεγομένων compact SUV (Citroen C3 Aircross, VW T-Cross) και λίγο πάνω από τα συνήθη σουπερμίνι (Renault Clio, Ford Fiesta). Το Sandero, λοιπόν, χωράει άνετα 4-5 άτομα και έχει ένα μεγάλο πορτμπαγκάζ το οποίο μάλιστα κρύβει ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων – κάτι ιδιαίτερα σημαντικό εφόσον έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που χαρακτηρίζεται crossover. Μπορεί, λοιπόν, κανείς να πει ότι προσφέρει τον ιδανικό συνδυασμό εξωτερικών διαστάσεων – εσωτερικών χώρων, αφού είναι τόσο μικρό όσο χρειάζεται για να μην αγχώνεσαι στην πόλη, αλλά και τόσο μεγάλο όσο χρειάζεται για να πας ταξίδι με την οικογένεια. Ενώ το διαιρούμενο (1/3-2/3) κάθισμα επιτρέπει την αναδιαμόρφωση του εσωτερικού δίνοντας τη δυνατότητα να μεταφερθούν ογκώδη αντικείμενα.

Το εσωτερικό είναι δεόντως ποιοτικό και πρακτικά διαμορφωμένο ώστε οδηγός και επιβάτες να αισθάνονται άνετα, έχοντας στη διάθεσή τους άφθονες θέσεις για μικροπράγματα.

Αποτελεσματικό

Δύο τρικύλινδροι βενζινοκινητήρες, ένας ατμοσφαιρικός 998 κ.εκ. / 73 ίππων (SCe 75) και ένας υπερτροφοδοτούμενος 898 κ.εκ. /90 ίππων (TCe 90), αλλά και ένας τουρμποντίζελ 1461 κ.εκ. με 95 ίππους (Blue dCi 95) δημιουργούν μια γκάμα μηχανικών συνόλων που καλύπτει ένα μεγάλο εύρος απαιτήσεων, προσφέροντας σε κάθε περίπτωση περιορισμένες εκπομπές ρύπων και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Κορυφαία επιλογή αποτελεί ο Blue dCi 95, όχι τόσο λόγω της μεγαλύτερης ισχύος, αλλά κυρίως λόγω της υπεροχής του στον τομέα της ροπής, όπου με 220 Nm/1750 rpm αφήνει πίσω τόσο τον TCe 90 (140 Nm/2250 rpm) όσο και τον SCe 75 (95 Nm/3500 rpm). Τα προσφερόμενα κιβώτια είναι χειροκίνητα 5 σχέσεων, ενώ για τους λάτρεις της πιο ξεκούραστης οδήγησης υπάρχει η έκδοση TCe 90 Easy-R με αυτόματο κιβώτιο, επίσης 5 σχέσεων.

Ο συνδυασμός ελκτικής ικανότητας (ιδιαίτερα στην περίπτωση του πετρελαιοκινητήρα των 95 ίππων) και αυξημένου ύψους είναι τώρα αυτός που επιτρέπει στο Sandero Stepway να χαρακτηρίζεται ως crossorer και να λειτουργεί ως υποκατάστατο των SUV. Έστω και αν διατίθεται αποκλειστικά με την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Εξάλλου είναι γνωστό ότι εκείνο που πρώτα απ’ όλα χρειάζεται κανείς στους χωματόδρομους είναι η απόσταση από το έδαφος – και εδώ το Sandero τα πάει μια χαρά. Επιπλέον η ανάρτηση έχει μεγάλες διαδρομές και –όντας “μαλακή”- προσφέρει αυξημένη άνεση τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα.

Συμφέρει

To crossover της Dacia προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, με την βασική “Life” να διαθέτει όλα όσα απαιτούνται για να χαρακτηριστεί πλήρης: ABS με EBV και AFV, Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης σε δρόμο με κλίση (Hill start assist), ηλεκτρονικό έλεγχο  ευστάθειας (esc) και asr, 4 αερόσακους, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός με λειτουργία άνεσης one touch οδηγού, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, plug & radio (4 ηχεία - σύνδεση τηλεφώνου με Bluetooth, audio streaming, θύρες USB & AUX) με χειριστήρια σ το τιμόνι, προβολείς ομίχλης σε μαύρο διακοσμητικό πλαίσιο, Ζάντες Flexwheel 16" "Bayadere", ράγες οροφής κλπ. Όλα αυτά έναντι μόνο €10.650 για αυτόν που θα αρκεστεί στους 73 ίππους – πρόκειται για ποσό που αντιστοιχεί συνήθως στις φθηνότερες εκδόσεις μικρών αυτοκινήτων πόλης -  €11.590 για αυτόν που θα προτιμήσει τους 90 ίππους και €13.980 για αυτόν που θα στραφεί στον ντίζελ.

Ενώ αντίστοιχη εικόνα στη σχέση τιμής εξοπλισμού παρατηρούμε στην πλουσιότερη έκδοση Style, που κοστίζει €12.980 η 0.9 TCe 90hp και €14.580 η 1.5 Blue dCi 95hp και διαθέτει επιπλέον ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, ηλεκτρ. & θερμαιν. Καθρέφτες, σύστημα πολυμέσων media nav evo με οθόνη αφής 7", υπολογιστή ταξιδίου, cruise control με speed limiter, πίσω αισθητήρες στάθμευσης κ.ά.

Όλα αυτά «ενισχύονται» από την 5ετή εγγύηση που προσφέρει η Dacia και αποτελεί με τον τρόπο της επιβεβαίωση της αξιοπιστίας αυτού του τόσο προσιτού αυτοκινήτου.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας

998 cm3

1461 cm3

Ισχύς (ps/rpm)

73 /6300

95 / 3750

0-100 km/h

16,7’’

12,3’’

Ταχύτητα (km/h)

156

179

Κατ/ση*(l/100 km)

5,9/4,7/5,1

4,2/3,7/3,9

CO2*(g/km)

117

103

M x Π x Y (mm)

4081 x 1761 x 1615

Πορτμπαγκάζ

320 / 1200 λίτρα**

Τιμή

€10.650

€13.980

Στον πίνακα αναγράφονται οι τιμές της βασικής έκδοσης “LIFE”, με την ισχύουσα προσφορά της αντιπροσωπείας

*Τυποποιημένη (πόλη/εκτός πόλης/μεικτή), σύμφωνα με τις προδιαγραφέςWLTP

**Με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση / σε ανάκλιση

Dacia