Auto|10.09.2019 18:08

ID.3: Το πρώτο προσιτό ηλεκτρικό Volkswagen νέας γενιάς

Νίκος Λουπάκης

Μια νέα εποχή ξεκινά την επόμενη χρονιά για τη Volkswagen που παρουσίασε το νέο ηλεκτρικό μικρομεσαίο της μοντέλο στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Πρόκειται για το ID.3, το πρώτο από τη νέα σειρά μοντέλων της Volkswagen που θα βασιστούν στην ειδικά εξελιγμένη για ηλεκτρικά οχήματα πλατφόρμα MEB της εταιρείας. Πρόκειται για ένα πλήρως διασυνδεδεμένο μοντέλο με διαστάσεις αντίστοιχες ενός Golf (το ID.3 έχει μήκος 4.261 mm, πλάτος 1.809 mm, ύψος 1.552 mm και μεταξόνιο 2.765 mm), το οποίο, βεβαίως, θα έχει ουδέτερο ισοζύγιο CO2, ενώ, σύμφωνα με τη μαμά-εταιρεία, θα «εντυπωσιάζει με τα συναρπαστικά δυναμικά χαρακτηριστικά του». Στην ειδική για το λανσάρισμα έκδοση ID.3 1ST, το νέο ηλεκτρικό  Volkswagen θα διαθέτει μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 58 kWh και θα προσφέρει αυτονομία έως και 420 χιλιόμετρα (WLTP), θα είναι δε διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, σε πρώτη φάση.

Αυτονομία κατ’ επιλογήν

Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειώσουμε ότι το VW ID.3 θα προσφέρεται με τρεις επιλογές μπαταρίας και κατά συνέπεια αυτονομίας. Αργότερα, λοιπόν, θα είναι διαθέσιμη και μια έκδοση του ID.3 με μικρότερη επιλογή μπαταρίας – με χωρητικότητα 45 kWh και αυτονομία έως και 330 χιλιόμετρα - καθώς και μία έκδοση με μεγαλύτερη μπαταρία - 77 kWh και μέγιστη αυτονομία 550 χιλιομέτρων.

Ο κινητήρας, τα ηλεκτρονικά ισχύος και το κιβώτιο ταχυτήτων αποτελούν μια συμπαγή, ενιαία μονάδα - όλα τοποθετημένα πίσω.

Το ID.3 1ST κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα, ο οποίος αποδίδει 150 kW και 310 Nm ροπής, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται για ευνόητους λόγους στα 160 km/h.

Έχοντας, τώρα τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης, με σύνδεση σε συσκευή (ταχυφορτιστή) με ισχύ έως και 100 kW, το ID.3 1ST μπορεί μέσα σε 30 λεπτά να ανακτήσει τόση ενέργεια όση απαιτείται για να διανύσει απόσταση περίπου 290 χιλιομέτρων (WLTP). Αξίζει δε να σημειωθεί ότι η /volkswagen θα προσφέρει εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για τις μπαταρίες του ID.3, αίροντας τις όποιες επιφυλάξεις μπορεί να έχουν οι υποψήφιοι αγοραστές σε σχέση με τη μακροζωία του ευαίσθητου αυτού – και ζωτικής σημασίας – στοιχείου του αυτοκινήτου.

To VW ID.3 αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες της χωροταξικής διαμόρφωσης που προσφέρει η πλατφόρμα MEB, γεγονός που προσδίδει πόντους στον τομέα των χώρων και της πρακτικότητας, ενώ η αρχική τιμή της βασικής του έκδοσης, όταν αυτό λανσαριστεί εμπορικά στη Γερμανία στα μέσα του 2020, θα είναι κάτω από 30.000 ευρώ. Ωστόσο, η Volkswagen υπολογίζει ότι λόγω των αναμενόμενων κρατικών κινήτρων - αφού αφαιρεθούν οι προβλεπόμενες κρατικές επιδοτήσεις – η τιμή του ID.3 θα είναι τελικά συγκρίσιμη με τις τιμές των τυπικών «μικρομεσαίων» μοντέλων (segment C).

Η Volkswagen παρουσιάζει το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο βασισμένο στο μεταβλητό πλαίσιο MEB

Νέα εποχή με ουδέτερο CO2.

Το Volkswagen ID.3 προσφέρει μια νέα εμπειρία σε οδηγό και επιβάτες προσφέροντας κινητικότητα με ουδέτερο ισοζύγιο CO2 - στην περίπτωση, βέβαια, που η μπαταρία φορτίζεται αποκλειστικά με ρεύμα που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Κατά συνέπεια, το ID.3 ανταποκρίνεται στις προϋποθέσεις του στόχου «goTOzero» της Volkswagen, που προβλέπει ότι μέχρι το 2050 ολόκληρος ο Όμιλος Volkswagen θα έχει ουδέτερο ισοζύγιο CO2.

Υπενθυμίζουμε στο σημείο αυτό, ότι το 2023 μόνο η Volkswagen (χωρίς να υπολογίζονται οι άλλες μάρκες του Ομίλου) θα επενδύσει περίπου 9 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση και αναμένεται ότι μέσα στην επόμενη δεκαετία θα παράγει περισσότερα από δέκα εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα. Έχει δε επίσης «δρομολογήσει» περισσότερα από 20 νέα ηλεκτρικά μοντέλα.

VW ID.3έκθεση αυτοκινήτουηλεκτρικά αυτοκίνηταVolkswagen