Mercedes-Benz Vision EQS: Η πολυτέλεια των μηδενικών ρύπων
Νίκος ΛουπάκηςΜε δεδομένο ότι η EQC, το ηλεκτρικό – και πάντοτε πολυτελές – SUV της Mercedes αποτελεί πλέον μία πραγματικότητα της αγοράς, η παρουσίαση της εντυπωσιακότατης EQS στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, δεν πρέπει να μας εκπλήσσει, αφού με αυτόν τον τρόπο η γερμανική εταιρία διευρύνει τη γκάμα των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων της που φέρουν το λογότυπο EQ. Πρόκειται στην παρούσα φάση για πρωτότυπο (concept car) που αποτελεί αναμφίβολα προπομπό ενός μοντέλου παραγωγής που ενδέχεται να μην περιμένουμε και πάρα πολύ καιρό για να το δούμε.
Το ερώτημα είναι πόσα από τα σχεδιαστικά στοιχεία που βλέπουμε στο υπάρχον έκθεμα θα διατηρηθούν, αφού έχουμε να κάνουμε με ένα πραγματικό γλυπτό, γεμάτο καμπύλες και στοιχεία που κάνουν το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει, δίνοντας ταυτόχρονα και μια τεχνολογική χροιά στην εμφάνισή τους, όπως οι προβολείς Digital Light που διαθέτουν δύο ο καθένας δύο ολογραφικές μονάδες με φακούς, αλλά και τα 188 φωτιζόμενα στοιχεία που δημιουργούν μια φωτεινό matrix ενσωματωμένο στη γρίλια ή τα 229 φωτιζόμενα αστέρια που δημιουργούν μια φωτεινή ζώνη στο πίσω μέρος.
Επί της ουσίας, τώρα, η EQS διαθέτει μπαταρίες χωρητικότητας 100 kWh που βρίσκονται στο δάπεδο και τροφοδοτούν δύο ηλεκτροκινητήρες - έναν σε κάθε άξονα, κάτι που σημαίνει ότι η EQS είναι τετρακίνητη. Η συνδυασμένη ισχύς ξεπερνά τους 475 ίππους (350 kW) ενώ η ροπή φτάνει τα 760 Nm περίπου. Η αυτονομία αγγίζει τα 700 km σύμφωνα με τον νέο κύκλο δοκιμών WLTP, ενώ η μπαταρία μπορεί να ανακτήσει το 80% της ενέργειάς της σε μόλις 20 λεπτά, αφού υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) και μάλιστα με ισχύ έως 350 kW. Εντυπωσιακές είναι και οι επιδόσεις, αφού τα 0-100 km/h έρχονται σε λιγότερο από 4,5 sec με ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 200 km/h.
Σημειώνουμε ότι η Vision EQS δίνει επίσης μια γεύση – για πρώτη φορά - του διαισθητικού και ψηφιακού εσωτερικού των μελλοντικών σεντάν αλλά και του προηγμένου συστήματος Advanced MBUX της Mercedes.
Η EQS δείχνει επίσης με τον τρόπο της ότι τα αυτοκίνητα με οδηγό έχουν ακόμα μέλλον, παρά το γεγονός ότι ο βαθμός αυτοματοποίησης είναι υψηλός, επιτρέποντας αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 (Level 3, κατά SAE). Ωστόσο χάρη στο σπονδυλωτό (modular) σύστημα αισθητήρων με το οποίο είναι εφοδιασμένη, διαθέτει τη δυνατότητα για αύξηση του βαθμού αυτοματοποίησης της οδήγησης μέχρι την πλήρως αυτόνομη οδήγηση.
Η γερμανική εταιρία στοχεύει σε ένα στόλο οχημάτων με ουδέτερο αποτύπωμα CO2 μέσα σε 20 χρόνια. Κάτι που σημαίνει ριζικό μετασχηματισμό της παραγωγικής δομής της εταιρίας σε λιγότερο από τρεις γενιές προϊόντων.
Ενώ συμμετέχοντας στην IONITY, την κοινοπραξία μεταξύ της BMW Group, της Daimler AG, της Ford Motor Company και του ομίλου Volkswagen με την Audi και την Porsche (κοινοπραξία στην οποία προσχώρησε πρόσφατα και η Hyundai) η Mercedes-Benz προσφέρει επίσης στους πελάτες της εύκολη πρόσβαση σε μια αποτελεσματική υποδομή ταχείας φόρτισης σε μεγάλες ευρωπαϊκές αρτηρίες. Σημειώστε ότι περισσότερα από 100 πάρκα φόρτισης, από τα 400 που προβλέπονται στην Ευρώπη έως το 2020, λειτουργούν ήδη.
- ΕΟΠΥΥ: Πώς θα προμηθευόμαστε τα φάρμακα το 2025 - Οι συνταγές που «κουρεύονται» και οι αλλαγές
- Μυστήριο με το μοιραίο αεροσκάφος στο Καζακστάν - Τα σενάρια της συντριβής και τα ύποπτα σημάδια
- Το μέλλον του ΝΑΤΟ περνά από τον Λευκό Οίκο: Οι βλέψεις Τραμπ και η ανησυχία της Ευρώπης
- «Λευκά» Χριστούγεννα: Έφεραν απότομη κοσμοσυρροή στα χιονοδρομικά κέντρα