Νέο Opel Corsa: αναβαθμισμένο και ηλεκτρικό!
Νίκος ΛουπάκηςΈτοιμη για τη μάχη της αγοράς είναι η έκτη γενιά Corsa που θα επιχειρήσει να συνεχίσει μια επιτυχημένη πορεία 30 χρόνων και να αντιμετωπίσει ένα πλήθος ικανότατων αντιπάλων που έχουν ήδη κατακτήσει το δικό τους «κομμάτι της πίτας», όπως τα Citroen C3, Ford Fiesta, Hyundai i20, Kia Rio, Nissan Micra, Seat Ibiza, Volkswagen Polo αλλά και τα επίσης ολοκαίνουρια Peugeot 208 και Renault Clio, καθώς επίσης, σε μερικούς μήνες το επίσης νέο Toyota Yaris. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα απαιτητική αγορά, με μοντέλα που αποκαλούνται χαρακτηριστικά σουπερμίνι και οριακά μπορούν να παίξουν το ρόλο του βασικού οικογενειακού μεταφορικού μέσου, η οποία αποτελεί πλέον την καρδιά της ελληνικής αγοράς.
«Αποδοτική» σχεδίαση
Οι επιλογές που έγιναν κατά τη διαμόρφωση του νέου μοντέλου είχαν σαν αποτέλεσμα έναν σαφή περιορισμό του βάρους του, με την Opel να δηλώνει ότι η ελαφρύτερη έκδοση του νέου Corsa ζυγίζει λιγότερο από 1.000 κιλά – και συγκεκριμένα ότι χωρίς τον οδηγό του, το πεντάθυρο μοντέλο ζυγίζει 980 kg, κάτι που σημαίνει ότι σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το συγκεκριμένο μοντέλο είναι ελαφρύτερο κατά 108 ολόκληρα κιλά. Πρόκειται για σαφέστατη εξοικονόμηση βάρους της τάξης του 10%, παρ΄ όλο που το νέο μοντέλο έχει ίδιο μήκος (4,06 m) με το απερχόμενο γεγονός που έχει τον αντίκτυπό του και στην οδική συμπεριφορά – μιας και σε αντίθεση με αυτό που πιστεύουν πολλοί, όσο πιο ελαφρύ είναι ένα αυτοκίνητο, τόσο καλύτερα «κρατάει».
Πώς επετεύχθη αυτή η μείωση; Το αμάξωμα είναι περίπου 40 kg ελαφρύτερο, ενώ και οι compact 3-κύλινδροι κινητήρες ζυγίζουν και αυτοί περίπου 15 kg λιγότερο από τις 4-τετρακύλινδρες μονάδες της προηγούμενης γενιάς. Το αλουμινένιο καπό επίσης εξοικονομεί 2,4 kg συγκριτικά με το μικρότερο, ατσάλινο καπό του προηγούμενου μοντέλου, ενώ τα καθίσματα έχουν κάνει και αυτά τη σχετική «δίαιτα» εξοικονομώντας επιπλέον 10 kg.
Κατά τ’ άλλα έχουμε να κάνουμε με ένα σύγχρονο πεντάθυρο μοντέλο που είναι και δείχνει πιο αεροδυναμικό με την οροφή του να είναι κατά 48 mm χαμηλότερη από του προκατόχου του, χωρίς όμως αυτό, σύμφωνα με την Opel, να συνεπάγεται συμβιβασμούς στους εσωτερικούς χώρους.
Αποτελεσματικοί κινητήρες
Εντελώς νέα η γκάμα των κινητήρων του Corsa, υπόσχεται βελτιωμένη απόδοση σε σχέση με τα υπάρχοντα μηχανικά σύνολα και αποτελείται από τρεις τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες και έναν πετρελαιοκινητήρα. «Βασικός» ο κινητήρας των 1.199 κ.εκ. που είναι και ο μοναδικός μη τούρμπο της γκάμας που αποδίδει 75 hp και συνδυάζεται με 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ στη συνέχεια ακολουθούν οι ίδιου κυβισμού προερχόμενοι από το γκρουπ PSA βραβευμένοι (με το βραβείο Engine of the Year 2015-2018) αλουμινένιοι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες άμεσου ψεκασμού καυσίμου, που αποδίδουν 100 ή 130 hp, ανάλογα με την έκδοση.
Ο μικρότερος σε ισχύ από τους δύο αυτούς κινητήρες συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων είτε με ένα αυτόματο κιβώτιο με 8 ταχύτητες που προσφέρει ομαλές αλλαγές, ενώ ο κορυφαίος της γκάμας 1.2 Turbo 130 hp συνδυάζεται αποκλειστικά και μόνο με το 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Αυτοί οι τρεις βενζινοκινητήρες πλαισιώνονται από έναν turbodiesel 1,5 λίτρου, που αποδίδει 102 ίππους, όσους δηλαδή και ο μικρότερος turbo βενζινοκινητήρας, αλλά υπερέχει αισθητά στον τομέα της ροπής, φτάνοντας τα 250 Nm/1750 rpm, όταν η μέγιστη ροπή του κινητήρα βενζίνη των 130 ίππων ανέρχεται σε 230 Nm/1750 rpm.
Τρεις εκδόσεις
Το νέο Corsa διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού με προηγμένα συστήματα όπως τα front collision warning, lane keep assist και speed sign recognition να είναι στάνταρ και στη βασική έκδοση “Edition”. Ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό έχουμε ένα πλήθος συστημάτων άνεσης και ασφάλειας όπως τα προσαρμοζόμενα αντιθαμβωτικά φώτα IntelliLux LED® matrix, τα οποία η Opel προσφέρει για πρώτη φορά στη μικρή κατηγορία. Ακολουθεί η στιλάτη έκδοση “Elegance” με αισθητικές βελτιώσεις ενώ στη σπορ “GS Line” o οδηγός μπορεί να μεταβάλει την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και του γκαζιού χάρη στο “Sport mode”.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
1.2 75hp | 1.5D 102hp | |
Κινητήρας (cm3) | 1199 | 1499 |
Ισχύς (PS/rpm): | 75/5750 | 102/3500 |
0-100 km/h | 13,2’’ | 10,2’’ |
Ταχύτητα (km/h) | 174 | 188 |
Κατ/ση*(l/100 km) | 5,9-5,3 | 5,9-5,3 |
CO2 (g/km)* | 134-122 | 133-120 |
M x Π x Y: | 4.060 X 1.765 X 1.435 mm | |
Πορτμπαγκάζ | 309 λίτρα | |
Τιμή** | € 13.580 | € 15.980 |
*Τυποποιημένες μετρήσεις, στο συνδυασμένο κύκλο δοκιμών, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP | ||
**Τιμές βασικών εκδόσεων “Edition”, βενζίνης (1.2) & diesel (1.5). Το Corsa 1.2Τ/100 hp κοστίζει € 14.360, ενώ το 1.2Τ/130hp διατίθεται αποκλειστικά ως “GS Line” έναντι € 17.280 – όσα κοστίζει και το 1.5D στην ίδια έκδοση. |
- Η... απώλεια βιντεοληπτικού υλικού «εξαφανίζει» τους υπεύθυνους για τα Τέμπη - Τα κραυγαλέα λάθη που στοιχειώνουν τη δικογραφία
- ΕΣΥ: Αλλαγές στον νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο ετοιμάζει η κυβέρνηση - Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
- Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες
- Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες την περίοδο των Χριστουγέννων - Μέχρι 10% η αύξηση στο κόστος των αποδράσεων