Mercedes Benz EQC400 4MATIC: premium SUV χωρίς ρύπους
Νίκος ΛουπάκηςΜηδενικοί ρύποι και δυνατότητα πραγματοποίησης ταξιδιού χαρακτηρίζουν το αυτοκίνητο που ανοίγει ένα καινούριο κεφάλαιο στην ιστορία της Mercedes. Πρόκειται για ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο με κίνηση και στους 4 τροχούς, όπως μαρτυρά και το λογότυπο 4MOTION, που αποτελεί απαραίτητο στοιχείο της ονομασίας του, με αυξημένο ύψος και αντίστοιχα αυξημένη απόσταση από το έδαφος, όπως αρμόζει σε ένα σύγχρονο SUV, το οποίο στην περίτπωσή μας συνοδεύεται από ένα υπερπλήρες πακέτο εξοπλισμού.
Με αυτά τα δεδομένα λανσάρεται στη χώρα μας η νέα -ηλεκτρική- Mercedes EQC που δεν είναι απλώς το πρώτο μηδενικών SUV της φημισμένης εταιρίας της Στουτγάρδης, αλλά και το πρώτο μοντέλο της νέας μάρκας EQ, που εκπροσωπεί ότι πιο προηγμένο διαθέτουν οι Γερμανοί, και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Βρέμης, στην τρέχουσα γραμμή παραγωγής των C-Class, GLC και GLC Coupé, όπου η παραγωγή γίνεται ψηφιακά, ευέλικτα και με σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα σπορ SUV
Η τετρακίνηση επιτυγχάνεται με τη βοήθεια δύο ισχυρών ηλεκτροκινητήρων, που είναι τοποθετημένοι όπως εύκολα μπορείτε να αντιληφθείτε ένας σε κάθε άξονα και αποδίδοντας συνδυασμένη ισχύ 408 ίππων είναι σε θέση να κινήσουν ταχύτατα το ογκώδες και βαρύ αυτοκίνητο (2,495 kg, από τα οποία τα 625 kg αντιστοιχούν στην μπαταρία), προσφέροντας σπορ επιδόσεις – και προς αποφυγήν παρεξηγήσεων στο σημείο αυτό θα πρέπει να πούμε ότι η τελική ταχύτητα περιορίζεται με ηλεκτρονικά μέσα στα 180 km/h, προκειμένου να διαφυλαχθεί η διόλου ευκαταφρόνητη αυτονομία που θεωρητικά μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 471 χιλιόμετρα (στον κύκλο NEDC).
Τα 5,1 δευτερόλεπτα που χρειάζεται για τα 0-100 km/h η EQC είναι σαφώς πιο αντιπροσωπευτικά του πόσο γρήγορα επιταχύνει, όχι μόνο από στάση αλλά και εν κινήσει, η «πράσινη» Mercedes, γεγονός που έχει οπωσδήποτε να κάνει και με την θηριώδη μέγιστη ροπή των 760 Nm, που αποδίδεται, όπως άλλωστε συμβαίνει με όλους τους ηλεκτροκινητήρες, από μηδενικές στροφές, με την εκκίνηση του αυτοκινήτου.
Έχουμε, λοιπόν, ένα σύγχρονο σε εμφάνιση και ευρύχωρο SUV, που μπορεί, βέβαια, αν χρειαστεί, να κινηθεί και εκτός δρόμου, όμως μπορεί να πραγματοποιήσει και ένα ταξίδι. Γιατί ακόμα και αν δεχθούμε ότι η επίσημη αυτονομία, η οποία φλερτάρει με τα 500 χιλιόμετρα είναι θεωρητική, η πραγματική αυτονομία δεν απέχει πολύ από τα 400.
Και αυτό με τη σειρά του, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης σε συσκευή συνεχούς ρεύματος ισχύος 110 kW, σημαίνει ότι με μια λογική, για ένα ταξίδι των 500-600 χιλιομέτρων, στάση της τάξης της μισής ώρας, η μπαταρία ανακτά ενέργεια για περίπου 250 χιλιόμετρα. Ενώ η σύνδεση για 12 λεπτά, πάντα στα 110 kW θα δώσει 100 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Τεχνολογική πολυτέλεια
Η νέα ηλεκτροκίνητη Mercedes είναι, όπως ήδη είπαμε, διαθέσιμη και στη χώρα μας, με τιμή εκκίνησης τα 79.360 ευρώ, που αντιστοιχούν πέραν βεβαίως της ίδιας της EQC, σε ένα πλήθος υπηρεσιών και πολλά στάνταρ «αξεσουάρ» κάθε τύπου. Μεταξύ άλλων, ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει το σύστημα MBUX που ενσωματώνει υπηρεσίες που εξελίχθηκαν ειδικά για τη μάρκα EQ και αποτελεί ένα από τα highlights της νέας EQC.
Για παράδειγμα, το σύστημα πλοήγησης έχει τη δυνατότητα εύρεσης της ιδανικής διαδρομής με γνώμονα τη μεγαλύτερη αυτονομία καθώς και της αναγνώρισης σταθμών φόρτισης, ενώ μπορεί να ενεργοποιήσει και τον κλιματισμό εξ αποστάσεως, ώστε ο χώρος επιβατών να έχει τη «σωστή» θερμοκρασία πριν ακόμα μπούμε στο αυτοκίνητο.
«Στάνταρ» είναι επίσης τα καλώδια φόρτισης Type 2/Mode 3 για Wallbox και mode2 για οικιακή πρίζα, ο ήχος προειδοποίησης πεζών, οι ζάντες αλουμινίου 19’’, η οθόνη πολυμέσων 10,25’’ και ο ψηφιακό πίνακα οργάνων επίσης 10,25’’, τα φώτα multibeam Full-LED με σύστημα αυτόματης ενεργοποίησης της μεγάλης σκάλας, αλλά και ένα πλήθος από συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης τελευταίας τεχνολογίας, όπως η ενεργή διατήρηση λωρίδας, η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, η αποτροπή σύγκρουσης, καθώς και το Dynamic Select (με λειτουργίες ειδικές για ηλεκτροκίνητο όχημα), το έξυπνο σύστημα υποβοήθησης του οδηγού με πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης και πέντε επίπεδα ανάκτησης ενέργειας που μπορούν να προσαρμοστούν από τον οδηγό ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος και τη διαδρομή που ακολουθεί.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Ηλεκτροκινητήρες | 2 ασύγχρονοι |
Ισχύς | 300 kW (408 hp) |
Ταχύτητα | 180 km/h |
0-100 km/h | 5,1’’ |
Μπαταρία | Ιόντων λιθίου 80 kWh |
Κατανάλωση ενέργειας | 25,0 – 22,3 kWh/100 km [1] |
Αυτονομία (NEDC) | 445 - 471 km |
Φόρτιση σε Wallbox (AC) | 11 ώρες [2] |
Φόρτιση σε ταχυφορτιστή (DC) | περίπου 40 λεπτά [3] |
Διαστάσεις (Μ x Π x Υ): | 4.761 x 1.884 x 1.623 mm |
Πορτμπαγκάζ | 500 λίτρα |
[1] Οι αναφερόμενες τιμές υπολογίστηκαν σύμφωνα με την καθορισμένη διαδικασία μέτρησης. Πρόκειται για τις "Τιμές WLTP CO2 κατά την έννοια του Άρθρου 2. Νο. 3 του Εκτελεστικού Κανονισμού ΕΕ (2017/1153). Η κατανάλωση και η αυτονομία εξαρτώνται από τον εξοπλισμό του οχήματος.
[2] Οι χρόνοι φόρτισης ισχύουν για 10-100% πλήρους φόρτισης όταν χρησιμοποιείται Wallbox ή δημόσιος σταθμός φόρτισης (σύνδεση AC με τουλάχιστον 7,4 kW, 16A ανά φάση)
[3] Οι χρόνοι φόρτισης ισχύουν για 10-80% πλήρους φόρτισης όταν χρησιμοποιείται ταχυφορτιστής DC 400 V, ρεύμα τουλάχιστον 300A.
- Το σχέδιο της Τουρκίας για τη νέα κατάσταση στη Συρία: Η Άγκυρα αναλαμβάνει τον ρόλο του προστάτη - Τα μηνύματα στις ΗΠΑ
- Γεράσιμος Χουλιάρας για σεισμό στην Τριχωνίδα: Η λίμνη έχει γίνει από πολλά ρήγματα - Έχει δώσει και 6 Ρίχτερ
- Πόσο θα αλλάξει το dating τα επόμενα χρόνια η τεχνητή νοημοσύνη – Οι καινοτομίες που έρχονται
- «Τρίμπαλο» και τρίποντο για τον ΠΑΟΚ που παρέμεινε σε απόσταση αναπνοής απ' την κορυφή