Auto|26.01.2020 17:11

Αγορά: Το ελληνικό κοινό προτιμάει τα «μικρά αυτοκίνητα»

Newsroom

Τα «μικρά αυτοκίνητα» ή τα λεγόμενα «αυτοκίνητα πόλης» που ανήκουν στην κατηγορία Α και Β αποδεικνύονται τα πιο αγαπημένα οχήματα του αγοραστικού κοινού, καθώς εξακολουθούν να πραγματοποιούν τις περισσότερες πωλήσεις σε όλη την Ευρώπη. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της JATO, στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2018 πουλήθηκαν συνολικά στην Α κατηγορία 1.027.000 οχήματα και στην Β κατηγορία 3.011.000 μονάδες.

Οι λόγοι που οδηγούν το κοινό σε αυτή την επιλογή είναι η προσπάθεια συμμόρφωσης με τα επίπεδα εκπομπών ρύπων, η περιβαλλοντολογική ευαισθησία, καθώς και η απαγόρευση των ρυπογόνων αυτοκινήτων στα μεγάλα αστικά κέντρα της Ευρώπης. Σημαντικό ρόλο στην τελική επιλογή του ευρωπαϊκού αλλά και του ελληνικού κοινού παίζει εκτός από το ποσό των τελών κυκλοφορίας, το μειωμένο κόστος κτήσης και συντήρησης.

Ο μεγάλος ανταγωνισμός των αυτοκινητοβιομηχανιών σε αυτές τις κατηγορίες, σύμφωνα με το ΑΠΕ, οδηγεί σε επιλογές που στην πράξη συμφέρουν τον τελικό αποδέκτη. Τα «μικρά» αυτοκίνητα, στα οποία πλέον υπάρχει μεγαλύτερος χώρος στην καμπίνα, υψηλότερα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας, αποτελεί «μήλον της έριδος» για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Τα τελευταία χρόνια έχει καταγραφεί ότι αυτές οι κατηγορίες απέσπασαν καταναλωτές που τα προηγούμενα χρόνια στρέφονταν σε λίγο μεγαλύτερα αυτοκίνητα (κατηγορίας C).

Μια σημαντική παράμετρος είναι ότι πολλές οικογένειες στην Ευρώπη, αλλά και στην Ελλάδα έχουν δύο αυτοκίνητα. Με δεδομένο ότι την τελευταία πενταετία τα SUV γνωρίζουν τρομακτικές πωλήσεις, και στην ελληνική αγορά, το δεύτερο αυτοκίνητο κατά βάση είναι ένα μικρό και ευέλικτο αυτοκίνητο για τις καθημερινές μετακινήσεις. Στη Γαλλία, για παράδειγμα, το ποσοστό των οικογενειών που έχουν δύο αυτοκίνητα αγγίζει το 30,3%, στο Βέλγιο το 24%, στην Αυστρία το 21% και στην Ολλανδία το 18,8%, με αντίστοιχα ποσοστά και στην Ελλάδα.

ελληνική αγοράπωλήσεις αυτοκινήτων