Auto|28.03.2020 21:10

Koenigsegg Gemera: Τετραθέσιος υβριδικός πύραυλος!

Νίκος Λουπάκης

Τεχνολογία συναντάμε στη Gemera άφθονη, ξεκινώντας από τον τοποθετημένο στο κέντρο του οχήματος μικρού κυβισμού δίλιτρο, 3-κύλινδρο twin turbo - και χωρίς εκκεντροφόρους (αντ’ αυτών διαθέτει το σύστημα Freevalve με ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες) - βενζινοκινητήρα που αποδίδει 592 ίππους και μπορεί να κάψει και καύσιμο E100, δηλαδή καθαρή αιθανόλη. Αυτός συνδυάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα 395 ίππων που είναι συνδεδεμένος με τον στροφαλοφόρο άξονα και μεταδίδει τη ροπή του στον εμπρός άξονα και άλλους, δύο ηλεκτροκινητήρες, 500 ίππων ο καθένας, που είναι τοποθετημένοι από ένας σε κάθε πίσω τροχό.

Η εν λόγω διάταξη εξασφαλίζει και τη μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς – στοιχείο απαραίτητο για να περάσει η τεράστια αυτή ισχύς στο δρόμο. Το δικό τους ρόλο στη διαμόρφωση των δυναμικών χαρακτηριστικών της 4θέσιας Koenidgsegg παίζουν η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση που επιτρέπει αυξομείωση της απόστασης από το έδαφος, η τετραδιεύθυνση, αλλά και η ηλεκτρονική κατανομή της ροπής ανά τροχό (torque vectoring).

Αξιοποιώντας την μπαταρία των 15 kWh το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί πλήρως ηλεκτρικά για 50 περίπου χιλιόμετρα, ενώ στην υβριδική λειτουργία η αυτονομία φτάνει τα 1.000 χιλιόμετρα.

Το αμάξωμα της Gemera είναι κατασκευασμένο εξ’ ολοκλήρου από ανθρακονήματα ο, ενώ από ανθρακονήματα είναι κατασκευασμένοι και οι τροχοί, που τοποθετούνται με ένα μόνο κεντρικό μπουλόνι (όπως τα αυτοκίνητα της φόρμουλα 1) και φορούν ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S, 21’’ μπροστά και 22’’ πίσω.

Παρά, τώρα, τις τέσσερις θέσεις, η Gemera έχει δύο πόρτες, οι οποίες όμως είναι μεγάλες και ανοίγουν προς τα πάνω ώστε να προσφέρουν απρόσκοπτη πρόσβαση στο εσωτερικό. Το μήκος του αυτοκινήτου φτάνει τα 4975 mm, το πλάτος τα 1988 mm ενώ το ύψος περιορίζεται για ευνόητους λόγους στα 1295 mm. Οι εξωτερικοί καθρέπτες έχουν παραχωρήσει τη θέση τους σε κάμερες - και τις αντίστοιχες οθόνες φυσικά.

Τέλος, παρόλο που η εταιρία δέχεται παραγγελίες, η τελική τιμή του αυτοκινήτου δεν έχει ανακοινωθεί. Υπολογίζεται ωστόσο ότι η Gemera, της οποίας η παραγωγή θε περιοριστεί σε 300 κομμάτια, θα κοστίζει περισσότερο από 1,0 εκ. ευρώ.

Η Koenigsegg Automotive AB ιδρύθηκε το 1994 από τον Christian von Koenigsegg και ειδικεύεται στην κατασκευή υπερ-αυτοκινήτων. Η εταιρεία εδρεύει στο Ängelholm στο νότιο τμήμα της Σουηδίας και απασχολεί περίπου 300 εργαζομένους.

Koenigseggσπορ αυτοκίνητοsupercarυβριδικό αυτοκίνητο