Nissan Leaf: Η ώρα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου
Εχοντας κατοχυρώσει τον τίτλο του πλέον δημοφιλούς μηδενικών ρύπων μοντέλου και προσφέροντας αυτονομία 389 χιλιομέτρων, η ιαπωνική πρόταση αποκτά νέο εμπορικό ενδιαφέρον εν όψει των κινήτρων για τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία επιχειρεί ολοφάνερα πλέον τη μεγάλη στροφή προς τη βιώσιμη κινητικότητα, η Nissan έχει κάθε λόγο να αισθάνεται δικαιωμένη, καθώς υπήρξε από τις πρώτες εταιρείες παγκοσμίως που τόλμησαν να λανσάρουν ένα «κανονικό» ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην αγορά, χωρίς να περιμένει ούτε τις απαιτήσεις της νομοθεσίας ούτε τα όποια κίνητρα που θα την ευνοούσαν.
Τόλμησε και τώρα έχοντας στην γκάμα της ένα μοντέλο που, στις δύο γενιές του, ξεπέρασε τις 450.000 πωλήσεις παγκοσμίως είναι σε θέση να προσφέρει όχι μόνο ένα οικολογικό μεταφορικό μέσο, αλλά ταυτοχρόνως και ένα μοντέλο εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.
Επιδόσεις
Η μπαταρία ιόντων λιθίου της δεύτερης γενιάς του Leaf έχει τώρα χωρητικότητα 40 kWh και προσφέρει τη μέγιστη εργαστηριακή αυτονομία των 389 χιλιομέτρων ή των 270 χιλιομέτρων σε μεικτές (δηλαδή σχεδόν πραγματικές) συνθήκες. Ζωτικής σημασίας στη διαμόρφωση αυτής της απόδοσης είναι ο ρόλος του συστήματος κίνησης e-powertrain, ισχύος 110 kW/150 PS, το οποίο προσφέρει επιδόσεις που θα ζήλευαν τα περισσότερα συμβατικά μικρομεσαία μοντέλα, τα οποία θεωρητικά καλείται το Leaf να ανταγωνιστεί.
Διαθέτοντας δυνατότητα σύνδεσης σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος CHAdeMO ισχύος 50 kW, το Leaf δίνει τη δυνατότητα στην μπαταρία του να ανακτήσει το 80% της ενέργειάς της σε 40-60 λεπτά, γεγονός που του επιτρέπει να πραγματοποιήσει και ένα μεγάλο ταξίδι, καθώς -θυμίζουμε- στις εθνικές μας οδούς έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους τέτοια σημεία φόρτισης. Στην καθημερινή αστική χρήση τη λύση δίνει ο επιτοίχιος φορτιστής (Wallbox) των 7kW/32Α, για πλήρη φόρτιση σε 7,5 ώρες. Κάτι που πραγματοποιείται με άνεση κατά τη διάρκεια της νύχτας. Σημειώνουμε ότι με σύνδεση σε απλή οικιακή πρίζα σούκο 10Α η σχετική διαδικασία απαιτεί 21 ώρες, οπότε το Wallbox είναι απλώς μονόδρομος.
ΤΕΧΝΙΚΑ | ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ |
---|---|
ΙΣΧΥΣ | 150ΗΡ/3.283-9.7895rpm |
ΡΟΠΗ | 320 Nm/0-3.283rpm |
0-100 KM/H | 7,9'' |
ΤΑΧΥΤΗΤΑ | 144 km/h |
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ | 389/270* km |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | 206 Wh/km |
ΜxΠxY | 4.490x1.788x1.530μμ |
ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ | 400 λίτρα (VDA) |
ΤΙΜΗ | €33.990** |
* Κύκλος πόλης/Συνδυασμένος κύκλος, μετρήσεις κατά WLTP | **Τιμή της βασικής έκδοσης «Acenta» με κλιματισμό, |
Χρηστική υψηλή τεχνολογία
Το νέο Nissan Leaf δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση προϊόν συμβιβασμών ως προς τη χρηστική του διάσταση, αφού με τις μπαταρίες να είναι τοποθετημένες κάτω από το πάτωμα και να μην «κλέβουν» χώρο διαθέτει όχι μόνο ένα ευρύχωρο σαλόνι αλλά και ένα μεγάλο πορτμπαγκάζ. Είναι λοιπόν το Leaf ένα «κανονικό» αυτοκίνητο, που οδηγείται με την ίδια άνεση που οδηγούμε ένα συμβατικό μοντέλο με αυτόματο κιβώτιο, αλλά είναι επίσης απολύτως και πρακτικό. Ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι δεν έχουν γίνει συμβιβασμοί ούτε στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα προσθιοκίνητο όχημα με σύγχρονη ανάρτηση.
Παραχωρήσεις δεν έχουν γίνει ούτε και σε θέματα άνεσης, εξοπλισμού και ασφάλειας, με τον στάνταρ εξοπλισμό να περιλαμβάνει εξελιγμένα συστήματα υποστήριξης της οδήγησης, όπως το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων και η προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας. Ο οδηγός έχει επίσης τη δυνατότητα να ελαχιστοποιήσει τη χρήση των φρένων, χρησιμοποιώντας τη στάνταρ τεχνολογία e-pedal (επιβράδυνση αφήνοντας το γκάζι), ενώ στην κορυφή των high-tech βοηθημάτων συναντάμε το σύστημα ProPILOT, τον ευφυή αυτόματο πιλότο που αναλαμβάνει γκάζι, τιμόνι και φρένα, διατηρώντας το αυτοκίνητο στη λωρίδα του, ενώ στο μποτιλιάρισμα σταματά και ξεκινά αυτόματα το αυτοκίνητο. Από την άλλη, το ProPILOT Park αναλαμβάνει ολοκληρωτικά το παρκάρισμα, απαλλάσσοντας τον οδηγό από το πολύ συχνά αγχωτικό καθήκον
Εκτός από το Leaf, η Nissan προσφέρει πλέον και στην Ελλάδα τα αμιγώς e-NV200 και e-NV200 EVALIA (από 37.900 ευρώ), που τώρα, στο πλαίσιο των μέτρων και κινήτρων που προωθεί η πολιτεία για την ηλεκτροκίνηση, μπορούν να αποκτηθούν από ιδιώτες και επαγγελματίες (ταξί, αστικές διανομές κ.ά.) - όλα τους -, με σημαντικά οφέλη σε συγκεκριμένες χρήσεις.
Η... απώλεια βιντεοληπτικού υλικού «εξαφανίζει» τους υπεύθυνους για τα Τέμπη - Τα κραυγαλέα λάθη που στοιχειώνουν τη δικογραφία
ΕΣΥ: Αλλαγές στον νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο ετοιμάζει η κυβέρνηση - Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες
Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες φέτος τα Χριστούγεννα; Πού κυμαίνονται οι τιμές και τι ισχύει για το εξωτερικό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr