Νέο Ford Puma: πλούσιο, ήπια υβριδικο & πρακτικό compact SUV
Με αποκλειστικά ήπια υβριδικές εκδόσεις, που όμως δεν υστερούν καθόλου σε επιδόσεις, ενώ επιπλέον είναι πλούσια εξοπλισμένες, μπαίνει με αξιώσεις στην αγορά το ολοκαίνουργιο Kuga, το νέο compact SUV της Ford, με design και πρακτικότητα που το κάνουν να ξεχωρίζει.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 8 λεπτά ┋
Στην πλέον ανταγωνιστική κατηγορία της αγοράς, αυτήν των λεγομένων B-SUV, όπου «καραδοκούν» αντίπαλοι όπως τα Citroen C3 Aircross, Hyundai Kona, Kia Stonic, Nissan Qashqai, Peugeot 2008, Renault Captur, VW T-Roc αλλά και T-Cross κλπ., έρχεται να διεκδικήσει τη δική του θέση η το νέο Ford Puma. «Συναγωνιστής» στην ίδια κατηγορία, το γνωστό σας Ford Ecosport που παραμένει κανονικά στην γκάμα της εταιρείας.
Το Kuga είναι λοιπόν ένα εντελώς νέο SUV, που δεν αποτελεί συνεχιστή κάποιου μοντέλου της Ford, παρόλο που οι παλιότεροι θα θυμούνται το πολύ καλό, μικρό και προσιτό κουπέ Puma της δεκαετίας του 90. Από τότε όμως πέρασαν κάπου 20 χρόνια και τώρα έχουμε να κάνουμε με ένα διαφορετικό αυτοκίνητο, μεγαλύτερο σε όγκο, ψηλότερο και με εντελώς άλλο χαρακτήρα. Αλλά ταυτοχρόνως και με ένα κοινό χαρακτηριστικό: τον σπορ οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, που το κάνει να ξεχωρίζει.
Μπορεί λοιπόν να χαρακτηρίσει κανείς το νέο Ford Kuga είτε SUV είτε Crossover, ανάλογα με την οπτική του, ωστόσο σε κάθε περίπτωση θα συμφωνήσει ότι είναι ένα αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε με γνώμονα τα «θέλω» του οδηγού εκείνου που θέλει να αντλεί και κάποια στοιχειώδη απόλαυση από την οδήγηση.
Το design της πρακτικότητας
Το πώς θα εκτιμήσει κανείς την αισθητική του Puma είναι βέβαια ζήτημα υποκειμενικό. Ωστόσο αυτό που είναι απόλυτα αντικειμενικό είναι ότι από μπροστά τουλάχιστον μπορεί κανείς να εντοπίσει ομοιότητες με μοντέλα της Porsche… Ενώ πέρα από το από την οποιαδήποτε παραπομπή σε κάποιο πανάκριβο μοντέλο της θρυλικής εταιρίας δεν μπορούμε παρά να συμφωνήσουμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα όμορφο αυτοκίνητο που επιχειρεί να συνδυάσει το design όχι μόνο με τις στοιχειωδώς αυξημένες δυνατότητες κίνησης εκτός ασφάλτου, αλλά και με την αυξημένη πρακτικότητα. Σημειώστε ότι τη δική του πινελιά στη διαμόρφωση του αυτοκινήτου που βλέπετε στις φωτογραφίες έβαλε και ο Έλληνας σχεδιαστής Γιώργος Σαριδάκης, Design Director Exterior & Interior της Ford.
Πάμε λοιπόν να δούμε τί συμβαίνει στο πορτμπαγκάζ για το οποίο η Ford έχει να περηφανεύεται ότι είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας, με 401 «επίσημα» λίτρα, και με άλλα 80 να κρύβονται κάτω από το πάτωμα αποτελώντας την πατέντα που ακούει στο όνομα megabox: ένα είδος κρυφού και στεγανού χώρου πού θυμίζει όχι άδικα νεροχύτη αφού διαθέτει και ειδική τάπα αποστράγγισης… Αυτός είναι που δίνει μία άλλη διάσταση στις μεταφορικές δυνατότητες του νέου μοντέλου επιτρέποντας τη φόρτωση αντικείμενων ύψους έως 111 εκατοστών στο πορτμπαγκάζ.
Η πίσω πόρτα του νέου Ford Puma προσφέρει επίσης μία καινοτομία, δίνοντας απάντηση στο ερώτημα που αφορά στο πού μπορεί να τοποθετείται κάθε φορά η εταζέρα κατά τη φόρτωση, εκφόρτωση και μεταφορά μεγάλων αντικειμένων. Στην περίπτωσή μας, έχουμε ένα εύκαμπτο κάλυμμα που μετακινείται μαζί με την πίσω πόρτα, με αποτέλεσμα οι πλαϊνοί μηχανισμοί στήριξης να είναι περιττοί, διασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό την απρόσκοπτη πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης. Το κάλυμμα έχει το προσόν ότι μπορεί εύκολα να πάρει τη μορφή των ογκωδών αντικειμένων που βρίσκονται στο χώρο αποσκευών, χωρίς να αφαιρεθεί.
Μπορεί, τώρα, το νέο Puma να είναι χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα του Fiesta, αυτό όμως δεν το εμποδίζει να διαθέτει κατά 95 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο και να είναι επίσης κατά 146 mm μεγαλύτερο σε μήκος από το σουπερμίνι της Ford, γεγονός που εξηγεί τους μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες. Καλή γενικώς η εργονομία και καλοδεχούμενη η μεγάλη οθόνη αφής 8,0’’ στο κέντρο του ταμπλό.
Μεγαλύτερο (κατά 58 mm) είναι και το μετατρόχιο, που φτάνει αυτό του Focus (1.500 mm) γεγονός που λειτουργεί προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς, ελαχιστοποιώντας τις όποιες αρνητικές επιπτώσεις του αυξημένου ύψους στον τομέα αυτό.
Ήπια υβριδικό
Το Puma δοκιμάζει την τύχη του στην ελληνική αγορά, σε πρώτη φάση, με έναν και μοναδικό κινητήρα σε δύο εκδόσεις με 125 η 155 ίππους (αργότερα θα ακολουθήσει και diesel έκδοση), που και στις δύο περιπτώσεις είναι υπεραρκετοί για να κινήσουν γρήγορα ή ακόμα πιο γρήγορα το όμορφο μοντέλο. Και οι δύο ενσωματώνουν ήπια υβριδική τεχνολογία και αυτό σημαίνει διαθέτουν έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 48 Volt που τροφοδοτείται από μία μπαταρία λιθίου η οποία βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Αυτός ο ηλεκτροκινητήρας συνδέεται με το στροφαλοφόρο άξονα του γνωστού τρικύλινδρου και βραβευμένου EcoBoost κινητήρα υποβοηθώντας τον κατά την επιτάχυνση και ανακτώντας ενέργεια κατά την επιβράδυνση προκειμένου να φορτίζεται η μπαταρία. Αυτή η διαδικασία είναι που συμβάλλει τελικά στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων και δίνει τον όποιο οικολογικό χαρακτήρα μπορεί κανείς να πει ότι διαθέτει αυτό το αυτοκίνητο. Το σημαντικό είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας παρεμβαίνει στη λειτουργία του αυτοκινήτου χωρίς καμία προσπάθεια από την πλευρά του οδηγού. Σημειώστε ότι όλες οι εκδόσεις του μοντέλου είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητες.
Το τιμόνι στην νορμάλ λειτουργία οδήγησης μπορεί να σας φανεί ελαφρύ - για τα δεδομένα της Ford πάντα - ωστόσο η όλη συμπεριφορά του αυτοκινήτου αλλάζει δραματικά όταν επιλέξεις τη Sport λειτουργία (διαθέσιμα είναι 5 διαφορετικά προφίλ: Normal, Eco, Sport, Slippery & Trail). Τότε το τιμόνι γίνεται πιο άμεσο, ενώ αλλάζει και η απόκριση του κινητήρα. Σύμμαχος του οδηγού σε κάθε περίπτωση το εύχρηστο χειροκίνητο 6-άρι κιβώτιο ενώ η σχετικά σφιχτή ανάρτηση ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος, επιτρέποντάς σου να κινηθείς γρήγορα.
Λογική προσέγγιση
Από τεχνοοικονομική σκοπιά, τώρα, μπορούμε να πούμε ότι η Ford δεν επιλέγει τον θεωρητικά εύκολο δρόμο της πιο χαμηλής τιμής, αλλά προσφέρει ένα υπερπλήρες πακέτο (με λειτουργία μασάζ στα εμπρός καθίσματα) στις περίπου 20.000 ευρώ. Σε αυτό το επίπεδο εξοπλισμού (Titanium) περιλαμβάνεται και το σημαντικό πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης με Collision Mitigation System (αποφυγή σύγκρουσης) με ανίχνευση οχημάτων, πεζών ακόμα και τη νύχτα και δικυκλιστών, αναγνώριση κόπωσης οδηγού, αναγνώριση οδικών σημάτων και παρακολούθηση της πίεσης των ελαστικών αλλά και το Ford SYNC 3 µε Κλήση Έκτακτης Ανάγκης, ανοικτή συνομιλία κινητού τηλεφώνου Bluetooth, 2 θύρες USB και ενσωματωμένο modem. Από κει και πέρα υπάρχει η «απόλυτη» έκδοση “ST-Line Χ” που κοστίζει τρεις έως τέσσερις χιλιάδες επιπλέον, αλλά τα έχει πραγματικά όλα. Σημειώστε ότι μέσω της εφαρμογής FordPass ο οδηγός μπορείς να κλειδώνει / ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο από μακριά και να λαμβάνει πληροφορίες για την κατάσταση του αυτοκινήτου (στάθμη, καυσίμου, φόρτιση της μπαταρίας κ.ά.)
Τέλος, η 8ετής εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect με την οποία προσφέρεται το νέο Puma στην ελληνική αγορά είναι ένα στοιχείο το οποίο δεν μπορεί παρά να λάβει σοβαρά ο υποψήφιος αγοραστής, που επιπλέον μπορεί να επωφεληθεί από τα χρηματοδοτικά προγράμματα MyPuma από τη Ford Finance, με προκαταβολή από 0%, επιτόκιο από 1% και διάρκεια αποπληρωμής έως 84 μήνες.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά |
||
1.0L/125PS |
1.0L/155PS |
|
Κυβισμός (cm3) |
999 |
999 |
Ισχύς (PS / rpm) |
125/6000 |
155/6000 |
0-100 km/h |
9,8’’ |
9,0’’ |
Ταχύτητα (km/h) |
191 |
205 |
Κατανάλωση*(lit./100 km) |
5,5 |
5,6 |
Εκπομπές CO2* |
124 |
127 |
M x Π x Y (mm) |
4186 x 1805 x 1554 |
|
Πορτμπαγκάζ (lit.) |
456 (με “megabox”) |
|
Τιμή** |
€ 20.097 |
€ 22.681 |
*Ελάχιστη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, κατά WLTP |
||
**Έκδοση “ Titanium” με αυτόματο σύστημα κλιματισμού (EATC), 5 διαφορετικά Drive Modes, σύστημα πλοήγησης & ηχοσύστημα με οθόνη αφής 8”, Ford SYNC 3 µε Κλήση Έκτακτης Ανάγκης, Ζάντες ελαφρού κράματος 17”, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, Ηλεκτρ. αναδιπλούμενοι καθρέφτες, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και ένα πακέτο υποβοήθησης της οδήγησης με σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με ανίχνευση οχημάτων, πεζών και δικυκλιστών κλπ. Διαθέσιμη είναι μία ακόμα έκδοση, η “ST-Line Χ” που κοστίζει αντίστοιχα €24.254 και €25.793, και διαθέτει - επιπλέον της Titanium - πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12,3" TFT LCD, Adaptive Cruise Control, αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος με εμπρός-πίσω αισθητήρες και Κάμερα οπισθοπορείας, Ζάντες ελαφρού κράματος 18” με ελαστικά 215/50R18, σπορ ανάρτηση κ.ά. |
ΗΠΑ: Τι σηματοδοτεί η απόφαση Μπάιντεν για τη χρήση όπλων μεγάλου βεληνεκούς από την Ουκρανία κατά της Ρωσίας – Οι επικρίσεις Τραμπ και οι απειλές Πούτιν
Το Πολυτεχνείο ζει: Μεγαλειώδης η πορεία σε Αθήνα με αντιπολεμικά συνθήματα - Ένταση στη Θεσσαλονίκη
Νέα Δημοκρατία: Η επόμενη ημέρα μετά τη διαγραφή Σαμαρά – «Φουντώνουν» τα σενάρια για νέο κόμμα από τον πρώην πρωθυπουργό
Φινλανδία - Ελλάδα 0-2: Καθάρισε σε 4' στο Ελσίνκι η Εθνική που πάει σε πλέι οφ ανόδου τον Μάρτιο
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr