Mini Clubman Cooper 1.5 136hp: διαχρονική γοητεία σε τροχούς
Mini Clubman Cooper 1.5 136 hp Auto (δοκιμή): Αυτοκίνητα στη λεγόμενη κατηγορία “C” υπάρχουν πολλά, ελάχιστα όμως συνδυάζουν το στιλ με τη σπορ αίσθηση που προσφέρει το πολυτελές «βρετανικό» αυτοκίνητο με την χαρακτηριστική δίφυλλη πίσω πόρτα.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Και μόνο το όνομα MINI λέει βέβαια πολλά, παραπέμποντας σε μία από τις καλύτερες στιγμές της αυτοκινητοβιομηχανίας του Ηνωμένου Βασιλείου. Στην συγκεκριμένη περίπτωση και με γερμανική πλέον ιδιοκτησία η εταιρία έχει εμφανώς αναγεννηθεί προσφέροντας μια γκάμα από αυτοκίνητα που δεν είναι πλέον «μίνι» σε μέγεθος, ενώ είναι και εξοπλισμένα με ότι επιβάλλει η εποχή της τεχνολογίας. Εμείς οδηγούμε το MINI Clubman με τη χαρακτηριστική δίφυλλη πόρτα του χώρου αποσκευών, στην πλέον ισορροπημένη του ίσως εκδοχή, αυτήν με τον βενζινοκινητήρα των 136 ίππων.
Διαχρονική γοητεία
Το Mini Clubman είναι ένα πολύ κομψό στέισον – που οι άνθρωποι της εταιρίας δεν διστάζουν να χαρακτηρίζουν ως “shooting brake” – με το πορμπαγκάζ των 360 λίτρων (που μπορούν να αυξηθούν στα 1250, όταν πέσουν τα πίσω καθίσματα) σαφώς παραπέμπει στο αντίστοιχο μοντέλο της δεκαετίας του 60, με την χαρακτηριστική δίφυλλη πίσω πόρτα του πορτμπαγκάζ.
Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με χώρους και διαστάσεις αντίστοιχες με ενός τυπικού μικρομεσαίου - και μάλιστα με τον χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών να είναι εντυπωσιακά μεγάλος! Είναι βέβαια πιο χαμηλό, όπως απαιτεί και το στυλ του, αλλά εντέλει είναι και ευρύχωρο και πρακτικό γιατί υπάρχουν θέσεις για μικροπράγματα στις εμπρός και στις πίσω πόρτες, ενώ και η κονσόλα έχει δύο «ικανές» ποτηροθήκες.
Και έρχεται η δίφυλλη πίσω πόρτα να αποτελέσει μια μικρή εργονομική/χρηστική παραφωνία, καθώς, για να ανοίξει, απαιτεί έναν επιπλέον ελεύθερο χώρο πίσω από το αυτοκίνητο. Μια τυπική πέμπτη πόρτα θα ήταν πολύ πιο πρακτική, αλλά μπρος στα κάλη…
Στα μείον και το περιορισμένο ύψος δεν είναι ότι καλύτερο για οδηγούς και επιβάτες κάποιας ηλικίας, καθώς μπορεί να συνεπάγεται μία μικρή δυσκολία κατά την πρόσβαση στο εσωτερικό, ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε πως έχουμε να κάνουμε βασικά με ένα νεανικό αυτοκίνητο – και το νεανικό κοινό ελάχιστα θα αντιληφθεί τη διαφορά…
Εξάλλου ένα MINI αγοράζεται - οπωσδήποτε - και επειδή είναι ωραίο! Προσέξτε λοιπόν: ένας βασικότατος λόγος για να αγοράσει κανείς το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι το εσωτερικό του, για την ακρίβεια το… ταμπλό του, που με την διαχρονική - αν θέλετε πείτε τη και ρετρό - σχεδίαση του καταφέρνει να σε ταξιδεύει σε άλλες εποχές και ταυτοχρόνως να σου δείχνει ότι είναι αυτό που λέμε “up to date”, να διαθέτει δηλαδή και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Πρόκειται πραγματικά για ένα χάρμα οφθαλμών, το οποίο «ενισχύεται» από την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής που δικαιολογεί τον χαρακτηρισμό premium.
Οδηγική απόλαυση
Ένας άλλος βασικός λόγος που αγοράζεις ένα Μini Clubman είναι η «απόλαυση» που προσφέρει στον οδηγό. Τα πάντα ξεκινούν σε αυτή την περίπτωση από το τιμόνι το οποίο είναι εξαιρετικά ακριβές και προσφέρει τέτοια αίσθηση που δύσκολα θα βρείτε σε άλλα μοντέλα. Η ανάρτηση έρχεται να συνεισφέρει καθοριστικά στην οδική συμπεριφορά ενώ το δικό τους ρόλο στο υψηλού επιπέδου κράτημα παίζουν τα χαμηλού προφίλ “run flat” ελαστικά (στην περίπτωσή μας, τα προαιρετικά 225/40 R18). Η άνεση, από την άλλη, επωφελείται τα μέγιστα από την εξαιρετική ηχομόνωση που κρατά μακριά τους περισσότερους εξωτερικούς θορύβους μαζί και αυτόν του κινητήρα.
Ο κινητήρας του 1,5 λίτρου αποδίδει 136 ίππους οι οποίοι ίσως και να μην είναι ιδιαίτερα πολλοί για να μιλήσουμε για «σπορ» επιδόσεις, αλλά σίγουρα δεν είναι και λίγοι. Είναι, λοιπόν, αρκετοί για να νιώθεις ότι μπορείς να κινηθείσαι γρήγορα – και άνετα σε συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη “steptronic” 7 σχέσεων, το οποίο στην καθημερινή οδήγηση είναι άψογο. Όταν ανέβουν οι ρυθμοί διαπιστώνεις ότι η εντελώς αυτόματη λειτουργία δεν έχει την “αμεσότητα” που συναντάς σε άλλα κιβώτια του BMW Group, οπότε καταφεύγεις στις χειροκίνητες αλλαγές (μέσω του λεβιέ στην κονσόλα). Κανένα παράπονο από τα φρένα με τη σωστή αίσθηση και την υψηλή αποτελεσματικότητα, ενώ η κατανάλωση είναι «λογική» με το Clubman να καίει στην πράξη 8,7 λίτρα βενζίνης ανά 100 σε μεικτές συνθήκες.
Ειδική περίπτωση
Έχουμε, εν κατακλείδι, να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο με στυλ που για αυτόν ακριβώς τον λόγο αγοράζεται όχι μόνο με τεχνοοικονομικά, αλλά και με άκρως… ψυχολογικά – ή αν θέλετε συναισθηματικά κριτήρια. Και σε αυτό δεν υπάρχει τίποτα μεμπτό εφόσον γνωρίζεις τι θέλεις και τι παίρνεις. Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχεις ένα premium μοντέλο που για αυτόν ακριβώς το λόγο το πληρώνεις κάτι παραπάνω, το οποίο κατά τ’ άλλα μπορεί μία χαρά να παίξει το ρόλο του οικογενειακού αυτοκινήτου. Και που επιπλέον είναι η χαρά του οδηγού…
Υπέρ
Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, ηχομόνωση, οδική συμπεριφορά, φρένα, κινητήρας, επιδόσεις
Κατά
Κόστος επιπλέον εξοπλισμού, εργονομικές ατέλειες
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (cm3) | 1499 |
Ισχύς (PS / rpm) | 136/6000 |
0-100 km/h | 9,2’’ |
Ταχύτητα (km/h) | 205 |
Κατανάλωση*(lit./100 km) | 5,6-4,3 |
Εκπομπές CO2* | 129-113 |
M x Π x Y (mm) | 4253 x 1800 x 1441 |
Πορτμπαγκάζ (lit.) | 360 – 1250 λίτρα |
Τιμή** | € 31.183 |
*Ρύποι & κατανάλωση είναι βασισμένες στο νέο κανονισμό WLTP και μετατρέπονται στις αντίστοιχες τιμές NEDC για λόγους σύγκρισης μεταξύ των αυτοκινήτων | |
**Τιμή έκδοσης με αυτόματο “steptronic”. Με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων: 27.455 ευρώ |
ΗΠΑ: Τι σηματοδοτεί η απόφαση Μπάιντεν για τη χρήση όπλων μεγάλου βεληνεκούς από την Ουκρανία κατά της Ρωσίας – Οι επικρίσεις Τραμπ και οι απειλές Πούτιν
Το Πολυτεχνείο ζει: Μεγαλειώδης η πορεία σε Αθήνα με αντιπολεμικά συνθήματα - Ένταση στη Θεσσαλονίκη
Νέα Δημοκρατία: Η επόμενη ημέρα μετά τη διαγραφή Σαμαρά – «Φουντώνουν» τα σενάρια για νέο κόμμα από τον πρώην πρωθυπουργό
Φινλανδία - Ελλάδα 0-2: Καθάρισε σε 4' στο Ελσίνκι η Εθνική που πάει σε πλέι οφ ανόδου τον Μάρτιο
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr