BMW iX3: νέο SUV, νέο κεφάλαιο στους μηδενικούς ρύπους
Με το σλόγκαν "η δύναμη της επιλογής" λανσάρεται το iX3, πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της BMW, καθώς η γνωστή X3 θα είναι πλέον διαθέσιμη σε εκδόσεις και με κινητήρες εσωτερικής καύσης, και σε plug in hybrid έκδοση, και στην απολύτως μηδενικών ρύπων έκδοση που κάνει τώρα τα πρώτα της βήματα στην αγορά.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Η παρουσίαση της εντελώς νέας BMW iX3 έρχεται να σηματοδοτήσει τη νέα στρατηγική της εταιρίας, που δεν θέλει τα ηλεκτρικά της μοντέλα να διαθέτουν τη δική τους, αποκλειστική πλατφόρμα, όπως το i3, αλλά να τη μοιράζονται με τις «συμβατικές» τους εκδόσεις, με κινητήρες βενζίνης και diesel. Πρόκειται για ένα μοντέλο με – φυσιολογικά σε σχέση με το i3 - αυξημένη κατανάλωση, στα 19,5 – 18,5 kWh/100 km στο μικτό κύκλο WLTP, που δεν διστάζει να επαναλάβει από την πρώτη στιγμή την πάγια υπόσχεση της μαμάς εταιρίας για οδηγική απόλαυση.
Με την iX3, το BMW Group συνεχίζει αποφασιστικά την υλοποίηση της εταιρικής στρατηγικής NUMBER ONE > NEXT στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία που αποκτήθηκε κατά την εξέλιξη των μοντέλων “BMW i”. Ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι η iX3, το λανσάρισμα της οποίας θα ξεκινήσει μέσα στη χρονιά από την Κίνα, θα είναι το πρώτο μοντέλο της BMW που θα κατασκευάζεται - και για εξαγωγές - στο εργοστάσιο της κινεζικής πόλης Shenyang το οποίο διαχειρίζεται η κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive. Δείγμα και αυτό του γενικότερου σχεδιασμού του μεγάλου γερμανικού γκρουπ.
H 5η γενιά της τεχνολογίας eDrive
Η πρεμιέρα της νέας BMW iX3 σηματοδοτεί επίσης το ντεμπούτο της 5ης γενιάς της τεχνολογίας BMW eDrive, την οποία θα δούμε να ενσωματώνουν και τα μοντέλα BMW iNEXT και BMW i4 από το 2021. Η ενιαία φιλοσοφία του συστήματος κίνησης παίζει σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της απόδοσης με ηλεκτροκινητήρα, μετάδοση και ηλεκτρονικά ισχύος να αποτελούν μία ολοκληρωμένη μονάδα.
Η ενεργειακή απόδοση του ηλεκτροκινητήρα της BMW iX3, που λειτουργεί σύμφωνα με τις αρχές ενός σύγχρονου μοτέρ διέγερσης χωρίς τη χρήση μαγνητών (άρα και χωρίς σπάνιες γαίες), είναι κατά 30% υψηλότερη, σε σχέση με τα υπάρχοντα μοντέλα, με την απόδοσή του να φτάνει έως 93%. Η ισχύς φτάνει τα 210 kW (286 hp) και η μέγιστη ροπή τα 400 Nm, επιτρέποντας στην iX3 επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 6,8’’, όπως η συμβατική BMW X3 xDrive30i. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται από τον ηλεκτρονικό κόφτη στα 180 km/h, ενώ η μετάδοση κίνησης στους πίσω τροχούς δημιουργεί μία «κλασική» οδηγική εμπειρία.
Η χωρητικότητα της μπαταρίας υψηλής τάσης, σε σχέση με τον απαιτούμενο χώρο τοποθέτησης και το βάρος της, έχει αυξηθεί αισθητά. Η ενεργειακή κατά βάρος πυκνότητα των 188 πρισματικών στοιχείων είναι περίπου 20% υψηλότερη από την αντίστοιχη των κυψελών που χρησιμοποιούσε το BMW Group στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα του μέχρι σήμερα. Η χωρητικότητα των 80 kWh – ωφέλιμη: 74 kWh – και η υψηλή απόδοση του συστήματος κίνησης, ανεβάζουν την αυτονομία έως τα 459 km στον κύκλο WLTP (520 km NEDC).
Ο καινοτόμος φορτιστής τροφοδοτεί τόσο τη μπαταρία των 400V όσο και στην ενσωματωμένη παροχή 12V και επιτρέπει μονοφασική φόρτιση έως 7,4 kW και τριφασική έως 11 kW. Η ισχύς της ταχείας φόρτισης DC φτάνει τα 150 kW επιτρέποντας τη φόρτιση από το 0 μέχρι το 80% της μπαταρίας σε 34 λεπτά. Ενώ σε περίπτωση ανάγκης, μέσα σε 10 λεπτά της ώρας ανακτάται αυτονομία 100 km.
Αυξημένη απόδοση, σπορ συμπεριφορά
Η βελτιστοποιημένη απόδοση του ηλεκτρικού συστήματος αυξάνει τις δυνατότητες σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, ενώ τα χαρακτηριστικά της λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία και εμπειρία της BMW στον τομέα των αναρτήσεων και του συστήματος διεύθυνσης δημιουργούν τις προϋποθέσεις για κάτι «καλό» στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και γενικότερα της «οδηγικής απόλαυσης».
Η στάνταρ προσαρμοζόμενη ανάρτηση περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, των οποίων προσαρμόζονται με βάση τα χαρακτηριστικά της επιφάνεια του δρόμου και τις εκάστοτε συνθήκες κίνησης. Έτσι επιτυγχάνεται η βελτιστοποίηση ισορροπίας μεταξύ άνεσης και δυναμικής συμπεριφοράς, ενώ η προαιρετική ανάρτηση Adaptive M έρχεται να προσφέρει σπορ απόκριση. Τέλος, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ARB, γνωστό από το BMW i3, προσφέρει αυξημένη ελκτική πρόσφυση σε αντίξοες καιρικές συνθήκες και σε σαθρά εδάφη – στοιχείο απαραίτητο σε αυτοκίνητο με έναν μόνο κινητήριο άξονα.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
Ισχύς | 210 kW [286 hp] / 6000 rpm |
Ροπή | 400 Nm |
0-100 km/h | 6,8’’ |
Ταχύτητα | 180 km/h |
Μπαταρία | Li-ion, 232 Ah (80/74kWh)* |
Αυτονομία: | έως 460** km |
Κατανάλωση: | 19,5-18,5 kWh/100km |
M x Π x Y: | 4.734 x 1.891 x 1.668 mm |
Πορτμπαγκάζ: | 510 - 1560 λίτρα |
*συνολική/ωφέλιμη χωρητικότητα **κατά WLTP (NEDC: 520 km) |
Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr