Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η Ελλάδα είναι η οικονομικότερη χώρα (λίστα)
Όλο και πιο οικονομική γίνεται η χρήση οχήματος που μπαίνει στην πρίζα στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα ευρήματα του ετήσιου Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index)🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Ο ετήσιος Δείκτης Κόστους Αυτοκινήτου, το Car Cost Index, αποτελεί μια περιεκτική ανάλυση η οποία αποκαλύπτει το πραγματικό κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου. Σε αυτό συμπεριλαμβάνονται το κόστος καυσίμων, η απόσβεση, οι φόροι, η ασφαλιστική κάλυψη και το κόστος συντήρησης και η σχετική έρευνα γίνεται σε 18 ευρωπαϊκές χώρες: Αυστρία, Βέλγιο, Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Ολλανδία, Νορβηγία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία, Ηνωμένο Βασίλειο. Και, φυσικά, Ελλάδα.
Αυτή η έρευνα -τα αποτελέσματά της δημοσίευσε η LeasePlan- αναδεικνύει τη χώρα μας ως την πιο οικονομική για χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Όμως, σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, το κόστος χρήσης του δεν είναι ανταγωνιστικό σε σχέση με το κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου με μηχανή εσωτερικής καύσης (ICE). Ταυτόχρονα, βάσει της ίδιας έρευνας, το κόστος χρήσης diesel αυτοκινήτου στην Ελλάδα είναι το χαμηλότερο μεταξύ των χωρών που συμμετείχαν στην ίδια έρευνα.
Γενικότερα, η Ελλάδα είναι μια από τις πιο οικονομικές χώρες για οδήγηση αυτοκινήτου, καθώς έχει από τα πιο χαμηλά συνολικά μηναία κόστη χρήσης -501 ευρώ, κατά μέσο όρο- σε σύγκριση με άλλες χώρες. Στην πλειονότητα των κρατών που συμμετείχαν στην έρευνα, η μετακίνηση με ηλεκτρική ενέργεια είναι πιο προσιτή από τη βενζίνη και το diesel στη μεσαία κατηγορία.
Σε σχέση με το ΑΕΠ της κάθε χώρας, το συνολικό κόστος χρήσης είναι το υψηλότερο για τους οδηγούς στην Ιταλία και την Πορτογαλία και το χαμηλότερο για τους οδηγούς στη Δανία και τη Σουηδία. Ακόμη, η Νορβηγία και η Ελβετία είναι τα πιο ακριβά κράτη για οδήγηση αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης (ICE). Αντίθετα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σημαντικά φθηνότερα από όλα τα ICE στη Νορβηγία και φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα στην Ελβετία.
Όσον αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία compact (C1) είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία μεσαίου μεγέθους (D2) είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 14 ευρωπαϊκές χώρες. Ταυτόχρονα, καμία χώρα δεν διαθέτει αυτή τη στιγμή ανταγωνιστικά, ως προς το κόστος χρήσης, ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία executive (E2).
Ενδεικτικός ο πίνακας που ακολουθεί
Βενζίνη |
Diesel |
Ηλεκτρικό |
|||||
Ελλάδα |
€ 547 |
€ 534 |
€ 594 |
||||
Ουγγαρία |
€ 537 |
€ 538 |
€ 642 |
||||
Σουηδία |
€ 643 |
€ 655 |
€ 646 |
||||
Γαλλία |
€ 598 |
€ 633 |
€ 654 |
||||
Πορτογαλία |
€ 651 |
€ 672 |
€ 686 |
||||
Ιρλανδία |
€ 640 |
€ 613 |
€ 695 |
||||
Αυστρία |
€ 685 |
€ 672 |
€ 718 |
||||
Ολλανδία |
€ 711 |
€ 806 |
€ 721 |
||||
Ισπανία |
€ 603 |
€ 609 |
€ 730 |
||||
Γερμανία |
€ 704 |
€ 720 |
€ 730 |
||||
Ιταλία |
€ 807 |
€ 763 |
€ 742 |
||||
Ην. Βασίλειο |
€ 727 |
€ 731 |
€ 744 |
||||
Νορβηγία |
€ 851 |
€ 913 |
€ 750 |
||||
Βέλγιο |
€ 686 |
€ 709 |
€ 797 |
||||
Δανία |
€ 765 |
€ 716 |
€ 797 |
||||
Τσεχία |
€ 541 |
€ 570 |
€ 793 |
||||
Φινλανδία |
€ 767 |
€ 794 |
€ 944 |
||||
Ελβετία |
€ 960 |
€ 925 |
€ 949 |
Δείτε όλα τα αποτελέσματα του LeasePlan Car Cost Index 2020
Το σχέδιο της Τουρκίας για τη νέα κατάσταση στη Συρία: Η Άγκυρα αναλαμβάνει τον ρόλο του προστάτη - Τα μηνύματα στις ΗΠΑ
Γεράσιμος Χουλιάρας για σεισμό στην Τριχωνίδα: Η λίμνη έχει γίνει από πολλά ρήγματα - Έχει δώσει και 6 Ρίχτερ
Πόσο θα αλλάξει το dating τα επόμενα χρόνια η τεχνητή νοημοσύνη – Οι καινοτομίες που έρχονται
«Τρίμπαλο» και τρίποντο για τον ΠΑΟΚ που παρέμεινε σε απόσταση αναπνοής απ' την κορυφή
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr