Συγχωνεύονται Honda και Nissan: Θα είναι η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Δημιουργούν έναν «γίγαντα» με πάνω από 50 δισ. αξία - Θα είναι η τρίτη αυτοκινητοβιομηχανία σε πωλήσεις στον πλανήτη🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Η Honda και η Nissan, δύο από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ιαπωνία, ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να συγχωνευθούν, δημιουργώντας έναν γίγαντα που θα καταλάβει την τρίτη θέση παγκοσμίως σε πωλήσεις.
Οι δύο εταιρείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας, το οποίο περιλαμβάνει και τη συμμετοχή της Mitsubishi Motors, μέλους της Nissan Alliance, στις συζητήσεις για την ολοκλήρωση της συγχώνευσης.
Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο που οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στον ανταγωνισμό με τους μεγάλους παίκτες της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων (EVs). Οι νέες τεχνολογίες απαιτούν μεγάλες επενδύσεις, και η συγχώνευση στοχεύει στη μείωση του κόστους και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας.
Όταν ολοκληρωθεί η συγχώνευση, η αξία της νέας εταιρείας θα ξεπεράσει τα 50 δισεκατομμύρια δολάρια, με βάση την τρέχουσα κεφαλαιοποίηση των τριών εταιρειών, με στόχο τη δημιουργία ενός από τους τρεις μεγαλύτερους ομίλους αυτοκινήτων παγκοσμίως, πίσω από την Toyota και τη Volkswagen. Ο προτεινόμενος όμιλος θα πουλά περίπου 7 εκατομμύρια οχήματα ετησίως.
Ο πρόεδρος της Honda, Τοσιχίρο Μίμπε, δήλωσε ότι η Honda θα ηγηθεί αρχικά της νέας διοίκησης, ενώ οι αρχές και οι μάρκες των τριών εταιρειών θα διατηρηθούν. Ο στόχος είναι η ολοκλήρωση της συγχώνευσης μέχρι τον Αύγουστο του 2026, δήλωσε ο κ. Μίμπε, προσθέτοντας ότι η νέα συνεργασία θα επιτρέψει στις εταιρείες να ανταποκριθούν καλύτερα στις απαιτήσεις της αγοράς και να ενισχύσουν τη θέση τους στη βιομηχανία.
Αλλάζουν οι ισορροπίες στην αυτοκινητοβιομηχανία
Η συγχώνευση αυτή αναμένεται να αλλάξει τις ισορροπίες στην παγκόσμια αγορά.
Η Honda και η Nissan ακολουθούν την τάση μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως οι General Motors και Volkswagen, που επιδιώκουν συνέργειες για να αντιμετωπίσουν το υψηλό κόστος ανάπτυξης επόμενης γενιάς οχημάτων. Η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τις μπαταρίες και τα εξελιγμένα λογισμικά, απαιτεί τεράστιες επενδύσεις, οι οποίες μέχρι σήμερα καλύπτονται κυρίως από τα κέρδη των παραδοσιακών μοντέλων βενζίνης και υβριδικών.
Η έντονη πίεση για την ανάπτυξη EVs εντείνεται, ιδιαίτερα μετά τις δηλώσεις του νεοεκλεγέντος Προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, που σχεδιάζει να εξαλείψει τις φορολογικές ελαφρύνσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό καθιστά πιο δύσκολη τη βιωσιμότητα επενδύσεων τόσο στα παραδοσιακά όσο και στα ηλεκτρικά οχήματα, όπως δήλωσε ο Τάκακι Νακανίσι, επικεφαλής του Nakanishi Research Institute.
Όπως και άλλες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, η Honda και η Nissan έχουν χάσει έδαφος στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, την Κίνα, λόγω της ανόδου τοπικών εμπορικών σημάτων όπως η BYD, που κατασκευάζουν ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα εξοπλισμένα με καινοτόμο λογισμικό.
Σε ξεχωριστή διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου, ο πρώην πρόεδρος της Nissan, Κάρλος Γκοσν, δήλωσε ότι δεν πιστεύει πως η συμμαχία Honda-Nissan θα είναι επιτυχής, καθώς οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι συμπληρωματικές.
Οι μετοχές της Honda έκλεισαν με άνοδο 3,8%, της Nissan με 1,6%, ενώ η Mitsubishi Motors σημείωσε κέρδη 5,3% μετά τις αναφορές για τις λεπτομέρειες της προγραμματισμένης συγχώνευσης. Ο δείκτης Nikkei σημείωσε άνοδο 1,2%.
Πού ταξιδεύουν για Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά οι Έλληνες φέτος; Οι κορυφαίοι προορισμοί και το κόστος
«Πολιτικούς σαν τον Καραμανλή δεν τους χειροκροτάμε, τους στέλνουμε στη δικαιοσύνη»: Η Μαρία Καρυστιανού για τις εικόνες στις Σέρρες
Αύξηση των περιστατικών ευλογιάς των πιθήκων στην Ελλάδα - Επιβεβαιώθηκαν 18 κρούσματα
Η Κάρλα Μπρούνι γιορτάζει τα 57ά γενέθλιά της - Η ξεχωριστή ευχή της κόρης της
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr