Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Αυτό που νομίζουμε συμβαίνει τελικά. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβά. Και όχι μόνο είναι ακριβά, αλλά δεν αφήνουν τα αναμενόμενα κέρδη σε αυτούς που τα παράγουν και τα πωλούν.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Το 30% των αυτοκινήτων που θα πωλούνται στην Ευρώπη θα είναι ηλεκτρικά, μέχρι το 2030. Στις ΗΠΑ το ποσοστό θα είναι χαμηλότερο, 20% σύμφωνα με σχετικές εκτιμήσεις, ενώ την ηλεκτρική πρωτοκαθεδρία θα κατέχει η Κίνα με το 35% των νέων αυτοκινήτων να είναι μηδενικών ρύπων. Λαμπρό λοιπόν προβλέπεται το μέλλον της ηλεκτροκίνησης, όμως το ερώτημα που ανησυχεί την αυτοκινητοβιομηχανία είναι αν από αυτή την ιστορία θα προκύψουν κέρδη!
Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κοστίζει κατά μέσον όρο περίπου 9.000 δολάρια περισσότερο από ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο, ενώ ένα plug-in υβριδικό είναι «μόνο» κατά 5.700 δολάρια πιο ακριβό. Αυτό επισημαίνεται σε έρευνα της εταιρίας συμβούλων επιχειρήσεων AlixPartners, η οποία δημοσιεύθηκε σε αμερικανικά μέσα ενημέρωσης. Στην ίδια έρευνα επισημαίνεται επίσης ότι αυτή τη στιγμή οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και νεοφυείς εταιρίες έχουν σε εξέλιξη επενδύσεις ύψους 255 δισ. δολαρίων για την δημιουργία και το λανσάρισμα στην αγορά 200 νέων ηλεκτρικών μοντέλων μέχρι το 2022. Πολλά μάλιστα από αυτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι περιορισμένης κλίμακας παραγωγής, γεγονός που ανεβάζει το κόστος εξέλιξης ανά μοντέλο.
Μπορεί λοιπόν η πρόθεση αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου να κερδίζει έδαφος (το 22,5% των Αμερικανών δηλώνουν ότι το επόμενο αυτοκίνητό τους θα είναι ηλεκτρικό) αυτό όμως δεν σημαίνει απαραιτήτως και κέρδη για τις εταιρίες ή τουλάχιστον δεν σημαίνει ότι θα έχουν τα κέρδη που θα είχαν με αντίστοιχο αριθμό συμβατικών αυτοκινήτων.
Χαρακτηριστικότατη στο σημείο αυτό είναι η δήλωση στο Reuters του Carlos Tavares, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου (CEO) της PSA (Peugeot, Citroen και Opel), που θεωρεί ότι πρέπει να αντιμετωπίσουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως τα βιολογικά τρόφιμα, που δεν μπορούν να είναι φθηνά.
Ένα ρόλο μπορούν να παίξουν εδώ τα κρατικά κίνητρα (όπως η απαλλαγή από φόρο 7.500 δολαρίων στις ΗΠΑ) που απορροφούν ένα μέρος της διαφοράς. Ωστόσο, καθώς η ποσότητα των αυτοκινήτων που θα πωλούνται θα αυξάνεται, ενδέχεται να είναι ανέφικτη η διατήρηση τέτοιων κινήτρων.
Ένας άλλος μεγάλος παράγων, που θα επηρεάσει σημαντικά την εξέλιξη των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι το κόστος των μπαταριών, που υπολογίζεται στο 40% της τιμής του οχήματος. Υπάρχει βεβαίως πτωτική τάση στο κόστος της κιλοβατώρας (kWh), όμως δεν μπορεί κανείς να είναι απολύτως βέβαιος για τη συνέχεια. Αυτή τη στιγμή η General Motors αγοράζει μπαταρίες από την LG Chem για το Chevy Bolt EV έναντι 145 δολαρίων/kWh, ενώ η Audi πληρώνει 114 $/kWh (~100 €/kWh) για το ηλεκτρικό SUV της, το e-tron quattro, που μόλις λανσαρίστηκε. Εκτιμάται ωστόσο ότι το όριο οικονομικής βιωσιμότητας της ηλεκτροκίνησης είναι τα 90 $/kWh (78 €/kWh), ενώ για να μπορεί να υπάρχει και οικονομικό όφελος το κόστος των μπαταριών θα πρέπει να πέσει πολύ πιο χαμηλά.
Πώς θα αντιδράσει ο Πούτιν μετά το πράσινο φως Μπάιντεν στο Κίεβο για τους πυραύλους ATACMS – Οι σκέψεις του Ρώσου προέδρου
Δημοσκόπηση Prorata: Ποιον θα ψήφιζαν οι Έλληνες για πρόεδρο των ΗΠΑ
Άνοιξε η πλατφόρμα για το «Gigabit Voucher» - Περισσότερα από 379.000 νοικοκυριά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποκτούν ευρυζωνικές συνδέσεις
Πρώτο διαζύγιο για προπονητή της Euroleague: Τέλος ο Ομπράντοβιτς απ' τον πάγκο της Μονακό
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr