Νέο Kia Ceed: Διεκδικητής της κορυφής
Τα αστεία έχουν τελειώσει προ πολλού με τους Κορεάτες, που δεν παίζουν... μπάλα απλώς αξιοπρεπώς, αλλά έχουν βλέψεις ακόμα και για το πρωτάθλημα, σε μιας κομβικής σημασίας κατηγορία αυτοκινήτων, αυτή των «μικρομεσαίων» με ένα μοντέλο που τα έχει όλα...🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Πριν μία μόλις βδομάδα οδηγούσαμε ένα εξαιρετικό καινούριο μοντέλο, το Ford Focus, επισημαίνοντας ότι παρά την υποχώρηση της κάποτε κραταιάς κατηγορίας “C”, υπό το βάρος της επίθεσης των SUV, ο ρόλος της (με 22% της «πίτας» στην Ευρώπη και περίπου 13% στη χώρα μας) εξακολουθεί να είναι σημαντικός για τη διαμόρφωση της αγοράς – και για το λόγο αυτό βλέπουμε να γίνονται σημαντικές επενδύσεις στην εξέλιξη ακριβώς τέτοιων μικρομεσαίων μοντέλων. Τώρα ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για μία ακόμα σημαντικότατη παρουσία στο χώρο αυτό, το Kia Ceed, που εκτός από το φρεσκότατο Focus θα πρέπει να αντιμετωπίσει καθιερωμένες προτάσεις, όπως τα VW Golf, Toyota Auris, Peugeot 308, Opel Astra κ.ά. για να καταλάβει τη θέση που του αξίζει. Και το ποια είναι η θέση αυτή θα το δούμε, εξετάζοντας τα χαρακτηριστικά του...
4 αμαξώματα, 7 κινητήρες
Το Ceed που βλέπουμε στις φωτογραφίες είναι χτισμένο πάνω στη νέα πλατφόρμα “K2” της Kia. Πρόκειται για την τρίτη και - κατά γενικήν ομολογία ομορφότερη – γενιά ενός μοντέλου που μέχρι στιγμής κατασκευάστηκε σε 1,28 εκ. κομμάτια. Είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να αποτελεί προϊόν κορεατικής εταιρίας, αλλά σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στο ειδικό κέντρο της Kia στην Φρανκφούρτη, κατασκευάζεται δε στη Žilina της Σλοβακίας. Από την Ευρώπη, για την Ευρώπη λοιπόν – και αυτό μας από την αρχή βάζει σε «καλές» υποψίες σχετικά με το ποιόν του Ceed (που χαρακτηριστικά μεταφράζεται σε Community Europe & European Design), αφού είναι γνωστό στον κόσμο του αυτοκινήτου ότι οι ευρωπαίοι οδηγοί είναι οι πιο απαιτητικοί παγκοσμίως.
Τέσσερα αμαξώματα και επτά κινητήρες (όλοι τους προδιαγραφών Euro 6d-TEMP), σε διαφορετικούς συνδυασμούς, θα συνθέσουν σταδιακά τη γκάμα του νέου Ceed που σε πρώτη φάση είναι διαθέσιμο στην πεντάθυρη, χάτσμπακ έκδοση που οδηγήσαμε στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής παρουσίασης, ενώ το wagon, με τον τεράστιο χώρο αποσκευών (625 λίτρα, 1694 με τα καθίσματα «ριγμένα») θα ακολουθήσει σε ένα εξάμηνο. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι σε λίγες μέρες στο Παρίσι, θα παρουσιαστεί μία ακόμα πεντάθυρη, σπορ έκδοση αυξημένου μήκους, η “Shooting Brake” (που αντικαθιστά το 3θυρο Pro Ceed), ενώ τον Μάρτιο στην έκθεση της Γενεύης θα δούμε και μία crossover έκδοση.
Η γκάμα των βενζινοκινητήρων περιλαμβάνει τον ατμοσφαιρικό 1.4 Mpi με 100 ίππους, τον τρικύλινδρο 1.0 T-GDi των 120 ίππων (που αναμένεται να είναι και ο πιο εμπορικός), τον 1,4 T-GDi (140 PS), και τον 1.6 Turbo με 177 και – στην κορυφαία έκδοση GT – με 204 ίππους. Ενώ στον τομέα του ντίζελ έχουμε τον 1.6 σε δύο εκδόσεις, με 115 και 136 ίππους. Σημειώστε ότι οι νέοι 1.4 T-Gdi, 1.6 Turbo και 1.6 CRDi κινητήρες μπορούν να συνδυαστούν και με το νέο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων της Kia.
Σημειώστε επίσης ότι η γκάμα αυτή θα συμπληρωθεί αργότερα τόσο με “mild hybrid” εκδόσεις, όσο και με μια πλήρη σειρά «εξηλεκτρισμένων» Ceed (hybrid, plug-in hybrid, full electric).
Πολύπλευρη ποιότητα
Μπορεί το Ceed να προέκυψε από λευκό χαρτί, όμως το μήκος του (4,31 μ.) δεν άλλαξε σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ούτε το μεταξόνιο (2,65 μ.), που παρέμειναν στο μέσο όρο της κατηγορίας. Ωστόσο οι διαφορετικές αναλογίες των όγκων του νέου μοντέλου οδήγησαν σε ένα σημαντικά πιο ευρύχωρο εσωτερικό, που συγκαταλλέγεται μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας, αλλά και ένα ευρύχωρο πορτμπαγάζ, με ιδιαίτερα «τετραγωνισμένο» σχήμα, που φτάνοντας τα 395 λίτρα φλερτάρει και αυτό με την κορυφή της κατηγορίας.
Όμως, δεν είναι οι χώροι το στοιχείο που σε εντυπωσιάζει στο νέο Ceed, αλλά η ποιότητα κατασκευής – μια ποιότητα που την αντιλαμβάνεσαι μπαίνοντας στο αυτοκίνητο και την επιβεβαιώνεις εν κινήσει. Τεράστια δουλειά έχει γίνει στον τομέα της μείωσης του θορύβου και των κραδασμών, με το Ceed να αποτελεί τη στιγμή αυτή ένα από τα πιο πολιτισμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Οδηγώντας το εν μέσω επιδείνωσης του καιρού και ισχυρότατων ανέμων, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με μία εξαιρετικά ήσυχη καμπίνα, ακόμα και σε πολύ ψηλές ταχύτητες.
Παράλληλα διαπιστώσαμε την ευστάθεια του αυτοκινήτου, που κατάφερε να περάσει με εξαιρετικό τρόπο τη δοκιμασία των έντονων πλευρικών ανέμων – και εδώ φαίνεται ότι έχει γίνει πολλή δουλειά στην εξέλιξη της ανάρτησης, ιδιαιτέρως της πίσω, που είναι πολλαπλών συνδέσμων, σε όλες τις εκδόσεις του νέου Ceed. Ενώ εκτιμήσαμε και τη λειτουργία του «ενεργού» συστήματος διατήρησης λωρίδας (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις), που επεμβαίνει στο σύστημα διεύθυνσης και διορθώνει την πορεία του αυτοκινήτου – κάτι που μπορεί να σου σώσει τη ζωή σε ένα ταξίδι.
Οικονομοτεχνικά...
Το νέο Ceed είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού: “Inmotion”, “Uptown”, “EX Premium” και “GT-Line”, με τον τιμοκατάλογο να ξεκινά από τα €15.190 για τη βασική έκδοση 1.4 Mpi/100 PS. Ωστόσο με μια πιο προσεκτική ματιά, φαίνεται ότι την καλύτερη σχέση τιμής/εξοπλισμού δεν θα την βρείτε στη βασική έκδοση, αλλά στην 1.0 T-GDi LX Uptown που μπορεί να κοστίζει κατά τι ακριβότερα (€ 17.690), διαθέτει όμως επιπλέον αυτών που βλέπετε στον πίνακα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτόματο κλιματισμό, δερμ. τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 7,0’’, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου κ.ά. Στην ίδια έκδοση το 1.6 CRDi/115 PS κοστίζει €20.790 ενώ το ισχυρότερο πετρελαιοκίνητο των 136 ίππων κοστίζει €21.390. Διευκρινίζεται, δε, από την αντιπροσωπεία ότι αυτές οι τιμές θα ισχύσουν για έναν ολόκληρο χρόνο. Υπάρχουν λοιπόν τα δεδομένα εκείνα που επιτρέπουν να πει κανείς ότι το νέο Ceed χτυπά την πόρτα του υποψήφιου αγοραστή με αξιώσεις. Το... κερασάκι στην τούρτα είναι τα 7 χρόνια εγγύηση (ή 150.000 km), τα οποία οι άνθρωποι της Kia επισημαίνουν ότι είναι «δική τους», εργοστασιακή εγγύηση, με ότι καλό συνεπάγεται κάτι τέτοιο για τον πελάτη.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1.0 T-GDi 1.6 CRDi
Κυβισμός: 998 cc 1598 cc
Ισχύς (PS / rpm): 120 / 6000 115 / 4000
0-100 km/h: 11,1’’ 10,9’’
Ταχύτητα: 190 192 km/h
Κατ/ση (lit./100 km): 6,7/4,8/5,5* 4,4/3,6/3,9*
Εκπομπές CO2: 125 104 g/km
M x Π x Y: 4.310 x 1.800 x 1.447 mm
Πορτμπαγκάζ: 395 lit.
Τιμή: € 15.190 € 19.990
*Πόλη/Εκτός πόλης/Συνδυασμένος κύκλος (WLTP, αναγωγή σε NEDC – δίνονται μόνο οι χαμηλότερες τιμές ανά κινητήρα)
Παρατήρηση: Οι τιμές αφορούν τις βασικές εκδόσεις εξοπλισμού “Inmotion”, βενζίνης 1.0 T-GDi 120 PS και ντίζελ 1.6 CRDi 115 PS, που διαθέτουν στάνταρ το πακέτο ασφαλείας που περιλαμβάνει: AEB- Αυτόνομο φρενάρισμα σε αστικές συνθήκες, LKAS - Ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας , FCA - Προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, DAA - Προειδοποίηση απόσπασης προσοχής, ΗΒΑ - Αυτοματισμός μεγάλης σκάλας προβολέων, SLIF - ένδειξη ορίων ταχύτητας. Στάνταρ είναι επίσης: 4 ηλ. παράθυρα, Air Condition, ζάντες 16" με ελαστικά 205/55 R16, φώτα ημέρας LED, αυτόματοι προβολείς, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρ. καθρέφτες, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, οθόνη LCD 5,0" & Bluetooth κ.ά. «Βασική» έκδοση του Ceed είναι η 1.4 Mpi Inmotion (€ 15.190)
Η... απώλεια βιντεοληπτικού υλικού «εξαφανίζει» τους υπεύθυνους για τα Τέμπη - Τα κραυγαλέα λάθη που στοιχειώνουν τη δικογραφία
ΕΣΥ: Αλλαγές στον νόμο Κεραμέως για την επιλογή στελεχών στο δημόσιο ετοιμάζει η κυβέρνηση - Τι είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης
Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης μετά τη διαγραφή Σαμαρά - Τέλος στα σενάρια για πρόωρες κάλπες
Πού θα ταξιδέψουν οι Έλληνες την περίοδο των Χριστουγέννων - Μέχρι 10% η αύξηση στο κόστος των αποδράσεων
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr