Nissan Qashqai: Σταθερή αξία
Διαχρονικό best-seller της κατηγορίας, το εξοπλισμένο με αναβαθμισμένους κινητήρες όμορφο ιαπωνικό SUV αποτελεί μια πρόταση που δεν μπορεί να αγνοήσει ο υποψήφιος αγοραστής🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋
Το Qashqai, μία από τις πλέον χαρακτηριστικές παρουσίες στην ευρύτερη κατηγορία των SUV, αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες της Nissan, με 2,3 εκατομμύρια πωλήσεις στην πρώτη δεκαετία ζωής του μοντέλου. Ενός μοντέλου που αρέσει και εξακολουθεί να δείχνει σύγχρονο, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται σε μία περίοδο ωριμότητας, δημιουργεί σε όποιον το προσεγγίζει μία θετική προδιάθεση, που βρίσκει την επιβεβαίωσή της καθώς περνάμε στο εσωτερικό. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα ευρύχωρο σαλόνι που δείχνει και είναι επαρκώς ποιοτικό, προσφέρει μπόλικο «αέρα» για γόνατα και κεφάλια στους πίσω επιβάτες, αλλά και ένα πρακτικό πορτμπαγκάζ με διπλό πάτο, που μπορεί να χωρέσει αρκετές αποσκευές, χάρη στα 430 λίτρα του. Η απουσία τριγμών στις αναμετρήσεις με τις κακοτοπιές του οδικού δικτύου επιβεβαιώνει την ακαμψία και την αντοχή της κατασκευής.
Μία πλήρης γκάμα
Δυνατό χαρτί του Qashqai η γκάμα των κινητήρων του, με τον προερχόμενο από τη Renault εξαιρετικά οικονομικό τουρμποντίζελ των 1,5 λίτρων, που τον έχουμε δει σε διάφορες εκδόσεις και με διαφορετική ισχύ να κινεί πολλά μοντέλα όχι μόνο της Nissan, αλλά και της Renault και της Dacia και της Mercedes να αποτελεί σήμα κατατεθέν του μοντέλου. Με την ισχύ να φτάνει τους 116 ίππους, ο κινητήρας αυτός δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινήσει γρήγορα τον σχεδόν 1,5 τόνο του Qashqai (με σύμμαχό του το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο με τη σωστή κλιμάκωση).
Σύμμαχός του ο ολοκαίνουργιος πετρελαιοκινητήρας 1,7 λίτρων, ισχύος 150 PS, που συνδυάζεται τόσο με χειροκίνητο «εξάρι» κιβώτιο σε εκδόσεις 4Χ2 και 4Χ4, όσο και με Μ-CVT αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, αποκλειστικά με δυνατότητα επιλογής κίνησης και στους 4 τροχούς. Όλοι οι υπόλοιποι κινητήρες διατίθενται σε εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Ενώ ο νέος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1,3 λίτρων που προστέθηκε πρόσφατα στη γκάμα του δημοφιλούς SUV της Nissan, διατίθεται σε δύο επίπεδα ισχύος - 140 και 160 PS - προσφέρει μειωμένη κατανάλωση και χαμηλότερες εκπομπές CO2, συνδυάζεται δε με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, αλλά και (στην περίπτωση της έκδοσης των 160 PS) με ένα νέο, επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT), κάτι που πρώτη φορά συναντάμε σε ένα μοντέλο Nissan. Η ροπή είναι άφθονη, 240 Nm στην πρώτη έκδοση και 260 Nm στη δεύτερη, ενώ στην περίπτωση του DCT είναι κατά τι αυξημένη, στα 270 Nm. Έτσι, νέος κινητήρας προσφέρει πιο άμεση απόκριση στις χαμηλές στροφές και πιο έντονη επιτάχυνση για πιο γρήγορα / ασφαλέστερα προσπεράσματα.
Οδική ασφάλεια
Η οδική συμπεριφορά που θυμίζει «κανονικό» ΙΧ - ένα ακόμα ισχυρό δεδομένο του SUV της Nissan - εξαλείφει οποιοδήποτε φόβο μπορεί να εμπνεύσει σε μια «πιεσμένη» στροφή ένα ψηλό αυτοκίνητο, ενώ αξιοσημείωτη είναι και η ευστάθεια τον αυτοκινητόδρομο, στις ψηλές ταχύτητες. Και αυτό δεν συμβαίνει εις βάρος της άνεσης, η οποία αποδεικνύεται επαρκώς «απορροφητική» στις αναμετρήσεις της με τις λακκούβες, ενώ η δουλειά που κάνει η ηχομόνωσης είναι αισθητή και η καθημερινότητα των μετακινήσεων είναι δεόντως πολιτισμένη.
Οι νέες τεχνολογίες που φέρνει μαζί του το νέο Qashqai - συμπεριλαμβανομένης της αυτόνομης οδήγησης ProPILOT - μπαίνουν υπό τη σκέπη αυτού που οι Ιάπωνες ονομάζουν «Nissan Intelligent Mobility» βελτιώνοντας περαιτέρω την ασφάλεια. Το Intelligent Emergency Braking έχει αναβαθμιστεί με την προσθήκη της αναγνώρισης πεζών, ενώ το Cross Traffic Alert, έρχεται να μετριάσει τον κίνδυνο μικροσυγκρούσεων κατά την έξοδο με την όπισθεν από θέση στάθμευσης. Το ProPILOT, από την πλευρά του, το οποίο ενεργοποιείται μέσω ενός κουμπιού στο τιμόνι του Qashqai, ελέγχει το σύστημα διεύθυνσης, το γκάζι και το φρένο, διατηρώντας το αυτοκίνητο στη λωρίδα του στον αυτοκινητόδρομο, τόσο σε συνθήκες βεβαρημένης κυκλοφορίας όσο και στις υψηλές ταχύτητες.
Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 20.490 ευρώ, για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις και από τα 21.790 για τα diesel. Πιο ενδιαφέρουσα, από την άποψη του “value for money”, είναι η έκδοση εξοπλισμού “N-Connecta” (από €25.890) καθώς εκτός των άλλων διαθέτει αυτόματο κλιματισμό, Safety Shield, «έξυπνο» κλειδί, μεγάλη οθόνη αφής 7’’, συνδυασμένη με κάμερα οπισθοπορείας & ραντάρ παρκαρίσματος εμπρός-πίσω.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
DIG-T 140 dCi 116
Κινητήρας: 1332 cm3 1461 cm3
Ισχύς (ps/rpm): 140/5000 116 PS / 4.000
0-100 km/h: 10,5’’ 12,3’’
Ταχύτητα (km/h): 193 181
Κατ/ση*(l/100 km): 7,0-6,8 5,5-5,3
Εκπ. CO2*(g/km): 160-154 143-139
M x Π x Y: 4.394 x 1.806 x 1.590 mm
Πορτμπαγκάζ: 430 λίτρα
Τιμή:** €20.490 €21.790
Στον πίνακα βλέπουμε στοιχεία για τους «βασικούς» κινητήρες βενζίνης και diesel, με 140 και 116 ίππους αντίστοιχα. Διαθέσιμη είναι ακόμα μία βενζινοκίνητη έκδοση 160 ίππων και μία πετρελαιοκίνητη 1.7 / 150 ίππων.
*Μέση τυποποιημένη κατανάλωση και εκπομπές CO2 σύμφωνα με το πρότυπο WLTP
**Τιμή της βασικής έκδοσης “Energy”
Δεκατρείς γυναικοκτονίες από τις αρχές του 2024: Τα στοιχεία-σοκ για την ενδοοικογενειακή βία στην Ελλάδα
Επιστροφή Τραμπ στον Λευκό Οίκο: Το «παγωμένο» κλίμα και η θερμή χειραψία με τον Μπάιντεν στις κάμερες – Τι συζήτησαν οι δυο άνδρες
Οι αναφορές της ΕΥΠ για τις σχέσεις Λευκωσίας-Αθήνας πριν το πραξικόπημα: «Ο Μακάριος εκβιάζει την Ελληνικήν Κυβέρνησιν»
Ιβάν Γιοβάνοβιτς: «Μπροστά σε 60.000 κόσμο πάμε μόνο για τη νίκη»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr