PEUGEOT 508 2.0 BlueHDi 180 GT (δοκιμή): Οικογενειακά σπορ
Οδηγούμε το πετρελαιοκίνητο Peugeot 508 2.0 BlueHDi 180 S&S EAT8 GT, με το πολύ καλό 8-αρι αυτόματο κιβώτιο - ένα οικογενειακό μοντέλο που προσφέρει ζηλευτό, σπορ κράτημα και «σοβαρές» επιδόσεις υπό τη σκέπη της υψηλής τεχνολογίας.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Ένα σεντάν που δεν είναι ακριβώς σεντάν, γιατί είναι μεν αυτοκίνητο τριών όγκων, αλλά έχει πέντε πόρτες και καταφέρνει ταυτοχρόνως να φλερτάρει και με τον χαρακτηρισμό κουπέ, λόγω του χαμηλού του ύψους και του αεροδυναμικού του προφίλ, είναι το νέο 508 της Peugeot – ένα ευμέγεθες πεντάθυρο μοντέλο, που παρά το μεγάλο μήκος του (4,75 μ.) θεωρείται από τις πιο “compact” προτάσεις στη συγκεκριμένη κατηγορία, αφού απέναντί του έχει έναν premium ανταγωνισμό στον οποίο περιλαμβάνονται τα Volkswagen Arteon (4,86 μ.) και το Audi A5 Sportback (4,73 μ.).
Χώροι με στιλ
Το ενδιαφέρον είναι ότι παρά το γεγονός ότι το μήκος του μειώθηκε κατά 8,0 εκ. σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, οι εσωτερικοί χώροι παρέμειναν ανέπαφοι, εξασφαλίζοντας αρκετό «αέρα» για τα γόνατα και το κεφάλι των ψηλών που θα βρεθούν στο πίσω κάθισμα. Ενώ οι πολύ ψηλοί που θα βρεθούν στη θέση του οδηγού ή του συνοδηγού, ενδεχομένως να ενοχληθούν κατά την είσοδό τους στο Peugeot 508 από τη μεγάλη κλίση της εμπρός κολώνας. Είναι και αυτό μια θυσία στο βωμό του design και της αεροδυναμικής – και επί της ουσίας τα όποια παράπονα σταματούν εδώ ή περίπου εδώ, αφού ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας, στις πολύ χαμηλές στροφές ακούγεται περισσότερο απ’ όσο πρέπει στις πολύ χαμηλές ταχύτητες κίνησης. Και για να είμαστε απολύτως δίκαιοι, καθώς η ταχύτητα ανεβαίνει η εικόνα αλλάζει, τα ντεσιμπέλ του diesel ενοχλούν λιγότερο και τελικώς μετακινείσαι τόσο πολιτισμένα όσο επιβάλλει ο χαρακτηρισμός premium για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.
Δερμάτινο τιμόνι, δερμάτινες επενδύσεις και υλικά καλής ποιότητας σε συνδυασμό με τη μοντέρνα σχεδιαστική γραμμή και το i-cockpit, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που ξεπροβάλλει πάνω από το μικρό τιμόνι - που δίνει και μια «αεροπορική» αίσθηση στον οδηγό, που έτσι ελέγχει με μικρότερες κινήσεις την κατεύθυνση του αυτοκινήτου - χαρακτηρίζουν το μοντέρνο εσωτερικό.
Υψηλή τεχνολογία
Ως premium πρόταση, το Peugeot δεν θα μπορούσε να μην είναι εφοδιασμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στα συστήματα υποβοήθησης – ανάμεσά τους και το σύστημα νυχτερινής όρασης Night Vision, που προσφέρεται για πρώτη φορά σε μοντέλο της κατηγορίας και που στην περίπτωση του «δικού μας» 508 περιλαμβάνεται στα στάνταρ. Πρόκειται για σύστημα που εντοπίζει τους πεζούς πριν ακόμα κατέβουν στο δρόμο και με τη βοήθεια μιας κάμερας υπερύθρων τους προβάλει αυτόματα στον πίνακα οργάνων, με τρόπο που δεν περνούν με τίποτα απαρατήρητοι από τον οδηγό, ακόμα και αν ο δρόμος δεν φωτίζεται σωστά. Εννοείται ότι η έκδοση GT έχει απλώς τα πάντα στον τομέα της υποστήριξης της οδήγησης όπως το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (με camera & radar), το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας με αναγνώριση των ορίων του δρόμου (ακόμα και χωρίς διαγράμμιση), το Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, το ενεργό σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας) κλπ.
Είναι βεβαίως περιττό να πούμε ότι ο εξοπλισμός περιλαμβάνει αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και ένα πλήθος από ηλεκτρικές ευκολίες, πρέπει όμως να επισημάνουμε την ύπαρξη της ενεργητικής ανάρτησης και τις δυνατότητες προσαρμογής της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου στις διαθέσεις του οδηγού ή/και τις συνθήκες κυκλοφορίας. Όπως επίσης πρέπει να επισημάνουμε την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ανάρτησης εν γένει, που είναι μεν σπορ, αλλά όχι ενοχλητικά σκληρή στην καθημερινότητα και σε συνδυασμό με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να κινηθεί γρήγορα, χωρίς να πιέζεται. Η άφθονη ροπή του πετρελαιοκινητήρα 2.0 BlueHDi των 180 ίππων συνδυάζεται άψογα με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο EAT8 που επιλέγει την κατάλληλη σχέση με εξαιρετική επιτυχία, απομακρύνοντας από το μυαλό του οδηγού τη σκέψη για αξιοποίηση των χειροκίνητων αλλαγών, με τους ειδικούς μοχλούς (paddles) στο τιμόνι. Με δυο λόγια το 508 είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρει απλόχερα αυτό που λέμε οδηγική ευχαρίστηση.
Με την τιμή του να υπερβαίνει αισθητά τα 40 χιλιάρικα το δίλιτρο 508 GT της δοκιμής μας δεν είναι φθηνό – δεν είναι για τον καθένα. Δικαιολογεί όμως τα χρήματα αυτά καθώς προσφέρει χαρακτηριστικά που σε «καθιερωμένες» μάρκες θα κόστιζαν σαφώς πιο ακριβά. Ενώ σε κάθε περίπτωση πρέπει να θυμίσουμε ότι το Peugeot 508 έχει έναν τιμοκατάλογο που ξεκινά από τα 29.900 ευρώ, γεγονός που το καθιστά προσιτό σε ένα πιο ευρύ κοινό.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
Κινητήρας | 1997 cm3 |
Ισχύς (ps/rpm) | 180 /3750 |
0-100 km/h | 8,3’’ |
Ταχύτητα (km/h) | 235 |
Κατ/ση*(l/100 km) | 5,9/4,7/5,1 |
CO2*(g/km) | 124 |
M x Π x Y (mm) | 4750 x 1907 x 1403 |
Πορτμπαγκάζ | 487 / 1537 λίτρα** |
Τιμή | € 48.800 |
*Τυποποιημένη κατανάλωση (πόλη/εκτός πόλης/μεικτή) και εκπομπές CO2, σύμφωνα με τις προδιαγραφές NEDC II **Με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση / σε ανάκλιση |
ΗΠΑ: Τι σηματοδοτεί η απόφαση Μπάιντεν για τη χρήση όπλων μεγάλου βεληνεκούς από την Ουκρανία κατά της Ρωσίας – Οι επικρίσεις Τραμπ και οι απειλές Πούτιν
Το Πολυτεχνείο ζει: Μεγαλειώδης η πορεία σε Αθήνα με αντιπολεμικά συνθήματα - Ένταση στη Θεσσαλονίκη
Νέα Δημοκρατία: Η επόμενη ημέρα μετά τη διαγραφή Σαμαρά – «Φουντώνουν» τα σενάρια για νέο κόμμα από τον πρώην πρωθυπουργό
Φινλανδία - Ελλάδα 0-2: Καθάρισε σε 4' στο Ελσίνκι η Εθνική που πάει σε πλέι οφ ανόδου τον Μάρτιο
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr