Ηλεκτρικό ταξί Nissan Leaf, «αντέχει» 350.000 χιλιόμετρα
Η ιστορία ενός ταξί Nissan LEAF, πρώτης γενιάς, που κατάφερε να «γράψει» στο κοντέρ πάνω από 350.000 χιλιόμετρα με την εργοστασιακή μπαταρία.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
Τον Οκτώβριο του 2011, ένας Ισπανός ταξιτζής, ο Mendiluce θα βρισκόταν πίσω από το τιμόνι ενός πλήρως ηλεκτρικού ταξί Nissan LEAF πρώτης γενιάς, κατασκευασμένου στην Oppama της Ιαπωνίας, που ήταν εφοδιασμένο με μπαταρία λιθίου 24 kWh. Ο Mendiluce θα κατάφερνε να πραγματοποιήσει διαδρομές 354.000 χιλιομέτρων, προτού χρειαστεί να αντικαταστήσει την μπαταρία του αυτοκινήτου και, φυσικά, χωρίς να καταναλώσει ούτε μια σταγόνα ορυκτού καυσίμου!
Η εμπειρία του δημοσιοποιήθηκε στα μέσα ενημέρωσης και στα κοινωνικά δίκτυα στην Ισπανία, καθώς στόχος του είναι να πείσει το κοινό για τα οφέλη της κινητικότητας με μηδενικές εκπομπές ρύπων. «Διήνυσα 270.000 χιλιόμετρα, εξοικονομώντας 21.060 λίτρα καυσίμου, 18 αλλαγές λαδιού, φίλτρων, τακάκια φρένων, ιμάντων... Το γεγονός ότι δεν εκπέμπω αέρια θερμοκηπίου και συμβάλλω στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα ... αξία ανεκτίμητη.»
Η Nissan από την πλευρά της υπολογίζει ότι ένα συμβατικό όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα είχε «προσφέρει» στην ατμόσφαιρα 51 τόνους διοξειδίου του άνθρακα, στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Το συγκεκριμένο LEAF, πραγματοποιούσε κατά μέσο όρο διαδρομές 150 χλμ. την ημέρα, φτάνοντας κάποιες φορές τα 200-280 χιλιόμετρα. Ο οδηγός / ιδιοκτήτης του χρησιμοποιούσε τα διαλείμματα για φαγητό και ανάπαυση προκειμένου να φορτίζει την μπαταρία, καθώς όπως είπε “είναι καθαρά θέμα οργάνωσης. Δεν μπορούσα να κάνω μακρινές αποστάσεις, αλλά για το 90% της καθημερινότητας μου δεν αντιμετώπισα κανένα πρόβλημα. Η φόρτιση στο σπίτι γινόταν σε 3 ώρες ενώ σε σημεία ταχείας φόρτισης διαρκούσε 45 λεπτά.”
Ως o πρώτος Ισπανός αυτοκινητιστής που “συμβίωσε” επαγγελματικά με ένα ηλεκτρικό όχημα, αυτό δεν το έκανε σε μια μεγάλη πόλη. Δεν ήταν στη Μαδρίτη ή στη Βαρκελώνη, αλλά στο Βαγιαδολίδ, την ιδιαίτερη πατρίδα του, που διαθέτει 34 σημεία δημόσιας φόρτισης.
Ο στόχος του Mendiluce ήταν να φτάσει τα 500.000 χιλιόμετρα με αυτό το αυτοκίνητο, αλλά δυστυχώς ένα ατύχημα οδήγησε το όχημά του στην απόσυρση από την κυκλοφορία. Παρά τη θλίψη για την απώλεια του αγαπημένου του LEAF, o Mendiluce θεωρεί ότι το δικό του Nissan LEAF χρησιμεύει ως παράδειγμα για να αναδειχθούν τα οφέλη από την καθημερινή χρήση του, καθώς και η ανθεκτικότητά του για εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα.
Ήδη στην Μαδρίτη κυκλοφορούν πάνω από 100 Nissan LEAF ως ταξί, καθώς από το 2016, η τοπική κυβέρνηση προσέφερε κίνητρα για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας στις αστικές μετακινήσεις. Ανάλογες πρωτοβουλίες έχουν ληφθεί και σε άλλες Ευρωπαϊκές μητροπόλεις.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr