Ιστορική συμφωνία: Fiat Chrysler και Peugeot συγχωνεύονται
Ο γαλλικός όμιλος PSA, στον οποίο ανήκει η Peugeot, συγχωνεύεται με την αμερικανο-ιταλική ανταγωνίστρια εταιρεία Fiat Chrysler🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
H συμφωνία μεταξύ των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών Fiat Chrysler και Peugeot θα δημιουργήσει έναν επιχειρηματικό κολοσσό, του οποίου η αξία θα ανέρχεται σε 50 δισ. δολάρια, με συνδυασμένα έσοδα 190 δισ δολάρια και 410.000 εργαζόμενους. Σε κάθε περίπτωση, αυτή είναι η δεύτερη προσπάθεια της Fiat Chrysler τη φετινή χρονιά να συγχωνευθεί, μετά την κατάρρευση της κυοφορούμενης συμφωνίας με τη Renault.
Η χρηματιστηριακή αξία, πάντως, της Fiat Chrysler από την Τετάρτη έχει σημειώσει άνοδο πάνω από 9%. Εν προκειμένω αξίζει να σημειωθεί ότι η συμφωνία μεταξύ των γιγάντων της αυτοκινητοβιομηχανίας ίσως αντιμετωπίσει σημαντικά πολιτικά και οικονομικά εμπόδια. Όμως, εάν οι δύο όμιλοι συγχωνευθούν, ο επικεφαλής του PSA, Κάρλος Ταβάρες, αναμένεται να βρεθεί σε δυσμενή θέση.
O Τζον Έλκαν, πρόεδρος της Fiat Chrysler και επικεφαλής της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας του Οίκου Ανιέλι, o οποίος ελέγχει την επιχείρηση, θα διατηρήσει τη θέση του στην ιεραρχία της νέας εταιρείας.
Όπως λέγεται, η έδρα της θα βρίσκεται στην Ολλανδία, και συγκεκριμένα στα υφιστάμενα κεντρικά γραφεία της Fiat Chrysler. Ο Τζον Έλκαν νυν πρόεδρος της Fiat Chrysler θα έχει τον ίδιο ρόλο, ενώ ο πρόεδρος της PSA Group θα εκτελεί χρέη CEO.
Οι εν λόγω συνομιλίες πραγματοποιήθηκαν μετά την κατάρρευση των διαπραγματεύσεων μεταξύ της Fiat Chrysler και της γαλλικής Renault τον Ιούνιο. Ο Τζον Έλκαν διέκοψε τις συζητήσεις έπειτα από παρεμβάσεις Γάλλων κυβερνητικών αξιωματούχων και πίεσε τη Renault να επιλύσει τις εκκρεμότητες και τα ανοιχτά ζητήματα που έχει με τον ιαπωνικό εταίρο της, τη Νissan.
Μετά την κατάρρευση της υπό επεξεργασία συγχώνευσης, ο Τζον Έλκαν επιβεβαίωσε την προσπάθεια της ομάδας του να ακολουθήσει μια εναλλακτική διαδρομή. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι αντιμετώποι με τεράστιες προκλήσεις όπως η ηλεκτροκίνηση, η μείωση των εκπομπών ρύπων και τα αυτοκινούμενα οχήματα, άρα και με τεράστια έξοδα, οπότε οι συγχωνεύσεις φαντάζουν με μονόδρομο για να διασπείρουν τα ρίσκα και να επιβιώσουν.
Πάντως, η συγχώνευση των δύο ομίλων θα δημιουργήσει έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως και θα φέρει μια σειρά από brands, όπως οι Alfa Romeo, Citroen, Jeep, Opel, Peugeot και Vauxhall, κάτω από την ίδια σκέπη.
Ο αναλυτής της εφημερίδας «Morningstar», Ρίτσαρντ Χίλγκερτ, δήλωσε ότι οι συνολικές πωλήσεις των Fiat Chrysler και Peugeot, συμπεριλαμβανομένων των συνεργατών της Κίνας, ήταν 8,7 εκατομμύρια οχήματα πέρυσι. Ένα τέτοιο νούμερο θα κατέτασσε τον υπό διαμόρφωση όμιλο στην τέταρτη θέση από άποψη τζίρου, πίσω από τη Volkswagen, την Toyota και τη Renault-Nissan Alliance (καθεμία πουλά περισσότερες από 10 εκατομμύρια μονάδες).
«Θεωρούμε ότι η συγχώνευση των δύο εταιρειών αποτελεί μια πολύ λογική κίνηση, δεδομένων του ανταγωνισμού παγκοσμίως, της ανάγκης για υψηλή κεφαλαιακή επάρκεια και των τεχνολογικών εξελίξεων».
Η Fiat Chrysler είχε περιγράψει την προσφορά της για τη Renault ως «μετασχηματιστική» πρόταση που θα δημιουργούσε έναν παγκόσμιο ηγέτη.
Δολοφονία 36χρονης στην Κρήτη: Η ψυχιατρική έκθεση για τον 33χρονο – Είχε προσπαθήσει να πατήσει και άλλη γυναίκα
Δολοφονία στην Καλαμάτα: «Είχαμε προσωπικές διαφορές» - Πώς ο 35χρονος κατακρεούργησε το θύμα
Πώς θα κάνουμε τελικά Χριστούγεννα; Το «καιρικό καρουζέλ» και οι «χιονοεκπλήξεις» - Οι τελευταίες προγνώσεις
Γιώργος Καραμίχος για Χρήστο Μάστορα: «Δεν έχω τέτοια στεγανά ότι κάποιος πρέπει να είναι ηθοποιός για να παίξει»
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr