ASTON MARTIN DBX: ένα supercar παντός εδάφους!
Το πρώτο της – στα 106 χρόνια της ιστορίας της - βήμα στο… χώμα κάνει η φημισμένη βρετανική μάρκα Aston Martin, με ένα πανέμορφο μοντέλο που δανείζεται αρκετά χαρακτηριστικά από αγωνιστικά αυτοκίνητα.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά ┋
Την αρχή μιας νέας εποχής για την Aston Martin, σηματοδοτεί η παρουσίαση της DBX, που πραγματοποιήθηκε λίγο πριν την εκπνοή του 2019 στο Πεκίνο. Καθόλου τυχαία η επιλογή της κινεζικής πρωτεύουσας, δείχνει με τον καλύτερο τρόπο τις βλέψεις για μια γενναία αύξηση των πωλήσεων της εταιρίας παγκοσμίως στην οποία το νέο SUV μοντέλο, που θα κατασκευάζεται στο δεύτερο εργοστάσιο της εταιρίας, στο St Athan της Ουαλίας, καλείται να συμβάλλει αποφασιστικά.
Αεροδυναμικό design
Αποτελώντας το αποκορύφωμα ενός εκτεταμένου προγράμματος εξέλιξης, το οποίο περιλάμβανε «φυσικές» δοκιμές στην Ουαλία, από το 2018, αλλά και την «εικονική», με την βοήθεια των σχετικών υπερ-υπολογιστών, εξέλιξη του μοντέλου που ξεκίνησε το 2015, η DBX χτίστηκε σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα – προέκυψε δηλαδή από “λευκό χαρτί” – και φανερώνει την επιδίωξη της Aston Martin να προσφέρει εκρηκτικές επιδόσεις, στυλ και χρηστικότητα, αλλά και άφθονη πολυτέλεια, σε ένα «παρθένο» για την εταιρία τμήμα της αγοράς.
Η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου, με την αξιοποίηση της τεχνολογίας κατασκευής των σπορ μοντέλων, για τα οποία είναι ευρύτερα γνωστή η Aston Martin, οδήγησε σε μια δομή αμαξώματος που διαθέτει και εξαιρετικά αυξημένη ακαμψία, αλλά και συγκρατημένο, με βάση τις διαστάσεις του αυτοκινήτου βάρος, το οποίο δεν ξεπερνά τα 2.245 kg. Ενώ η χωροταξική διαμόρφωση είναι τέτοια ώστε να υπάρχει αφθονία χώρων για επιβάτες και αποσκευές.
Η αεροδυναμική ελήφθη πολύ σοβαρά υπόψη κατά τη σχεδίαση του νέου μοντέλου και για τη βελτιστοποίησή της οι άνθρωποι της εταιρίας διενέργησαν μια σειρά δοκιμές υπολογιστικής ρευστοδυναμικής (CFD), με μία DBX να ρυμουλκεί ένα τρέιλερ με μία DB6 τοποθετημένη πάνω σε αυτό. Στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, τα φώτα ημέρας (DRLs) διαθέτουν ενσωματωμένους αεραγωγούς, που διοχετεύουν αέρα μέσω των θόλων των μπροστινών τροχών, κατά μήκος των πλευρών του αμαξώματος, συμβάλλοντας στη μείωση τόσο της οπισθέλκουσας όσο και της άντωσης, ενώ παράλληλα ψύχουν και τα φρένα. Επίσης, ο αέρας ρέει πάνω από την οροφή, μέσω του οπίσθιου σπόιλερ, καθαρίζοντας την πίσω κάμερα εν κινήσει.
«Ευφυή» μηχανικά μέρη
Η προσαρμοζόμενη “triple volume” πνευματική ανάρτηση συνδυάζεται με το πλέον εξελιγμένο, 48V σύστημα ελέγχου των κλίσεων του αμαξώματος (eARC) – ικανό να εφαρμόζει ροπή 1400 Nm – και με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα, «προσαρμοζόμενα» αμορτισέρ, για να προσφέρει στο νέο SUV ένα τεράστιο φάσμα δυνατοτήτων. Διαθέτοντας τη δυνατότητα να αυξάνει την απόσταση από το έδαφος κατά 45 mm ή να τη μειώνει κατά 50 mm, η αερανάρτηση αυτή δίνει σε κάθε οδηγό την δυνατότητα να αντιμετωπίσει τα πιο διαφορετικά οδοστρώματα και εδάφη, αλλά και να προσαρμόσει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις οδηγικές του επιθυμίες, αυξομειώνοντας τη σκληρότητά της. Ενώ παράλληλα – και όταν το αυτοκίνητο είναι σε στάση – η ανάρτηση αυτή μπορεί αυτό να προγραμματιστεί περαιτέρω για να κάνει πιο άνετη την είσοδο και την έξοδο των επιβατών, αλλά και να διευκολύνει τη φόρτωση, πάλι με την αυξομείωση του ύψους του οχήματος.
Εφοδιασμένη με τη νέα έκδοση του εφοδιασμένου με διπλό τούρμπο, 4-λιτρου V8 βενζινοκινητήρα, που συναντάμε επίσης στις DB11 και Vantage, η DBX διαθέτει την εντυπωσιακή ισχύ των 550 PS, αλλά και την εξαιρετικά υψηλή ροπή των 700 Nm, που είναι ικανές να καλύψουν τις συγκεκριμένες ανάγκες αυτού του μοντέλου. Σημειώστε ότι ο κινητήρας αυτός διαθέτει ενεργό σύστημα εξάτμισης που εξασφαλίζει τα απαραίτητα ηχητικά εφέ, σύμφωνα πάντα με τις εκάστοτε επιθυμίες του οδηγού, ενώ περνώντας σε πιο ουσιαστικά στοιχεία συναντάμε το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων κατά την λειτουργία υπό μερικό φορτίο (δηλ. με μισό γκάζι) για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Όλα αυτά σε έναν κινητήρα που εξασφαλίζει ένα εντυπωσιακό 0-100 km/h σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα και επιτρέπει στην «ψηλή» Aston Martin να αναπτύσσει τελική ταχύτητα άνω των 290 km/h!
Για να περάσει αυτή η ισχύς στην άσφαλτο φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο εννέα ταχυτήτων με μετατροπέα ροπής, που συνδυάζεται με ένα σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς με ενεργό κεντρικό διαφορικό και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eDiff) στον πίσω άξονα. Αυτό επιτρέπει την ιδανική κατανομή της ροπής εμπρός - πίσω άξονα, γεγονός που σε συνδυασμό με το εξελιγμένο σύστημα διεύθυνσης προσφέρει μία μοναδική αίσθηση ελέγχου στον οδηγό.
Τεχνολογία και άνεση
Όμως η DBX δεν είναι μόνον το πρώτο SUV της Aston Martin, αλλά και το πρώτο πενταθέσιο μοντέλο της με ένα ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό, ικανό να ικανοποιήσει τις πιο διαφορετικές ανάγκες. Με χώρο αποσκευών 632 λίτρων και αναδιπλούμενα – και διαιρούμενα 40:20:40 - πίσω καθίσματα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμα και για μια μικρή… μετακόμιση, διεκδικώντας τον τίτλο του πιο ευρύχωρου μοντέλου της κατηγορίας.
Το εσωτερικό έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει ίση άνεση στους εμπρός και στους πίσω επιβάτες, με κορυφαίο χώρο για γόνατα/κεφάλια, η πολυτέλεια περισσεύει, με δέρμα υψηλής ποιότητας - από τον συνεργάτη της εταιρίας “Bridge of Weir” με έδρα τη Σκωτία - να καλύπτει τα καθίσματα, ενώ μια σειρά άλλα στοιχεία απλώς επιβεβαιώνουν την υψηλή τεχνολογία που ενσωματώνει η DBX. Όπως η οθόνη TFT 10,25" που δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα, αλλά και ο τεράστιος ψηφιακός πίνακας οργάνων, που είναι επίσης μια οθόνη TFT 12,3". Το Apple CarPlay είναι, βέβαια, στάνταρ, όπως στάνταρ είναι και το σύστημα κάμερας 360 μοιρών και ο εσωτερικός «ατμοσφαιρικός» φωτισμός που προσφέρει 64 διαφορετικά χρώματα σε δύο ζώνες. Εννοείται ότι στο σύνολό του ο εξοπλισμός είναι παραπάνω από πλούσιος και περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα High Tech συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που μπορεί να φανταστεί κανείς. Ενώ στη λίστα με τις καθημερινές ευκολίες περιλαμβάνεται και ένα ειδικό σετ για τη μεταφορά κατοικιδίων…
Οι πωλήσεις της DBX έχουν ήδη ξεκινήσει, ενώ οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται το δεύτερο τρίμηνο του 2020, με τον τιμοκατάλογο να ξεκινά από τις 158.000 λίρες στο Ηνωμ. Βασίλειο, τα 193.500 ευρώ στη Γερμανία και τα 189.000 δολάρια στις ΗΠΑ.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά |
|
Κυβισμός (cm3) |
3.982 |
Ισχύς (PS/rpm) |
550 / 6500 |
Ροπή (Nm/rpm) |
700 / 2200-5000 |
0-100 km/h |
4,5’’ |
Ταχύτητα (km/h) |
291 |
Κατανάλωση*(lit./100 km) |
14,32 |
Εκπομπές CO2* |
269 |
M x Π x Y (mm) |
5039 x 1998 x 1680 |
Πορτμπαγκάζ (lit.) |
632 |
Το βάρος του αυτοκινήτου φτάνει τα 2245 kg, η κατανομή βάρους είναι 54% εμπρός και 46% πίσω, ενώ η ειδική ισχύς είναι 138 PS/lit. Οι εκπομπές CO2 δίνονται σύμφωνα με το πρότυπο NEDC, ενώ η κατανάλωση σύμφωνα με το WLTP. To πορτμπαγκάζ διαθέτει επιπλέον 62 λίτρα χώρο κάτω από το πάτωμα.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr