Μελισσάνθη Μάχουτ: Έτσι βρέθηκα στο Netflix δίπλα στον Γουίλ Φέρελ
Άντα ΔαλιάκαΑπό την πολεµίστρια Κασσάνδρα του «Assassin’s Creed: Odyssey», στα παρασκήνια της Eurovision και στη σκηνή του µεγάλου διαγωνισµού. Από το φηµισµένο, δηµοφιλές video game, σε µια µεγάλη ταινία µε την υπογραφή του Χολιγουντιανού σταρ Γουίλ Φέρελ και του Netflix. Η Μελισσάνθη Μάχουτ ακολουθεί τα όνειρά της µοιράζοντας τον χρόνο, την ενέργειά της για τη δουλειά και την αγάπη της για το σινεµά και την υποκριτική στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Με προσεκτικά βήµατα και λίγη τύχη -όπως λέει η ίδια στο «Εθνος της Κυριακής»- βρέθηκε να συµµετέχει στην κωµωδία «Διαγωνισµός τραγουδιού Eurovision: Η ιστορία των Fire Saga», η οποία, αν και τολµηρή παρωδία του διαγωνισµού της Eurovision, θίγει επί της ουσίας το κυνήγι της πραγµατοποίησης των ονείρων. Η ταινία προβάλλεται εδώ και λίγες ηµέρες στην πλατφόρµα streaming του Netflix, είναι στην πρώτη πεντάδα του ελληνικού Top 10 και στο νούµερο 1 στην πλατφόρµα της Αµερικής και της Αυστραλίας.
«Είναι ό,τι µεγαλύτερο έχω κάνει µέχρι στιγµής όσον αφορά την παγκόσµια έκθεση και το µέγεθος της παραγωγής. Ευελπιστώ να ανοίξει κι άλλους δρόµους…» µας λέει η ηθοποιός, η οποία βρίσκεται στην Αθήνα για τις ανάγκες των γυρισµάτων της τηλεοπτικής σειράς του Σωτήρη Τσαφούλια «Ετερος εγώ».
Γεννημένη στον Καναδά και μεγαλωμένη στην Αθήνα από μητέρα Ελληνίδα και πατέρα Καναδό, με εχέγγυα την παιδική αγάπη της για τον κινηματογράφο, τις σπουδές στην υποκριτική στο Εθνικό Θέατρο και στη Royal Academy of Dramatic Arts στο Λονδίνο, και τη δίγλωσση δεξιότητά της, η Μελισσάνθη ακολουθεί με προσήλωση τους στόχους της. Περνώντας από τις μικρού μήκους ταινίες και τις παραστάσεις στην Αγγλία στο ελληνικό θέατρο (θέατρο Vault με τον Δημήτρη Καρατζιά), στον ελληνικό κινηματογράφο («Art Therapy», «Νοτιάς»), στην παγκόσμια βιομηχανία του video game (ο ρόλος της Κασσάνδρας στο διάσημο video game της Ubisoft της χάρισε δύο υποψηφιότητες στα αμερικανικά και βρετανικά «Οσκαρ» του είδους) και στην ελληνική τηλεόραση («Ετερος εγώ»), η ίδια βρίσκεται πλέον ανάμεσα στα ταλέντα της παγκόσμιας σινε-τηλεόρασης με το όνομα Netflix.
«Δεν νομίζω ότι για τον συγκεκριμένο ρόλο βοήθησε η αναγνωρισιμότητα που προσφέρει το “Assassin’s Creed”, γιατί είναι ένα παιχνίδι που απευθύνεται σε εξειδικευμένο κοινό. Ο περισσότερος κόσμος ξέρει απλώς τη φωνή μου, όχι το πώς δείχνω» εξηγεί η ηθοποιός, η οποία παραδέχεται ότι παρακολουθούσε για χρόνια τη Eurovision από απόσταση, χωρίς να είναι φαν. Κι όμως στην ταινία χρειάστηκε να παίξει και να χορέψει δίπλα σε καλλιτέχνες που έχουν κερδίσει στον διαγωνισμό. «Το ωραίο είναι ότι γνωρίζοντας τα άτομα τα οποία συμμετέχουν διαπίστωσα πόσο ταλέντο έχουν. Επειδή όλο αυτό είναι grande, γεμάτο γκλίτερ και υπερβολή, ξεχνούσα να παρατηρήσω πραγματικά τις φωνές των ανθρώπων. Ακούγοντάς τους να τραγουδούν δίπλα μου (σ.σ.: στην ταινία πραγματοποιεί, μεταξύ άλλων, γκεστ εμφάνιση η Conchita), συνειδητοποίησα όχι μόνο ότι είναι άψογες φωνές αλλά και το επίπεδο του επαγγελματισμού. Με αφορμή την ταινία, επανεξέτασα και τη στάση μου απέναντι στη Eurovision, συνειδητοποιώντας ότι είμαι προκατειλημμένη».
«Οταν προέκυψε η οντισιόν για την ταινία, είπα να δοκιμάσω αρχικά για πλάκα. Δεν φαντάστηκα ότι θα την πέρναγα. Η παραγωγή είχε ήδη ψάξει στην Ελλάδα επειδή ο ρόλος ήταν για έναν αμιγώς μεσογειακό χαρακτήρα – η αναγγελία του κάστινγκ αφορούσε σίγουρα και την Ιταλία. Ανάμεσα στις υποψήφιες ήμουν κι εγώ. Η διαδικασία των οντισιόν έγινε κατά γράμμα. Το ωραίο και το ενδιαφέρον ξεκίνησε μετά. Και εκεί ακόμα δεν πήγαινε το μυαλό μου ότι μπορούσα να πάρω τον ρόλο. Πού να το φανταστώ...» λέει.
Μαγικός κόσμος
Στο «Διαγωνισμός τραγουδιού Eurovision: Η ιστορία των Fire Saga» ο Γουίλ Φέρελ και ο Αντριου Στιλ υπογράφουν το σενάριο και ο Ντέιβιντ Ντόμπκιν («Wedding Crashers») σκηνοθετεί την ιστορία του Λαρς (Φέρελ) και της Ζίγκριτ (Ρέιτσελ ΜακΑνταμς), επίδοξων μουσικών από την Ισλανδία, οι οποίοι αρπάζουν τη μοναδική ευκαιρία που τους δίνεται να βρεθούν στον διαγωνισμό της Eurovision, τον οποίο ερωτεύτηκαν πρώτη φορά ακούγοντας το «Waterloo» των Abba, προκειμένου να πάρουν μέρος και να γνωρίσουν επιτέλους από κοντά τον κόσμο που πάντα τους μάγευε.
Βέβαια, σε μια ταινία του Γουίλ Φέρελ («Ο ελεεινός ιππότης της ασφάλτου», «Ο παρουσιαστής: Ο θρύλος του Ron Burgundy», «Πιο παράξενο κι από παράξενο»), ο οποίος έχει χτίσει την ξεχωριστή κωμική του περσόνα πάνω στις παρωδίες και στις μεταμφιέσεις, τίποτα δεν είναι τακτοποιημένο. Φαν και ο ίδιος της Eurovision, στην οποία μυήθηκε περνώντας τα καλοκαίρια στο πατρικό της συζύγου του στη Σουηδία μέσα από οικογενειακά «Eurovision πάρτι», ο Φέρελ βάζει τρικλοποδιές στους δύο πρωταγωνιστές της ιστορίας του στον δρόμο για τη μεγάλη βραδιά του διαγωνισμού, τοποθετώντας τους απέναντι σε ερωτικά διλήμματα και αξέχαστες συναντήσεις: ανάμεσά τους, το μεγάλο φαβορί του διαγωνισμού, ο Ρώσος «Τζορτζ Μάικλ» Αλεξάντερ Λέμτοφ (τον υποδύεται ο Αγγλος σταρ Νταν Στίβενς κλέβοντας την παράσταση) και η κολλητή φίλη του, Μίτα Ξενάκης (Μελισσάνθη Μάχουτ), Ελληνίδα ποπ σταρ και εκπρόσωπος της Ελλάδας στη Eurovision.
Με τη μεσογειακή της γοητεία, το κοντό μίνι φόρεμα και τη φαντασμαγορία επιστημονικής φαντασίας επί σκηνής τραγουδώντας το «Masquerade», η Μελισσάνθη Μάχουτ θυμίζει την Ελένη Φουρέιρα, δεύτερη στον δημοφιλή πανευρωπαϊκό μουσικό διαγωνισμό με την Κύπρο το 2018. Και ναι, αυτήν είχαν στο μυαλό τους οι συντελεστές όταν έγραφαν τον ρόλο, όμως η Μελισσάνθη δεν τη μιμήθηκε. «Στην αρχή ο ρόλος ήταν αρκετά πιο μικρός και στην πορεία άρχισε να εξελίσσεται και να μεγαλώνει χωρίς να γνωρίζω λεπτομέρειες – υπέθετα ότι επειδή είχαν απευθυνθεί σε μια Ελληνίδα ηθοποιό, ο χαρακτήρας θα εκπροσωπούσε την Ελλάδα στη Eurovision. Τουλάχιστον, αυτό καταλάβαινα από τα συμφραζόμενα…» μας λέει η ίδια για τη διαμόρφωση του ρόλου. «Τόσο γκλίτερ στο κοστούμι, δεν θα μπορούσε ο ρόλος να μη βασίζεται στη Φουρέιρα!» συμπληρώνει η Μάχουτ. «Δεν μου είναι εύκολο να μιλάω ποτέ για την προετοιμασία ενός ρόλου. Σε αυτή την περίπτωση δεν ήθελα να κάνω κάτι που να είναι αναγνωρίσιμο, γιατί σκέφτηκα ότι σε αυτό το κομμάτι θα με υπερκαλύψει το κοστούμι και ότι θα ήταν εύκολο να γίνουν οι παραπομπές και συγκρίσεις με την Ελένη Φουρέιρα. Ο ρόλος δημιουργήθηκε από έναν συνδυασμό πραγμάτων: ήταν έμπνευση από διαφορετικά άτομα και προέκυψε μέσα από τις συζητήσεις στις οντισιόν. Χτίστηκε σιγά σιγά, συζητώντας με τον σκηνοθέτη Ντέιβιντ Ντόμπκιν και τον Νταν Στίβενς».
Στα γυρίσματα γίναμε φίλοι με τον Γουίλ και τη Ρέιτσελ
Στην πορεία η συμμετοχή της Μελισσάνθης στην ταινία αναπτύχθηκε τόσο ώστε το όνομά της να φιγουράρει τέταρτο στο πρωταγωνιστικό καστ, μετά από αυτά των Φέρελ, ΜακΑνταμς και Στίβενς: «Ο Γουίλ Φέρελ είναι μεγάλος φαν της Eurovision, την έχει μελετήσει πολύ και η παραγωγήέκανε μεγάλη έρευνα για τα εκάστοτε φαβορί, τους υποστηρικτές, τα λάθη που γίνονται, αυτούς που ψιλοπειράζουν ή έχουν σε χαμηλότερη εκτίμηση όλοι. Είχαν, λοιπόν, έναν μπούσουλα και γνώριζαν σαφώς ότι η Ελλάδα μπορεί να μην είναι φαβορί, αλλά είναι αγαπητή στη Eurovision, όπως και ότι η Αγγλία δεν αρέσει. Αυτό ήταν μεν η βάση για να μεγαλώσει ο ρόλος μου, η ανάπτυξή του όμως προέκυψε σταδιακά και μέσα από την καλή σχέση μου με τον Νταν Στίβενς, όταν αρχίσαμε να συζητάμε πώς θα μπορούσε να περιπλεχθεί λίγο η κατάσταση. Και έτσι αναπτύχθηκε ο ρόλος. Από μια ωραία ιδέα επεκτάθηκε και στο σενάριο και έτυχε να αφορά και την Ελλάδα».
Οι πρόβες για την εξειδικευμένη χορογραφία της Eurovision έγιναν στην Αγγλία από τον χορογράφο Λίαμ Λάινες. Εξοπλισμένη με εμπειρία από τις χοροθεατρικές απαιτήσεις του «Assassin’s Creed», η Μελισσάνθη ελίχθηκε εύκολα: «Ηταν όλο πολύ διασκεδαστικό και με το χορευτικό. Δυσκολία μηδέν. Προετοιμαζόμουν επί μέρες με πρόβες για να παίξω την ποπ σταρ και όταν βγήκα την τελευταία μέρα στη σκηνή και είδα τα φώτα και τον κόσμο δεν το πίστευα. Είπα στους γύρω μου: Μπορώ να κάνω πραγματικά την ποπ σταρ! (σ.σ.: γέλια)».
Για την πρόκληση της μεγάλης παραγωγής και την επαφή με το… Χόλιγουντ, η Ελληνοκαναδή ηθοποιός μάς χαρίζει τη δική της μοναδική αίσθηση: «Στις πρώτες συναντήσεις που κάναμε όταν συζητούσαμε για τους χαρακτήρες μας, περνούσαμε αρκετό χρόνο όλοι μαζί. Βγαίναμε έξω φιλικά, συζητούσαμε, οπότε όταν ήρθε η ώρα των γυρισμάτων των σκηνών μας δεν υπήρχε τίποτα το αγχωτικό ως προς την επαφή με έναν σταρ. Δεν ένιωσα ποτέ άγχος. Ποτέ. Ηταν ευχάριστοι σαν άνθρωποι και ο Γουίλ Φέρελ και η Ρέιτσελ, χαλαροί, ιδιαίτεροι... Η συμμετοχή μου στην ταινία είναι σήμερα μια συγκλονιστική ανάμνηση. Κρατάω το γεγονός ότι έγινε αβίαστα, ήταν μια ωραία δουλειά και η καθαυτή εμπειρία κάτι το ελαφρύ και ακομπλεξάριστο. Απλά κύλησε όμορφα».
- Η ταινία «Διαγωνισμός τραγουδιού Eurovision: Η ιστορία των Fire Saga» γυρίστηκε το καλοκαίρι και το φθινόπωρο του 2019 στην Ισλανδία και στα στούντιο της Warner Bros στο Λονδίνο, όπου κατασκευάστηκε ρεπλίκα της σκηνής του διαγωνισμού στο Τελ Αβίβ το 2019. Ο Γουίλ Φέρελ είναι ο μόνος που τραγουδάει από το καστ, ενώ τέσσερα από τα 12 τραγούδια της ταινίας συνυπογράφει ο αναγνωρισμένος μουσικός παραγωγός Savan Kotecha. Το πρωταγωνιστικό καστ πλαισιώνεται από τους Μίκαελ Πέρσμπραντ, Ολαφουρ Ντάρι Ολαφσον, Γκράχαμ Νόρτον, Ντέμι Λοβάτο και Πιρς Μπρόσναν.
- Εκλογές ΗΠΑ 2024: Τα πιθανά σενάρια για το αποτέλεσμα της κάλπης – Τι θα συμβεί σε περίπτωση ισοπαλίας
- Αμπελόκηποι: Στη φυλακή οδηγείται ο 31χρονος - Την Πέμπτη απολογείται η σύντροφός του
- Επίδειξη δύναμης από το Ιράν: Έδειξε σε βίντεο υπόγεια τούνελ γεμάτα βαλλιστικούς πυραύλους
- «Κόβει» το τσιγάρο η Βρετανία: Το απαγορεύει στους εφήβους και σε εξωτερικούς χώρους