Είδαμε τη νέα «Ρεβέκκα» στο Netflix: Ο Μπεν Γουίτλι θάμπωσε τον Άλφρεντ Χίτσκοκ
Νίκος ΤζιανίδηςΕίδαμε με δυσπιστία το ριμέικ της θρυλικής ταινίας του 1940, όπως με δυσπιστία θα παρακολουθούσαμε κάθε ανακατασκευή ενός αριστουργήματος, κι όμως… Το φιλμ που γοήτευσε το κοινό στα χρόνια του Πολέμου και μετά, παραμένει πάντα μοναδικό, αλλά όχι αξεπέραστο. Η «Ρεβέκκα» του Βρετανού Μπεν Γουίτλι στέκεται με αξιώσεις πλάι σ’ εκείνη του συμπατριώτη του, Άλφρεντ Χίτσκοκ!
Διαβάστε ακόμα: 10 ταινίες που δεν αντέξαμε να δούμε ούτε μέχρι τη μέση…
Η ιστορία γνωστή, για όσους έχουν δει μια και δυο και τρεις φορές την ταινία «Ρεβέκκα» του 1940. Η νουβέλα της Δάφνης ντι Μοριέ περιγράφει την ζωή μιας νεαρής, όμορφης, συνεσταλμένης γυναίκας, που συνοδεύει μία πλούσια Αμερικανίδα στις διακοπές της στο Μονακό, όπου γνωρίζεται με τον πλούσιο γοητευτικό αριστοκράτη και χήρο Μαξιμίλιαν «Μάξιμ» ντε Γουίντερ. Η σύζυγος του Μάξιμ, Ρεβέκκα, έχει πεθάνει ένα χρόνο πριν. Οι δυο τους ερωτεύονται και παντρεύονται. Η ιστορία συνεχίζεται στο «Μάντερλεϊ», την έπαυλη του Μάξιμ, όπου η άπειρη κι αδέξια σύζυγος προσπαθεί με δυσκολία να κολυμπήσει στα βαθιά – θολά νερά της αριστοκρατίας, ενώ γρήγορα θα νιώσει τη βαριά σκιά της Ρεβέκκας και τον φόβο για την κυρία Ντάνβερς, την τρομακτική οικονόμο του σπιτιού και άλλοτε πιστή σύμμαχο της Ρεβέκκας. Τα υπόλοιπα είναι λεπτομέρειες που συνθέτουν ένα ενδιαφέρον θρίλερ με ανατροπές και σασπένς. Ο μόνος που απουσίαζε από το ριμέικ του Γουίτλι, ήταν ο χαρισματικός Λόρενς Ολίβιε· όλοι οι… άλλοι ήταν εκεί και μάλιστα καλύτεροι!
Η σκηνοθεσία; Εξαιρετική! Με την αρωγή της τεχνολογίας του 21ου αιώνα, ο ομοεθνής του Χίτσκοκ έδειξε ότι σεβάστηκε τον πρώτο διδάξαντα και ακολούθησε τα βήματά του, ως ένα σημείο. Αν είχαμε δει πρώτα την εκδοχή του Γουίτλι και έπειτα ανατρέχαμε στο πρωτότυπο του Χίτσκοκ, κάποιοι θα καταθέσουν, χωρίς φόβο και πάθος: Καλύτερο το αντίγραφο! Δεν θα σταθούμε σε λεπτομέρειες περιγράφοντας την σκηνοθετική άποψη του Γουίτλι, θα πούμε όμως με δυο λόγια: Τα κατάφερε!
Στους ηθοποιούς τώρα. Η Κρίστιν Σκοτ Τόμας συναγωνίζεται σε ερμηνευτική δεινότητα την Τζούντιθ Άντερσον, που είχε κερδίσει τότε μια υποψηφιότητα για Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου. Ο ρόλος της μυστηριώδους και υποχθόνιας οικονόμου σίγουρα βοηθάει να τον αναδείξεις αν διαθέτεις ερμηνευτικές ικανότητες, και η Σκοτ Τόμας τις έχει!
Η Λίλι Τζέιμς αν έχει να ζηλέψει κάτι από την «προκάτοχό» της Τζόαν Φοντέν, είναι τα εκφραστικά μάτια της. Τίποτε άλλο! Στον ρόλο της αδέξιας συζύγου, που βυθίζεται στον υποτιθέμενο καλό κόσμο της Βρετανίας του ’30 τα καταφέρνει περίφημα. Όσο για τον πρωταγωνιστή, Άρμι Χάμερ; Ο Λόρενς Ολίβιε θα τον επισκέπτεται κάθε βράδυ στον ύπνο του και θα τον ρωτάει αυστηρά: «Γιατί;»…
Το τέλος της ιστορίας του Χίτσκοκ πιο άμεσο και ποιητικό από το «αμερικανοποιημένο» φινάλε του Γουίτλι, όμως ακόμη κι έτσι το ριμέικ δεν χάνει τη βαρύτητά του έναντι του πρωτότυπου.
Το φάντασμα της Ρεββέκας, η ενσάρκωση δια της απουσίας της του απόλυτου αριστουργήματος, δεν τρόμαξε τον Μπεν Γουίτλι, που έκαψε όπως το «Μάντερλεϊ», τη ρήση της Σύλβιας Πλαθ: «Η τελειότητα είναι τρομερή, δεν μπορεί να κάνει παιδιά»… Και απέδειξε ότι κανείς δεν είναι τέλειος, αλλά όλοι μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι. Και η «Ρεββέκα» του, ήταν (ίσως όχι καλύτερη από εκείνη του Χίτσκοκ, αλλά…) άριστή!
- Το Θεαγένειο εκπέμπει «SOS»: Τον... έναν χρόνο φτάνει η λίστα αναμονής για χειρουργεία - Ένας νοσηλευτής για 30 ασθενείς
- Στον Εισαγγελέα η Ειρήνη Μουρτζούκου - Κρύβεται από τις κάμερες
- Το δύσκολο σταυροδρόμι της κυβέρνησης, η σύλληψη Ρωμανού και η αλλαγή ατζέντας
- Η Σοφία Βεργκάρα υποδεικνύει πως χορεύουν οι λατινοαμερικάνες για την περίοδο των Ευχαριστιών