Είδαμε την ταινία «Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών» – Γιατί είναι η καλύτερη της χρονιάς και που αν δεν πάρει τρία Όσκαρ θα έχει αδικηθεί
Νίκος ΤζιανίδηςΕίδαμε «Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών» (Nightmare Alley) και κάναμε τα κρας τεστ που δοκιμάζουν τις αντοχές απέναντι σε μια ταινία.
Υπάρχουν λίγοι, λοιπόν, αλλά ασφαλείς τρόποι για να καταλάβει κάποιος πόσο καλή είναι μια ταινία. Ένας από αυτούς είναι το πόσες φορές την έχει δει και πόσες ακόμα θα την έβλεπε, με την ίδια ευχαρίστηση, που την παρακολούθησε τη δεύτερη φορά… Αυτός ο - ας τον πούμε - τρόπος έχει να κάνει με την υστεροφημία του φιλμ και λειτουργεί σε βάθος χρόνου.
Για παράδειγμα, τον «Νονό» δεν θυμάμαι πόσες φορές τον έχω δει κι όμως αν κάποιο παγωμένο βράδυ ανοίξω την τηλεόραση κι ακούσω ότι ο «Λούκα Μπράτσι κοιμάται με τα ψάρια», θα ξημερώσω μέχρι να ακούσω και την τελευταία ατάκα του Μάικλ Κορλεόνε: «No!»… να αρνιέται τα εγκλήματα που του καταλόγισε η αδελφή του, να αγκαλιάζει την Κέι και μετά να φεύγει στο γραφείο του, όπου περιμένουν οι μαφιόζοι να του φιλήσουν το χέρι!
Μας καθήλωσε!
Ε, αυτό πάθαμε όταν το «Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών» έφτασε στο... αδιέξοδο των τίτλων του τέλους υπό την υποβλητική μουσική του φινάλε και την επιστροφή στη - δήθεν - φωτεινή πραγματικότητα: Πλάι μας μάσκες και ποπ κορν ανακατεμένα, χάρτινα ποτήρια - γίγας από αναψυκτικό, να πνίξεις την αίθουσα και καθηλωμένοι θεατές (όχι από την παγωμένη αίθουσα του Mall, που μάλλον κάνουν οικονομία στο πετρέλαιο), αλλά από το υπέροχο τέλος της ταινίας: Μπράντλεϊ Κούπερ (ίσως) στον καλύτερο ρόλο της καριέρας του και Γκιγιέρμο ντελ Τόρο στη ωραιότερη στιγμή του. Απλά πράγματα!
Και διαβάστε λοιπόν και τους υπόλοιπους τρόπους, για να καταλάβει ο θεατής αν η γνώμη του συμπίπτει με τους ειδικούς της 7ης Τέχνης ή παραμένει ρομαντικός και δεν... ξεβλάχεψε ακόμα, αλλά συνεχίζει απελπισμένα να συγκινείται με το μουσικό κρεσέντο του Τζέρι Γκόλντσμιθ και το ανατριχιαστικό φινάλε του «Πεταλούδα» ή ακόμη και με το γλυκόπικρο: «Ωχου ώχου τα μικρούλια που ‘χουν μείνει μοναχούλια» του Λογοθετίδη, που κρατάει στα γόνατά του τη Δεσποινίδα ετών 39…
Ερμηνείες για βραβείο!
Κι εδώ πάμε σε ένα ακόμη κρας τεστ για την αντοχή απέναντι σε μια ταινία. Μωρέ ας έχει σενάριο γραμμένο από τον καλύτερο του είδους, αν οι ηθοποιοί δεν το υποστηρίζουν, χαμένος κόπος. Ο Μπράντλεϊ Κούπερ, η Κέιτ Μπλάνσετ, η Ρούνι Μάρα, ο Ρον Πέρλμαν, ακόμα και ο Γουίλιαμ Νταφόε είναι εκπληκτικοί! Θα ήταν άδικο αν δεν είναι υποψήφιος ο Μπράντλεϊ Κούπερ για Όσκαρ Α’ Αντρικού ρόλου!
Και συνεχίζουμε. Ο τρόπος που θα αποδόσεις μια ιστορία στον θεατή έχει να κάνει πρώτα με τον σκηνοθέτη και μετά με τη φωτογραφία. Νομίζουμε… Από τα πρώτα λεπτά του φιλμ, όταν έρχεται η καταιγίδα και μαζεύουν την τέντα του τσίρκο, καταλαβαίνεις ότι δεν σκηνοθετεί όποιος κι όποιος. Ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο είναι πίσω από τις κάμερες, ο σκηνοθέτης του «Λαβύρινθου του Πάνα» και της «Μορφής του Νερού»… Οιονεί φιλμ Νουάρ «Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών» με χαμηλό φωτισμό και έντονες αντιθέσεις και με την φωτογραφία του Νταν Λόστσεν να φλερτάρει με τα Όσκαρ.
Ε, η μουσική του Νέιθαν Τζόνσον είναι το υψηλής ραπτικής ντύμα της ταινίας. Ακούς, θαυμάζεις και αυθυποβάλλεσαι…
Αυτά τα λίγα. Για την ιστορία να πούμε ότι, η ταινία έχει να κάνει με ένα θρίλερ τεράτων του τσίρκο της κοινωνίας μας με επίκεντρο το απεχθέστερο και πιο επικίνδυνο όλων: τον άνθρωπο!
Επισκεφτείτε έναν ζεστό κινηματογράφο, απολαύστε την ταινία της χρονιάς κι αφήστε τους ειδικούς να αλυχτούν για την «Εξουσία του Σκύλου»…
- Σκότωσαν τον πατέρα τους για 12.000 ευρώ - Πώς σκηνοθέτησαν το άγριο φονικό για να τη γλιτώσουν
- Οι ομαδικοί τάφοι της Συρίας αποκαλύπτουν εγκλήματα χειρότερα των Ναζί - «Κόλαφος» Αμερικανός εισαγγελέας
- Πρόστιμα συνολικού ύψους 5,5 εκατ. ευρώ σε οκτώ μεγάλες εταιρείες - Ποιες είναι
- Ο γιος του Δημήτρη Ήμελλου δεν επιθυμεί πολύ κόσμο και κανάλια στην κηδεία του πατέρα του