Οι ταινίες της εβδομάδας: Ο Λίαμ Νίσον επιστρέφει ως ψυχρός εκτελεστής (vids)
Άντα ΔαλιάκαΨυχρή καταδίωξη (Cold Pursuit) του Χανς Πέτερ Μόλαντ / ***
Ταπεινός οδηγός εκχιονιστικού μηχανήματος, «πολίτης της χρονιάς» και άριστος κυνηγός στην παγωμένη ερημιά, ο Νελς Κόξμαν ανοίγει καθημερινά δρόμους στην μικρή πόλη Κεχόε του Κολοράντο, ένα ακριβό χειμερινό θέρετρο στο οποίο φαινομενικά δεν συμβαίνει τίποτα. Μέχρι που ο μοναχογιός του Νελς – φορτωτής στο τοπικό αεροδρόμιο – βρίσκεται νεκρός με επίσημη αιτία θανάτου την υπερβολική δόση ηρωίνης. Πεπεισμένος ότι ο γιος του δεν ήταν ηρωινομανής, ο Νελς βρίσκεται στα χνάρια των πραγματικών ενόχων και αρχίζει να ξεπαστρεύει μεθοδικά έναν-έναν που εμπλέκεται στο δίκτυο εμπορίας ναρκωτικών του «Βίκινγκ», ενός νέου, ισχυρού «νονού» του Ντένβερ, τελικό στόχο της προσωπικής του εκδίκησης η οποία όμως θα πυροδοτήσει έναν πόλεμο με το δίκτυο επιρροής Ινδιάνου νονού. Ο Νορβηγός Χανς Πέτερ Μόλαντ υπογράφει το αγγλόφωνο ριμέικ της δικής του εξαίρετης μαύρης κωμωδίας «Με σειρά εξαφάνισης» (2014) μεταφέροντας τη φονική πλοκή της από τα παγωμένα οροπέδια της Νορβηγίας στα βουνά των Ινδιάνων του Κολοράντο, ενώ ο Λίαμ Νίσον αντικαθιστά πίσω από το τιμόνι του γιγάντιου εκχιονιστικού τον Στέλαν Σκάργκαρντ.
Περί ψευδο-γουέστερν ο λόγος με πολιτισμικό μπαγκράουντ που ακροβατεί σουρεαλιστικά γύρω από ζητήματα γενεαλογικών κληροδοτημάτων, παραδόσεων και ήθους πάνω στη διάβρωση του αμερικανικού ονείρου. Δεν θα αντισταθούμε στη φράση «η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που τρώγεται κρύο» για την περιγραφή αυτής της εντελώς διασκεδαστικής κωμικοτραγικής περιπέτειας εκδίκησης, που φέρει επιρροές από το «Fargo» των Κοέν ως το σινεμά του Ταραντίνο. Ο Μόλαντ ακολουθεί την παράδοση άλλων σκηνοθετών που γύρισαν οι ίδιοι το ριμέικ της ταινίας τους (Μίκαελ Χάνεκε το «Funny Games», ο Τακάσι Σιμίζου την «Κατάρα»), ισορροπεί με σχετική επιτυχία το υλικό του μεταξύ χιούμορ και ξαφνιάσματος, δράματος, διαλογικού στόμφου και βίας. Βία που απορρέει κυρίως από την τραχιά δύναμη των χεριών του Νίσον ο οποίος αποκλίνει από την μανιέρα του «εκδικητικού πράκτορα με το πατρικό ένστικτο» του «Taken» προς μία ελαφρώς πιο σύνθετη εσωτερική ερμηνεία. Θα τον ακολουθήσει το κοινό τώρα που οι ρατσιστικές του δηλώσεις για μία προσωπική του εκδικητική ανάγκη προκάλεσαν σάλο; (2019).
Παίζουν Λίαμ Νίσον, Τομ Μπέιτμαν, Τομ Τζάκσον, Έμι Ρόσουμ
Απαγορευμένες συναντήσεις (The Reports on Sarah and Saleem) του Μουάγιαντ Αλαγιάν/ **1/2
Η σκανδαλώδης εξωσυζυγική σχέση ενός αίολου οικονομικά παντρεμένου Παλαιστίνιου από την Ανατολική Ιερουσαλήμ που βγάζει τα προς το ζην της νεόκοπης οικογένειας του κάνοντας θελήματα για λογαριασμό επαναστατικής οργάνωσης (με την οποία συνδέεται ο μπατζανάκης του) και μιας παντρεμένης με στρατιωτικό Ισραηλινής από τη Δυτική Ιερουσαλήμ, έρχεται στο φως με φοβερές συνέπειες. Εμπνευσμένη από αληθινές ιστορίες στη διχασμένη Ιερουσαλήμ, η ιστορία του Σαλίμ και της Σάρα μεταφέρεται στο σινεμά ως κοινωνικοπολιτικό θρίλερ από τον Παλαιστίνιο σκηνοθέτη Μουάγιαντ Αλαγιάν, που μέσα σε ένα πλέγμα ανατροπών, με κυρίαρχους κρίκους το σεξ μεταξύ «παράνομων» εραστών, το ψέμα και η προδοσία, επιτυγχάνει σε πρώτη φάση την ανάδειξη του «σωματικού» σχίσματος της πόλης και της διαρκούς αντιπαλότητας Ισραηλινών και Παλαιστινίων.
Τα φλας μπακ που αφηγούνται την ιστορία προδοσίας, οι σκηνές της σωματικής επαφής των ηθοποιών αναδεικνύουν την σχετική απλή αλληγορική ιδέα πάνω στην οποία όμως το δράμα μακρηγορεί σε μια προσπάθεια να τονιστεί το ζήτημα της εθνικής προδοσίας από την πλευρά των απατημένων συζύγων. Όπου να σου και οι παγίδες της απλοποίησης και της σχηματοποίησης των χαρακτήρων και των γεγονότων, η ηθικοποίηση των επιλογών και των πράξεων τους που μετατρέπουν το κοινωνικό θρίλερ σε κοινό οικογενειακό μελόδραμα. (2018)
Παίζουν Αντίμπ Σαφάντι, Σιβάν Κρέτσνερ, Ισάι Γκόλαν
Το γύρισμα της τύχης (Hattrick) του Ραμτίν Λαβαφιπούρ/ **
Οδηγώντας βράδυ στον δρόμο της επιστροφής μετά από ένα πάρτι, δύο ζευγάρια έρχονται αντιμέτωπα με την ηθική προέκταση της πράξης τους καθώς επιλέγουν να διαφύγουν του τόπου του ατυχήματος έχοντας χτυπήσει «κάτι» με το αυτοκίνητό τους που δεν γνωρίζουν τι είναι. Η σχολή Ασγκάρ Φαραντί που τρυπώνει στις αλήθειες και τα ψέματα της μεσοαστικής ιρανικής τάξης ανασηκώνει τα μανίκια της εδώ γυροφέρνοντας το ψυχολογικό θρίλερ με τις υφέρπουσες εντάσεις και τις κακοτυχίες που ανακύπτουν στα πρότυπα ενός «Τι απέγινε η Έλι…» (2009).
Ο Ιρανός σκηνοθέτης στο τρίτο εδώ μεγάλου μήκους φιλμ του παραλληλίζει τις επιλογές των ηρώων του με το γύρισμα της τύχης και το χατ τρικ στο ποδόσφαιρο, βάζει στο φόντο ως σημείο αναφοράς και ένα γνωστό ποδοσφαιρικό ματς στο οποίο το αουτσάιντερ κέρδισε το φαβορί και κλείνει την τετράδα των ηρώων του σε ένα διαμέρισμα. Στη μισή ώρα πάνω το δράμα χάνει το όποιο αρχικό ενδιαφέρον καθώς οι τρεις αντιμαχούν μαλώνοντας κυρίως για το συμβάν τον τζογαδόρο, ανεύθυνο οδηγό της παρέας με διαλόγους που θα ταίριαζαν καλύτερα σε απογευματινή σαπουνόπερα. (2018).
Παίζουν Αμίρ Τζαντιντί, Παρινάζ Ισαντιάρ, Σαμπέλ Αμπάρ
Η κλεμμένη πριγκίπισσα (The Stolen Princess: Ruslan and Ludmila) του Ολε Μαλαμούτζ / **1/2
Την εποχή των ιπποτών ο φτωχός περιπλανώμενος βάρδος Ρουσλάν ρίχνεται με πάθος στην περιπέτεια προκειμένου να σώσει την αγαπημένη του Λουντμίλα, κόρη του βασιλιά, από τα χέρια ενός σατανικού μάγου που θέλει να απομυζήσει την αγάπη της για να τροφοδοτήσει την μαγεία του… Εντυπωσιακό σε εικόνες ουκρανικό animation που μιμείται έντονα τη θεματική των πριγκιπισσών της Disney, έχοντας πανομοιότυπους ανθρωπόμορφους και μη χαρακτήρες αλλά και πλοκή-αφήγηση κομπλέ στα πρότυπα των δικών της καρτούν.
Διαθέτει φανταχτερές επιρροές από την ουκρανική παράδοση, από τον Αλεξάντερ Πούσκιν στο ποίημα του οποίου «Ρούσλαν και Λουντμίλα» βασίζεται, αλλά και από τον…Νταλί και τα χολιγουντιανά μπλοκμπάστερ σε ένα μείγμα που βιάζεται υπερβολικά στη δράση χωρίς να αφήνει ανάσες στους χαρακτήρες. (2018)
Σε επιλεγμένες αίθουσες ανά την Ελλάδα κάνει, επίσης, πρεμιέρα το Scopophilia των Ναταλία Λαμπροπούλου και Ηλέκτρα Αγγελετοπούλου, το πρώτο ευρωπαϊκό computer screen movie που άρεσε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και κέρδισε το βραβείο νεότητας ενώ το θρίλερ τρόμου «Ο χαρισματικός» του Νίκολας ΜακΚάρθι συμπληρώνει τις εμπορικές προτάσεις της εβδομάδας. Σημειώστε ότι η «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου διευρύνει τη διανομή της σε ευρύ κύκλωμα αιθουσών πανελλαδικά.
Ακολουθήστε το ethnos.gr στο Instagram
- Εντείνεται η πίεση της Δύσης στον Ζελένσκι να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με τον Πούτιν πριν αναλάβει ο Τραμπ
- Αμαλιάδα: Κλιμάκιο του Ανθρωποκτονιών βρίσκεται στον Πύργο - Στον θάνατο του Παναγιωτάκη επικεντρώνονται οι έρευνες
- Απεργία 20 Νοεμβρίου: Πώς θα κινηθεί το Μετρό
- Αγωνία για τον πρίγκιπα Ουίλιαμ και την Κέιτ Μίντλετον: Κινδύνεψε η ζωή τους μετά από επίθεση μασκοφόρων διαρρηκτών στο κάστρο του Ουίνδσορ