Το ανατριχιαστικό «Ορφανό» που αγαπήθηκε το 2009, επιστρέφει με την εξαιρετική 25χρονη Ίζαμπελ Φέρμαν
NewsroomΗ Έστερ, το ανατριχιαστικό «Ορφανό» που αγαπήθηκε από τους φαν του τρόμου το 2009, επιστρέφει με την εξαιρετική 25χρονη Ίζαμπελ Φέρμαν να αναλαμβάνει και πάλι τον ρόλο, παρ’ όλο που καλείται να υποδυθεί τον χαρακτήρα στην παιδική του ηλικία. Στο πολυαναμενόμενο πρίκουελ, οι δημιουργοί τιμούν την παράδοση της πρώτης ταινίας και παραδίδουν ένα ανατρεπτικό origin story με αυθεντικότητα, καθώς η Φέρμαν δίνει μία συναρπαστική και πειστική ερμηνεία χάρη σε εφέ παλαιάς κοπής και στην υποκριτική εμπειρία που απέκτησε η πρωταγωνίστρια εντωμεταξύ.
Αφού ενορχηστρώνει μια ευφυέστατη απόδραση από ένα ψυχιατρείο της Εσθονίας, η Έστερ ταξιδεύει στην Αμερική υποδυόμενη την εξαφανισμένη κόρη μιας πλούσιας οικογένειας. Ωστόσο, μια απροσδόκητη ανατροπή τη φέρνει αντιμέτωπη με μια μητέρα που θα προστατεύσει με κάθε κόστος την οικογένειά της από το δολοφονικό «παιδί».
Η αρχική ταινία
Η πρώτη ταινία «Το Ορφανό» κυκλοφόρησε το 2009 και σημείωσε εμπορική επιτυχία. Με πρωταγωνίστρια τη δεκάχρονη τότε Ίζαμπελ Φέρμαν στον ρόλο της Έστερ, η ταινία παρακολουθεί ένα ορφανό κορίτσι που υιοθετείται από ένα απελπισμένο ζευγάρι. Δυστυχώς, η Έστερ δεν βοηθάει την κατάσταση για τους νέους γονείς της. Το κοινό αγάπησε την ανατροπή στο τέλος της ταινίας που αποκάλυπτε ότι η Έστερ υπέφερε από υποϋποφυσισμό με αποτέλεσμα να μη μεγαλώνει και να μοιάζει πάντα παιδί, ενώ στην πραγματικότητα είναι μία δολοφόνος στα 30 της χρόνια.
Ο Άλεξ Μέις, που είχε συλλάβει την ιδέα και της πρώτης ταινίας, λέει για τον χαρακτήρα. «Έχει κάτι αφύσικο. Είναι λίγο φρικιό σε εισαγωγικά, είναι πολύ ευφυής και αυτοκαταστροφική, πολύ χειριστική». Στο προοίμιο ανακαλύπτουμε πώς έφτασε μέχρι την Αμερική από την πατρίδα της την Εσθονία και ποιες ήταν οι πρώτες της εμπειρίες στην Αμερική. «Η πρώτη ταινία είχε μία καταπληκτική ανατροπή που άξιζε ένα πρίκουελ με μία αντίστοιχα δυνατή ανατροπή» εξηγεί ο Μέις. «Ξέραμε ότι οι θεατές περιμένουν την ανατροπή. Και μας πήρε χρόνο να τη βρούμε γιατί επιφυλάσσει μία πολύ καλή έκπληξη, ειλικρινά!».
Οι δημιουργοί ήθελαν να βάλουν την Έστερ σε νέες συνθήκες, με το κοινό να νιώθει ότι βλέπει κάτι οικείο, αλλά τελικά όλα να ανατρέπονται. Η νέα ιστορία αρχίζει σε ένα ψυχιατρείο της Εσθονίας όπου νοσηλεύεται η Έστερ. Είναι μία έντονη αρχή για την ταινία που δηλώνει ποιος είναι ο χαρακτήρας. Η αγωνία χτίζεται καθώς η Έστερ καταστρώνει ένα σχέδιο υποδυόμενη τη χαμένη κόρη ενός ζευγαριού από το Κονέκτικατ, που εξαφανίστηκε πριν τέσσερα χρόνια. Η οικογένεια έχει σχεδόν συμφιλιωθεί με το γεγονός ότι η κόρη τους έχει χαθεί για πάντα και δεν τρέφουν ελπίδες μέχρι τη μέρα που τους τηλεφωνεί ο ντετέκτιβ Ντόναν, για να τους ενημερώσει ότι η Έστερ βρέθηκε στην Εσθονία και ότι τη φέρνουν πίσω.
Μόλις οι δημιουργοί Μέις και Τζόνσον ΜακΓκόλντρικ βρήκαν την ιδέα και την πολυπόθητη ανατροπή, συνεργάστηκαν με τον σεναριογράφο Ντέιβιντ Κόγκεσαλ για το σενάριο, με τον Γουίλιαμ Μπρεντ Μπελ να αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία της ταινίας. «Μου άρεσε πολύ η πρώτη ταινία» παραδέχεται ο Μπελ. «Είναι πολύ καλή και έχει καταπληκτική ανατροπή. Μερικές φορές μία ταινία εκτυλίσσεται πολύ καλά, είναι ένα σύγχρονο κλασικό δείγμα του είδους, και είναι δύσκολο να τη φτάσεις. Αλλά όταν διάβασα το πρίκουελ, με την εξίσου καλή ανατροπή που δεν περίμενα, κατάλαβα ότι λειτουργεί πολύ καλά και ότι διαφέρει από την προηγούμενη. Τα κατάφεραν πολύ καλά».
Ο Μέις γνώριζε τον Μπελ πολλά χρόνια και θαυμάζει το έργο του. «Είναι καταξιωμένος στο είδος του τρόμου και όταν του δώσαμε το σενάριο, του άρεσε πολύ και ξέραμε ότι θα συνεργαστούμε άριστα. Είχε ξεκάθαρο όραμα και πάθος». Όμως, οι δημιουργοί είχαν μία ακόμα πρόκληση: ποια ηθοποιός θα αναλάμβανε τη νεαρή Έστερ;
Η επιστροφή της Ίζαμπελ Φέρμαν
«Η Ίζαμπελ ήταν τόσο καλή στην πρώτη ταινία και τόσο μοναδική» μοιράζεται ο Μπελ. «Άφησε το σημάδι της και δημιούργησε έναν απίστευτο χαρακτήρα και δεν μπορούσαμε να σκεφτούμε άλλο τρόπο να κάνουμε την ταινία παρά μόνο με την ίδια. Αλλιώς το πρίκουελ θα ήταν χαμένη υπόθεση».
Ο Μπελ και η Φέρμαν συζήτησαν την ιδέα. Η ηθοποιός, που είναι πια 25 χρονών αλλά διατηρεί την παιδική της φυσιογνωμία, ενθουσιάστηκε με την προοπτική να ξαναπαίξει τον ρόλο. «Ο Μπρεντ με στήριξε πολύ στην ταινία και το εκτίμησα γιατί ήταν μεγάλη πρόκληση να μοιάζω με ένα μικρό παιδί» λέει η ηθοποιός. «Από την πρώτη μέρα με έπεισε ότι μπορώ να το κάνω και ότι θα βρεθεί ο τρόπος. Είμαι ευγνώμων γιατί ήταν απίστευτο που έπαιξα ξανά αυτό τον ρόλο».
Ένα από τα πολλά πλεονεκτήματα του να εμφανίζεται η ίδια ηθοποιός ήταν ότι τώρα ήταν μία ενήλικας που υποδυόταν μία ενήλικα, ακόμα κι αν φέρεται σαν παιδί. «Ξέρουμε το μυστικό της από την αρχή και αυτό το κάνει πιο ενδιαφέρον» εξηγεί ο Μπελ.
Ως πηγή έμπνευσης για την προσέγγιση του χαρακτήρα ήταν ένας από τους πιο ανατριχιαστικούς κινηματογραφικούς χαρακτήρες. «Σκεφτήκαμε τον Χάνιμπαλ Λέκτερ από τη Σιωπή των Αμνών για το πώς μιλάει και κινείται η Έσθερ, για το πώς σκέφτεται. Είναι πάντα πιο έξυπνη από τους άλλους και της αρέσουν τα ωραία πράγματα στη ζωή. Προσπάθησα να την παρουσιάσω σαν μία κομψή, εκλεπτυσμένη γυναίκα και να δείξω πόσο καταπληκτική πιανίστα είναι, πόσο ωραία μαγειρεύει και ζωγραφίζει. Είναι μία δολοφονική ιδιοφυία».
Μία οικογένεια που πενθεί
Η ευκατάστατη οικογένεια -που αποτελείται από την Τρίσα, τον Άλεν και τον γιο τους Γκούναρ- έχει περάσει μία ασύλληπτη τραγωδία όταν η νεότερη κόρη της Έστερ εξαφανίστηκε πριν τέσσερα χρόνια και από τότε δεν έχουν συνέλθει.
Τον ρόλο της μητέρας υποδύεται η Τζούλια Στάιλς. «Η Τζούλια έχει την ικανότητα να ενσαρκώσει τον χαρακτήρα με δεξιοτεχνία» λέει ο Μέις. «Ξέραμε ότι για τον ρόλο της Τρίσα χρειαζόμασταν μία σπουδαία ηθοποιό που θα έπαιζε με προσωπικότητα και βάθος». «Κάθε τι που κάνει είναι πειστικό. Ήταν πάντα χαμογελαστή. Σε αιχμαλωτίζει» συμπληρώνει ο Μπελ.
Η Στάιλς λέει για το σενάριο: «Με τρόμαξε αλλά δεν μπορούσα να το αφήσω από τα χέρια μου. Είναι έξυπνο, σε παρασύρει και χάρηκα που συμμετείχα στην ταινία».
Η Τρίσα έχει θάψει όλα της τα συναισθήματα και έχει προσπαθήσει να προχωρήσει μπροστά, αλλά όλα αλλάζουν όταν μαθαίνει ότι η κόρη της έχει βρεθεί. «Όταν τη συναντάμε την πρώτη φορά με τον σύζυγο της τον Άλεν, που είναι καλλιτέχνης, είναι φανερό ότι ο γάμος τους περνάει κρίση. Σαν ζευγάρι, έχουν περάσει ένα μεγάλο τραύμα και εκείνος έχει κρατήσει απόσταση. Μετά η Έστερ επιστρέφει και ο γάμος ζωντανεύει ξανά, νιώθουν ερωτευμένοι και τρυφεροί μεταξύ τους. Η Τρίσα θέλει να συνεχίσουν» λέει η ηθοποιός.
Η Στάιλς απόλαυσε τις πολύπλοκες δυναμικές με τον κινηματογραφικό της σύζυγο Ροσίφ Σάδερλαντ. «Ο Ροσίφ είναι ένας ψηλός και όμορφος άντρας με πολύ γλυκύτητα και ενσυναίσθηση». Ο Σάδερλαντ λέει για τον χαρακτήρα, «Είναι ένας πολύ συγκινητικός πατέρας, έχει επηρεαστεί από την εξαφάνιση της κόρης του. Είναι καλός γονιός και σύζυγος και παίρνει ανάσα όταν η κόρη του επιστρέφει».
Όσο για την Τρίσα, δεν είναι πολύ εύκολο να συνδεθεί ξανά με την Έστερ, σε αντίθεση με τον Άλεν. Η Φέρμαν λέει ότι οι δυο τους διασκέδασαν την ένταση μεταξύ τους. «Η σχέση της Έστερ με την Τρίσα είναι πολύ ενδιαφέρουσα» λέει η Φέρμαν. «Δεν νομίζω ότι η Έστερ τα πάει καλά με τις γυναίκες γενικά. Οπότε ήταν απολαυστικό να παίζουμε με την Τζούλια και ο Μπρεντ μας άφησε πολύ ελεύθερες».
Η Στάιλς λέει ότι πέρασε εξίσου καλά. «Η Ίζαμπελ είναι πολύ πειστική και το έκανε εύκολο. Πίστευα ότι ήταν ένα παιδί και μία μανιακή προσωπικότητα. Ήταν σπουδαία εμπειρία». Ο Άλεν θεωρεί ότι η Έστερ είναι μία πολύ ταλαντούχα καλλιτέχνιδα, καλύτερη από τον ίδιο. «Αναγνωρίζει τον εαυτό του πάνω της» λέει ο Σάδερλαντ. «Μπορεί να είναι η κόρη του, μπορεί και να μην είναι, αλλά έχει πολλά κοινά μαζί της, περισσότερα από ό,τι με τη γυναίκα του. Η ιστορία γίνεται περίπλοκη και πιο πλούσια έτσι».
Ο Σάδερλαντ περιγράφει τη συνεργασία με τη Φέρμαν σαν ένα μεγάλο δώρο. «Η Ίζαμπελ είναι πολύ ταλαντούχα και υποδύθηκε έναν πολύ δύσκολο ρόλο ως παιδί». Η Φέρμαν, από την πλευρά της, απόλαυσε τη συνεργασία. «Ο Ροσίφ είναι πολύ γενναιόδωρος ηθοποιός και συζητήσαμε πολύ τις σκηνές μας. Η Έστερ είναι ο εαυτός της με τον Άλεν. Συνδέονται σε μεγάλο βάθος».
Ο Σάδερλαντ απόλαυσε το γεγονός ότι όταν η Έστερ είναι με τον Άλεν είναι μια άλλη, μία τρυφερή και σοφή νεαρή. «Της βγάζει τον καλύτερο εαυτό της και για αυτό θα ήθελα το τέλος να ήταν διαφορετικό και το μυστικό να παρέμενε μυστικό» λέει ο ηθοποιός. Όσο για τον μεγάλο γιο Γκούναρ, τον ρόλο αναλαμβάνει ο Μάθιου Φίνλαντ. «Θυμάμαι να βλέπω την πρώτη ταινία και να μένω άφωνος» λέει ο ηθοποιός.
Ο σκηνοθέτης σχολιάζει την προσέγγιση του Φίνλαντ στον χαρακτήρα, «Ο Μάθιου έχει απίστευτο χάρισμα και στην οντισιόν ξέφυγε από τη μονοδιάστατη προσέγγιση του ρόλου. Μπορεί να είναι ξεκαρδιστικός και όταν ανεβάζει την ένταση, γίνεται ανατριχιαστικός».
Ο Φίνλαντ παρουσιάζει τη διττή φύση του χαρακτήρα, «Αλλιώς εμφανίζεται δημόσια, είναι αθλητικός, έχει κίνητρο, αλλά την ίδια στιγμή έχει μία σκοτεινή πλευρά και μυστικά που δεν θέλει να αποκαλυφθούν».
Η Στάιλς σχολιάζει ότι η απώλεια της κόρης της την ώθησε να προσκολληθεί στον γιο της. «Τον πιέζει πολύ να είναι τέλειος» εξηγεί η ηθοποιός. «Μου άρεσε που επέλεξαν τον Μάθιου για τον ρόλο, γιατί δεν είναι ο στερεοτυπικός χαρισματικός νέος, αλλά έφερε χιούμορ στον ρόλο».
Για τις πιο έντονες σκηνές ανάμεσα σε μητέρα και γιο, ο Φίνλαντ φρόντισε να μάθει πολλά από τη συμπρωταγωνίστρια του. «Η Τζούλια έχει έναν εκπληκτικό τρόπο να κάνει τις πιο τρελές συνθήκες να μοιάζουν αυθεντικές» λέει ο νεαρός ηθοποιός.
Όσο για την αιφνίδια απώλεια της προσοχής που έπαιρνε ως μοναχοπαίδι, όταν εμφανίζεται ξανά η Έστερ, ο Γκούναρ προφανώς δεν ενθουσιάζεται με την έκβαση. «Όταν ο Γκούναρ συναντά την Έστερ, είναι επιφυλακτικός» λέει ο ηθοποιός. Νιώθει ότι δεν είναι αυτή που λέει ότι είναι. Δεν μπορεί να το πει και την ίδια στιγμή βλέπει πόση χαρά δίνει στους γονείς του. Ήταν μεγάλη μου χαρά να συνεργαστώ με την Ίζαμπελ που είναι καταπληκτική και πραγματική εφιαλτική όταν παίζει τον ρόλο».
Η ψευδαίσθηση της νιότης
Πολλά βοήθησαν για να είναι πειστική η Ίζαμπελ Φέρμαν στον ρόλο που την ήθελε 13 χρόνια μικρότερη. «Μοιάζει ακόμα με τη δεκάχρονη εκδοχή της» λέει ο Μέις. «Κάτι που δεν συμβαίνει σε όλους μας».
Ο Νταγκ Μόροου ήταν ο επικεφαλής του μακιγιάζ και δούλεψε στενά με όλα τα τμήματα, όπως τον οπερατέρ, τα εφέ, τα ρούχα, για να επιτύχει το σκοπό με τη βοήθεια ως επί το πλείστον παλιομοδίτικων χολιγουντιανών τεχνικών. «Ένα από τα πιο δύσκολα πράγματα στο μακιγιάζ είναι να κάνεις κάποιον να φαίνεται νεότερος, ειδικά τώρα με την ψηφιακή τεχνολογία, γιατί όλα φαίνονται» λέει ο Μόροου. «Ήταν μεγάλη πρόκληση».
Καθώς η Φέρμαν διατηρεί μία παιδική όψη στο πρόσωπο της, χρειάστηκε να στρογγυλέψουν κάποια χαρακτηριστικά της με τεχνικές που ο Μόροου περιγράφει ως «εξίσου παλιές με το μακιγιάζ. Έχει καταπληκτικό δέρμα, ωραία χαρακτηριστικά, υπέροχο μέτωπο, ωραίες βλεφαρίδες οπότε δώσαμε έμφαση σε αυτά που έχει, πράγμα εύκολο. Κατέληξα να κάνω ένα πιο βαρύ μακιγιάζ, για να φαίνεται η επιδερμίδα της τέλεια στον φακό. Το έκανα σε δύο φάσεις: η βάση ήταν πιο βαριά και από πάνω πιο ελαφριά για να μαλακώσει το πρόσωπο. Με τη βοήθεια σκιών τόνιζα μερικά στοιχεία για να κάνω το πρόσωπο της πιο στρογγυλό, να μαλακώσω το πηγούνι της και το σαγόνι της».
Ο Μόροου δίνει τα εύσημα στη Φέρμαν που άντεχε τη διαδικασία και μετά μπροστά στον φακό την πλάσαρε σωστά. «Η Ίζαμπελ ήταν υπέροχη γιατί είχε πολλές ιδέες για το μακιγιάζ».
Η Φέρμαν παραδέχεται ότι το πρώτο δοκιμαστικό στο μακιγιάζ την άφησε άφωνη. «Ήταν αλλόκοτο να το βλέπω. Η μεγαλύτερη αλλαγή ήταν στα μάτια μου. Στην πρώτη ταινία, όταν ήμουν ακόμα παιδί στο τέλος της ταινίας, μου έβαλαν φακούς επαφής για να μικρύνουν την ίριδα του ματιού, γιατί καθώς μεγαλώνουμε το λευκό των ματιών γίνεται πιο κυρίαρχο. Οπότε για αυτή την ταινία, φοράω φακούς που κάνουν την ίριδα πιο μεγάλη. Ήταν πολύ αστείο, όταν τους φορούσα, γιατί τα μάτια μου φαίνονταν τεράστια και η ηλικία μου άλλαξε δραστικά».
«Ο Νταγκ Μόροο κατάφερε να δείξει την Ίζαμπελ μικρότερη με το μακιγιάζ» τονίζει ο Μέις. «Ήταν ομαδική δουλειά. Θέλαμε να είναι πιστευτό και επιστρατεύσαμε παλιομοδίτικη κινηματογραφική μαγεία, γυρίσαμε από συγκεκριμένες γωνίες, χρησιμοποιήσαμε σωσίες και κασκαντέρ. Ο ταλαντούχος διευθυντής φωτογραφίας Καρίμ Χουσεΐν έχει απίστευτο μάτι και πολύ καλή οπτική. Ενθουσιάστηκε με την πρόκληση αυτού του έργου. Τα κατάφερε απόλυτα. Είμαστε περήφανοι που το 90% αυτού που βλέπετε είναι το αποτέλεσμα των γυρισμάτων».
Ένα από τα κόλπα κινηματογραφικής μαγείας ήταν η χρήση μεγάλων μπουκαλιών που έκαναν τα χέρια της Φέρμαν να φαίνονται μικρότερα, ή τα υπερυψωμένα τραπέζια σε μερικές σκηνές, ακόμα και το γεγονός ότι πολλοί ηθοποιοί φορούσαν πανύψηλες πλατφόρμες για να φαίνονται πιο ψηλοί. «Το να περπατάω πάνω σε ψηλές πλατφόρμες είναι κάτι που με ζορίζει όταν δοκιμάζουμε κουστούμια» λέει η Στάιλς γελώντας. «Σε μερικές σκηνές της ταινίας χρειάστηκε να τρέχω με αυτές!».
Και η Φέρμαν έπρεπε να κάνει κάτι αντίστοιχο από την ανάποδη. «Νομίζω ότι το πιο δύσκολο κομμάτι της μεταμόρφωσης, ειλικρινά, ήταν να κάνω ελαφρύ κάθισμα στον αέρα ενώ περπατούσα στο σκηνικό. Ήταν αστείο και άβολο» θυμάται γελώντας. «Βέβαια τα πόδια μου δυνάμωσαν πολύ! Επίσης, έπρεπε συνεχώς να υπενθυμίζω στον εαυτό μου να λειτουργώ πιο παιδικά. Πολλές σκηνές έγιναν με σωσίες. Είχαμε δύο υπέροχες νεαρές ηθοποιούς που με αντικατέστησαν».
Το τελευταίο κομμάτι του παζλ για τη Φέρμαν ήταν να μάθει ξανά τη διάλεκτο που είχε μελετήσει ενδελεχώς για την πρώτη ταινία. «Δεν την είχα δοκιμάσει για καιρό και έπρεπε να μιλάω πιο τσιριχτά, καθώς η φωνή μου άλλαξε από τότε που ήμουν παιδί».
«Σε αυτή την ταινία, πήραμε όλα τα ρίσκα για να λειτουργήσει η ιστορία με την ίδια πρωταγωνίστρια. Οι θεατές θα γνωρίσουν καλύτερα την Έστερ και μερικά ερωτήματα θα απαντηθούν. Ελπίζω να την αγαπήσουν όσο κι εμείς» λέει ο Μπελ.
Ο Μέις συμφωνεί και προσθέτει ότι οι θεατές θα απολαύσουν την επιστροφή του αγαπημένου χαρακτήρα με τόσο αυθεντικό τρόπο. «Κανείς δεν θα προβλέψει την ανατροπή που θα έρθει, γιατί είναι μια εντελώς διαφορετική ταινία. Το κοινό θα αιφνιδιαστεί με αξέχαστο τρόπο».
- Απειλεί ξανά την Ελλάδα ο Ερντογάν: «Μπορεί να έρθουμε ξαφνικά ένα βράδυ»
- Κολωνάκι: 35χρονος έπεσε στο κενό από τον τρίτο όροφο - Τον έσωσε η τέντα
- Ραφήνα: Παιδάκι έπαιζε στην παραλία με κουβαδάκια και ξέθαψε ανθρώπινα οστά
- Φυσικό αέριο: Βουτιά των τιμών καθώς επίκειται η λήψη μέτρων από την ΕΕ
- «Ο Παγετώνας της Ημέρας της Κρίσης»: Θα μπορούσε να αυξήσει κατά πολύ τη στάθμη της θάλασσας κρέμεται πλέον από μία κλωστή
- Μαγδεμβούργο: Ερωτήματα για τις ευθύνες των Αρχών και τους χειρισμούς για τις πληροφορίες από το παρελθόν του δράστη
- Νέες απειλές Πούτιν: Υπόσχεται καταστροφικά αντίποινα στην Ουκρανία μετά την επίθεση στο Καζάν
- Επίδομα θέρμανσης: Τη Δευτέρα (23/12) η πληρωμή της πρώτης δόσης
- Ισχυρή καταιγίδα στην Αττική: Επιδείνωση του καιρού τις επόμενες ώρες – Πού θα «χτυπήσουν» τα φαινόμενα