Σινεμά|25.02.2019 21:54

Netflix: Mετά τον καναπέ μας... κατακτά και το Χόλιγουντ

Newsroom

Ο Αλφόνσο Κουαρόν κέρδισε το Όσκαρ Σκηνοθεσίας για το «Ρόμα», το ασπρόμαυρο, προσωπικό ταξίδι αναμνήσεων του σκηνοθέτη από το Μεξικό. Πρόκειται για τον πρώτο δημιουργό που κερδίζει το συγκεκριμένο βραβείο με μια ασπρόμαυρη, ξενόγλωσση, ισπανόφωνη ταινία.

Το «Ρόμα» του Αλφόνσο Κουαρόν είναι η πρώτη ταινία παραγωγής Netflix που βγαίνει στις αίθουσες, μία μέρα πριν από την πρεμιέρα της στη streaming πλατφόρμα. Μεγάλη επιτυχία για το Netflix που αν και σε διάφορα φεστιβάλ ανά τον κόσμο βάλλεται και δεν του επιτρέπουν να συμμετέχει στα διαγωνιστικά τμήματα, το βλέπουμε να θριαμβεύει στην πιο σημαντική βραδιά, αυτή των Οσκαρ! Και το Roma και το ντοκιμαντέρ του Period. End of Sentence κατάφεραν να κερδίσουν χρυσό αγαλματίδιο, αποδεικνύοντας ότι ο κινηματογράφος περνάει σε μια νέα εποχή.

Το Roma αποτελεί την πιο επιτυχημένη συνέχεια σε μια σειρά από «στοιχήματα» του Netflix που έχει αρχίζει και βάζει με στόχο να εδραιωθεί τόσο στις υπηρεσίες streaming, όσο και στο κινηματογράφο. Δεν πάνε πολλά χρόνια εξάλλου που έδωσε 12,5 εκατ. δολάρια για το Mudbound που σάρωσε στο Sundance ή για την απίστευτη συμφωνία ύψους 100 εκατ. δολαρίων που υπέγραψε με την δημιουργό του Grey’s Anatomy, Σόντα Ράιμς για την δημιουργία νέου πρωτότυπου υλικού.

Το Roma αποτελούσε ένα από τα φαβορί των φετινών Όσκαρ και το Netflix αποφάσισε να το στηρίξει μέχρι τέλους με μια προωθητική καμπάνια που στοίχισε 30 εκατ. ευρώ. Το ποσό που ξόδεψε το Netflix ήταν τα διπλάσια από αυτά που έδωσε στην αρχή για να αποκτήσει τα δικαιώματα της ταινίας, και ήταν υπερδιπλάσια απ’ όσα ξοδεύουν οι μεγάλες κινηματογραφικές βιομηχανίες για να προωθήσουν την ταινία τους που βρίσκεται μεταξύ των υποψήφιων για Καλύτερη Ταινία.

«Είναι η πιο επιθετική καμπάνια που έχει υπάρξει για οποιαδήποτε ταινία, πολύ δε περισσότερο για μια ξενόγλωσση ασπρόμαυρη χωρίς κανέναν διάσημο ηθοποιό» σημείωσε ο Τόνι Αντζελότι, υπεύθυνος στρατηγικής για το Green Book, που τελικά κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας.

Πριν ξεκινήσει η καμπάνια για το Roma, η Netflix αγόρασε την εταιρεία μάρκετινγκ που με πρόεδρο την Λίσα Ταμπακ είχε αναλάβει την προώθηση ταινιών όπως το Ερωτευμένος Σεξπιρ και το Λόγος του Βασιλιά. Το αποτέλεσμα κρίνεται υπέρ το δέον ικανοποιητικό, με το Χόλιγουντ να σοκάρεται και να εντυπωσιάζεται από τον τρόπο προώθησης της ταινίας. «Μοίραζαν μαύρα και κίτρινα μαξιλάρια Roma, ενώ έστελναν μαζί και ένα βαρύ βιβλίο που μπορούσε να σου σπάσει τα δάχτυλα», σημειώνει ο Τομ Ο Νιλ, συντάκτης του GoldDerby.

Για να κερδίσει κάποιος μια υποψηφιότητα για Καλύτερη Ταινία χρειάζεται «πολύ ταλέντο στις δημόσιες σχέσεις» σύμφωνα με τον Τομ Νιούναν, διδάκταρ στη Σχολή Θεάτρου, Κινηματογράφου και Τηλεόρασης του UCLA, ενώ υπήρξε και υπεύθυνος παραγωγής για το Crash που είχε κερδίσει Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας.

Η νέα πραγματικότητα και τα  τεράστια ποσά στην προώθηση του Roma

Πλέον τα μαθηματικά των Όσκαρ αλλάζουν και η επιτυχία δεν μετριέται από τις εισπράξεις στο ταμείο, αλλά από τους συνδρομητές που κερδίζει ή χάνει κάποιος εξαιτίας των «blockbusters του σαλονιού».

Το ποσό που ξόδεψε το Netflix για να κερδίσει το πολύτιμο αγαλματίδιο είναι σταγόνα στον ωκεανό των 2,4 δισ. δολαρίων που επένδυσε φέτος η streaming υπηρεσία στην ανάπτυξη του αυθεντικού περιεχομένου της. Το ρεκόρ εξόδων της εταιρείας ανταπέδωσε περίπου 29 εκατομμύρια νέους συνδρομητές το περασμένο έτος.

Το Netflix έχει ήδη αποδείξει πως τα μαθηματικά του «βγαίνουν» όταν πρόκειται για τηλεοπτικές σειρές. Έχει κερδίσει Χρυσή Σφαίρα για το The Crown το 2017, και τον Ιανουάριο το The Kominsky Method σημείωσε εξαιρετική επιτυχία, αποδεικνύοντας το ολοένα και αυξανόμενο ενδιαφέρον για το πρωτότυπο υλικό σειρών του Netflix.

Σύμφωνα με έρευνα της 7Park Data, το 86% του περιεχομένου που προβάλλεται στο Netflix είναι σειρές και μόνο το 14% ταινίες. Όμως το Netflix επένδυσε τεράστια ποσά στην προώθηση του Roma, δείχνοντας πως αλλάζει στρατηγική και επενδύει ακόμα περισσότερα, με την πρόσληψη του Μάρτιν Σκορτσέζε για να ζωντανέψει την ιστορία του εκτελεστή που ομολόγησε πως δολοφόνησε τον περιβόητο Τζίμι Χόφα.

Το ρίσκο για το Netflix είναι υψηλό. Ήδη ο ανταγωνισμός στο streaming αυξάνεται καθώς προστίθενται νέοι πολύ δυνατοί παίκτες όπως η Disney, που έχουν προσελκύσει μεγάλα ονόματα του κινηματογράφου που έχουν βραβευτεί με Όσκαρ, με υψηλότατες αμοιβές.

Να σημειώσουμε πως το Amazon Prime Video ήταν η πρώτη streaming υπηρεσία που βρέθηκε να εκπροσωπείται στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας το 2017 από το Manchester by the Sea, ενώ το Hulu βρέθηκε φέτος στα Όσκαρ στην Κατηγορία Ντοκιμαντέρ με το Minding the Gap.

Ακολουθήστε το ethnos.gr στο Instagram

Όσκαρ 2019ΌσκαρρομάNetflix