Σινεμά|12.06.2023 17:28

Στο στοιχείο τους: Μία παιδική κωμωδία γεμάτη καρδιά που δείχνει ότι τελικά τα αντίθετα έλκονται

Newsroom

Αυτό το καλοκαίρι, θα ταξιδέψουµε στην εκπληκτική Πόλη των Στοιχείων, εκεί όπου κατοικούν η Φωτιά, το Νερό, η Γη και ο Αέρας και που οι µεταξύ τους συναναστροφές πυροδοτούν µία ακόµα ευφάνταστη και θεαµατική περιπέτεια κινουµένων σχεδίων µε την υπογραφή της Disney και της Pixar. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους της Φλόγας και του Νηρέα, δύο αντίθετων στοιχείων που έλκονται µεταξύ τους µε απολαυστικά αποτελέσµατα, θα ακούσουµε τις φωνές της Κλέλιας Ανδριολάτου και του Ορέστη Χαλκιά, πρωταγωνιστών της επιτυχηµένης τηλεοπτικής σειράς Maestro. Την ιδιαίτερα απαιτητική σε εφέ ταινία σκηνοθετεί ο Peter Sohn (Ο Καλόσαυρος-The Good Dinosaur, Ελαφρά Συννεφιά-Partly Clouded).

Είναι εύκολο να φανταστείς τον άνεµο να σηκώνει µπαϊράκι ή τη φωτιά να είναι θυµωµένη. Ένα χαρούµενο µπουκέτο από λουλούδια µπορεί να φωτίσει τον χώρο γύρω του και το νερό µπορεί να είναι ήρεµο τη µία στιγµή και χειµαρρώδες την άλλη. «Τι θα γινόταν αν τα στοιχεία που ξέρουµε ήταν ζωντανά;» αναρωτιέται ο σκηνοθέτης Peter Sohn. Στη νέα ταινία της Disney και της Pixar, η Φωτιά, το Νερό, η Γη και ο Αέρας ζουν όλα τα στοιχεία στην ίδια πόλη. Η ιστορία µας συστήνει τη Φλόγα, µία θαρραλέα, εύστροφη και δυναµική νεαρή γυναίκα που αλλάζει πεποιθήσεις για τον κόσµο και για το ποια θέλει να είναι όταν γίνεται φίλη µε τον πολύ πιο χαλαρό και ευέλικτο Νηρέα.

O Sohn λέει ότι η ιστορία, που είναι προσωπική, ξεκίνησε µε ένα σχέδιο του χαρακτήρα της Φωτιάς και του Νερού σε αλληλεπίδραση. Φαντάστηκε µία απρόσµενη φιλία ανάµεσα τους, µία σχέση που πυροδοτεί αµηχανία, κουβέντες και αστεία παραστρατήµατα. «Ξεκίνησα αντλώντας έµπνευση από τη σχέση µου µε τη σύζυγο µου -είµαι Κορεάτης και εκείνη είναι µισή Αµερικανίδα και µισή Ιταλίδα», λέει ο Sohn. «Έκρυψα τη σχέση από τους γονείς µου στην αρχή γιατί είναι παλαιών αρχών και ήθελαν να παντρευτώ Κορεάτισσα. Κυριολεκτικά, η τελευταία επιθυµία της γιαγιάς µου ήταν να παντρευτώ Κορεάτισσα».

Οι συντηρητικοί γονείς του Sohn τελικά συνήλθαν και βρήκαν πολλά κοινά µε τη µέλλουσα νύφη τους. Λειτούργησαν επίσης σαν πηγή έµπνευσης και για µία άλλη σηµαντική πτυχή της ιστορίας, λέει ο σκηνοθέτης. «Έχει να κάνει µε το να καταλαβαίνουµε τους γονείς µας ως ανθρώπους. Από αυτή την κατανόηση έρχεται µία εκτίµηση για τις θυσίες που έκαναν για τα παιδιά τους. Οι γονείς µου µετανάστευσαν από την Κορέα στα ‘70s, οπότε µεγάλωσα µε τις κορεάτικες παραδόσεις, την κορεάτικη γλώσσα και κουλτούρα στην ίδια τη Νέα Υόρκη. Προέκυψαν κάποιες πολιτισµικές συγκρούσεις στη διαδροµή ανάµεσα στην πρώτη και τη δεύτερη γενιά». Όπως και ο Sohn, έτσι και η Φλόγα, είναι µία µετανάστρια δεύτερης γενιάς, µόνο που οι γονείς της µετανάστευσαν από τη Φάιαρ Λαντ στην Πόλη των Στοιχείων, όπου γεννήθηκε και µεγάλωσε η Φλόγα. «Κάνει µία διαδροµή για να κατανοήσει την ταυτότητα της και το νόηµα αυτού που έχει κληρονοµήσει από τους γονείς της», επισηµαίνει ο σκηνοθέτης.

Ένα φωτεινό σηµείο στο ταξίδι της Φλόγας είναι η αστεία και µοιραία σχέση µε έναν υδάτινο τύπο που ακούει στο όνοµα Νηρέας. «Στην αρχή, η Φλόγα απεχθάνεται την πόλη, αλλά ο Νηρέας τη βοηθάει να αρχίσει να την ερωτεύεται µε όλα όσα έχει να προσφέρει» εξηγεί ο σκηνοθέτης. «Σκεφτήκαµε διαφορετικούς τρόπους να τη συστήσουµε στην πόλη και δηµιουργήσαµε ευκαιρίες για κωµικές σκηνές».

Με φόντο µία πόλη που συγκεντρώνει στοιχεία από διαφορετικές κουλτούρες, η ταινία δείχνει ότι τελικά τα αντίθετα έλκονται. «Είναι µία κωµωδία γεµάτη καρδιά», λέει η παραγωγός Denise Ream. «Είναι µία ιστορία για τις σχέσεις, τις σχέσεις ανάµεσα στη Φωτιά και το Νερό, ανάµεσα στους γονείς και τα παιδιά τους, ανάµεσα σε όλους εµάς και τους γείτονες µας που µπορεί να µη µας µοιάζουν καθόλου. Είναι λίγο κωµωδία, λίγο οικογενειακό ταξίδι και λίγο πολιτιστική σύγκρουση». Σύµφωνα µε τη Ream πάνω από 100 µετανάστες πρώτης και δεύτερης γενιάς που εργάζονται στην Pixar συγκεντρώθηκαν µε τους δηµιουργούς της ταινίας και µίλησαν για τις εµπειρίες τους. «Ήταν ασύλληπτο…», λέει η παραγωγός. «Οι περισσότεροι καταγόµαστε από κάπου αλλού. Υπάρχουν πολλές συναισθηµατικές ιστορίες για αυτά που πέρασαν για να φτάσουν εδώ, για τις εµπειρίες που έζησαν οι οικογένειές τους. Δεν πιστεύω ότι µπορείς πραγµατικά να εξηγήσεις την επίδραση που έχει κάτι τέτοιο στην ιστορία».

Οι κάτοικοι της πόλης των στοιχείων

«Παραδοσιακά, όταν κάνουµε µία ταινία κινουµένων σχεδίων της Pixar έχουµε έναν κόσµο και µία κουλτούρα. Σε αυτή, είχαµε τέσσερις», λέει ο σκηνογράφος Don Shank. Πριν την ταινία «Στο Στοιχείο Τους», µία ταινία µε δύο πρωταγωνιστές που είναι και οι ίδιοι οπτικά εφέ, η µία Φωτιά ο άλλος Νερό, ήταν αδύνατη. Όµως, το όραµα του Sohn ήταν αδιαπραγµάτευτο: η Φλόγα είναι Φωτιά, δεν έχει αρπάξει φωτιά. Και ο Νηρέας, είναι Νερό µε τον φυσικό του τρόπο, όχι ένα δοχείο που περιέχει νερό. Δεν θα υπήρχε κανένας εικονικός σκελετός, όµως θα έπρεπε να κινούνται και να εκφράζουν συναισθήµατα. «Κάθε καρέ αυτής της ταινίας έχει εφέ φωτιάς ή νερού ή και των δύο. Η κλίµακα των εφέ είναι κάτι πρωτόγνωρο για ταινία της Pixar» δηλώνει ο επικεφαλής των οπτικών εφέ Sanjay Bakshi

Φλόγα / Ember (µε τις φωνές των Leah Lewis/Κλέλιας Ανδριολάτου)

Η Φλόγα είναι µία έξυπνη 20χρονη φλογερή γυναίκα µε φοβερό χιούµορ που µερικές φορές γίνεται ευέξαπτη. Αυτό που της λείπει σε υποµονή το αντισταθµίζει µε την αγάπη για την οικογένειά της. Ως µοναχοπαίδι µεταναστών, η Φλόγα ξέρει πόσα έχουν θυσιάσει για να της χαρίσουν µία καλύτερη ζωή. Είναι αποφασισµένη να τους αποδείξει την αξία της και ανυποµονεί να αναλάβει την οικογενειακή επιχείρηση όταν ο πατέρας της, ο Σπίθας, βγει στη σύνταξη. Η σεναριογράφος Kat Likkel λέει, «Η Φλόγα είναι περήφανη που είναι Φωτιά και ο πατέρας της την εµπιστεύεται να αναλάβει το µαγαζί του µια µέρα. Αλλά συµβαίνει κάτι αναπάντεχο και όλα ανατρέπονται».

Το αναπάντεχο είναι, φυσικά, ένας τύπος που ανήκει στο στοιχείο του Νερού, τον οποίο διακρίνει µία χαλαρή προσέγγιση στη ζωή και που την εµπνέει να ψαχτεί λιγάκι και να βρει τα κρυµµένα δηµιουργικά της πάθη. Η ιδέα έχει προκύψει από την ίδια τη ζωή του Peter Sohn. «Όταν αποφάσισα να ακολουθήσω καλλιτεχνική καριέρα, η οικογένειά µου δυσκολεύτηκε», λέει ο Sohn. «Είχαν υποθέσει ότι θα γινόµουν γιατρός ή δικηγόρος, αλλά εγώ δεν ακολούθησα καµία από αυτές τις διαδροµές. Ήθελα να κάνω κάτι καλλιτεχνικό και οι γονείς µου δεν καταλάβαιναν πώς θα ζήσω από αυτό. Αλλά η ιστορία δεν έχει να κάνει µε τους γονείς της Φλόγας να αντιστέκονται στην ιδέα, η ίδια αντιστέκεται». «Έχοντας µεγαλώσει στην πόλη, η Φλόγα είναι περπατηµένη», συνεχίζει ο σκηνοθέτης. «Αλλά δεν συνδέεται µε τους άλλους και συγχύζεται εύκολα. Παρόλα αυτά, η οξυθυµία της δεν είναι απαραίτητα τόσο µεγάλο πρόβληµα όπως πιστεύει η ίδια. Ο Νηρέας µοιράζεται µαζί της τις δικές του θεωρίες».

Νηρέας / Wade (µε τις φωνές των Mamoudou Athie/Ορέστη Χαλκιά)

Ο Νηρέας δεν φοβάται να δείξει τα συναισθήµατά του. Για την ακρίβεια, είναι σχεδόν απίθανο να τα κρύψει. Γεµάτος ενσυναίσθηση, ο 20χρονος υδάτινος τύπος είναι παρατηρητικός και ένας καλός ακροατής που κυριολεκτικά αναβλύζει από συναίσθηµα. Είναι δεµένος µε την οικογένειά του, ένα ζωηρό µάτσο υδάτινων στοιχείων που ψάχνει ευκαιρία να µοιραστεί τα συναισθήµατά του. «Ο Νηρέας είναι ένας λαπάς», λέει χαριτολογώντας ο σκηνοθέτης Peter Sohn. «Κλαίει µε διαφηµιστικά για πάνες, νιώθει εκτός τόπου και χρόνου. Μου αρέσει γιατί είναι διάφανος, κυριολεκτικά και µεταφορικά, µπορείς πάντα να νιώσεις αυτό που νιώθει. Δεν κρύβει τίποτα». «Μας άρεσε η ιδέα να παίζει δύο διαφορετικούς ρόλους για τη Φλόγα» συνεχίζει ο σκηνοθέτης. «Από τη µία, εκπροσωπεί ένα ασφαλές µέρος όπου δεν ασκείται κριτική. Από την άλλη, ο Νηρέας είναι επίσης ένας καθρέφτης. Ο Νηρέας δηµιουργήθηκε για να βοηθήσει τη Φλόγα να βρει τον εαυτό της. Ο ρόλος του δεν είναι να της µάθει κάτι ή να την καθοδηγήσει, αλλά λειτουργεί ως καθρέφτης για να δει η Φλόγα µία νέα εκδοχή του εαυτού της». Ο Sohn λέει ότι τεχνικά ο Νηρέας ήταν ο πιο δύσκολος χαρακτήρας. «Είναι νερό» λέει ο σκηνοθέτης. «Όσο δουλεύαµε πάνω στο σχέδιο του, αντιµετωπίζαµε πολλές προκλήσεις. Αν κινούνταν αργά, έµοιαζε µε ζελέ. Εντωµεταξύ, στις αρχικές δοκιµές µε τον φωτισµό, βλέπαµε όλους τους υδάτινους χαρακτήρες διάφανους». Κανένας χαρακτήρας της ταινίας δεν έχει σκελετό ούτε σάρκα. Η Φωτιά και το Νερό δεν έχουν γόνατα και αγκώνες, οπότε ο σχεδιασµός της κίνησης είχε πάρα πολλές δυσκολίες.

Σπίθας / Bernie (µε τις φωνές των Ronnie del Carmen/Άλκη Ζερβού)

Ο Σπίθας ανήκει στο στοιχείο της Φωτιάς και έχει πληθωρική προσωπικότητα. Είναι παθιασµένος µε την πατρίδα του, µε την κόρη του Φλόγα και µε το µαγαζί του. Μαζί µε τη γυναίκα του την Αίτνα άφησαν την πατρίδα τους πριν από 20 χρόνια για να προσφέρουν µία καλύτερη ζωή στο µοναχοπαίδι τους, µεταφέροντας µαζί τους µία µικρή µπλε φλόγα που εκπροσωπεί το παρελθόν και τον λαό τους. Το συνοικιακό µαγαζί τους έχει γίνει δηµοφιλής προορισµός και ο Σπίθας περιµένει υποµονετικά να το αναλάβει η κόρη του. «Ο Σπίθας έχει µόνο καλές προθέσεις για την κόρη του» λέει ο σεναριογράφος John Hoberg. «Θα ήταν πιο εύκολο να δείξουµε έναν φορτικό πατέρα που δεν εγκρίνει τις αποφάσεις της κόρης του. Το έχουµε ξαναδεί, αλλά η προσωπική ιστορία του Peter (σκηνοθέτης) δεν είναι έτσι, ο µπαµπάς του ήταν υπέροχος. Θέλαµε να το διατηρήσουµε αυτό στην ταινία. Οπότε, δείξαµε ότι ο Σπίθας άφησε την πατρίδα του για µία καλύτερη ζωή, αλλά ο πατέρας του δεν ενέκρινε την απόφασή του. Κι αυτή η στιγµή στοίχειωσε τον Σπίθα. Ό,τι προσπαθεί να κάνει από τότε είναι να αποδείξει ότι δεν έχει ξεχάσει τις ρίζες του, το µαγαζί του είναι ένας φόρος τιµής στην πατρίδα. Αλλά εξαιτίας αυτού, ο Σπίθας άθελά του πιέζει την κόρη του να αναλάβει το µαγαζί, χωρίς να αντιλαµβάνεται τις οµοιότητες που έχει µε τα παραστρατήµατα του πατέρα του».

Αίτνα / Cinder (µε τις φωνές των Shila Ommi/Μυρτώς Αλικάκη)

Η Αίτνα είναι µία προξενήτρα που αξιοποιεί το χάρισµά της να µυρίζει την πραγµατική αγάπη στον καπνό όσων ανήκουν στο στοιχείο της Φωτιάς, είτε το ξέρουν είτε όχι. Έχει πολλά επιτυχηµένα ζευγάρια στο βιογραφικό της, αλλά αυτή η κοφτή, λογική και παραδοσιακή µαµά πρέπει να βρει ένα ταίρι για την κόρη της. «Η Αίτνα έχει κατανόηση και καταλαβαίνει τι περνάει η Φλόγα» λέει η παραγωγός Denise Ream. «Η Αίτνα πιστεύει στην αγάπη, κι αυτό είναι σηµαντικό για το ταξίδι της Φλόγας».

Νεφέλη / Gale (µε τις φωνές των Wendi McLendon-Covey/Βίβιαν Κοντοµάρη)

Η Νεφέλη ανήκει στο στοιχείο του Νερού και έχει έντονη προσωπικότητα και µία ροζ επιδερµίδα. Ως προϊσταµένη του Νηρέα, περιµένει πολλά από τους υπαλλήλους της. Πηγαίνει όπου φυσάει ο άνεµος, µπορεί να είναι χαρούµενη, µετά θυµωµένη, µετά έξαλλη. Έχει όµως καλή καρδιά και είναι γεµάτη ζωντάνια.

Η Πηγή / Brook (µε τις φωνές των /Παναγιώτας Βλαντή)

Η Πηγή είναι η τρυφερή και υποστηρικτική µητέρα του Νηρέα. Έχει δυνατό κίνητρο, είναι επιτυχηµένη και έχει το χάρισµα να ξεχωρίζει το ταλέντο. Ξεχειλίζει µε συναίσθηµα και ποτέ δεν χάνει την ευκαιρία να κλάψει. Όλη της η οικογένεια είναι κλαψιάρηδες και µοιράζονται τα συναισθήµατά τους µε µεγάλη ευκολία. «Η οικογένεια του Νηρέα είναι πολύ προοδευτική», λέει ο σκηνοθέτης Peter Sohn. «Είναι εύποροι, µένουν σε βίλα µε πισίνα και θυρωρό. Όλοι κάνουν κάτι καλλιτεχνικό, χαρακτηριστικό που ελκύει τη Φλόγα».

Σβόλος / Clod (µε τις φωνές των Mason Wertheimer/Γιώργου Τσουµάνη)

Ο Σβόλος είναι ένα παιδί που ανήκει στο στοιχείο της Γης και εµφανίζεται συνέχεια όπου είναι η Φλόγα. Την έχει ερωτευτεί και δεν το κρύβει. Είναι πολύ έξυπνος και έχει τρυφερή καρδιά και πάντα λέει γλυκόλογα στη Φλόγα, χωρίς να αποσπά κάτι πέρα από ένα χαµόγελο και µία φιλική απόρριψη. Όµως εκείνος επιµένει. Η σεναριογράφος Kat Likkel τον παροµοιάζει µε έναν εµβληµατικό χαρακτήρα της Disney. «Ο Σβόλος µοιάζει λίγο µε τον Τζίµινι Κρίκετ», λέει η Likkel. «Βλέπει κάτι στη Φλόγα που η ίδια δεν βλέπει ακόµα στον εαυτό της. Τη βοηθάει µε τον αθώο τρόπο του ερωτευµένου».

Φτέρης / Fern (µε τις φωνές των Joe Pera/Ντίνου Σούτη)

Ο Φτέρης είναι ένας εξαντληµένος από τη δουλειά σχολαστικός γραφειοκράτης που έχει βγάλει ρίζες κυριολεκτικά στο γραφείο. Ανήκει στο στοιχείο της Γης και ποτέ δεν αποχωρεί από τον χώρο εργασίας. Είναι σαρκαστικός, αργοκίνητος και δεν αντέχει τους ανόητους.

Όταν ο σκηνοθέτης Peter Sohn ήταν στο σχολείο και έκανε χηµεία, η φαντασία του ήδη κάλπαζε. «Όταν µαθαίναµε τον περιοδικό πίνακα, τον έβλεπα σαν µία πολυκατοικία. Κάθε κουτάκι ήταν το σπίτι κάποιου. Το Αργό µπορεί να έµενε δίπλα στο Υδρογόνο, θα µπορούσαν να είναι γείτονες». Δεκαετίες µετά, ο Sohn θα ανακαλούσε την ιδέα καθώς ανέπτυσσε την ιστορία που θα κατέληγε σε αυτήν την ταινία. «Κατέληξα στα κλασικά στοιχεία -Φωτιά, Νερό, Γη, Αέρας- γιατί είναι δύσκολο να κάνεις πλάκα µε το Βάριο», λέει αστειευόµενος.

Μέσα στην πόλη, υπάρχουν κλεισίµατα µατιού στην αρχική έµπνευση του Sohn. «Κοµµάτια της πόλης µοιάζουν µε σετ χηµείας µε τους δοκιµαστικούς σωλήνες. Ένα πάρκο έχει τη µορφή του περιοδικού πίνακα», λέει ο σκηνοθέτης. Η πόλη τιµά όλα τα στοιχεία. «Είναι µία αισιόδοξη πόλη. Το Νερό βοηθάει τη Γη να βλασταίνει και να δίνει καύσιµα στη Φωτιά. Ο Αέρας δίνει οξυγόνο στη Φωτιά. Φυσικά, µερικές φορές τα στοιχεία συγκρούονται. Υπάρχει ιεραρχία στην Πόλη των Στοιχείων», εξηγεί ο σκηνοθέτης. «Η πρώτη οµάδα που έφτασε ήταν αυτή του Νερού, αυτή είναι η βασική υποδοµή της πόλης. Μετά ήρθε η οµάδα της Γης και έτσι η πόλη είναι χτισµένη σε ένα δέλτα όπου το έδαφος ενώνεται µε το νερό. Αργότερα ήρθε ο Αέρας και η Φωτιά. Η πόλη φέρνει ένα εµπόδιο στη Φλόγα αφού στηρίζεται σε υδάτινη υποδοµή και της κάνει δύσκολη την πλοήγηση, αλλά της αποκαλύπτει µία πρωτόγνωρη οµορφιά και της δίνει µία εκπληκτική ευκαιρία».

Το χτισμένο ενός κόσμου

Ο σκηνογράφος Don Shank κλήθηκε να δώσει σάρκα και οστά στη φαντασία του Sohn και να δηµιουργήσει τον κόσµο της ταινίας. «Ήταν πιο δύσκολο από όσο φανταζόµασταν» λέει ο Shank. «Μελετούσαµε µεγάλες πόλεις σε όλο τον κόσµο, ειδικά αυτές που έχουν κανάλια όπως το Άµστερνταµ και η Βενετία. Και ενώ ο Peter µας είχε πει ότι δεν βασίζεται στη Νέα Υόρκη, είναι µία ιστορία µεταναστών και η Νέα Υόρκη είναι η πόλη του». Η Πόλη των Στοιχείων, όπως και πολλές µεγάλες πόλεις, έχει συνοικίες. Η Φάιαρ Τάουν, που ήταν η τελευταία που δηµιουργήθηκε, είναι η συνοικία της Φλόγας, της οικογένειάς της και πολλών χαρακτήρων που ανήκουν στο στοιχείο της Φωτιάς. Η υπόλοιπη πόλη είναι αφιερωµένη σε συνοικίες του Νερού, του Αέρα και της Γης και παρόλο που αυτά τα στοιχεία είναι εκεί για γενιές, οι περιοχές είναι διαφοροποιηµένες. Από τη στιγµή που η ίδια η πόλη ιδρύθηκε από το νερό, τα κανάλια είναι ο βασικός τρόπος µετακίνησης, παρόλο που κάθε στοιχείο έχει συστήσει τις δικές του µεθόδους µετακίνησης µέσα στα χρόνια. «Δεν είναι χωνευτήρι», λέει ο Shank. «Δεν θέλαµε να δηµιουργήσουµε έναν οµογενοποιηµένο κόσµο. Θέλαµε να τιµήσουµε όλες αυτές τις διαφορετικές κουλτούρες και τους χαρακτήρες που ζουν µαζί και συνεργάζονται»

Οι διαφορετικοί κόσµοι έχουν διαφορετική αίσθηση. Η συνοικία του Νερού είναι γενικά µπλε, η συνοικία της Φωτιάς κόκκινη και πορτοκαλί, η συνοικία της Γης πράσινη ή καφέ. «Ο Αέρας τείνει να είναι µοβ, φωτοδιαπερατός ή ροζ», προσθέτει ο Shank. «Αλλά είναι διακριτική η αίσθηση, κανένα µέρος δεν έχει µόνο ένα χρώµα. Δεν θέλαµε να είµαστε έντονοι». Επιστρατεύτηκαν και άλλες µέθοδοι για να διαφοροποιηθούν οι κόσµοι. Οι περιοχές της Γης, λέει ο Shank, έχουν πολλή βλάστηση και πολλές ταράτσες. «Το σχήµα των κτηρίων µπορεί να µοιάζει µε τεράστιο πεύκο», λέει ο σκηνογράφος. «Οι υδάτινες περιοχές έχουν πολλούς καταρράκτες και το νερό ρέει στα πλαϊνά των κτιρίων. Οι δοµές µοιάζουν µε γυαλί, στραφταλίζουν και είναι διάφανες. Για τις περιοχές του Αέρα, στηριχτήκαµε σε προπέλες και ό,τι άλλο µπορεί να υποδηλώνει τον αέρα που φυσάει. Εµπνευστήκαµε από χαρταετούς, σύννεφα και ατµούς». Στην πόλη της Φωτιάς, η σκηνογραφική οµάδα ενσωµάτωσε σχήµατα που θυµίζουν µαγείρεµα, όπως κατσαρόλες και φούρνους, καθώς και υλικά όπως µέταλλο και πέτρα.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

κινούμενα σχέδιαειδήσεις τώραFeelgoodMaestro