Σινεμά|06.02.2024 19:15

Out of Sync: Πώς θα αντιδρούσατε αν ξαφνικά η ακοή ήταν ασυγχρόνιστη με την όρασή σας;

Newsroom

Η Μάρτα Νιέτο παραδίδει μια εντυπωσιακή ερμηνεία, σε αυτή την περισσότερο μυστηριώδη εκδοχή του Sound of Metal, μια πρωτότυπη μάχη με τους ήχους της καθημερινότητας που πρέπει να μπουν στο σωστό σημείο. Η C. είναι μια ταλαντούχα σχεδιάστρια ήχου, παθιασμένη με τη δουλειά της. Αφού παραδίδει μερικές μίξεις ήχου με σαφή σφάλματα συγχρονισμού, οι εργοδότες της πιστεύουν ότι περνάει μια φάση ψυχολογικής αστάθειας και ότι δεν μπορούν να της εμπιστευτούν νέα έργα. Τότε, θα συνειδητοποιήσει ότι, όπως ακριβώς σε μια ταινία με ελαττωματικό ήχο, ο εγκέφαλός της επεξεργάζεται τον ήχο αργότερα από τις εικόνες.

«Όταν φανταστήκαμε για πρώτη φορά τη δυσλειτουργία που επιφυλάσσει το πεπρωμένο στην πρωταγωνίστρια, δεν επιδιώκαμε να αναπαράγουμε πραγματικά γεγονότα. Υπήρχε μια πρωταρχική επιθυμία να παίξουμε με τα βασικά εργαλεία του κινηματογράφου, και πρόθεση να πειραματιστούμε μέσα στις παραμέτρους μιας κλασικής αφήγησης. Όμως, σχεδόν τυχαία, διαπιστώσαμε ότι το σύνδρομο που υπέστη η ηχολήπτριά μας υπάρχει στην πραγματικότητα» αναφέρει ο σκηνοθέτης, Χουάνχο Χιμένεθ Πένια.

Και συνεχίζει: «Στη φάση τεκμηρίωσης, συναντήσαμε την ιστορία του "PH", ενός νοτιοκορεάτη πιλότου που ακούει τον συνομιλητή του δευτερόλεπτα πριν τα χείλη του αρχίζουν να κινούνται. Μάθαμε ότι οι ασθενείς που πάσχουν από αυτό το delay καταλήγουν να το συνηθίζουν και να μαθαίνουν να ζουν μ’ αυτό. Ενδιαφερθήκαμε πολύ για τον κόσμο των κωφών, των ατόμων που πάσχουν από αχρωματοψία, ψάχναμε για παρόμοια σύμπαντα με εκείνο στο οποίο επρόκειτο να μπούμε. Ακόμα και κατά τη διάρκεια της συγγραφής, προσπαθούσαμε να βιώσουμε τις ίδιες αισθητηριακές διαταραχές που θα περνούσε κατά τη διάρκεια της οδύσσειάς της η ηρωίδα μας».

Καταλήγει: «Καταβάλλοντας μεγαλύτερες προσπάθειες νομίζαμε ότι την καταλαβαίναμε λίγο περισσότερο απ' ό,τι στην αρχή, αλλά η προσωπικότητά της εξακολουθούσε να έχει κάποιους άσσους στο μανίκι της που ούτε εμείς δεν γνωρίζαμε. Από τη μία πλευρά, ήταν η ίδια η έλλειψη συγχρονισμού που κατέληξε να δίνει τον τόνο. Από την άλλη, η ώθηση που έδωσε η Μάρτα Νιέτο στον χαρακτήρα μάς πήγε πιο μακριά από ό,τι είχαμε φανταστεί. Από την αρχή, θέλαμε σκόπιμα να φτιάξουμε μια ταινία είδους που δεν θα έμοιαζε με ταινία είδους. Είχαμε ως αναφορές πολύ ετερογενή ερεθίσματα, από ταινίες που σημάδεψαν την παιδική μου ηλικία όπως το "Κάρι", τη "Νεκρή Ζώνη", ή τα κόμικς της Μάρβελ που αφηγούνται την προέλευση των υπερηρώων, σε πιο πρόσφατα φιλμ όπως το "Thelma" ή τα "Σύνορα του Αλί Αμπάσι". Ακόμα και κάποιοι τίτλοι όπως το "Τραγουδώντας στη Βροχή" μπήκαν στην εξίσωση κάποια στιγμή. Ανάμεσα σε όλα αυτά, η προσωπικότητα της ταινίας μας έπρεπε να βρει το δρόμο της».

Ποιος είναι ο Χουάνχο Χιμένεθ Πένια

Γεννήθηκε στη Βαρκελώνη. Η τελευταία του ταινία μικρού μήκους, «Timecode» (2016) κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών, το Ευρωπαϊκό Βραβείο Κινηματογράφου Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους και ήταν υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης ταινίας μικρού μήκους, καθώς και για το βραβείο Goya στην ίδια κατηγορία.

Στο σύνολο, έχει κερδίσει περισσότερα από 100 βραβεία σε κινηματογραφικά φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο. Εχει επίσης σκηνοθετήσει την ταινία μεγάλου μήκους «Tilt» (2003), η οποία έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Ρότερνταμ, δύο ντοκιμαντέρ, τα «Contact Proof» (2014) και «Esquivar i Pegar» (2010), καθώς και αρκετές ακόμη βραβευμένες ταινίες μικρού μήκους.

Cinoboειδήσεις τώρα