Οσκαρ 2024: Στα βήματα του «Oppenheimer» - Εξι ταινίες αν σας άρεσε το έργο του Christopher Nolan
Άγγελος ΓεραιουδάκηςΗ 96η απονομή των βραβείων Οσκαρ ολοκληρώθηκε στο Dolby Theatre του Λος Άντζελες, μ' ελάχιστες ανατροπές και εκπλήξεις αυτή τη χρονιά. Η τελετή απονομής τίμησε για ακόμη μία χρονιά τα εξαιρετικά επιτεύγματα στον κινηματογραφικό κλάδο που έγιναν κατά τη διάρκεια του ημερολογιακού έτους 2023. Ο κωμικός και παρουσιαστής Τζίμι Κίμελ παρουσίασε την τελετή για τέταρτη φορά.
Η ταινία «Oppenheimer» του Κρίστοφερ Νόλαν «σάρωσε», κερδίζοντας τις κορυφαίες κατηγορίες. Από την άλλη, το «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου, το οποίο είχε έντεκα υποψηφιότητες, κέρδισε αρχικά τρία τεχνικά βραβεία, Οσκαρ Καλύτερου Μακιγιάζ / Κομμώσεων, Οσκαρ Καλύτερης Σκηνογραφίας και Οσκαρ Καλύτερων Κοστουμιών, ενώ στη συνέχεια η Εμα Στόουν κέρδισε το Α' Γυναικείου Ρόλου για δεύτερη φορά. Συγκινημένη η ηθοποιός αποκάλυψε «δώρο ζωής» τον ρόλο της Μπέλα Μπάξτερ και ευχαρίστησε τον Ελληνα σκηνοθέτη.
Tο «Oppenheimer» είναι ένα γυρισμένο σε ΙΜΑΧ επικό θρίλερ που παρασύρει το κοινό με την αγωνιώδη και παράδοξη ιστορία ενός αινιγματικού άντρα που πρέπει να ρισκάρει να καταστρέψει τον κόσμο προκειμένου να τον σώσει. Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο Κίλιαν Μέρφι ως Τζούλιους Ρόμπερτ Οπενχάιμερ και η Eμιλι Μπλαντ στον ρόλο της συζύγου του, της βιολόγου και βοτανολόγου Κάθριν «Κίτι» Οπενχάιμερ. Ο βραβευμένος με Όσκαρ, Ματ Ντέιμον, υποδύεται τον στρατηγό Λέσλι Γκρόουβς Τζούνιορ, επικεφαλής του Προγράμματος Μανχάταν, και ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ παίζει τον Λούις Στράους, πρόεδρο της Αμερικάνικης Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας.
Οι ταινίες του Κρίστοφερ Νόλαν έχουν ξεπεράσει τα όρια της κινηματογραφικής αφήγησης για να πουν επικές ιστορίες για απίθανους ήρωες και παράτολμα σχέδια που εξετάζουν το αναπόφευκτο, την ηθική και την ύβρη των φιλόδοξων εγχειρημάτων. Η παράδοξη ιστορία καταδίωξης στο Inception παρέσυρε το κοινό στα βάθη των ονείρων, η εντυπωσιακή οδύσσεια του διαστήματος στο Interstellar μας έστειλε σ' ένα παραισθησιογόνο ταξίδι στα άκρα του σύμπαντος. Με τη Δουνκέρκη, ο Νόλαν αξιοποίησε διαφορετικές προοπτικές για να αιχμαλωτίσει τις αποτρόπαιες εμπειρίες του πολέμου, ενώ με το Tenet έριξε φως και χειραγώγησε την οπτική και τον χρόνο σε ένα μεταφυσικό θρίλερ επιστημονικής φαντασίας για το παρόν που απειλείται από το μέλλον. Όλες οι ταινίες έχουν δημιουργηθεί με πάθος για τις τεχνικές του κλασικού κινηματογράφου, ενώ διεύρυναν τα όρια με νέα εργαλεία, όπως οι κάμερες IMAX, με σκοπό να επαναπροσδιοριστεί η τέχνη του σινεμά.
Τώρα, ο Κρίστοφερ Νόλαν επιστρέφει με την πιο φιλόδοξη ταινία του, ένα συναρπαστικό, επικό θρίλερ που καταβυθίζεται στην ψυχή ενός μοναδικού μυαλού, αυτό του ευφυέστατου επιστήμονα πίσω από την εφεύρεση που άλλαξε την ανθρωπότητα και τον πολιτισμό, παρόλο που η ύπαρξη της και μόνο αρκεί για ν' απειλήσει το μέλλον μας. Εμπνευσμένη από το βραβευμένο με Όσκαρ βιβλίο «Ο θρίαμβος και η τραγωδία του Ρόμπερτ Οπενχάιμερ» των Κάι Μπερντ και Μάρτιν Τζ. Σέργουιν, η ταινία διηγείται τη ζωή και την κληρονομιά του Ρόμπερτ Οπενχάιμερ, του πατέρα της ατομικής βόμβας.
«Ηθελα να μεταφέρω το κοινό στο μυαλό και την εμπειρία ενός ανθρώπου που βρέθηκε στο κέντρο της μεγαλύτερης αλλαγής στην ιστορία» λέει ο Νόλαν. «Είτε μας αρέσει είτε όχι, ο Ρόμπερτ Οπενχάιμερ είναι το πιο σημαντικό πρόσωπο που έζησε ποτέ. Δημιούργησε τον κόσμο στον οποίο ζούμε, καλώς ή κακώς. Και πρέπει να δούμε την ιστορία του για να τον πιστέψουμε».
Πατώντας το κουμπί
Η κατασκευή της ατομικής βόμβας ήταν ένας θρίαμβος της ανθρώπινης εφευρετικότητας, αλλά πυροδότησε μία κούρσα πυρηνικών εξοπλισμών με καταστροφικές επιπτώσεις σε όλο τον κόσμο και έναν πρωτόγνωρο υπαρξιακό φόβο. Η επιθυμία του Νόλαν να κάνει την ταινία γεννήθηκε από τον προβληματισμό των επιστημόνων στο Πρόγραμμα Μανχάταν. «Το διάστημα μέχρι την πυρηνική δοκιμή Τρίνιτυ, ο Οπενχάιμερ και η ομάδα του αντιμετώπιζαν τη μικρή πιθανότητα ότι πατώντας το κουμπί και πυροδοτώντας την πρώτη βόμβα, μπορεί να κατέστρεφαν ολόκληρο τον πλανήτη» εξηγεί ο Νόλαν. «Δεν υπήρχε μαθηματική ή θεωρητική βάση που απέκλει ε αυτή την πιθανότητα, όσο μικρή κι αν ήταν. Κι όμως πάτησαν το κουμπί. Είναι μία εκπληκτική στιγμή στην ανθρώπινη ιστορία. Ήθελα να στείλω το κοινό σε αυτό το δωμάτιο, εκεί που πατήθηκε το κουμπί. Είναι η πιο απίστευτη στιγμή, αν το σκεφτείς. Το ρίσκο που είχε».
Το βραβευμένο με Πούλιτζερ βιβλίο «Ο θρίαμβος και η τραγωδία του Ρόμπερτ Οπενχάιμερ» ήταν η βίβλος που καθοδήγησε όλες τις πτυχές της παραγωγής. Στη φάση της συγγραφής του σεναρίου, εφοδίασε τον Νόλαν με πλούσιες ιστορίες για να πλάσει το ενδιαφέρον πορτρέτο του Οπενχάιμερ και να εξερευνήσει την ψυχολογία του.
«Η ιστορία του Οπενχάιμερ είναι μία από τις σπουδαιότερες ιστορίες» λέει ο Νόλαν. «Είναι γεμάτη παράδοξα και ηθικά διλήμματα. Αυτό είναι το υλικό που με ενδιαφέρει. Ενώ η ταινία αποπειράται να βοηθήσει το κοινό να καταλάβει γιατί οι άνθρωποι κάνουν αυτά που κάνουν, την ίδια στιγμή αναρωτιέται αν θα έπρεπε να τα κάνουν. Ο κινηματογράφος σαν αφηγηματικό μέσο παρασύρει με μοναδικό τρόπο το κοινό στην υποκειμενική εμπειρία, αφήνοντας το να κρίνει τα γεγονότα μέσα από τα μάτια των χαρακτήρων αλλά δίνοντας και μία πιο αντικειμενική σκοπιά. Σε διαφορετικά σημεία, προσπαθούμε να καταβυθιστούμε στην ψυχή του Οπενχάιμερ και να στείλουμε το κοινό σε ένα συναισθηματικό ταξίδι. Αυτή ήταν η πρόκληση της ταινίας, να πούμε μέσα από την οπτική του την ιστορία ενός ανθρώπου που έχει εμπλακεί σε μία συναρπαστική και καταστροφική αλληλουχία γεγονότων, για τους σωστούς όμως λόγους».
Η ιστορία του Οπενχάιμερ στα χρόνια που ακολούθησαν το Πρόγραμμα Μανχάταν δίνει την οπτική στο έργο του και στην κληρονομιά του ενώ εξετάζει τα κίνητρα και τις προσωπικότητες που επηρέασαν τη ζωή του. Η αφήγηση επικεντρώνεται στον Λούις Στράους, πρόεδρο της αμερικάνικης επιτροπής Ατομικής ενέργειας. Ο Νόλαν λέει ότι δ εν τον απασχολούν τα σκηνοθετικά και παραγωγικά ζητήματα όταν γράφει ένα σενάριο, προκειμένου να αφήσει τη δημιουργικότητα του ελεύθερη. Αλλά σε αυτή την ταινία, ένιωσε την ανάγκη να περιγράψει στο χαρτί την εικαστική προσέγγιση μιας σύνθετης ιστορίας που εναλλάσσεται ανάμεσα στην υποκειμενική και αντικειμενική εμπειρία.
Ο Νόλαν αποφάσισε ότι οι σκηνές που εκτυλίσσονται μέσα από την οπτική του Οπενχάιμερ θα είναι έγχρωμες (επίσης τις έγραψε σε πρώτο πρόσωπο, μία ακόμα ανορθόδοξη σεναριακή επιλογή), με περιστασιακές σουρεαλιστικές εικόνες που συμβολίζουν τον εσωτερικό του κόσμο. Οι σκηνές που επικεντρώνονται στον Στράους είναι ασπρόμαυρες. «Είναι ασυνήθιστο» λέει ο Νόλαν για την απόφαση του να γράψει σε πρώτο πρόσωπο. «Αλλά το έκανε ξεκάθαρο σε όλους όσους διάβασαν το σενάριο ότι παρακολουθούν τη σκηνή μέσα από τα μάτια του Οπενχάιμερ. Κοιτάμε πάνω από τον ώμο του, είμαστε μέσα στο μυαλό του, πηγαίνουμε παντού μαζί του». Διαβάζοντας το σενάριο για πρώτη φορά, η παραγωγός Έμα Τόμας λέει ότι έμεινε έκθαμβη με τη σύλληψη του Νόλαν. «Το σενάριο της ταινίας εκφράζει το ενδιαφέρον του Νόλαν για την υποκειμενικότητα και την αντικειμενικότητα, για τις ιστορίες που ξετυλίγονται από διαφορές οπτικές» εξηγεί η Τόμας. «Αλλά στο χαρτί, έκανε κάτι που δεν έχω ξαναδεί, έγραψε τα κομμάτια του Οπενχάιμερ σε πρώτο πρόσωπο. Είναι ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος να περιγράψει την εσωτερική κατάσταση ενός χαρακτήρα. Ήταν από τα καλύτερα σενάρια που έχω διαβάσει ποτέ».
Τα γυρίσματα
Ο Νόλαν εξέτασε το ενδεχόμενο να κάνει γύρισμα στο Λος Άλαμος, όπου διατηρούνται ακόμα μερικά κτίρια του Προγράμματος Μανχάταν. Αλλά η σημερινή τοποθεσία δεν ταιριάζει με το Λος Άλαμος εκείνης της περιόδου, αφού έχει πια και μοντέρνα κτίρια τα οποία θα έπρεπε ν' αφαιρεθούν ψηφιακά.
Η σκηνογράφος Ρουθ Ντι Γιανγκ σχεδίασε μία σχολαστική αναπαράσταση του Λος Άλαμος, την οποία κατασκεύασε σ' ένα τρισδιάστατο λευκό μοντέλο - μινιατούρα. Το μοντέλο άρχισε να πιάνει τόσο πολύ χώρο που μεταφέρθηκε σε ειδικό χώρο της παραγωγής. Τελικά, συρρικνώθηκε όταν οι παραγωγοί συνειδητοποίησαν ότι η κατασκευή της ρέπλικας του Λος Άλαμος σε πραγματική κλίμακα ήταν απαγορευτική. Καθώς οι δημιουργοί κατέ στρωσαν νέα σχέδια, προέκυψε μία καινούρια στρατηγική : Θα έχτιζαν τις προσόψεις των κτιρίων στο Ghost Ranch στο Νέο Μεξικό και τα εσωτερικά πλάνα θα τα γύριζαν στο πραγματικό Λος Άλαμος. Αυτή η προσέγγιση έδωσε άλλη ενέργεια στο καστ, αφού επέτρεψε στον Κίλιαν Μέρφι και την Έμιλι Μπλαντ να κάνουν γύρισμα στο σπίτι όπου ζούσε η οικογένεια Οπενχάιμερ. «Ο Κρις αποζητά την αυθεντικότητα, είτε με γυρίσματα στα πραγματικά μέρη όπου ζούσαν οι άνθρωποι του Προγράμματος Μανχάταν είτε χτίζοντας κτίρια από το μηδέν» λέει ο παραγωγός Τσαρλς Ρόβεν. «Του αρέσουν οι ταινίες που μοιάζουν χειροποίητες, όχι φτιαγμένες σε ένα στούντιο ή ψηφιακά. Το νιώθεις αυτό σε όλη την ταινία, ειδικά με τα πρακτικά εφέ, όπως το χιόνι στο έδαφος ή τους κυματισμούς σε μία λίμνη, που είναι ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο στην ταινία, ή στο πώς προσέγγισε την πρώτη έκρηξη ατομικής βόμβας».
Πεδίο Πυρηνικών Δοκιμών Τρίνιτυ
Η ομάδα του Νόλαν πήρε άδεια για γυρίσματα στο Πεδίο Δοκιμών White Sands εκεί που πραγματοποιήθηκε η πρώτη δοκιμή και έκρηξη πυρηνικού όπλου. Αλλά η τοποθεσία παραμένει μία ενεργή στρατιωτική βάση και η παραγωγή δεν μπορούσε να μένει αδρανής για 6 με 8 ώρες κάθε μέρα, όσο ο στρατός έκανε τις δικές του δοκιμές.
Αντ’ αυτού, ο Νόλαν κατασκεύασε στο Νέο Μεξικό τη δική του εκδοχή του Πεδίου Δοκιμών Τρίνιτυ - συμπεριλαμβανομένου ενός ατσάλινου πύργου ύψους 30 μέτρων - και του απομακρυσμένου οχηρού καταφύγιου όπου ο Οπενχάιμερ παρακολουθούσε την πυροδότηση.
Επίσης, η ταινία γυρίστηκε στο Ινστιτούτο Προηγμένων Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πρίνστον, όπου ο Οπενχάιμερ και ο Αϊνστάιν συνεργάστηκαν μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Το παλιό γραφείο του Οπενχάιμερ είχε αναπαλαιωθεί και φαινόταν πολύ σύγχρονο. Αλλά το παλιό γραφείο του Αϊνστάιν είχε διατηρηθεί αυτούσιο και η παραγωγή πήρε άδεια να το χρησιμοποιήσει και να το μεταμορφώσει στο γραφείο του Οπενχάιμερ. Παράλληλα, ο Νόλαν γύρισε εσωτερικά και εξωτερικά πλάνα στο πραγματικό σπίτι όπου ζούσε ο Οπενχάιμερ και η Κίτι, καθώς και στον περιβάλλοντα χώρο και στη λίμνη.
Κοστούμια
Η ενδυματολόγος Έλεν Μιρότζνικ σχεδίασε τα κοστούμια του Οπενχάιμερ έτσι ώστε να εκφράσει το λεπτό του γούστο. Τα διαπεραστικά γαλανά μάτια του Κίλιαν Μέρφι τονίστηκαν από πουκάμισα σε μπλε τόνους.
Χαρακτηριστικό της γκαρνταρόμπας του Οπενχάιμερ ήταν το καπέλο του. Χρειάστηκε πολύς καιρός για να εντοπίσει η ενδυματολογική ομάδα την προέλευση του. Η Έλεν Μιρότζνικ απευθύνθηκε σε πιλοποιούς στη Νέα Υόρκη και την Ιταλία για να αντιγράψουν το περίφημο σχ ήμα του, αλλά τελικά ήταν το Baron Hats, το θρυλικό πιλοποιείο του Χόλιγουντ, που κατάφερε να κατασκευάσει το τέλειο αντίγραφο
Σε αντίθεση με την απλή εμφάνιση του Οπενχάιμερ, ο Λούις Στράους είχε πάντα μια πιο μοντέρνα και εκλεπτυσμένη γκαρνταρόμπα. Τα κοστούμια του ήταν χειροποίητα, όπως και τα πουκάμισα του, που έφεραν τα αρχικά του. Όλα τα ρούχα μέχρι και οι γραβάτες ήταν πιστά αντίγραφα από τις φωτογραφίες του Στράους. Όλα ήταν έτσι σχεδιασμένα ώστε να εκφράζουν τον πλούτο και την επιτυχία του
Ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ ζήτησε τα ρούχα που φορούσε ο Στράους στη κυβερνητική ακρόαση - δίκη του 1954 να είναι ακριβώς τα ίδια. Έτσι, ο ηθοποιός φόρεσε ένα στενό σκούρο κουστούμι, ένα λευκό πουκάμισο και μία κίτρινη γραβάτα με μία φαρδιά μπλε γραμμή, αν και η σκηνή ήταν ασπρόμαυρη.
Μουσική
Ο Λούντβιχ Γιόρανσον εμπνεύστηκε από τον ήχο του βιολιού για να αποδώσει τη διασταύρωση της ομορφιάς με τον τρόμο. Συνεργάστηκε με μουσικούς της Hollywood Studio Orchestra και άρχισε να σχηματίζει τον μουσικό κόσμο της ταινίας μ' ένα σόλο βιολί. Καθώς η ιστορία εξελίσσεται, το μουσικό σύνολο επεκτάθηκε σε κουαρτέτο και οκτέτο μέχρι ένα μεγάλο σύνολο από έγχορδα και κρουστά. Αυτή η σταδιακή ενορχήστρωση αντανακλά το σύνθετο ταξίδι του Οπενχάιμερ με κάθε νέο όργανο που υφαινόταν στον μουσικό καμβά.
Στα βήματα του «Oppenheimer»
Αν έχετε ενθουσιαστεί με την ταινία «Oppenheimer» του Κρίστοφερ Νόλαν, τότε έχουμε κι άλλες προτάσεις για να συνεχίσετε στο ίδιο μοτίβο. Προτάσεις ταινιών που εξίσου θα σας κάνουν να κολλήσετε, καθώς η υπόθεσή τους παραμένει ενδιαφέρουσα.
«Life» του Αντον Κορμπέιν
Η ταινία του Αντον Κορμπέιν αναφέρεται στις χαμένες ευκαιρίες, τη φήμη, την απόσταση μεταξύ της ψευδαίσθησης και της πραγματικότητας, καθώς και για το πόσο απαραίτητο είναι ο άνθρωπος να κατανοεί τη φύση του. Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς την ιστορία του Τζέιμς Ντιν χωρίς τις φωτογραφίες του Ντένις Στοκ. Ο Ντιν αντιστεκόταν στη φωτογράφιση μέχρι ο Στοκ να κερδίσει την εμπιστοσύνη του κι έτσι βρέθηκαν από τη Νέα Υόρκη στο πατρικό του Ντιν στην Ιντιάνα.
Ο Στοκ πίστευε ότι φωτογραφίζει έναν αστέρα που σύντομα θα γίνει παγκόσμιο φαινόμενο, όχι τις τελευταίες «κανονικές» στιγμές της ζωής του ηθοποιού. Μήνες μετά, ο Ντιν σκοτώθηκε και οι φωτογραφίες από το ταξίδι τυπώθηκαν στο περιοδικό Life. Πρωταγωνιστούν οι Ρόμπερτ Πάτινσον, Μπεν Κίνγκσλεϊ, Τζόελ Εγκερτον, Ντέιν ΝτεΧάαν και Πίτερ Λούκας.
Πού τo βλέπεις: Cinobo
«Θυσιάζοντας ένα Πιόνι» του Έντουαρντ Ζούικ
Η ανεπανάληπτη άνοδο και πτώση του ιδιοφυούς Μπόμπι Φίσερ, και η προσπάθειά του να βάλει τέλος στην 24χρονη σκακιστική κυριαρχία της Σοβιετικής Ένωσης. Το 1972, η επιθυμία του έγινε πραγματικότητα με το ματς του αιώνα, ένα παιχνίδι 21 γύρων στο Ρέικιαβικ της Ισλανδίας, που όλοι παρακολούθησαν με κομμένη την ανάσα. Όμως, η εμμονή του Φίσερ σε διάφορες θεωρίες συνομωσίας, γέννημα του ανισόρροπου μυαλού του, επηρεάζουν την εξέλιξη του παιχνιδιού και καθώς ο ανταγωνισμός θυμίζει όλο και περισσότερο τις έντονες γεωπολιτικές αντιπαραθέσεις της ψυχροπολεμικής εποχής, ακόμη και οι πιο στενοί σύμβουλοι του Φίσερ δεν είναι σίγουροι αν οι πράξεις του είναι οι καλά υπολογισμένες ενέργειες ενός εκκεντρικού ατόμου ή τα σημάδια ότι είναι πράγματι ψυχολογικά ασταθής. Πρωταγωνιστούν οι Τόμπι Μαγκουάιρ, Λιβ Σράιμπερ, Πίτερ Σάρσγκαρντ, Μάικλ Στάμπαργκ και Λίλι Ρέιμπ.
Πού το βλέπεις: ERTFLIX
«Το παιχνίδι της μίμησης» του Μόρτεν Τιλντουμ
Μία δυναμική και καλοφτιαχμένη βιογραφία που ρίχνει φως στα γεγονότα με σεβασμό στην ιστορία και τα πρόσωπα που εμπλέκονται, ειδικά στην ιδιοφυϊα που καταστράφηκε από την κοινωνία που δεν ήταν έτοιμη να τη δεχτεί. Ο Αλαν Τούρινγκ αποκρυπτογράφησε τον κωδικό αίνιγμα της ναζιστικής Γερμανίας και, παρά το επίτευγμά του, διώχθηκε ποινικά για την ομοφυλοφιλία του. Με την έναρξη του πολέμου ο Τούρινγκ γίνεται μέλος μιας ομάδας Βρετανών επιστημόνων, οι οποίοι προσπαθούν να σπάσουν το γερμανικό κώδικά επικοινωνιών. Αλαζόνας κι εμμονοληπτικός, ο Τούρινγκ θέλει να δουλέψει με το δικό του τρόπο μέχρι που ο Τσόρτσιλ τον θέτει επικεφαλή της ομάδας. Πιεσμένος από παντού, πρέπει να δείξει γρήγορα αποτελέσματα.
Η ταινία ελαβε οχτώ υποψηφιότητες για Όσκαρ, συμπεριλαμβανομένων Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας και Α' Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του Κάμπερμπατς, κερδίζοντας ένα στην κατηγορία Διασκευασμένου Σεναρίου. Συγκέντρωσε, επίσης, εννέα υποψηφιότητες για BAFTA, πέντε για Χρυσή Σφαίρα και τρεις για τα Βραβεία Σωματείου Αμερικανών Ηθοποιών του 2014. Πρωταγωνιστούν οι Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Κίρα Νάιτλι, Μάθιου Γκουντ, Ρόρι Κινίρ και Τσαρλς Ντανς.
Πού τo βλέπεις: Cinobo
«Αφανείς Ηρωίδες» του Θήοντορ Μέλφι
Μια απίστευτη και συναρπαστική αληθινή ιστορία των Κάθριν Τζόνσον (Ταράτζι Π. Χένσον), Ντόροθι Βον (Οκτάβια Σπένσερ) και Μέρι Τζάκσον (Τζανέλ Μονέ), εξαιρετικών Αφροαμερικανίδων που εργάζονταν στη NASA, οι οποίες ήταν τα μυαλά πίσω από μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις στην ιστορία: την εκτόξευση του αστροναύτη Τζον Γκλεν σε τροχιά. Αυτό το εκπληκτικό επίτευγμα ξεσήκωσε τον κόσμο και ενέπνευσε γενιές να κάνουν μεγάλα όνειρα.
Πού το βλέπεις: Disney+
«Η τελευταία σημαία» του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ
Πιο πολιτικός από ποτέ, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ μιλά με τη μοναδική συναισθηματική αμεσότητα του σινεμά του και με τις τρεις εξαιρετικούς πρωταγωνιτές (Στιβ Καρέλ, Μπράιαν Κράνστον και Λόρενς Φίσμπερν) για τα ανοιχτά ακόμα τραύματα της Αμερικής. Τριάντα χρόνια μετά τον πόλεμο του Βιετνάμ, ένας πρώην γιατρός του Ναυτικού Σώματος συναντιέται με δύο πρώην συμπολεμιστές του, ζητώντας τη βοήθεια και την ψυχολογική υποστήριξή τους προκειμένου να θάψει τον μοναχογιό του που έχασε στον πόλεμο του Ιράκ.
Πού το βλέπεις: Cinobo
«Περλ Χάρμπορ» του Μάικλ Μπέι
Η ιστορία ζωντανεύει στην αξέχαστη κινηματογραφική ταινία «Περλ Χάρμπορ». Ο Μπεν Άφλεκ, ο Τζος Χάρτνετ και η Κέιτ Μπέκινσεϊλ πρωταγωνιστούν στην αληθινή ιστορία μιας καταστροφικής μάχης, ηρωικής νίκης, προσωπικού θάρρους και θυσίας. Με τα πρωτοποριακά ειδικά εφέ θα νιώσετε πως είστε στο κέντρο ενός γεγονότος σταθμού στον εικοστό αιώνα, που έφεραν στην οθόνη οι Τζέρι Μπρουκχάιμερ και Μάικλ Μπέι.
Πού το βλέπεις: Disney+
- Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
- Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
- Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
- Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της