Οσκαρ: «Η Φόνισσα» θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα - Η μόνη ταινία που δεν αποσύρθηκε από τη διαδικασία
NewsroomΕπειτα από εβδομάδες έντονων αντιπαραθέσεων και αμφιβολιών σχετικά με την επιλογή της ελληνικής ταινίας για τα φετινά βραβεία Όσκαρ, η διαδικασία είχε μια απρόσμενη κατάληξη. Παρά τις εκκλήσεις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για διαφάνεια και την ακύρωση της φετινής διαδικασίας, σήμερα ανακοινώθηκε επίσημα η ελληνική υποψηφιότητα.
Σε μια λακωνική δήλωση, που απέφυγε κάθε αναφορά στο φιάσκο και στις ανησυχίες για την αξιοπιστία της διαδικασίας, ο Υφυπουργός Πολιτισμού, Ιάσων Φωτήλας, έκανε γνωστή την ταινία που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στα Όσκαρ. Αυτή δεν είναι άλλη από τη «Φόνισσα» της Εύας Νάθενα, η οποία ήταν η μόνη ταινία που παρέμεινε στη διαδικασία μετά από μαζικές αποχωρήσεις άλλων παραγωγών.
Η συνεδρίαση της επιτροπής πραγματοποιήθηκε στις 10 Σεπτεμβρίου, με τη συμμετοχή 6 μελών, τα οποία κατέληξαν ομόφωνα στην επιλογή της ταινίας. Την επόμενη μέρα, ωστόσο, ακολούθησαν παραιτήσεις δύο μελών της επιτροπής (Αν. Μίχου και Ν. Πλατύραχου), γεγονός που εγείρει περαιτέρω ερωτήματα για τη διαχείριση της όλης διαδικασίας.
Η δήλωση του Υφυπουργού Πολιτισμού για την ελληνική υποψηφιότητα στα βραβεία Όσκαρ
Αθήνα, 12 Σεπτεμβρίου 2024
Δήλωση του Υφυπουργού Πολιτισμού, Ιάσονα Φωτήλα, για τη συνεδρίαση της Επιτροπής και την επιλογή της Ελληνικής Υποψηφιότητας για τα Βραβεία OSCAR.
Συνεδρίασε το απόγευμα της Τρίτης 10 Σεπτεμβρίου 2024 η Επιτροπή Επιλογής της ελληνικής ταινίας που θα εκπροσωπήσει την χώρα μας κατά τη διαγωνιστική διαδικασία των βραβείων OSCAR.
Στην διαδικασία συμμετείχαν 6 μέλη της επιτροπής και αφού διαπιστώθηκε η απαρτία τα μέλη ενέκριναν τη συμμετοχή στη διαδικασία των OSCAR, της ταινίας Η Φόνισσα, της Εύας Νάθενα, κρίνοντας ότι πληροί τις προϋποθέσεις για μια δυναμική παρουσία.
Την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου ακολούθησαν οι παραιτήσεις των κ.κ. Αν. Μίχου και Ν. Πλατύραχου, τους οποίους και ευχαριστούμε για την συμμετοχή τους.
Η υπόθεση της «Φόνισσας»
Η ταινία εκτυλίσσεται σ' ένα δυστοπικό νησί της Ελλάδας γύρω στο 1900. Πρωταγωνίστρια της ιστορίας είναι η Χαδούλα, την οποία υποδύεται η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη. Η Χαδούλα είναι πολλά χρόνια χήρα και έχει μάθει να επιβιώνει στην ανδροκρατούμενη, πατριαρχική κοινωνία, υπηρετώντας αυτό που της πέρασε η μητέρα της – μια σκυτάλη δύσκολη, που διαιωνίζει την υποτίμηση και την κατώτερη μοίρα της γυναίκας.
Κάποια στιγμή, η Χαδούλα επαναστατεί μέσα της και αυτό δεν αργεί να συμβεί και προς τα έξω. Τότε, τα μικρά κορίτσια του νησιού γίνονται θύματά της. Αφαιρώντας τους τη ζωή, η ίδια νιώθει ότι τα απαλλάσσει από το κοινωνικό φορτίο που η ύπαρξή τους επιφέρει. Σύντομα οι πράξεις της αυτονομούνται και τη φέρνουν αντιμέτωπη με τον νόμο. Εγκαταλείπει το σπίτι της και βρίσκει καταφύγιο στη φύση. Όμως, όσο και αν η ηθική της τής υπαγορεύει ότι έπραξε σωστά, στην πραγματικότητα το χρόνιο τραύμα της την ακολουθεί παντού. Το τέλος έρχεται σαν λύτρωση.
Το σενάριο της ταινίας υπογράφει η Κατερίνα Μπέη, ενώ την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη πλαισιώνει ένα καστ καταξιωμένων Ελλήνων ηθοποιών που απαρτίζεται από τους: Μαρία Πρωτόπαππα, Έλενα Τοπαλίδου, Πηνελόπη Τσιλίκα, Γεωργιάννα Νταλάρα, Χρήστο Στέργιογλου, Στάθη Σταμουλακάτο, Δημήτρη Ήμελλο, Χριστίνα Μαξούρη, Όλγα Δαμάνη, Έρση Μαλικένζου, Αντώνη Τσιοτσιόπουλο, Αγορίτσα Οικονόμου, Μιχάλη Οικονόμου, Βερόνικα Δαβάκη, Νίκη Παπανδρέου, Μάνια Παπαδημητρίου, Μαρία Σκουλά, Γιάννη Τσορτέκη, Γαλήνη Χατζηπασχάλη, Ρίτα Λυτού, Λωξάντρα Λούκας και Αριάδνη Βελλή.
- Άλλη μια κακή ημέρα για τον σιδηρόδρομο: Νέες πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ τέθηκε εκτός λειτουργίας το τελευταίο «Ασημένιο Βέλος»
- Τουρκική αντιπολίτευση εναντίον Φιντάν: «Ασκείς εξωτερική πολιτική χωρίς πυξίδα και στρατηγική σε Αιγαίο και Κύπρο»
- Στην Ευελπίδων η Ειρήνη Μουρτζούκου μετά τις μηνύσεις σε βάρος της: Θα της απαγγελθούν κατηγορίες
- Ξανά απούσα από βασιλική υποχρέωση η Κέιτ Μίντλετον - Ανησυχία για την υγεία της