Σινεμά|21.06.2019 19:37

Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Ο σινεφίλ θεατής και το αρτίστικο «γραµµατόσηµο»

Άντα Δαλιάκα

Δύο αφίσες µε τη σφραγίδα του διεθνώς αναγνωρισµένου Ελληνοαµερικανού εικονογράφου Τζον Μαυρουδή αποκάλυψε το επετειακό 60ό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηµατογράφου Θεσσαλονίκης (31 Οκτωβρίου - 11 Νοεµβρίου 2019). O Τζον Μαυρουδής, από τους πιο επιδραστικούς σύγχρονους «illustrators» (εικονογράφους), είναι γεννηµένος στην Καλιφόρνια από πατέρα Έλληνα και µητέρα Αµερικανίδα. Διεθνή φήµη απέκτησε χάρη στο βραβευµένο εξώφυλλό του για το περιοδικό «Time», που απεικόνιζε τη δρα Κριστίν Μπλάζεϊ Φορντ, σχεδιασµένη από περίφηµα αποφθέγµατά της.

Με την ίδια µέθοδο ο Μαυρουδής δηµιούργησε το πορτρέτο του Ντόναλντ Τραµπ για το «The Nation». Το ύφος του συνδυάζει την ποπ αισθητική µε την πολιτική αιχµή. Ο ίδιος ζει και εργάζεται στον κόλπο του Σαν Φρανσίσκο, σχεδιάζει τακτικά για τη θρυλική σειρά Fillmore Posters, ενώ έχει φιλοτεχνήσει τέσσερις φορές εξώφυλλα για το περιοδικό «The New Yorker» – ένα από τα οποία βραβεύτηκε (όπως και το εξώφυλλο του «Time») και αναγορεύτηκε «Εξώφυλλο της Χρονιάς» στις Ηνωµένες Πολιτείες. «Το πρόσωπο στην αφίσα είναι ο θεατής του Φεστιβάλ Κινηµατογράφου. Κουβαλάει µέσα του ταινίες, στιγµές, ανθρώπους, ιδέες από τα 60 χρόνια του Φεστιβάλ. Εδώ, στέκεται ένα λεπτό και µας χαρίζει µια πόζα, πριν προχωρήσει στο µέλλον της διοργάνωσης» σχολιάζει ο καλλιτέχνης για ό,τι τον ενέπνευσε για την αφίσα του Φεστιβάλ.

Ο διεθνώς αναγνωρισµένος Ελληνοαµερικανός εικονογράφος Τζον Μαυρουδής

«Οι µορφές είναι αγγελικές, σύµβολα καλοσύνης. Μας υπενθυµίζουν ότι όσο περισσότερο κατανοούµε το διαφορετικό στη ζωή τόσο περισσότερο καταλαβαίνουµε ότι ο άλλος δεν απέχει από εµάς» προσθέτει ο ίδιος. Πράγµατι, µε µια πρώτη µατιά οι εικόνες του φαίνεται να έχουν αγιογραφικό συµβολισµό, ενώ ο ίδιος προτιµά να χρησιµοποιεί το γραµµατόσηµο ως πλαίσιο γιατί αποτελεί το «διεθνές σύµβολο επικοινωνίας». «Δίνει φωνή σε κινηµατογραφιστές από την Ελλάδα και ολόκληρο τον κόσµο. Το έχω χρησιµοποιήσει σε έργα µου, αλλά νιώθω ότι εδώ βρίσκει το ιδανικό του» σχολιάζει για το περίφηµο γραµµατόσηµό του και για το Φεστιβάλ ο Τζον Μαυρουδής.

Φεστιβάλ Κινηματογράφου ΘεσσαλονίκηςΝτόναλντ Τραμπ