Οι ταινίες της εβδομάδας: Μητέρες σε απόγνωση και νέα, παιχνιδιάρικη Τζέιν Όστιν
Άντα ΔαλιάκαΤο νέο δραματικό θρίλερ του Ισπανού σκηνοθέτη Ροντρίγκο Σορογκογιέν (Ο έκπτωτος), η νέα Έμμα της Τζέιν Όστιν, το ρουμάνικο φιλμ νουάρ του Κορνέλιου Πορομπόιου, το σίκουελ του θρίλερ The Boy, ένας θανατοποινίτης Τζέιμι Φοξ στο αμερικανικό δικαστικό δράμα που δεν κατάφερε να πάρει οσκαρική αναγνώριση, αλλά και ένα χρονικό αναζήτησης στη μετεμφυλιακή Γουατεμάλα, τσεκάρουν τις διαθέσεις μας για κινηματογραφική έξοδο το ερχόμενο τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας.
Εξαφανισμένος / Madre / ***
Σκηνοθεσία: Ροντρίγκο Σορογκογιέν/ Παίζουν: Μάρτα Νιέτο, Ζιλ Ποριέ, Αλεξ Μπρέντεμουλ, Αν Κοσινί, Φρεντερίκ Πιερό
Δέκα χρόνια έχουν περάσει από τότε που ο εξάχρονος γιος της Έλενας εξαφανίστηκε σε μια παραλία της Γαλλίας κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού με τον πατέρα του που κατέληξε σε τραγωδία. Λίγο πριν τα 40 της εκείνη μένει πλέον ζει στον τόπο που χάθηκε το παιδί της, ζει και εργάζεται στο καφέ-εστιατόριο της ίδιας παραλίας, ενώ η τοπική κοινωνία ακόμα μιλάει για την τρελή από την Ισπανία που έχασε το γιο της. Ατενίζοντας καθημερινά τον ανεμοδαρμένο θαλασσινό ορίζοντα, με μια νέα πολλά υποσχόμενη σχέση στη ζωή της, η Έλενα θα έρθει αντιμέτωπη ξανά με την απώλεια καθώς ένα 16χρονο αγόρι που βρίσκεται σε διακοπές με την οικογένειά του της θυμίζει τον γιο της ανασκαλεύοντας τη μνήμη και τη λαχτάρα της ζωής που έχασε η οποία θα επανέλθει στην επιφάνεια…
Προσεκτικός και ψυχολογημένος ο τρόπος που ο Ροντρίγκο Σορογκογιέν, μετρ του σασπένς και του θρίλερ στον πολιτικά φορτισμένο «Έκπτωτο» (2018) συνθέτει και πυροδοτεί την αγωνία μιας μητέρας που οδηγείται στην απόγνωση ανήμπορη να βοηθήσει το μικρό παιδί της που ζητά βοήθεια από την άλλη πλευρά του τηλεφώνου. Οι ρυθμοί της καρδιάς ανεβαίνουν, ο άγνωστος τρόμος καιροφυλακτεί, το νήμα της επικοινωνίας κόβεται. Τοποθετώντας χρονικά την ιστορία του «Εξαφανισμένου» μία δεκαετία μετά το τέλος της μικρού μήκους ταινίας του που προτάθηκε για Όσκαρ, ο Ισπανός δημιουργός επανέρχεται για να εξελίξει το «θρίλερ αναζητήσης» και να δώσει ένα φινάλε στην ηρωίδα του που έμεινε μετέωρη στην τρέλα. Λοιπόν, όσο κι αν πλατειάζει εδώ στην προσπάθεια του να εξηγήσει το δράμα της ηρωίδας, ο Σορογκογιέν συναρμολογεί με οξύτητα το ψυχολογικό πορτρέτο μιας μητέρας που δεν έχει πάψει να ζει με το φάντασμα του χαμένου της παιδιού, υιοθετεί την ματιά της, κάνει χώρο για την εφηβική περιέργεια του νεαρού αγοριού που την ακολουθεί γοητευμένος και συναρμολογεί τα κομμάτια ενός σεναρίου που κάνει διαρκώς ερωτήσεις γύρω από την σχέση τους χωρίς να δίνει εύκολες απαντήσεις.
Η προκαθορισμένη και κοινωνική μη αποδεκτή αντίληψη της σχέσης ανάμεσα στην 40χρονη «προβληματική» γυναίκα και τον άγουρο έφηβο που κρίνεται και παρεξηγείται στιγμιαία δίνει διττή σημασία στο δράμα του Σορογκογιέν, κάνει τον κύκλο της και ακόμα κι αν ξεμακραίνει σε δρόμους επισφαλείς για το αρμονικό δέσιμο της ταινίας, δεν προδίδει τις αρχικές υποθέσεις για μια σπουδή πάνω στην απώλεια. Αρμονικά δεμένοι με αφοπλιστική φυσικότητα οι Μάρτα Νιέτο και Ζιλ Ποριέ στους πρώτους ρόλους. (2019)
Έμμα / Emma / ***
Σκηνοθεσία: Ότομ Ντε Γουάιλντ / Παίζουν: Ανια Τέιλορ-Τζόι, Τζόνι Φλιν, Μπιλ Νάι, Μία Γκοθ, Μιράντα Χαρτ, Τζος Ο’ Κόνορ, Κάλουμ Τέρνερ, Ρούπερτ Γκρέιβς, Τζέμα Γουίλαν, Άμπερ Άντερσον, Τάνια Ρέινολντς, Κόνορ Σουίντελς
Το έργο της Τζέιν Όστεν που μιλάει για την ισότητα των φύλων και τη συναισθηματική ενηλικίωση ενός ξιπασμένου κοριτσιού της αγγλικής αριστοκρατίας, παίρνει μια νέα, χαριτωμένα σαρκαστική και κυρίως εκμοντερνισμένη μορφή στη νέα φιλμική προσαρμογή της Όταμ Ντε Γουάιλντ, πετυχημένης φωτογράφου και σκηνοθέτη βιντεοκλίπ διάσημων μουσικών, η οποία πιάνει στον φακό της την σκαμπρόζικη αίσθηση της πρώιμης σεξουαλικότητας όπως και της άγουρης, ευαίσθητης και αλαζονικής νεανικότητας. Το σενάριο υπογράφει η συγγραφέας Έλενορ Κάιτον. Γοητευτική, έξυπνη και πλούσια, η Έμμα Γούντχαους είναι μια ανήσυχη “βασίλισσα των μελισσών” χωρίς ανταγωνισμό σε μια μικρή, σχεδόν βαρετή πόλη. Αγαπημένο χόμπι της είναι να ενορχηστρώνει τους γάμους και τους έρωτες των άλλων και να το κάνει με επιτυχία. Το γαμήλιο της χόμπι όμως θα είναι η αιτία που θα βρει μια μέρα α σκούρα…Η ανεπαίσθητη διαστροφή στο βλέμμα της Άνια Τέιλορ-Τζόι, υπέροχης πρωταγωνίστριας σκοτεινών θρίλερ τρόμου (Η μάγισσα, Διχασμένος), την καθιστά ιδανική ερμηνεύτρια της Έμμα σε τούτη την ρομαντική κωμωδία εποχής που ξεσκονίζει την κλασική λογοτεχνία της Όστεν και την κοινωνική σάτιρα, ξεπερνά τις διασκευές του ομότιτλου μυθιστορήματος στη δεκαετία του ’90 (Clueless με την Αλίσια Σίλβερστοουν και Έμμα με την Γκουίνεθ Πάλτροου) και προσγειώνεται με το ζουμερό και φωτεινό περιεχόμενο της στην εποχή μας. (2020)
Οι σφυριχτές / The Whistlers / ***
Σκηνοθεσία: Κορνέλιου Πορομπόιου / Παίζουν: Βλαντ Ιβάνοφ, Κατρινέλ Μάρλον, Ροντίκα Λαζάρ, Αγκούστι Βιλαρόνγκα, Κριστομπάλ Πίντο
Ο Κρίστι, ένας διεφθαρμένος Ρουμάνος αστυνομικός, καταφθάνει στη Λα Γκομέρα, στα Κανάρια Νησιά, έχοντας ως αποστολή να καλύψει τον μαφιόζο Ζολτ που τον πληρώνει πολλά χιλιάδες ευρώ. Προκειμένου να φέρει σε πέρας την αποστολή του, όμως, πρέπει να μάθει στην εντέλεια τη σφυριχτή (και πάνω απ’ όλα μη αντιληπτή) γλώσσα των ντόπιων, η οποία έχει χρησιμεύσει ως μυστικός κώδικας επικοινωνίας μεταξύ κακοποιών εδώ και πολλές γενιές και τώρα πρέπει να χρησιμοποιηθεί από τον ίδιο και τους γκάνγκστερ του Ζολτ. Τα πράγματα δυσκολεύουν από την παρουσία της Γκίλντα και την ανάμειξη στην υπόθεση της αστυνομίας…
Ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του ρουμάνικου νέου κύματος, ο Κορνέλιου Πορομπόιου φτιάχνει ένα αυθεντικό φιλμ νουάρ -φόρο τιμής στις αμερικανικές και γαλλικές ρίζες του είδους όπως δηλώνουν οι εμβόλιμες σινεφίλ αναφορές και η αγωνιώδης καταδίωξη στο νυχτερινό κινηματογραφικό πλατό όπου αναμετρούνται «κλέφτες και αστυνόμοι». Το εύρημα της εκμάθησης του σφυρίγματος διατρέχει τη ραχοκοκαλιά της ταινίας και δίνει ένα τόνο πρωτοτυπίας σε ένα υποβλητικό στην ατμόσφαιρά του νουάρ με γερές δόσεις χιούμορ, κυνισμού και εμμονής στο στυλιζάρισμα που δεν έχουν όμως καμία κοινωνική χροιά (σε αντίθεση με το παρόμοιας θεματικής Αστυνομία, ταυτότητα που εξερευνούσε θέματα ταυτότητας και συλλογικής συνείδησης). Ο πρωταγωνιστής Βλαντ Ιβάνοφ παραμένει ένας εξαιρετικός διεθνής ηθοποιός (4 μήνες, 3 εβδομάδες και δύο μέρες, Όταν ξέσπασε η βία, Οικογενειακή υπόθεση, Η αποφοίτηση, Δύση ηλίου), ενώ η Κατρινέλ Μάρλον πείθει εκπληκτικά ως επικίνδυνη femme fatale. (2019)
Οι μητέρας μας / Nuestras Mothers / ***
Σκηνοθεσία: Σεζάρ Ντίαζ / Παίζουν: Αρμάντο Εσπίτα, Εμα Ντιμπ, Ορέλια Κάαλ Χούλιο Σεράνο Ετσεβαρία
Το 2018 στη Γουατεμάλα του 2018 που παρακολουθεί τη δίκη των στρατιωτικών που ξεκίνησαν τον εμφύλιο βυθίζοντας τη χώρα στο χάος και τη βία, ο Ερνέστο, νεαρός ανθρωπολόγος που εργάζεται στο Ιατροδικαστικό Ινστιτούτο για την ταυτοποίηση αγνοουμένων, παθιάζεται με την αναζήτηση του νεκρού αντάρτη πατέρα του, εμμονή στην οποία αντιτίθεται η μητέρα του και που βαθμιαία θα ενταθεί και θα τον κάνει να αφοσιωθεί στην υπόθεση μιας ηλικιωμένης Ινδιάνας αγρότισσας η οποία ψάχνει τον σκοτωμένο από τους στρατιωτικούς σύζυγό του σε ομαδικό τάφο στο ορεινό χωριό της με μόνο στοιχείο την φωτογραφία του άντρα που τον σκότωσε. Ο τελευταίος μοιάζει πολύ στον δικό του χαμένο πατέρα…
Λιτό, σφιχτοδεμένο με μικρή χρονική διάρκεια οικογενειακό δράμα οικουμενικών διαστάσεων που γυρίζει ψύχραιμα σε ένα φρικιαστικό, πολύπλοκο κομμάτι ιστορίας της Λατινικής Αμερικής που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό κι ας φέρει την σφραγίδα μιας αιματοβαμμένης στρατιωτικής δικτατορίας (εγκαθιδρυμένης από την αμερικανική κυβέρνηση) η οποία έφτασε μέχρι τη γενοκτονία των γηγενών Ινδιάνων.
Αφήνοντας τα λόγια και τα σκαμμένα πρόσωπα των χαροκαμένων -βασανισμένων μανάδων και συζύγων να διηγηθούν τον τρομακτικό χρόνιο αλληλοσπαραγμό ενός έθνους που δεν έχει κλάψει τους νεκρούς του και επουλώσει τις πληγές του, ο πρωτοεμφανιζόμενος Σεζάρ Ντίαζ τιμά με την ταινία του τις μητέρες της χώρας του. Το συμπαγές χρονικό αναζήτησης της ιστορικής και προσωπικής αλήθειας ανάγει αβίαστα τη συμφιλίωση με το θάνατο, το πένθος και τη φρίκη του παρελθόντος σε μοναδική οδό διατήρησης της μνήμης και καθιστά πολύτιμη φύλακα εναντία στη λήθη την ανθρωπολογία, την επιστήμη – διασώστρια των διάσπαρτων νεκρών, των οποίων τα σκελετικά απομεινάρια επανασυναρμολογούνται με τελετουργικό τρόπο. Βραβευμένο με τη Χρυσή Κάμερα και το βραβείο SACD της Εβδομάδας Κριτικής στο Φεστιβάλ των Καννών. (2019)
Αγώνας για δικαιοσύνη / Just Mercy / ** ½
Σκηνοθεσία: Ντέστιν Ντάνιελ Κρέτον / Παίζουν: Μάικλ Μπ. Τζόρνταν, Τζέιμι Φοξ , Μπρι Λάρσον
Η αληθινή ιστορία του δικηγόρου Μπράιαν Στίβενσον που αφιέρωσε την επαγγελματική του πορεία στην αποκατάσταση της δικαιοσύνης έναντι των θανατοποινιτών αρχής γενομένης από την ρατσιστική Αλαμπάμα της δεκαετίας του ’80 μέσα από την πολύκροτη υπόθεση του Αφροαμερικανού Γουόλτερ ΜακΜίλαν που το 1987 καταδικάστηκε σε θάνατο για τη δολοφονία ενός 18χρονου κοριτσιού, παρά την έλλειψη επαρκών αποδεικτικών στοιχείων εναντίον του…
Συγκινητικό success story στην κλασική χολιγουντιανή παράδοση του είδους που είθισται να τοποθετεί το αουτσάιντερ εναντίον του δαιδαλώδους κρατικού συστήματος διαφθοράς βασισμένο στα απομνημονεύματα του ίδιου του Μπράιαν Στίβενσον, τα οποία εδώ ο Ντέστιν Ντάνιελ Κρέτον (Μικρά Όμορφα Πλάσματα, Γυάλινο Σπίτι) μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη ως δικαστικό μελόδραμα.
Έχοντας διακριθεί στις δύο προηγούμενες μεγάλου μήκους ταινίες για την παρατηρητική ματιά του σε ιδιότυπες οικογενειακές καταστάσεις οι οποίες προσδιορίζονται από προβληματικές συμπεριφορές, ο Κρέτον επιλέγει εδώ την ακαδημαϊκή οδό, απλώνει τη χρονική διάρκεια της αφήγησης και υπερθεματίζει στο μελό, αφήνοντας κάπου στην άκρη την ανάπτυξη των χαρακτήρων και του σασπένς. Δεδομένου ότι η κατάληξη της ιστορίας είναι γνωστή, το «Αγώνας για δικαιοσύνη» θα μπορούσε κάλλιστα να γίνει πιο συναρπαστικό ως ντοκιμαντέρ ή μίνι σειρά με τους Μάικλ Μπ. Τζόρνταν (Black Panther, Κριντ: Η γέννηση ενός θρύλου), Μπρι Λάρσον (η οσκαρική Captain Marvel) και Τζέιμι Φοξ (ο βραβευμένος με Όσκαρ Ρέι Τσαρλς της μεγάλης οθόνης) να έχουν ουσιαστικότερο χώρο για να αναπτύξουν πειστικά τους χαρακτήρες τους (οι δύο πρώτοι ως…κανονικοί άνθρωποι εδώ και όχι ως υπερήρωες της Marvel – επιτέλους!). (2019)
Brahms: The Boy II
Σκηνοθεσία: Γουίλιαμ Μπρεντ Μπελ / Παίζουν: Κέιτι Χολμς, Ραλφ Ινσον, Οουεν Γίομα
Μια νέα οικογένεια μετακομίζει στην έπαυλη Χίλσαϊρ, δίχως να γνωρίζει την ανατριχιαστική ιστορία της. Εκεί, ο μικρός γιος τους Τζουντ βρίσκει μια πορσελάνινη κούκλα την οποία αποκαλεί Μπραμς. Όμως, κανείς δε γνωρίζει το σκοτεινό μυστικό της σατανικής κούκλας…Σίκουελ τoυ ανατριχιαστικού θρίλερ The Boy (2016) με την ίδια κούκλα ως πηγή του κακού. (2020)
Ο Πίνκι και οι πειρατές / Captain Sabertooth and the Treasure of Lama Rama
Σκηνοθεσία: Τζον Αντρεας Αντερσεν, Λίζα Μαρί Γκαμλέμ / Παίζουν: Τούβα Νοβότνι, Γιον Εϊγκάρντεν, Αντερς Μπάασμο Κρίστιανσεν
Μαζί με τον τρομερό πειρατή Μαυροδόντη, θρύλο των επτά θαλασσών, ο μικρός Πίνκι και το κορίτσι του η Ρέιβεν ξεκινούν μία συναρπαστική περιπέτεια προς το εξωτικό βασίλειο της Λάμα Ράμα όπου βρίσκεται κρυμμένος ο θρυλικός θησαυρός του Βασιλιά Ρούφους…
Γεννήθηκε πριν σχεδόν τριάντα χρόνια από τη φαντασία του ηθοποιού, συγγραφέα και μουσικού Terje Formoe ως χαρακτήρας μιας παιδικής παράστασης. Η αναπάντεχα τεράστια επιτυχία έκανε τον πειρατή Μαυροδόντη έναν από τους πιο αγαπητούς και διάσημους παιδικούς ήρωες της Νορβηγίας και όχι μόνο, με τις περιπέτειές του να γίνονται κόμικς, βιβλία, βιντεοπαιχνίδια, θεατρικό μιούζικαλ, τηλεοπτική σειρά μέχρι και ολόκληρο θεματικό πάρκο. Η ταινία είναι βασισμένη στο graphic novel «Ο Πειρατής Μαυροδόντης και το Κυνήγι του Θησαυρού του Σουλτάνου» και είναι μία από τις πιο ακριβές κινηματογραφικές παραγωγές της Νορβηγίας.
- Παγκόσμια ανησυχία για τις απειλές Πούτιν μετά το χτύπημα με τον πύραυλο Oreshnik στην Ουκρανία: Τα χαρακτηριστικά του νέου όπλου της Ρωσίας
- Νέα αποκάλυψη για την υπόθεση της Αμαλιάδας: Είχε παντρευτεί εικονικά Ινδό η Ειρήνη Μουρτζούκου
- Πόλεμος της κυβέρνησης Μπάιντεν με τις εταιρείες τεχνολογίας: Ζητεί να διαχωριστεί η Google από το Chrome και το Android
- Βρετανία: Πόσο κόστισε η στέψη του βασιλιά Καρόλου – Το ιλιγγιώδες ποσό