Σεξ, αλήθειες και ψέματα στο Hollywood: Ο Ροκ Χάντσον, η Βίβιαν Λι και η τραγική Πεγκ
Η ιστορία της «Μέκκας» του κινηµατογράφου µεταπολεµικά µέσα από διάσηµους πρωταγωνιστές, κυκλώµατα πορνείας και αδίστακτους ατζέντηδες που ξεγυµνώνουν τη βιτρίνα της διάσηµης βιοµηχανίας... ζωντανεύει στο Netflix.🕛 χρόνος ανάγνωσης: 9 λεπτά ┋
Φανταστείτε το παλιό Χόλιγουντ, στα πρώτα χρόνια µετά τον Β’ Παγκόσµιο Πόλεµο, µε το ίδιο χρυσοποίκιλτο περιτύλιγµα, αλλά πιο... προοδευτικό: τον Ροκ Χάντσον ως άγουρο παιδαρέλι να µην µπορεί να σταυρώσει λέξη στην πρώτη του οντισιόν, τον µαύρο σεναριογράφο, µε τον οποίο έχει ανοιχτή οµοφυλοφιλική σχέση, να θέλει να πουλήσει σε κραταιό στούντιο το φιλόδοξο σενάριό του-αλληγορία για την καταστροφική φύση της «Μέκκας» του κινηµατογράφου, µε επίκεντρο την τραγική κατάληξη της λευκής ηθοποιού Πεγκ Εντγουίστλ, η οποία σκαρφάλωσε στη δεσπόζουσα πινακίδα του Χόλιγουντ και βούτηξε στον θάνατό της, την ίδια ώρα που ο διάσηµος σκηνοθέτης Τζορτζ Κιούκορ («Ωραία µου κυρία») οργάνωνε χλιδάτα πάρτι στην έπαυλή του, που έκρυβαν µικρά όργια µε αγαλµάτινους νεαρούς θεούς. Η δε Βίβιαν Λι υπόσχεται κινηµατογραφικές δόξες στον διαβόητο προαγωγό στα υψηλά χολιγουντιανά κλιµάκια.
Αυτά τα παράδοξα συµβαίνουν στο «Hollywood», σειρά µίας σεζόν µε την υπογραφή του Ράιαν Μέρφι που βρίσκεται στο top 10 της ελληνικής πλατφόρµας του Netflix για τον Μάιο. Φτιαγµένη µε αγάπη για τους ροµαντικούς κυνηγούς του ονείρου της επιτυχίας που συγκρούστηκαν, µέχρι και συνεθλίβησαν από το σύστηµα της βιοµηχανίας του θεάµατος, η σειρά µας προσκαλεί να ανακαλύψουµε τι είναι αλήθεια και τι ψέµα πίσω από την εκτυφλωτική βιτρίνα του «Hollywood».
Η ιδέα για µια ρεβιζιονιστική απόδοση της ιστορίας του µεταπολεµικού Χόλιγουντ, σε µια άκρως καταπιεστική εποχή, όταν ο κοινωνικός αποκλεισµός των µαύρων, των γκέι, των µιγάδων ασιατικής καταγωγής και ο υποβιβασµός των γυναικών ήταν κανόνας εν µέσω συνεχιζόµενων διώξεων της Κου Κλουξ Κλαν και αυστηρής λογοκρισίας (Κώδικας Χέιζ, µακαρθισµός), γυρόφερνε τον Ράιαν Μέρφι για καιρό. Ο πολυβραβευµένος δηµιουργός µεγάλων τηλεοπτικών επιτυχιών («Glee», «American Horror Story», «American Crime Story») γνώριζε ότι πίσω από την πορεία αληθινών προσώπων και καταστάσεων της δεκαετίας του ’40 κρυβόταν ένα πλούσιο, ακατέργαστο υλικό µε επίκαιρη στόφα, που θα µπορούσε να αποφέρει ένα σύγχρονο παραµύθι θριάµβου. Το όχηµα θα ήταν ο κοινωνικός αποκλεισµός των µειονοτήτων της Αµερικής και το αποτέλεσµα µια φαντασιακή αιχµηρή µατιά στο «βαθύ» σύστηµα του Χόλιγουντ, το οποίο ο ίδιος είχε αναδείξει στο φαντεζί «Feud» (γύρω από την κόντρα των µέγα σταρ της σόουµπιζ, Μπέτι Ντέιβις και Τζόαν Κρόφορντ), άµεσα συνδεδεµένη µε το παρασκήνιο της βιοµηχανίας του σεξ. Υπάρχει κανείς που να πιστεύει ότι το σκάνδαλο Γουάινσταϊν προέκυψε ξαφνικά;
Οπως ο Κουέντιν Ταραντίνο έγραψε ξανά την τραγική ιστορία της αδικοχαµένης Σάρον Τέιτ στο «Κάποτε στο... Χόλιγουντ», οµοίως και ο Μέρφι είχε τη δική του γυαλιστερή φαντασίωση να διηγηθεί στη µικρή οθόνη, γύρω από την ενσωµάτωση της πολυπολιτισµικότητας στη σύγχρονη χολιγουντιανή βιοµηχανία.
Τα διάσημα πρόσωπα
Τα πρόσωπα της σειράς συνιστούν µια χούφτα φιλόδοξων ηθοποιών και σκηνοθετών στο µεταπολεµικό Χόλιγουντ, που προσπαθεί -πάση θυσία- να πετύχει στη «Μέκκα» του κινηµατογράφου. Ολοι τους γνωρίζονται µε κάποιον τρόπο, ενώ κάθε ήρωας αποκαλύπτει τι κρύβεται πίσω από τη λουσάτη πύλη του Στούντιο ACE, φέρνοντας στο προσκήνιο τη συστηµική αδικία και τις µεροληπτικές συµπεριφορές όσον αφορά την καταγωγή, το κοινωνικό φύλο και τη σεξουαλικότητα που έχουν επιβιώσει µέχρι και τις µέρες µας. Τρυπώνοντας στις κρεβατοκάµαρες του λεγόµενου studio system, το «Hollywood» αποκαλύπτει και µελετά τη δυναµική που για δεκαετίες διαµορφώνει τους µηχανισµούς της εξουσίας, καθώς και το πώς θα ήταν ο χώρος της ψυχαγωγίας αν κάποιοι είχαν καταφέρει να ορθώσουν ανάστηµα.
Για να µπούµε λοιπόν στο παρασκήνιο της αναθεωρηµένης ιστορίας των πραγµατικών προσώπων κοιτάµε πίσω στο παρελθόν, όταν οι ηθοποιοί αποκλείονταν από τα Οσκαρ λόγω φύλου και καταγωγής και η δηµόσια παραδοχή της αποκλίνουσας από τα κοινωνικά στάνταρ σεξουαλικότητας ισοδυναµούσε µε αυτοκτονία. Ο χαρακτήρας του Ροκ Χάντσον, για παράδειγµα, τον οποίο υποδύεται στη σειρά ο Τζέικ Πίκινγκ, ήταν όντως ένα αγόρι από τη µικρή Γουίνετκα του Ιλινόις, µε το πραγµατικό όνοµα Ρόι Σέρερ Τζούνιορ, το οποίο κακοποιούσε ο πατριός του απαγορεύοντας οτιδήποτε θηλυπρεπές, συµπεριλαµβανοµένων των µαθηµάτων σε δραµατική σχολή.
Στην πρώτη του συνάντηση µε τον διαβόητο ατζέντη του Χόλιγουντ Χένρι Γουίλσον, τον οποίο υποδύεται µε θαυµαστή... κακότητα ο Τζίµι Πάρσονς, ο µελλοντικός σταρ παραδέχτηκε ότι δεν είχε καµία εµπειρία στην ηθοποιία, ειλικρίνεια που όντως έκανε τον Γουίλσον να τον δεχτεί ως πελάτη. Οπως και ο Χάντσον, έτσι και ο Γουίλσον ήταν γκέι, µε τη διαφορά ότι δεν θα µπορούσε ποτέ να περπατήσει στο κόκκινο χαλί µε τον... σύντροφό του. Ο ίδιος συνετέλεσε στη διαµόρφωση της στρέιτ σεξουαλικής εικόνας του ηθοποιού στον δηµόσιο βίο, ενώ ήταν όντως ένας από τους χυδαιότερους ατζέντηδες που έχουν κυκλοφορήσει ποτέ στους χολιγουντιανούς δρόµους, βγάζοντας από την αφάνεια ωραίους νεαρούς άνδρες τους οποίους µεταµόρφωνε σε σταρ, µε την προϋπόθεση, φυσικά, να ικανοποιούν όποια σεξουαλική χάρη τους ζητούσε. Και ναι, ήταν αυτός που εφηύρε το όνοµα Ροκ Χάντσον, συνδυασµό του Βράχου του Γιβραλτάρ (Rock of Gibraltar) και του ποταµού... Χάντσον.
Ατάκες από ρόλους
Από τα υπαρκτά πρόσωπα της σειράς, η σταρ Βίβιαν Λι, την οποία υποδύεται στο πάρτι του Τζορτζ Κιούκορ η Κέιτι ΜακΓκίνες µε θολό µάτι καθώς ξεστοµίζει ατάκες από τους ρόλους της στο «Οσα παίρνει ο άνεµος» και το «Λεωφορείον ο πόθος», που της χάρισαν τα δύο Οσκαρ της καριέρας της, υπέφερε όντως από διπολική διαταραχή που δυσχέρανε την εικόνα και την εξέλιξή της. Στις σκηνές της µε τον προαγωγό των νέων ζιγκολό, Ερνι Γουέστ, που στέκεται στο πλευρό της ως υποµονετικός παρηγορητής, γίνεται αναφορά και στον απόντα σύζυγό της «Λάρι», που δεν ήταν άλλος από τον θρυλικό Λόρενς Ολίβιε.
Ο Γουέστ, ιδιοκτήτης του τροµερού «βενζινάδικου», που εκπληρώνει κάθε σεξουαλική όρεξη του χλιδάτου Χόλιγουντ, ερµηνευµένος απολαυστικά από τον Ντίλαν ΜακΝτέρµοτ, δεν είναι άλλος από τον Σκότι Μπάουερς, ακόµη έναν θρύλο του Λος Αντζελες. Στην πικάντικη αυτοβιογραφία του, «Full Service», ο Μπάουερς είχε αποκαλύψει πολλά και ενδιαφέροντα – µεταξύ άλλων τον διάλογο ανάµεσα στη Βίβιαν Λι και τον... ίδιο που η σειρά αναπαράγει λέξη προς λέξη, όσο και ότι επί χρόνια ηγείτο ενός κυκλώµατος πορνείας που προµήθευε σάρκα όλο το Χόλιγουντ της χρυσής εποχής: µε έδρα ένα βενζινάδικο στη λεωφόρο του Χόλιγουντ και «υπαλλήλους» ωραίους άντρες, είχε πελάτες από την Μπέτι Ντέιβις και τον Κάρι Γκραντ µέχρι τον δούκα του Ουίνδσορ και τη σύζυγό του Γουόλις Σίµπσον.
Για τον χαρισµατικό σκηνοθέτη Τζορτζ Κιούκορ, που έβαλε τη σφραγίδα του σε κλασικά έργα µε φεµινιστικό πρόσηµο, η ιστορία µιλάει από µόνη της: ο δηµιουργός τον οποίο υποδύεται ο Ντάνιελ Λόντον δεν ήταν µόνο αγαπητός για τις ταινίες του αλλά και για τα απογευµατινά πάρτι που διοργάνωνε δίπλα στην πισίνα, κυρίως µε όµορφα αγόρια. Ανάµεσα στους θαµώνες και ο υπερπαραγωγικός Βρετανός σεναριογράφος, ηθοποιός και συνθέτης Νόελ Κάουαρντ (τον υποδύεται ο Μπίλι Μπόιντ).
Παράλληλα, η Κινεζοαµερικανή Αννα Μέι Γουόνγκ, ενσαρκωµένη από τη Μισέλ Κρούσιεκ, είναι η προσωποποίηση της χαρισµατικής ηθοποιού που λόγω ασιατικής καταγωγής τυποποιήθηκε σε εξωτικούς ρόλους, χωρίς να έχει ποτέ την αναγνώριση που της άξιζε: αποκορύφωµα η αρπαγή του ρόλου της Ο-λαν από τη Γερµανίδα Λουίζ Ράινερ στην κινηµατογραφική µεταφορά του «Υπό το βλέµµα του Βούδα» της βραβευµένης µε Νόµπελ, Περλ Μπακ, το οποίο αφηγείται την ιστορία δύο φτωχών Κινέζων αγροτών. Η Ράινερ έγινε η πρώτη ηθοποιός που κέρδισε δύο συνεχόµενα Οσκαρ ερµηνεύοντας µια Κινέζα. Η Μέι Γουόνγκ δεν έχει παρά ένα... επινοηµένο Οσκαρ από τον Ράιαν Μέρφι για έναν ρόλο που δεν υποδύθηκε ποτέ στην πραγµατικότητα.
Αλλες διάσηµες προσωπικότητες που εµφανίζονται στο «Hollywood» είναι η Χάτι ΜακΝτάνιελ, πρώτη µαύρη ηθοποιός που βραβεύτηκε µε Οσκαρ, πιθανόν αµφισεξουαλική κατά την έντονη φηµολογία της εποχής (την υποδύεται η Κουίν Λατίφα) και µάλλον σύντροφος της ηθοποιού Ταλούλα Μπάκχεντ (την ερµηνεύει η Πάτζετ Μπρούτζετ).
Τέλος έχουµε την όµορφη και τραγική Πεγκ Εντγουίστλ, σηµείο αναφοράς στη σειρά και ραχοκοκαλιά της: στις 16 Σεπτεµβρίου 1932, η 30χρονη ηθοποιός αυτοκτόνησε πέφτοντας από την περίφηµη πινακίδα του Χόλιγουντ. Ερµηνευµένη εναλλάξ από την Αφροαµερικανή Λόρα Χάριερ και την εύθραυστη ξανθιά Σαµάρα Γουίβινγκ στην οντισιόν για τον ρόλο της επίδοξης παραγωγής «Meg» (παράφραση του «Πεγκ») που ιχνηλατεί την ιστορία της, η Εντγουίστλ ήταν ηθοποιός του Μπρόντγουεϊ που µετακόµισε στο Λος Αντζελες για να παίξει στο θεατρικό «The Mad Hopes» απέναντι στον Μπίλι Μπιουρκ και τον Χάµφρεϊ Μπόγκαρτ. Μπορεί να µην πήρε τον ρόλο στο «A Bill of Divorcement» (1932) του Τζορτζ Κιούκορ, µε την Κάθριν Χέπµπορν να υπερισχύει, ωστόσο έπαιξε στο «Thirteen Women» (1932) του Ζορζ Αρσενµπό. Ο ρόλος της, διάρκειας 16 λεπτών, κόπηκε στα µόλις τέσσερα λεπτά, ενώ η ίδια «χάθηκε» προτού η ταινία βγει στις αίθουσες, τσακισµένη από προσωπικά προβλήµατα και επαγγελµατικές αναποδιές.
Το «Hollywood» του Ράιαν Μέρφι είναι ο ελάχιστος φόρος τιµής στη µνήµη εκείνων που δεν πρόλαβαν να γίνουν κινηµατογραφικά αστέρια κι ας προσπάθησαν πολύ.
Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
Μαγδεμβουργο: Στη φυλακή ο δράστης της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr