Ανοίγει η αυλαία του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋
Με μια μικρή κινηματογραφική έκπληξη και τους «Κλέφτες Καταστημάτων» ανοίγει το βράδυ η αυλαία του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Στην τελετή έναρξης που θα γίνει στον κινηματογράφο Ολύμπιον, οι υπεύθυνοι του Φεστιβάλ υπόσχονται μια εναλλακτική εκδήλωση, καθώς κανείς από τους ομιλητές δεν θα ανέβει στην σκηνή, ενώ θα προβληθεί το φιλμ που απέσπασε τον τελευταίο Χρυσό Φοίνικα του Φεστιβάλ Κανών, «Κλέφτες Καταστημάτων» του Hirokazu Koreeda.
«Ενθουσιαστήκαμε από την πρώτη στιγμή που είδαμε αυτή την ταινία στις Κάννες. Γνωρίζαμε βέβαια ότι ο Koreeda είναι ο σημαντικότερος Ιάπωνας σκηνοθέτης, αλλά το φιλμ αυτό προσθέτει στην φιλμογραφία του, μια ανθρωπιά και ένα εξαιρετικό κινηματογραφικό στιλ. Η ταινία μπορεί να συγκινήσει ένα πλατύ κοινό, μιλάει απλά. Έτσι όπως πρέπει να κάνει πάντα το μεγάλο σινεμά», λέει στο ethnos.gr ο διευθυντής του Φεστιβάλ, Ορέστης Ανδρεαδάκης, προσθέτοντας ότι καθεμιά από τις 164 ταινίες μεγάλου μήκους και τις 89 μικρού, που θα προβληθούν στο δεκαήμερο της διοργάνωσης “κρύβει κι από έναν μικρό έρωτα, ένα μυστικό, μια διαφωνία, ένα πάθος».
Στους «Κλέφτες Καταστημάτων», ο Οσάμου και ο γιος του, καθώς επιστρέφουν από ένα σούπερ μάρκετ με τα κλοπιμαία τους, συναντούν ένα μικρό κορίτσι εγκαταλειμμένο μέσα στο κρύο. Την παίρνουν μαζί τους και την κάνουν μέλος της μεγάλης οικογένειάς τους, που τα φέρνει δύσκολα πέρα με την περιστασιακή απασχόληση του πατέρα και τις μικροκλοπές. Μέχρι, που ένα απρόσμενο γεγονός αποκαλύπτει κρυμμένα μυστικά, θέτοντας σε κίνδυνο τους δεσμούς που τους ενώνουν.
Η «Ρωμαϊκή Ευσπλαχνία» (Caritas Romana), ένα λησμονημένο κι ωστόσο συγκλονιστικό θέμα της κλασικής τέχνης, που ενέπνευσε σπουδαίους ζωγράφους -και όχι μόνο- τον 17ο αιώνα, χρησιμοποιήθηκε ως πυξίδα για την επιλογή, την ταξινόμηση και την ερμηνεία των 15 ταινιών - ανάμεσά τους και 3 ελληνικές - του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος του Φεστιβάλ.
Οι ταινίες θα διεκδικήσουν τα έξι μεγάλα βραβεία της διοργάνωσης, που είναι: Χρυσός Αλέξανδρος- «Θόδωρος Αγγελόπουλος» (συνοδεύεται από 8.000€), Αργυρός Αλέξανδρος, Ειδικό Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας-Χάλκινος Αλέξανδρος, Βραβεία Ανδρικής και Γυναικείας Ερμηνείας και Βραβείο Καλλιτεχνικής Επίτευξης ή Σεναρίου.
Ο τίτλος και η πηγή έμπνευσης του Φεστιβάλ «Ρωμαϊκή Ευσπλαχνία» δόθηκαν επίσης σε 15 σύγχρονους εικαστικούς που δημιούργησαν ένα έργο, με αναφορά στην “θυσία” της Περό να θηλάσει τον πατέρα της μέσα στο κρατητήριο, όταν αυτός καταδικάστηκε σε θάνατο από ασιτία.
Η έκθεση που έχει θέμα «Caritas Romana-15 Πράξεις Αφοσίωσης», θα φιλοξενηθεί από το ερχόμενο Σάββατο κι ως τις 2 Δεκεμβρίου στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης, στο λιμάνι Θεσσαλονίκης.
Την επιμέλεια της έκθεσης έχει ο Ορέστης Ανδρεαδάκης και τον γενικό συντονισμό, ο Θάνος Σταυρόπουλος από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου και η διευθύντρια του Κ.Σ.Τ., Συραγώ Τσιάρα, η οποία είναι και μέλος της κριτικής επιτροπής του Διεθνούς Διαγωνιστικού τμήματος.
Στην κριτική επιτροπή συμμετέχουν επίσης η διευθύντρια του Μουσείου Κινηματογράφου του Άμστερνταμ και του Κινηματογραφικού Ινστιτούτου ΕΥΕ (Eye Film Insitute), Σάντρα ντεν Χάμερ, o Ρουμάνος σκηνοθέτης Ράντου Ζούντε, που κέρδισε Κρυστάλλινη Σφαίρα στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο φέτος με την ταινία του «Αδιαφορώ αν καταγραφούμε στην Ιστορία ως βάρβαροι», η Φατιμέ Μοταμέντ-Αριά, μια από από τις πιο διακεκριμένες Ιρανές ηθοποιούς και καθηγήτρια Κινηματογραφικών και Θεατρικών Σπουδών στο διεθνούς κύρους Πανεπιστήμιο του Ισφαχάν, καθώς και ο Ισπανός Αλφόνσο ντε Βιλαγιόνγκα, συνθέτης, μουσικός, τραγουδιστής, με πολλές συμμετοχές στον κινηματογράφο.
Προσωπικός γιατρός... από την αρχή: Γιατί πολίτες πρέπει να κάνουν νέες εγγραφές
Καιρός τύπου «Π» τις επόμενες μέρες, με βροχές, καταιγίδες και πτώση θερμοκρασίας - Οι περιοχές που θα επηρεαστούν
Economist: Το 2025 τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα αλλά ίσως με... ανταλλαγή
Απροστάτευτα στην Ελλάδα τα παιδιά: Κακοποιείται τουλάχιστον 1 κάθε 3 μέρες - Τα συγκλονιστικά στοιχεία
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr