Όσκαρ 2024: Θα το σηκώσουμε στο Dolby Theatre; Οι Λάνθιμος Χούλιγκανς εξηγούν γιατί το Poor Things πρέπει να πάρει και τα 11 βραβεία
Οι Λάνθιμος Χούλιγκανς αναλύουν (εντελώς αντικειμενικά) τους λόγους για τους οποίους η ταινία του Γιώργου Λάνθιμου πρέπει να κερδίσει σε κάθε κατηγορία που είναι υποψήφια🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό
Θα το σηκώσουμε την Κυριακή στο Dolby Theater; Τα φετινά βραβεία Όσκαρ έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς, το Poor Things του Γιώργου Λάνθιμου είναι υποψήφιο σε 11 κατηγορίες.
Ο έλληνας σκηνοθέτης θα βρεθεί στο κόκκινο χαλί ως ένα από τα φαβορί, αφού ήδη έχει στη βαλίτσα του, τόσο τη Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ταινίας, όσο και τον Χρυσό Λέοντα. Περισσότερες υποψηφιότητες (συνολικά 13) από το Poor Things, στα Όσκαρ 2024, συγκέντρωσε μόνο το «Oppenheimer» του Κρίστοφερ Νόλαν. Αυτή την Κυριακή, ωστόσο, ο Λάνθιμος πρέπει να σαρώσει, όπως πληροφορούν το ethnos.gr οι -πλέον ειδικοί- Λάνθιμος Χούλιγκανς.Λίγο πριν κάνουν ντου σε αεροπλάνο που θα τους μεταφέρει στο «Ελ Έι» και ο σκηνοθέτης δεχτεί να του κάνουν συνέντευξη, οι απόλυτοι γνώστες της λανθιμικής φιλμογραφίας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για «σχέδιο εξόντωσης των ελλήνων σκηνοθετών από τα ξένα κέντρα εξουσίας» και αναλύουν γιατί πρέπει να αντισταθούμε και να μη δεχτούμε τίποτα λιγότερο από 11/11 Όσκαρ για το Poor Things. Εντελώς αντικειμενικά.
«Έφτασε η στιγμή να αποκατασταθεί η αδικία»
«Από την ημέρα που το Poor Things, αυτό το αριστούργημα του παγκόσμιου κινηματογράφου, έκανε την εμφάνισή του στους σινεμάδες (sic), πέσαμε σε μια καταιγίδα σχολίων από ανθρώπους που ένιωσαν την ανάγκη να εκφράσουν την άποψή τους χωρίς καν να την έχουν παρακολουθήσει. Κάποιος θα έλεγε «αυτοί είστε», αλλά εμείς δεν είμαστε αυτός ο κάποιος άλλος. Εμείς ως οι απόλυτοι γνώστες της φιλμογραφίας του κορυφαίου έλληνα σκηνοθέτη, νιώθουμε την (δική σας) ανάγκη να επιχειρηματολογήσουμε για το προφανές. Δηλαδή για το ότι ο Λάνθιμος θα πάρει όλα τα Όσκαρ στα οποία είναι υποψήφια η ταινία του.
Γιατί είναι έλληνας
Εντελώς αντικειμενικά, οι έλληνες δημιουργοί είναι βαθιά αδικημένοι από την Ακαδημία. Τι να πρωτοθυμηθούμε; Από την περιφρόνηση του «Χαλβάη 5-0» του Μάρκου Σεφερλή μέχρι την απόρριψη του Σωτήρη Τσαφούλια από το Netflix, είναι πλέον κάτι παραπάνω από σαφές ότι υπάρχει ένα σχέδιο εξόντωσης των ελλήνων σκηνοθετών από τα ξένα κέντρα εξουσίας. Προσωπικά έχουμε την υποχρέωση να αντισταθούμε. Και θα το κάνουμε. Η ζωή και η Ακαδημία μας χρωστάνε μια δικαίωση. Τώρα που η Ελλάδα είναι πια σημαντικός παράγοντας στο παγκόσμιο πολιτικό γίγνεσθαι, είναι ζητούμενο να αποδειχθεί η επιδραστικότητα της ελληνικής κυβέρνησης. Αναμένουμε λοιπόν την εντολή Μητσοτάκη για το 11/11 του Λάνθιμου. Αν αυτό δε συμβεί, δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για την παραμονή της χώρας μας στο ΝΑΤΟ.
Γιατί αδικήθηκε στο παρελθόν
Η ιστορία δεν ξεγράφει. Και αν τη διαβάσουμε καλά θα δούμε ότι ο Λάνθιμος έχει αδικηθεί όσο κανείς άλλος. Ο «Κυνόδοντας» ήταν υποψήφιος για Όσκαρ με μπάτζετ που άλλοι δίνουν για να πάρουν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο. Δεν εκτιμήθηκε. Μετά στον Αστακό, το μπάτζετ ήταν μεν αισθητά μεγαλύτερο, από την άλλη όμως σε αυτή την ταινία πρωταγωνιστούσε το φρύδι του Κόλιν Φάρελ (είναι γνωστό σε όλους ότι μόνο το φρύδι του έχει υποκριτικές ικανότητες), το οποίο δεν το λες και ιδανικό πρώτο βιολί. Παρόλα αυτά η ταινία ήταν αριστούργημα. Ούτε αυτό εκτιμήθηκε. Ο «Θάνατος του Ιερού Ελαφιού» ήταν ένα εικαστικό έπος, ούτε αυτό τους άγγιξε. Η «Ευνοούμενη» τα είχε όλα και ήταν κι εποχής, έδωσαν Όσκαρ μόνο στην Ολίβια Κόλμαν γιατί απλά δε γινόταν να κάνουν αλλιώς. Η αδικία είναι η βάση του Λανθιμικού σινεμά και έφτασε η στιγμή να αποκατασταθεί.
Γιατί δείχνει σεξ. Πολύ σεξ.
Το σινεμά του Λάνθιμου και ο πουριτανισμός είναι δύο έννοιες ασύμβατες. Από τον «Κυνόδοντα» μέχρι σήμερα έχουμε δει πολύ και ωμό σεξ στις ταινίες του. Δε χρησιμοποιείται ως μανιέρα ούτε ως μέσο πρόκλησης. Το σεξ στις ταινίες του Λάνθιμου έχει τον ρόλο της σύντομης εισβολής του ρεαλισμού μέσα στα βαθιά δυστοπικά σενάριά του. Συγκεκριμένα στο Poor Things, το storytelling του πήγε ένα βήμα παρακάτω. Το σεξ -για την κεντρική ηρωίδα Μπέλλα- είναι ένα από τα βασικά της μέσα για να γνωρίσει τον κόσμο των μεγάλων, ούσα η ίδια παιδί φυλακισμένο στο σώμα μιας γυναίκας. Θα είναι σεξ αλλά δε θα είναι σεξ, που θα έλεγε και μια ψυχή.
Αν αυτοί οι λόγοι δεν είναι αρκετοί για 11 βραβεία, πραγματικά δεν ξέρω τι άλλο πρέπει να γίνει. Ας ελπίσουμε ο Θεός του κινηματογράφου να κάνει το θαύμα του και η δικαιοσύνη να επικρατήσει».
Ποια ονόματα ακούγονται για την Προεδρία της Δημοκρατίας - Τι θα μετρήσει στην απόφαση του Μαξίμου
Μαγδεμβουργο: Στη φυλακή ο δράστης της επίθεσης – Οι ακροδεξιές θεωρίες και οι προειδοποιήσεις
Πρύτανης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου: Νέα προπτυχιακά προγράμματα μέσα στο 2025
Η Σημασία των Μιτοχονδρίων στην Αναγεννητική Ιατρική: Ιστορία και Σύγχρονες Θεραπείες
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr