Πέθανε ο Γάλλος σταρ Μισέλ Πικολί
NewsroomΈφυγε από τη ζωή ο σημαντικός Γάλλος ηθοποιός Μισέλ Πικολί (Michel Piccoli) σε ηλικία 94 ετών. Την είδηση του θανάτου του ανακοίνωσε η οικογένειά του.
Ο Μισέλ Πικολί ήταν από τους μεγαλύτερους ηθοποιούς του 20ού αιώνα. Πρωταγωνίστησε σε ταινίες σκηνοθετών όπως ο Λουίς Μπουνιουέλ, ο Μάρκο Φερέρι, ο Κώστας Γαβράς, ο Κλοντ Λελούς, ο Νάνι Μορέτι, ο Ζακ Ριβέτ, ο Άλφρεντ Χίτσκοκ, ο Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, ο Αλέν Ρενέ και ο Θόδωρος Αγγελόπουλος.
Ο Μισέλ Πικολί έχει κερδίσει το βραβείο καλύτερου ηθοποιού στο φεστιβάλ των Καννών («A Leap in the Dark» - 1980) και την Αργυρή Άρκτο καλύτερου ηθοποιού («Strange Affair» - 1982) στο Φεστιβάλ του Βερολίνου από κοινού με τον Στέλαν Σκάρσγκαρντ.
Γεννήθηκε στο Παρίσι, στις 27 Δεκεμβρίου του 1925, σε μια οικογένεια μουσικών. Πέρασε τα πρώτα χρόνια της καριέρας του σε δεύτερους ρόλους. Τα πρώτα του κινηματογραφικά βήματα έγιναν στη δεκαετία του '40 αλλά ήταν η συνεργασία του με τον Ζαν Ρενουάρ στο «French Cancan» (1955) που σηματοδότησε τις μεγάλες του κινηματογραφικές συμπράξεις με σπουδαίους δημιουργούς. Ένα χρόνο μετά, έπαιξε στην ταινία «Oι Πέντες Φυγάδες» (1956) του Λουίς Μπουνιουέλ για να ακολουθήσουν ακόμα επτά φιλμ τα οποία τον ταίριαξαν με τον ρηξικέλευθο δημιουργό, συμπεριλαμβανομένων των «Το ημερολόγιο μιας καμαριέρας» (1964), «Η ωραία της ημέρας» (1967) και «Η κρυφή γοητεία της μπουρζουαζίας» (1972). Η μεγαλύτερη επιτυχία της πολύπλευρης και φωτισμένης καριέρας του ήταν η «Περιφρόνηση» (1963) του Ζαν-Λικ Γκοντάρ, ταινία -σταθμός για τη nouvelle vague, για να ακολουθήσουν δεκάδες σημαντικές ταινίες σε όλο το φάσμα του εμπορικού, αλλά και πιο art κινηματογράφου.
Ο Πικολί έπαιξε απέναντι στις μεγάλες ντίβες του ευρωπαϊκού σινεμά της εποχής, όπως η Μπριζίτ Μπαρντό («Η περιφρόνηση»), η Κατρίν Ντενέβ («Η ωραία της ημέρας»), οι Τζέιν Μπίρκιν και Εμανουέλ Μπεάρ («Η ωραία καυγατζού» του Ζακ Ριβέτ) αλλά και οι Ρόμι Σνάιντερ («Τα πράγματα της ζωής» του Κλοντ Σοτέ), Ιζαμπέλ Ιπέρ και Χάνα Σιγκούλα («Το πάθος») και Ζιλιέτ Μπινός («Η δική μας νύχτα»), ενώ βρέθηκε να κατέχει πρώτους και δεύτερους ρόλους σε περισσότερες από 240 ταινίες.
Τον θυμόμαστε σε ταινίες που αποτελούν αναφορά για την Έβδομη Τέχνη, ή σε άλλες που αποτελούν ντοκουμέντα μιας εποχής - «Ο Μιλού το Μάη» (1990) του Λουί Μαλ για τον Μάη του '68, το «Βαγόνι δολοφόνων» (1965) και το «Μακί, τα λιοντάρια της κολάσεως» (1967) του Κώστα Γαβρά, η «Σκόνη του χρόνου» (2008), τελευταία ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου, το «Έχουμε Πάπα!» (2011) του Νάνι Μορέτι, στα φιλμ του πρωτοποριακού, πειραματικού σινεμά του Λεός Καράξ («Η δική μας νύχτα», «Holy Motors»).
Το 2015 στο κατώφλι των 90 εξέδωσε την αυτοβιογραφία του στην οποία είχε αναφέρει: «Θα θέλαμε να μη σταματήσει ποτέ (η ζωή) αλλά θα τελειώσει. Η μνήμη παρακμάζει και αυτό είναι καταστροφή για έναν ηθοποιό».
Επιλεγμένη φιλμογραφία
- 1954 Γαλλικό Καν Καν
- 1956 Οι πέντε φυγάδες
- 1962 Ο Χαφιές
- 1963 Η περιφρόνηση
- 1964 Το ημερολόγιο μιας καμαριέρας
- 1965 Το τρένο των δολοφόνων
- 1967 Τα κορίτσια του Ροσφόρ
- 1967 Η Ωραία της Ημέρας
- 1968 Ντιαμπολίκ
- 1968 Αναμνήσεις ενός ανηλίκου
- 1968 Η υποταγή
- 1969 Τοπάζ
- 1969 Ο Γαλαξίας
- 1970 Ερωτική αποκάλυψη
- 1971 Η τροτέζα και οι διαρρήκτες
- 1972 Η κρυφή γοητεία της μπουρζουαζίας
- 1972 Ο πειρασμός
- 1973 Ματωμένος γάμος
- 1973 Το μεγάλο φαγοπότι
- 1974 Η παλιοπαρέα
- 1974 Τα όργια του κολασμένου τρίο
- 1974 Το Φάντασμα της Ελευθερίας
- 1974 Κάτω τα χέρια απ’ τη λευκή γυναίκα
- 1975 Επτά εγκλήματα κατ’ εντολήν
- 1976 Η τελευταία γυναίκα
- 1976 Mado
- 1980 Ατλάντικ Σίτι
- 1982 Η περαστική του Σαν Σουσί
- 1986 Η δική μας νύχτα
- 1987 Η δύναμη του έρωτα
- 1990 Ο Μιλού το Μάη
- 1991 Η Ωραία Καβγατζού
- 1997 Γενεαλογία ενός εγκλήματος
- 1998 Πάθος στην έρημο
- 2001 Γυρίζω σπίτι
- 2003 Λιλί, το κορίτσι πειρασμός
- 2007 Η δούκισσα του Λανζέ
- 2008 Τριλογία 2: Η σκόνη του χρόνου
- 2011 Έχουμε Πάπα!
- 2012 Holy Motors
- 2014 Le goût des myrtilles
- ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
- ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
- Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
- Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά