Πού έδυ μου το κάλλος: Μια site - specific performance για τον έρωτα, τον πόλεμο και την ουτοπία στη σιδερένια σκάλα του Λυκαβηττού
NewsroomΗ site - specific performance που ξεκίνησε τη διαδρομή της τον περασμένο Μάιο από το Φεστιβάλ Λυκαβηττού παρουσιάζεται στον αθηναϊκό λόφο για τέσσερεις ακόμα παραστάσεις τα δύο τελευταία Σαββατοκύριακα του Σεπτέμβρη (17 - 18 και 24 - 25).
Το άγνωστο και εξαντλημένο έργο της Λιλής Ζωγράφου «Πού έδυ μου το κάλλος» (εκδ. Γαβριηλίδη) κινείται στα όρια μεταξύ διηγήματος, ποίησης και μονολόγου. Αφηγείται την ιστορία μιας γυναίκας που συναντά τον έρωτα σ' έναν Γερμανό κατά τη διάρκεια της Κατοχής και που υποχρεώνεται να ζήσει με την ανάμνησή του, όταν τα γερμανικά στρατεύματα αποχωρούν. Οι ήρωες του έργου υπερβαίνουν συμβολικά, αλλά και έμπρακτα, τον διαχωρισμό των εθνών και μάλιστα σε συνθήκη πολέμου. Το κάλλος, που μόνο ως συνάρτηση μπορεί να γίνει αντιληπτό, καταδικάζεται σε θάνατο όταν δεν συνυπάρχει. Οι κοινωνικές συμβάσεις και τα πατριαρχικά στερεότυπα, εσωτερικευμένα πια, παραμένουν ικανά να νικήσουν το όνειρο.
Η περφόρμανς
Η site - specific performance «Πού έδυ μου το κάλλος» πραγματοποιείται στη σιδερένια σκάλα που οδηγεί στη σειρήνα του πολέμου στον Λυκαβηττό. Αποτελεί μια απόπειρα συνομιλίας του ομώνυμου διηγήματος της Λιλής Ζωγράφου με το φυσικό τοπίο και το σώμα της περφόρμερ. Χρησιμοποιώντας σαν υλικά τις αναμνήσεις της ηρωίδας, τα μοναδικά σημαίνοντα του τοπίου, τους ήχους του κοντραμπάσου και ένα κοστούμι που υφαίνει μια παράλληλη αφήγηση της ιστορίας, δημιουργεί ένα νέο έργο όπου ο ρομαντισμός και η σκληρότητα εναλλάσσονται και συνυπάρχουν.
Ένα έργο για τον έρωτα, τον πόλεμο, τη φθορά· για το ιδανικό, το ανυπέρβλητο, το ανέφικτο· για την ουτοπία που δεν μπορεί να αντέξει την πραγματικότητα· που δεν μπορεί παρά να παραμείνει ουτοπία. Είσοδος ελεύθερη, διάρκεια 30 λεπτά.
Ποια είναι η Ράνια Καπετανάκη
Η Ράνια Καπετανάκη -με σπουδές στην ψυχολογία, την υποκριτική και τις πολιτικές επιστήμες- έχει εστιάσει τόσο το ακαδημαϊκό όσο και το καλλιτεχνικό της ενδιαφέρον στην τέχνη της περφόρμανς. Στην καλλιτεχνική της πρακτική έχει επικεντρωθεί στην περφόρμανς στον δημόσιο χώρο. Το 2018 παρουσίασε το έργο «Unneeded» στους δρόμους του Ελαιώνα στο πλαίσιο του φεστιβάλ Visions-V_ideas, Performances στο Κέντρο Τέχνης και Πολιτισμού ΒΕΤΟΝ7.
Το 2021 πραγματοποίησε την περφόρμανς Reconstruction στο 2ο Φεστιβάλ Λυκαβηττού, ενώ έχουν προηγηθεί έργα όπως το «Errants» στη γειτονιά του Μεταξουργείου το 2012. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα κινούνται στον συγκερασμό της θεωρίας της σύγχρονης τέχνης και της κοινωνιολογίας των κοινωνικών κινημάτων, έχοντας εκπονήσει μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία με θέμα: Η περφόρμανς ως μορφή συλλογικής δράσης στην Ελλάδα της πρώιμης Μεταπολίτευσης.
- Ενέργεια: Φόρο στα κέρδη, μείωση κατανάλωσης αλλά και γενικό πλαφόν στο φυσικό αέριο θα προτείνει η Κομισιόν
- Κορονοϊός: Από 14 Σεπτεμβρίου οι εμβολιασμοί με τα νέα εμβόλια - Σε ποιους θα χορηγούνται
- Ακίνητα: Η αύξηση των επιτοκίων οδηγεί σε πτώση των τιμών σε αγορές-φούσκες
- Allou Fun Park: Εκτός ΜΕΘ η 21χρονη τραυματίας – Τι δήλωσε για το σοκαριστικό ατύχημα
- Το Εδιμβούργο αποχαιρετά τη βασίλισσα Ελισάβετ – Παρών και ο βασιλιάς Κάρολος
- Αγωνία στην Ευρώπη με τις εξελίξεις στην Ουκρανία: - Μπορέλ: «Πούτιν και Τραμπ θα καθίσουν στο τραπέζι για τη λήξη του πολέμου»
- Ευελπίδων: Ένταση στα δικαστήρια μετά την προφυλάκιση του Νίκου Ρωμανού - Κρότου λάμψης και κυνηγητό
- Τραγική η κατάσταση στη Γάζα: Όλα τα νοσοκομεία θα μειώσουν ή θα σταματήσουν τη λειτουργία τους σε «48 ώρες»
- Ο Σεμπάστιαν Σταν υποστηρίζει ότι οι σταρ του Χόλιγουντ «φοβούνται» τον Ντόναλντ Τραμπ