Στέγη: Το «MOS» της Ιωάννας Παρασκευοπούλου σε μια προσβάσιμη παράσταση, στο πλαίσιο του ODD
NewsroomΤο «MOS» της Ιωάννας Παρασκευοπούλου έκανε πρεμιέρα στη Στέγη πριν από δύο χρόνια και έκτοτε έχει κατακτήσει τις σκηνές της Ευρώπης, από το Barbican του Λονδίνου μέχρι το Teatros del Canal της Μαδρίτης και το Atelier de Paris στο Παρίσι, με διθυραμβικές κριτικές από το The Stage έως το Springback Magazine. Η Παρασκευοπούλου επιστρέφει από 23 Φεβρουαρίου έως 3 Μαρτίου στο Onassis Dance Days 2024 με το «MOS] που ενθουσιάζει το ευρωπαϊκό κοινό και τη διεθνή πρεμιέρα της νέας της δουλειάς, All of my love, μια επιστολή αγάπης, αναπόλησης και φόρου τιμής σε όλα εκείνα που (δεν) είναι πια μαζί μας.
Το MOS θα παρουσιαστεί το Σάββατο 2 Μαρτίου σε συνθήκες προσβασιμότητας: με υπέρτιτλους για κωφά και βαρήκοα άτομα και ακουστική περιγραφή για άτομα με οπτική βλάβη. Την ίδια ημέρα, στις 17:15, θα πραγματοποιηθεί αισθητηριακά προσβάσιμη ξενάγηση για κωφά και βαρήκοα άτομα και για άτομα με οπτικές αναπηρίες. Αναπτύσσοντας προσβάσιμα εργαλεία, το MOS συστήνεται σε ένα νέο κοινό, ενώ ταυτόχρονα θα συνεχίσει το ταξίδι του στο εξωτερικό έχοντας τις υπηρεσίες προσβασιμότητας προσαρμοσμένες για τα διεθνή κοινά με αναπηρία.
Ενα soundtrack δημιουργείται μπροστά στα μάτια μας
Το «MOS» είναι ένα ηχο-χορογραφικό έργο που δεν μοιάζει με κανένα άλλο. Κατά τη διάρκεια της παράστασης, η ίδια η χορογράφος και ο συγχορευτής της, Γιώργος Κοτσιφάκης, συνδιαλέγονται με κινηματογραφικές εικόνες φαινομενικά ασύνδετες μεταξύ τους και επιχειρούν να προσδώσουν τη δική τους καταγραφή στον χώρο. Καρύδες κομμένες στη μέση και χωρίς τη σάρκα τους. Σκάφες με νερό. Βεντούζες ξεβουλώματος μπάνιου. Κλακέτες. Αυτά είναι μερικά από τα αντικείμενα που επιστρατεύονται στο «MOS» για την παραγωγή ήχου από τους δύο περφόρμερ-ενορχηστρωτές του.
Η Ιωάννα Παρασκευοπούλου χαρακτηρίζει τον ήχο ως το κύριο χορογραφικό εργαλείο της. Σκέφτεται, όπως λέει, κυρίως με ποιον τρόπο «θα ακουστεί» η χορογραφία.
Αφού επιλέχθηκε από τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα χορού Aerowaves ως μία από τους 20 πιο υποσχόμενους νέους δημιουργούς της χρονιάς, η Ιωάννα Παρασκευοπούλου έχει έντονη δραστηριότητα και παρουσία στο εξωτερικό. Αμέσως μετά τα φεστιβάλ ONE Dance Week (Βουλγαρία), Carlow Arts (Ιρλανδία), Atelier de Paris / CDCN / June Events (Γαλλία) και το 29ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, το «MOS» ταξίδεψε στις σκηνές του κόσμου: από την Ιταλία στη Νορβηγία, από την Αγγλία και το Dance Umbrella Festival στο λονδρέζικο Barbican έως την Ισπανία και το Otono Festival, μεταξύ πολλών άλλων, για να επιστρέψει στη Στέγη, εκεί από όπου όλα ξεκίνησαν.
Κρατήσεις θέσεων ΑμεΑ: 213 017 8036 & infotickets@onassis.org
Προσβασιμότητα στη Στέγη
Η Στέγη, σε συνεργασία με διεθνείς ευρωπαϊκούς φορείς, συμμετέχει σε φεστιβάλ και δράσεις με στόχο τη διασφάλιση της προσβασιμότητας όλων στον πολιτισμό. Συνεχίζει να υποστηρίζει καλλιτέχνες με αναπηρία, μέσω ενός ολοκληρωμένου προγράμματος που στοχεύει στην προώθηση του δημιουργικού τους ταξιδιού, κάνει καθολικά προσβάσιμες τις παραγωγές της σε όλους, με ταυτόχρονη διερμηνεία στην ελληνική νοηματική γλώσσα, ελληνικούς υπέρτιτλους για κωφούς και βαρήκοους και ακουστική περιγραφή για άτομα με οπτική αναπηρία, ενώ παράλληλα σχεδιάζει εξειδικευμένα εργαστήρια και προγράμματα καθοδήγησης προσαρμοσμένα στις μοναδικές προκλήσεις και τα ταλέντα των καλλιτεχνών με αναπηρία.
Νέες αναθέσεις και παραγωγές αναδεικνύουν τη σημασία της συμπερίληψης στην τέχνη. Δεν σταματάμε όμως εκεί. Συνεχίζουμε να συμμετέχουμε ενεργά στο Europe Beyond Access, το πρωτοποριακό πρόγραμμα που αποσκοπεί να φέρει στο προσκήνιο της ευρωπαϊκής πολιτιστικής σκηνής καλλιτέχνες παραστατικών τεχνών με αναπηρία.
Λίγα λόγια για την Ιωάννα Παρασκευοπούλου
Η Ιωάννα Παρασκευοπούλου είναι χορεύτρια και χορογράφος με έδρα της την Αθήνα. Αποφοίτησε από την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης. Σπουδάζει στο Τμήμα Τεχνών Ήχου & Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Η καλλιτεχνική της πρακτική επικεντρώνεται στη σχέση μεταξύ οπτικοακουστικών μέσων και κίνησης. Έχει συνεργαστεί, μεταξύ άλλων, με την Ίριδα Κάραγιαν, τον Χρήστο Παπαδόπουλο, τον Δημήτρη Παπαϊωάννου, την Alexandra Waierstall, τη Λενιώ Κακλέα, την Κατερίνα Ανδρέου, τη Σοφία Μαυραγάνη, την Τζένη Αργυρίου, την Πατρίσια Απέργη, τον Αντώνη Φωνιαδάκη, τον Brendan Fernandes, τον Χάρη Κούσιο, την ομάδα Κι όμΩς κινείται και τη Μαρία Κολιοπούλου.
Εχει βραβευτεί από το Πρόγραμμα Υποστήριξης Καλλιτεχνών ARTWORKS του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (2019). Παρουσίασε το πρότζεκτ βίντεο και χορογραφίας «All She Likes Is Popping Bubble Wrap» στο πλαί σιο του Onassis New Choreographers Festival 8. Το συγκεκριμένο έργο έχει τιμηθεί με το βραβείο Καλύτερου Σχεδιασμού Ηχου στο FIVideodanza και με το βραβείο Καλύτερου Έργου Βίντεο Τέχνης στο MIFVIF . Συνδημιούργησε το βίντεο πρότζεκτ «Battle of Fishes» στο π λαίσιο του προγράμματος Miniatures for Revolution – GNO . Το «Battle of Fishes» απέσπασε το βραβείο Καλύτερης Διεύθυνσης Φωτογραφίας από το InShadow Lisbon Screendance Festival . Χορογράφησε το ντουέτο «MOS» στο πλαίσιο του Onassis New Choreographers Festiva l 9.
Επίσης, παρουσίασε τη δεκάλεπτη περφόρμανς «Coconut Effect» στον διαγωνισμό Danse E largie 2022, στον οποίο και τιμήθηκε με το Young Jury Award. Το «MOS» επιλέχθηκε από το ευρωπαϊκό δίκτυο Aerowaves Twenty 23 και συνεχίζει την περιοδεία του σε διεθνή φεστιβάλ.
- Το σχέδιο της Τουρκίας για τη νέα κατάσταση στη Συρία: Η Άγκυρα αναλαμβάνει τον ρόλο του προστάτη - Τα μηνύματα στις ΗΠΑ
- Γεράσιμος Χουλιάρας για σεισμό στην Τριχωνίδα: Η λίμνη έχει γίνει από πολλά ρήγματα - Έχει δώσει και 6 Ρίχτερ
- Πόσο θα αλλάξει το dating τα επόμενα χρόνια η τεχνητή νοημοσύνη – Οι καινοτομίες που έρχονται
- «Τρίμπαλο» και τρίποντο για τον ΠΑΟΚ που παρέμεινε σε απόσταση αναπνοής απ' την κορυφή