Πολιτισμός|29.02.2024 16:07

Εθνικό Θέατρο: «Μπατόν Σαλέ» με καλεσμένη την Κλειώ Παπαπαντολέων

Newsroom

Η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη μαζί με τη Μαρία Φιλίνη μάς καλούν σε μια σειρά από «ζωντανές συνεντεύξεις σ' ελαφριά ατμόσφαιρα», στις οποίες συνομιλούν με γυναίκες που θαυμάζουν και τους θέτουν μια σειρά από ερωτήσεις για την επαγγελματική τους πορεία, τις επιλογές τους, το πώς αυτές διασταυρώνονται με τα όσα συμβαίνουν στην κοινωνία αλλά και για τις καθημερινές τους συνήθειες σε μια προσπάθεια να (μας) τις γνωρίσουν καλύτερα και να συζητήσουν για όλα όσα μας απασχολούν. Αυτήν την Κυριακή 3 Μαρτίου καλεσμένη στο σαλόνι Μπατόν σαλέ είναι η Κλειώ Παπαπαντολέων, ενώ ως guest εμφανίζεται ο Βασίλης Βηλαράς.

Η Κλειώ Παπαπαντολέων γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978. Σπούδασε νομικά και από το 2005 εργάζεται ως δικηγόρος με ειδίκευση στο ποινικό δίκαιο και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Έχει υπερασπιστεί υποθέσεις δημοσίου ενδιαφέροντος και έχει δημοσιεύσει μελέτες και άρθρα για την ποινική δικαιοσύνη, το σωφρονιστικό σύστημα, τη ρητορική του μίσους και την ελευθερία της έκφρασης και της τέχνης.

Έχει διατελέσει, μεταξύ άλλων, Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, συνήγορος κατηγορίας στην πρώτη δίκη του ελληνικού #MeToo κατά προπονητή ιστιοπλοΐας και, αυτή την περίοδο, είναι δικηγόρος της οικογένειας του Ζακ Κωστόπουλου.

«Την ώρα που μέσα στην ελληνική Βουλή ακούγονται φωνές που αμφισβητούν αναγνωρισμένα ανθρώπινα δικαιώματα και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εκφράζει ανησυχίες για την έλλειψη κράτους δικαίου στη χώρα μας, διεξάγεται η δίκη σε β’ βαθμό για τη δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου. Είναι ευκαιρία να συζητήσουμε για το πώς συνδέονται όλα αυτά, καθώς και για όλα τα ερωτήματα που μας απασχολούν: Πώς επιδρούν στο κοινωνικό σύνολο δικαστικές αποφάσεις όπως αυτή για τη δολοφονία του Ζακ αλλά κι εκείνες για το #MeToo; Γιατί είναι επιτακτική η ανάγκη να εισαχθεί ο όρος "γυναικοκτονία" στον ποινικό κώδικα; Γιατί κανονικοποιείται η αστυνομική ατιμωρησία; Τι εννοούμε όταν μιλάμε για "κοινό περί δικαίου αίσθημα" ή για "λαϊκά δικαστήρια"; Ποιες μορφές παίρνει ο κακοποιητικός λόγος εντός και εκτός της δικαστικής αίθουσας; Τι σημαίνουν οι αλλαγές στον νέο ποινικό κώδικα; Ποιες είναι οι δικλείδες ασφαλείας που στηρίζουν τη δημοκρατία και ποιος είναι ο ρόλος του δικαστικού συστήματος;» σημειώνουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

Ζακ Κωστόπουλοςανθρώπινα δικαιώματαειδήσεις τώραMeTooΕθνικό Θέατρο