Η Κ.Ο.Θ. κέρδισε το κοινό και στο Βελιγράδι
NewsroomΗ Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης εμφανίστηκε την Κυριακή 17 Νοεμβρίου στο Βελιγράδι, στο πλαίσιο των δράσεων του έργου «Δράσεις εξωστρέφειας και διεθνοποίησης της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης», που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του προγράμματος «Ελλάδα 2.0 - Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας».
Η Κ.Ο.Θ. χτίζει σταθερά γέφυρες με τις γειτονικές μας χώρες που έχουν έναν ιδιαίτερο μουσικό πολιτισμό και προβάλλει διεθνώς το σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό, με επιτυχημένες εμφανίσεις σε Ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και όχι μόνο, αναπτύσσοντας παράλληλα σημαντικές συνεργασίες με φορείς αυτών των χωρών, με αποτέλεσμα να εδραιώνει ως ένα ισχυρό brand name διεθνώς, ως ένα από τα σημαντικότερα συμφωνικά σχήματα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Σε αυτό συμβάλλουν τα μέγιστα οι ηχογραφήσεις της με κορυφαίες παγκοσμίως δισκογραφικές εταιρείες, όπως πιο πρόσφατα η Deutsche Grammophon, αλλά αναμφισβήτητα αποτελούν καθοριστικής σημασίας παράγοντα εδραίωσης και αυτές οι επιτυχημένες συναυλίες σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις.
Μετά τη Φιλιππούπολη, τη Λεμεσό, τη Λευκωσία, τη Ρώμη, το Ρούσε, το Βουκουρέστι, αλλά και τη Σόφια την οποία επισκέπτεται τακτικά πλέον η Κ.Ο.Θ. στο πλαίσιο της αδελφοποίησης της ορχήστρας με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα Σόφιας, σειρά λοιπόν είχε το Βελιγράδι, για την πρώτη εμφάνιση ποτέ ελληνικής ορχήστρας στην πρωτεύουσα της Σερβίας.
Η Κ.Ο.Θ. εμφανίστηκε στην ιστορική αίθουσα συναυλιών Kolarac μπροστά σε μία γεμάτη αίθουσα, μαζί με τη σπουδαία Νορβηγίδα τρομπετίστα Tine Thing Helselth και τον κορυφαίο Έλληνα μαέστρο Μίλτο Λογιάδη στο πόντιουμ.
Το πρόγραμμα περιλάμβανε δύο κλασικά αριστουργήματα για τρομπέτα, όπως τα κοντσέρτα των Χάυντν και Αρουτιουνιάν, που ερμήνευσε με το μοναδικό της τρόπο η Tine Thing Helseth, αλλά και δύο έργα κορυφαίων Ελλήνων συνθετών. Η ‘Μικρή Συμφωνία σε σι ύφεση μείζονα’ του Νίκου Σκαλκώτα είναι ένα τυπικό δείγμα της «νεοκλασικής» πλευράς του συνθέτη. Η Κ.Ο.Θ. την ερμήνευσε με την επιμέλεια του μουσικού υλικού από τον Γιάννη Σαμπροβαλάκη, του Κέντρου Ελληνικής Μουσικής. Η ‘Δωδεκανησιακή Σουίτα αρ. 2 (1949)’ είναι μία σύνθεση στην οποία ο δημιουργός της διοχετεύει όλη του την αγάπη για τα ελληνικά παραδοσιακά τραγούδια. Οι έξι χοροί της σουίτας συγκροτούν ένα υπέροχο έργο όπου η μελωδική, ρυθμική, αρμονική, δομική και ενορχηστρωτική μαεστρία παράγουν ένα ισορροπημένο αμάλγαμα και οι αριστοτεχνικές ενορχηστρώσεις μπολιάζουν τις αρχικές παραδοσιακές μελωδίες με νέες εκφραστικές ποιότητες, μέσα από μία αρμονική γλώσσα αξιοσημείωτα ιμπρεσιονιστική.
Αξίζει να σημειωθεί πως η Κ.Ο.Θ. ηχογράφησε το συγκεκριμένο έργο με τη Naxos, στο CD της που κυκλοφόρησε πέρυσι με τίτλο “Topos, 20th Century Greek Orchestral Music’.
Το κοινό αντέδρασε με ενθουσιασμό στην υψηλή ποιότητα της ορχήστρας και στο ξεχωριστό ταλέντο της σολίστ, κάτι που εξέφρασαν στο τέλος προς τους συντελεστές και τους εκπροσώπους της Κ.Ο.Θ.. Αξίζει να σημειωθεί ότι μεταξύ των παρευρισκόμενων βρισκόταν πολλοί Σέρβοι μουσικοί και διοικητικοί παράγοντες οργανισμών της Σερβίας, με τους οποίους αναπτύχθηκαν επαφές για μία οργανική συνεργασία της Κ.Ο.Θ. στο μέλλον με φορείς της χώρας και περαιτέρω σύσφιξη των σχέσεων και ανάπτυξη συνεργασιών σε Ελλάδα και Σερβία.
Τη συναυλία προλόγισε ο Σέρβος τσελίστας της Κ.Ο.Θ. Ζόραν Στέπιτς, που μίλησε στους συμπατριώτες του για τα έργα του προγράμματος και για την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, λαμβάνοντας θερμό χειροκρότημα από το κοινό που απόλαυσε αυτή την μικρή έκπληξη.
- Γιατί οι σεισμολόγοι ασχολούνται με τα 2 Ρίχτερ στην Αγία Παρασκευή; Ο Γεράσιμος Χουλιάρας εξηγεί στο ethnos.gr
- «Ήταν του πρώην Δημάρχου»: Κοινό μυστικό η δράση του κυκλώματος πολεοδόμων στη Χαλκιδική
- Washington Post: Η Ουκρανία βοήθησε τους αντάρτες της Συρίας να ανατρέψουν τον Άσαντ
- Instagram, Facebook, WhatsApp ακόμα υπολειτουργούν - Η ανακοίνωση της Meta