Θεσσαλονίκη: Τοιχογραφίες του 14ου αιώνα συντηρήθηκαν στη Μονή Βλατάδων
Newsroom
Oλοκληρώθηκε στα μέσα Απριλίου του 2019 η συντήρηση του τοιχογραφικού συνόλου παλαιολόγειων χρόνων, που κοσμεί το καθολικό της μονής Βλατάδων στην Άνω Πόλη, στο πλαίσιο της μέριμνας της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης για τα μνημεία της πόλης.
Η συντήρηση πραγματοποιήθηκε σε εφαρμογή εγκεκριμένης μελέτης, με δαπάνες στο μεγαλύτερο μέρος της Μονής καθώς και της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης.
Οι εργασίες συντήρησης, σύμφωνα με την Εφορεία, επικεντρώθηκαν κυρίως στις τοιχογραφίες που βρίσκονται στον κεντρικό τρούλο και στο παρεκκλήσιο του Αποστόλου Παύλου, εντός του ναού, όπου δεν είχε προηγηθεί ανάλογη επέμβαση.
Πραγματοποιήθηκε επιφανειακός καθαρισμός από αιθάλη και ρύπους, αφαίρεση νεότερων επιζωγραφίσεων, περιμετρικές συγκρατήσεις και πλήρωση ρωγμών με κονίαμα.
Όλες οι εργασίες συνοδεύτηκαν από ενδελεχή φωτογραφική και σχεδιαστική τεκμηρίωση του συνόλου, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους μήνες.
«Μετά τη συντήρησή τους, οι τοιχογραφίες του καθολικού της Μονής Βλατάδων, Μνημείου Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO, αναδείχθηκαν και προσφέρονται στον επισκέπτη του μνημείου, τον προσκυνητή του ναού και την επιστημονική κοινότητα, ως ένα εξαιρετικό ζωγραφικό σύνολο των μέσων του 14ου αιώνα, εποχή της Παλαιολόγειας Αναγέννησης στη Θεσσαλονίκη, λαμπρά δείγματα της οποίας διασώζονται και σε άλλους ναούς της πόλης» επισημαίνει η Εφορεία Αεχαιοτήτων Πόλης.
- «Πλημμύρισαν» από κόσμο δρόμοι και πλατείες σε όλη τη χώρα για τα Τέμπη - «Tσουνάμι» απαίτησης για δικαίωση των 57 ψυχών
- Τα επεισόδια των λίγων κουκουλοφόρων δεν κατάφεραν να αμαυρώσουν το μεγάλο συλλαλητήριο στην Αθήνα – Οι εικόνες ντροπής και η στάση της αστυνομίας
- «Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε την ύπαρξη παράνομου φορτίου»: Πώς σχολίασε ο Κώστας Λακαφώσης το πόρισμα για τα Τέμπη
- Η σύγκρουση Τραμπ-Ζελένσκι μπροστά στις κάμερες και τα ερωτήματα για τον πόλεμο στην Ουκρανία