Νέο έργο του Βίνσεντ Βαν Γκογκ βρέθηκε «κρυμμένο» σε ένα βιβλίο
Μια τριάδα σκίτσων από το χωριό του Βίνσεντ Βαν Γκογκ- σχεδιασμένα σαν σελιδοδείκτης βρέθηκαν κρυμμένα σε ένα μυθιστόρημα🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋
Ανακαλύφθηκε ένα από τα πιο ασυνήθιστα έργα τέχνης του Βίνσεντ Βαν Γκογκ - τρία άγνωστα σκίτσα αγροτών, σχεδιασμένα σε μια λεπτή κάθετη λωρίδα χαρτιού σαν σελιδοδείκτης, κάτι το οποίο αποτελεί μια περίεργη επιλογή για καλλιτέχνη. Τα σχέδια βρέθηκαν «κρυμμένα» σε ένα μυθιστόρημα για τη γαλλική επαρχία και το χαρτί έχει ακριβώς το ίδιο ύψος με το βιβλίο.
Τα τρία σκίτσα δημοσίευσε για πρώτη φορά ο ιστότοπος The Art Newspaper. Οι ανακαλύψεις άγνωστων σχεδίων του Όλλανδού ζωγράφου Van Gogh είναι πλέον σπάνιες - ίσως μία ή δύο ανά δεκαετία. O σελιδοδείκτης εκτίθεται στο Μουσείο Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ, στη νέα έκθεση με τα πρόσφατα αποκτήματα του μουσείου, Here to Stay(μέχρι τις 12 Σεπτεμβρίου). Αν και παρουσιάζεται ως απλώς μια τριάδα σκίτσων, το έργο τέχνης πιθανότατα εξυπηρετούσε έναν απροσδόκητο σκοπό.
Ο Teio Meedendorp , ερευνητής στο μουσείο του Άμστερνταμ , δήλωσε: «Πιστεύω ότι δημιουργήθηκε ως σελιδοδείκτης. Θα ήταν περίεργο να σχεδιάσει κάποιος τρία σκίτσα με αυτόν τον τρόπο, εκτός αν υπήρχε λόγος και ταιριάζει άνετα στο βιβλίο στο οποίο βρέθηκε».
Ο Βίνσεντ, φανατικός αναγνώστης, έδωσε το αντίγραφο από ένα μυθιστόρημα για τη γαλλική επαρχία στον Ολλανδό καλλιτέχνη φίλο του Anthon van Rappard. Γράφοντας στον Van Rappard στις 15 Ιουνίου 1883, είπε ότι θα του έστελνε ένα πακέτο στην Ουτρέχτη, με έντυπα και ένα βιβλίο των Γάλλων συγγραφέων Emile Erckmann και Alexandre Chatrian, τους οποίους θαύμαζε πολύ. Το Histoire d'un Paysan αφηγείται την ιστορία της Γαλλικής Επανάστασης μέσα από τα μάτια ενός αγρότη της Αλσατίας. Εικονογραφημένο από τον Théophile Schuler, ο Βίνσεντ διαβεβαίωσε τον φίλο του ότι «νομίζω ότι θα βρείτε το βιβλίο των Erckmann-Chatrian όμορφο».
Ο Van Rappard πέθανε το 1892, σε ηλικία μόλις 33 ετών, και στη συνέχεια το βιβλίο πέρασε στη σύζυγό του Henriëtte, η οποία έζησε μέχρι το 1910. Το Histoire d'un Paysan , μαζί με τον σελιδοδείκτη, διατηρήθηκε από την οικογένειά της μέχρι το 2019, όταν και οι δύο πωλήθηκαν στο Μουσείο Βαν Γκογκ.
Τα σχέδια με μολύβι είναι ακατέργαστα, αφού έγιναν την περίοδο που αποφάσισε ο Βαν Γκογκ να γίνει καλλιτέχνης, αλλά είναι σημαντικά, καθώς σώζονται λίγα από τα πρώιμα ανεπίσημα σκίτσα του. Χρονολογούνται από το φθινόπωρο του 1881, όταν ζούσε στο χωριό των γονιών του, Etten, και ενδιαφερόταν να απαθανατίσει φιγούρες των ντόπιων αγροτών εν ώρα εργασίας.
Δύο χρόνια αργότερα ο Βίνσεντ έστειλε το Histoire d'un Paysan στον Van Rappard, κάτι το οποίο δείχνει ότι ο σελιδοδείκτης είχε ξεχαστεί στο μυθιστόρημα και δεν το είδε όταν έκλεισε το πακέτο για να το στείλει. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, εάν ο Βίνσεντ είχε αποφασίσει να δώσει στον Van Rappard μερικά σκίτσα, θα ήταν πολύ πιο πιθανό να είχε στείλει πιο πρόσφατα, για να δείξει πώς εξελίσσεται η τέχνη του.
Στον σελιδοδείκτη ύψους 28 εκατοστών, το πάνω σκίτσο δείχνει μια γυναίκα να περπατάει δίπλα σε ένα δέντρο που το έχουν κλαδέψει. Το μεσαίο απεικονίζει έναν καθισμένο άνδρα δίπλα σε μια φωτιά, έργο το οποίο θυμίζει το Old Man at the Fireside (Μουσείο Kröller -Müller, Otterlo) που έκανε ο Van Gogh τον Νοέμβριο του 1881. Το κάτω σκίτσο απεικονίζει μια γυναίκα σε προφίλ. Ο Βαν Γκογκ ίσως είχε δει τις φιγούρες που περιγράφονται στο μυθιστόρημα των Erckmann-Chatrian.
Το μπροστινό μέρος του βιβλίου φέρει την υπογραφή «Vincent». Είχε στείλει το βιβλίο στον Van Rappard «να το διαβάσει» και δεν είναι σαφές εάν η υπογραφή δείχνει ότι ήταν δώρο ή ήταν ευγενική υπενθύμιση ότι ήταν δάνειο και πρέπει να επιστραφεί.
Τον Οκτώβριο, ένα χρόνο μετά την αποστολή του βιβλίου, ο Van Rappard επισκέφτηκε τον Βίνσεντ στη Nuenen - αλλά χωρίς να επιστρέψει το βιβλίο. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, ο Βαν Γκογκ σχεδίασε ένα πορτρέτο του φίλου του, το μεγαλύτερο πορτρέτο σε ολόκληρο το έργο του και σώζεται μόνο το πάνω μισό του.
Δυστυχώς, η φιλία τους έληξε απότομα τον Μάιο του 1885, μετά την κριτική που έγραψε ο Van Rappard για την μοναδική λιθογραφία του Βίνσεντ, στο έργο του The Potato Eaters . Ο Βίνσεντ, ο οποίος ήταν εξοργισμένος, χώρισε το πορτραίτο, το έκοψε στη μέση. Το κάτω μισό έχει χαθεί, αλλά σύντομα ξαναχρησιμοποίησε το πίσω μέρος του πάνω μισού για να κάνει σκίτσα ενός ζευγαριού γυναικών και ενός άνδρα που κουβαλούσε μια δέσμη από ξύλο.
Χάρη σε αυτήν την «ανακύκλωση», το σημαντικότερο μισό του πορτρέτου Van Rappard, με τα μάτια, έχει σωθεί - απόδειξη της πιο στενής φιλίας του Βαν Γκογκ κατά τη διάρκεια των καλλιτεχνικών του χρόνων στην Ολλανδία.
Προνόμια εμβολιασμένων: Ένα βήμα πριν τις ανακοινώσεις - Οι διευκολύνσεις που έρχονται
Μετάλλαξη Δέλτα: Θα εξαπλωθεί και στην Ελλάδα λένε οι ειδικοί - Μόνο όπλο το εμβόλιο
Μαρία Συρεγγέλα στο ethnos.gr: Κανένα περιστατικό έμφυλης βίας ατιμώρητο
Καιρός: Συνεχίζεται ο καύσωνας και την Κυριακή - Στα ύψη ο υδράργυρος
Φυλακές Αγιάς: Ο δολοφόνος του Νίκου Σεργιανόπουλου τραυμάτισε θανάσιμα συγκρατούμενό του
Μαϊάμι: Έλληνας 21 ετών αγνοείται στα συντρίμμια της πολυκατοικίας που κατέρρευσε
Ματίας Λεσόρ: Για σπάσιμο στο πόδι κάνει λόγο ο Αταμάν – Η πρώτη εικόνα για το σοκαριστικό τραυματισμό
Ζοφερή ανάλυση: Τρόμος για την «καταιγίδα» Τραμπ – Έρχεται η ώρα της «Αποκάλυψης» για την Ευρώπη
Τέμπη: Συμπληρωματική απολογία από τον σταθμάρχη - «Δεν έπρεπε να με αφήσουν μόνο στη βάρδια»
Οι Massive Attack αποκάλυψαν γιατί αρνήθηκαν να λάβουν μέρος στο Coachella 2025
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr