Το Ίδρυμα του Σαλβαδόρ Νταλί θέλει να βγάλει τη μάσκα του Casa De Papel
Οι παραγωγοί του Casa de Papel δεν έλαβαν άδεια να χρησιμοποιήσουν το εμβληματικό πρόσωπο του Σαλβαδόρ Νταλί🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
Η μάσκα-καρικατούρα, που χρησιμοποιεί η παρέα του «La Casa de Papel», είναι εμπνευσμένη από το πρόσωπο του διάσημου ζωγράφου Σαλβαδόρ Νταλί, ο οποίος πέθανε στις 23 Ιανουαρίου του 1989 στο Φιγέρες στην Καταλονία.
Η μάσκα, που αποτέλεσε σύμβολο για το τηλεοπτικό colpo grosso στο Νομισματοκοπείο της Ισπανίας, προκάλεσε την αντίδραση του Ιδρύματος Gala-Salvador Dali.
Ίσως λίγο... αργά - καθώς τώρα γυρίζεται ο τρίτος κύκλος της σειράς του Netflix- οι υπεύθυνοι του Ιδρύματος Νταλί υποστηρίζουν πως η χρήση της μάσκας στρεβλώνει την εικόνα του καλλιτέχνη. Και συμπληρώνουν ότι οι παραγωγοί της ισπανικής σειράς δεν έχουν ζητήσει άδεια χρήσης πνευματικών δικαιωμάτων για την εικόνα του ζωγράφου.
Είναι πιθανόν να κινηθούν νομικά εναντίον της σειράς, ενώ φήμες αναφέρουν πως το Ίδρυμα απλώς θέλει… κομμάτι από την πίτα των κερδών του «La Casa De Papel».
Οι υπεύθυνοι όντως δεν έλαβαν άδεια για τα πνευματικά δικαιώματα, αφού «πρόκειται για μια καρικατούρα, ένα σχέδιο που θυμίζει τον Σαλβαδόρ Νταλί, αλλά το μουστάκι μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον οποιονδήποτε». Η εταιρία παραγωγής Vancouver Media εξηγεί πως η καλλιτεχνική ομάδα ήταν ανάμεσα στη φιγούρα του Δον Κιχώτη και του Νταλί.
Η πρώτη σεζόν της σειράς με ελληνική απόδοση «Η Τέλεια Ληστεία» προβλήθηκε το 2017 και πραγματεύεται την ιστορία οχτώ ληστών που αποφασίζουν να εισβάλουν στο Νομισματοκοπείο της Ισπανίας, όπου κατά τις 11 ημέρες παραμονής τους εκεί τυπώνουν 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ, στη μεγαλύτερη ληστεία όλων των εποχών.
Οι πρωταγωνιστές με ψευδώνυμα από διάφορες πόλεις, όπως «Μπερλίν» και «Τόκιο», καλύπτουν τα πρόσωπά τους με τη μάσκα και τη χαρακτηριστική φυσιογνωμία (το μουστάκι και τα μεγάλα μάτια) του σουρεάλ ζωγράφου, ώστε να μην τους αναγνωρίσουν οι όμηροι.
Επίσημη πηγή από την παραγωγή υποστηρίζει πάντως σε δηλώσεις της στην εφημερίδα «El País» πως η τηλεοπτική σειρά μόνο καλό κάνει η φήμη του Σαλβαδόρ Νταλί, αφού έγινε γνωστός σε μέρη του πλανήτη που ενδεχομένως να ήταν και λίγο παρεξηγημένος. «Είναι το καλύτερο μάρκετινγκ», αναφέρει η ίδια πηγή.
ΣΥΡΙΖΑ: Η απώλεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το τάιμινγκ και οι κινήσεις των στρατοπέδων
ΠΑΣΟΚ: Restart στην Αξιωματική Αντιπολίτευση - Το μεγάλο crash test
Γιατί ο ΟΑΣΑ προσανατολίζεται σε περισσότερους ιδιώτες στις συγκοινωνίες - Οι γραμμές... ανά παραγγελία
Στεγαστικό επίδομα για τους σπουδαστές των ΙΕΚ: Οι προθεσμίες για τις αιτήσεις και τα δικαιολογητικά
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr